• In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Florin mi-a luat-o inainte cu Setra FR-JS 815.

Este vorba de una din masinile cele mai longevive ale SBG si care a fost intreaga viata intr-o stare de intretinere perfecta. Era o S 315 HD in configuratia clasica de trei stele cu 49+1 locuri si a intrat in flota SBG-Bus-Touristik daca imi amintesc bine la inceputul lui 1995.

Rietze a realizat o reproducere la 1/87 aproape perfecta, care a fost vanduta atat prin SBG cat si in programul "normal". Modelul se gaseste si azi relativ usor. Spun "aproape" perfecta pentru ca, desi orginalul era un S 315 HD de prima generatie (cu marcajul "Kässbohrer Setra" intre stopuri), Rietze l-a echipat cu placa cu catadioptrii de generatia a doua ("Setra"):

Glas_SBG_Setra_S315HD_blau_BusTouristik-1.jpg


Glas_SBG_Setra_S315HD_blau_BusTouristik-2.jpg


Iata si originalul aproape nou, surprins de catre subsemnatul la Kehl am Rhein in 1997:

SBG_FR-JS-815_1997_Kehl_1_net.jpg
 
Asa cum am scris mai sus, Setra FR-JS 815 a avut o viata lunga la SBG, chiar si dupa reorganizarea firmei in 2003-2004 si desfiintarea agentiei de voiaj. In aceasta epoca si-a pierdut textul "SBG-Bus-Touristik" de pe lateralele caroseriei si capota motorului, ramanand in flota pana la inceputul lui 2011. Am modificat un al doilea model Rietze in consecinta:

Glas_SBG_Setra_S315HD_blau_neutral-1.jpg


Glas_SBG_Setra_S315HD_blau_neutral-2.jpg


Iata si originalul, in ultimul an de serviciu la Südbadenbus:

sgb-setra-reisebus-frjs-41109.jpg

(c) Hp. Teutschmann, www.bus-bild.de, toate drepturile rezervate.

Se remarca starea foarte buna de intretinere a masinii, desi avea 15 ani si purta inca schema de vopsire originala.
 
  • Like
Reacții: Radu161
Am ajuns si la SBG-AirBus - un "produs" din anii 1990 care imi este foarte drag.

SBG-AirBus nu are nimic de-a face cu concernul aviatic european cu radacini franco-germane. Este numele dat in 1989-90 legaturii intre gara centrala din Freiburg si aeroportul cunoscut in ziua de azi ca Euro Airport, in trecut ca Bâle-Mulhouse. Este vorba de cel mai important aeroport de trafic regional din Europa, construit in anii 1950 pe teritoriul comunelor Barthenheim si St.Louis din Alsacia si care este proprietatea oraselor Mulhouse, Basel si Freiburg. Ca particularitate aeroportul este considerat ca facand parte atat din Uniunea Europeana cat si din Elvetia - exista terminale pentru ambele entitati, desi este integral amplasat pe teritoriu alsacian. Un caz similar este Basel Badische Bahnhof, gara germana din Basel, considerata teritoru extrateritorial al Marelui Ducat Baden si urmasilor acestuia.

Autocarele de linie dintre Freiburg si Euro-Airport circula de cel putin o duzina de ori pe zi. Linia a fost a SBG, a fost apoi preluata de un prestatar de servicii extern, firma GFR Reisedienst Freiburg, devenit apoi Freiburger Reisedienst. Aici apare si legatura cu mine si cu Romania, pentru ca GFR opereaza din anii 1990 si linii spre Romania si mi s-a intamplat de multe ori - de fapt de multe zeci de ori - sa parcurg traseul Kehl am Rhein - Bucuresti intr-unul din acele autocare albastre "cu avionul". :)

Pe SBG-AirBus s-au folosit mai intai autocare de linie Setra S 215 UL, apoi masini mai confortabile (la inceput S 215 HRI-GT, din 1995 S 315 GT). Acesta din urma era deja vopsit in schema albastru inchis si apartinea de GFR, de unde si inmatricularea FR-AZ XXX. Din pacate nu am reusit sa-l fotografiez la 1:1 inainte sa dispara, inlocuit de o serie de MB O 404. Modelul Rietze dateaza din 1997-97 si este absolut corect d.p.d.v. al bazei alese, al vopsirii si al marcajelor:

Glas_SBG_Setra_S315GT_blau_AirportBus-1.jpg


Glas_SBG_Setra_S315GT_blau_AirportBus-2.jpg
 
In toamna lui 1996 GFR Reisedienst a completat flota "de aeroport" cu trei MB O 404 RH 15. Era vorba de primele autocare produse la Mannheim in aceasta configuratie - adica un model standard de 12m lungime cu 49+1 locuri echipat cu tot confortul, climatizare automata, scaune inclinabile, toaleta, sistem audio/video insa cu puntea joasa, pentru traficul de linie. GFR a avut trei: FR-AZ 545, FR-AZ 547 si FR-AZ 591. Fiind printre primele masini produse au avut cateva probleme la inceput si pe seama lor au circulat la GFR glume - nu rareori soferii se intrebau cine va conduce in ziua respectiva unul din "Mercedesurile facute in China". :)

Prima masina cu care m-am intalnit a fost FR-AZ 545, inca albastru complet, pe o strada din Lugoj in septembrie 1996. Destul de departe de Freiburg si Euro Airport. Intrucat nu exista un model corespondent, l-am realizat la 1/87 pe baza unui O 404 RHD 15 de la Rietze:

Glas_SBG_MB_O404RHD_blau_neutral-1.jpg


Glas_SBG_MB_O404RHD_blau_neutral-2.jpg


Iata si unul din fratii sai in original, masina FR-AZ 591, surprinsa de subsemnatul intr-o zi ploioasa din 1997 la gara din Freiburg pe cand circula chiar pe linia spre Euro Airport si nu cea spre Bucuresti:

GFR_FR-AZ-591_1997_Freiburg_1_net.jpg
 
Mi-am dorit in colectie si un O 404 RH 15 "cu avionul", asa cum si-au petrecut FR-AZ 545, 547 si 591 cea mai mare parte a vietii lor la GFR Reisedienst. Am modificat in acest sens un model Rietze de generatia a doua, echipandu-l cu blocurile optice si oglinzile retrovizoare ale primei generatii:

Glas_SBG_MB_O404RHD_blau_AirportBus-1.jpg


Glas_SBG_MB_O404RHD_blau_AirportBus-2.jpg


Iata si originalul, masina FR-AZ 545 la Kehl am Rhein fotografiata de subsemnatul pe o cursa Touring spre Bucuresti in 1997. Voiajul incepuse cu o ora si jumatate mai devreme in Freiburg, pana la punctul terminus mai erau ceva mai mult de 2000 de kilometri:

GFR_FR-AZ-545_1997_Kehl_6_net.jpg
 
  • Like
Reacții: Gam3
In 1999/2000 flota de autocare "cu avionul" a fost reinnoita. GFR a achizitionat patru (FR-AZ 491, 493, 496 si inca unul caruia nu i-am retinut numarul de inmatriculare) si SBG unul in flota proprie (FR-JS 872). Toate cinci erau de tipul MB O 404 RH 15 Facelift, deci de generatia a doua. Diferentele vizibile din exterior erau oglinzile retrovizoare carenate "à la Setra", calandrul din mase plastice vopsit in culoarea caroseriei si semnalizatoarele din fata albe.

Rietze a realizat un model corect sub aspectul vopsirii si marcajelor al acestui autocar, folosind baza existenta (un RHD cu punte inalta in loc de RH):

Glas_SBG_MB_O404RHD_blau_AirportBus_FL-1.jpg


Glas_SBG_MB_O404RHD_blau_AirportBus_FL-2.jpg


Originalul, masina FR-JS 872 a SBG, a fost fotografiat in anul 2000 la gara din Freiburg:

SBG_FR-JS872_12102000_2.jpg

(c) Alexander Kremer, DB-Regionalbus

Pe fundal se vede Konzerthaus, pe atunci abia terminata si de asemenea si pasajul denivelat al metroului usor (Stadtbahn), traversat de un GT8Z. Era unul din primele puncte de schimb multimodale din Europa si de fapt si din lume. De pe statia de tramvai amplasata pe el se poate cobora si in ziua de azi pe oricare din peroanele garii din Freiburg. La constructia sa in anii 1980 acest fapt azi aparent banal - si ideea de a deschide gara in sine spre oras, fara nici o bariera - era o senzatie si o noutate absoluta.
 
  • Like
Reacții: Michael și Gam3
"Avioanele" de la Iasi :))
Avand oglinzile retrovizoare carenate au rezistat mai bine transportului de la Bucuresti la Iasi.
DSC_2669.JPG

DSC_2670.JPG

DSC_2673.JPG

DSC_2674.JPG
 
  • Like
Reacții: Horia_Radulescu
Ma bucur ca masinile sunt si acum dupa mai bine de 20 de ani sanatoase si ca circula mai departe la autobaza din Iasi :)

Nu mai imi aminteam, insa pe vremea aceea ma chinuiam sa "customizez" modelele la 1/87 si atat S 315 GT cat si O 404 RH 15 au fost echipate nu numai cu indicatoare de traseu ci si cu numere de inmatriculare. Macar la MB O 404 am scris "Sonderfahrt" si nu "Bucuresti". Vad chiar ca in Setra am reprodus si televizorul din spatele toaletei, ba chiar la MB am vopsit pana si tetierele in rosu ;)

Daca tot am ajuns aici, pot sa povestesc si o mica anecdota. Veneam de "dincolo" cu unul dintre 404-urile de prima generatie in toamna lui 1996, FR-AZ 547. O cursa epica, cu multe aventuri. Colegul sofer, Florin M... conducea de aproape o zi intreaga, de la Conti din Timisoara, nu avea cine sa-l inlocuiasca. Era vremea cand la RATB existau DAF-uri colantate din fata in spate cu Connex, Dialog sau alte firme asa ca o masina pestrita nu mira pe nimeni. Statia Touring era la "Lupoaica" (pe vremea aceea in Piata Dorobanti) insa niste cetateni din autocar ne-au rugat sa ne oprim la aeroportul Baneasa ("Hai, dom'sofer, il luam pe 300 sa mergem acasa, nu suparam pe nimeni"). Ok, colegul era obosit asa ca a acceptat. Ne oprim in statia RATB de la aeroport si se deschid usile si calele. Plecam dupa 2 minute, ii dam cu curaj inainte si pe undeva intre Casa Scanteii si Arcul de Triumf soferul vede ca se aprinde indicatorul "STOP". Ma intreaba: "Ce faci mai Horica?" Eu: "Nu stiu, nenea, poate am apasat din greseala". Abia dupa Arcul de Triumf, cand ne apropiam de Piata Aviatoriilor, auzim o voce din spate: "Domnu', domnu' sofer, statia, nu opriti?". Era o biata batrana trecuta de 70 de ani, care nu-si daduse seama ca in loc de 131 sau 331 se suise in cursa Freiburg-Bucuresti... :)
 
  • Like
Reacții: Michael
Daca tot am ajuns aici, pot sa povestesc si o mica anecdota. Veneam de "dincolo" cu unul dintre 404-urile de prima generatie in toamna lui 1996, FR-AZ 547. O cursa epica, cu multe aventuri. Colegul sofer, Florin M... conducea de aproape o zi intreaga, de la Conti din Timisoara, nu avea cine sa-l inlocuiasca.

Astăzi sunt câte 2 sau 3 șoferi pe cursa și unele autocare au spațiu de odihna pentru un șofer. Pe arunci cum era?
Vorbeai așa mult și atunci? Stăteai în fața lângă șofer tot drumul?
 
  • Like
Reacții: Horia_Radulescu
Astăzi sunt câte 2 sau 3 șoferi pe cursa și unele autocare au spațiu de odihna pentru un șofer. Pe arunci cum era?

Autocarele de lung parcurs au asa ceva de foarte multa vreme, inca din anii 1960. Cele de linie nu, pentru ca producatorii nu au unde sa le amplaseze. La cele "mari" cabina de dormit, climatizata si echipata cu tot confortul necesar pentru soferul care se odihneste sau dupa caz pentru doua persoane de sex opus care au alte ganduri :) este amplasata fie intre usa si osia din fata, fie in partea opusa toaletei fata de usa din spate. Pe O 404 RH 15 nu avea unde sa incapa pentru ca autocarul avea puntea joasa. Exista si aici cateva "legende", precum soferul care plecase in cala si fusese "uitat", undeva pe Westautobahn in Austria sau cel scos din cala precum Hopa Mitica in fata unui politist de frontiera uimit in vama Turnu, de cealalta pate a frontierei fata de Battonya. :)

Vorbeai așa mult și atunci?

Sigur, insa numai cu oamenii cu care ma intelegeam. :) Florin M... era unul dintre acestia si mai este si acum. Diferenta e ca pe atunci, in acea cursa cu FR-AZ 547 nevasta sa venise la Conti cu fiul sau de doi ani in brate si acum omul este insurat si la casa lui. :) Vremea trece repede, poate de aceea am si o oarecare nostalgie acum pentru acele vremuri...

Stăteai în fața lângă șofer tot drumul?

La acel drum era mai degraba o nimereala, intrasem in vorba si ne imprietenisem. Dupa aceea devenise candva o "obligatie de serviciu" insa putem dezvolta candva tema asta la un pahar :)
 
  • Like
Reacții: Michael
O a doua "epoca albastra" la compania de transport regional din Freiburg si imprejurimi a urmat in 2003. SBG a trecut prin turbulente de ordin financiar si a fost reorganizata sub numele nou de SBG SüdbadenBus. Concomitent a fost introdusa o noua schema de vopsire cu caroseria in albastru inchis cu exceptia acoperisului, care era albastru deschis. Dungile rosii si galbene nu mai apareau decat in logo si pe jumatatea din spate a caroseriei erau scrise localitatile in care firma era activa.

Noua schema nu a fost aplicata pe toate masinile din parc. Cele mai multe S 315 UL si NF, vehiculele principale in flota, au fost revopsite iar cele de generatia a doua s-au livrat deja asa. Masinile mai vechi au ramas gri sau albastre dupa caz.

Rietze a fabricat in 2003 doua modele speciale pentru SBG Südbadenbus. Este vorba de doua S 315 UL de prima generatie in noua schema de vopsire, amandoua identice in afara indicatorului de traseu. Primul rula pe linia 7200 catre Freiburg...

Glas_SBG_Setra_S315UL_blau_Stadtenamen_A-1.jpg


Glas_SBG_Setra_S315UL_blau_Stadtenamen_A-2.jpg


...iar cel de-al doilea pe linia 7475 spre Schramberg, in plina Padure Neagra:

Glas_SBG_Setra_S315UL_blau_Stadtenamen_B-1.jpg


Glas_SBG_Setra_S315UL_blau_Stadtenamen_B-2.jpg


Un original din aceasta serie, S 315 UL FR-JS 362 de prima generatie, a fost surprins aici la Denzlingen in 2007:

SBGFRJS362.jpg

(c) Nahne Johannsen, www.nahnejohannsen.de, toate drepturile rezervate
 
La inceputul secolului XXI la SBG Südbadenbus a inceput sa se contureze un nou trend, si anume folosirea de autocare de linie de mare capacitate articulate si cu podea coborata si pe linii regionale de parcurs mediu. Fata de un autobuz urban in aparenta similar autocarele de linie au viteza maxima setata adaptata la circulatia pe sosele (103 km/h) si in cele mai multe cazuri scaune mai confortabile decat cele pentru trasee scurte.

Tot in 2003-2004 Rietze a produs o asemenea masina in noua schema de culoare SBG Südbadenbus si anume um MAN NG 313. Modelul corespunde cu originalul din Freiburg si nu este echipat cu climatizare:

Glas_SBG_MAN_NG313_blau_Stadtenamen-1.jpg


Glas_SBG_MAN_NG313_blau_Stadtenamen-2.jpg


Iata si originalul sau, masina FR-JS 449, surprinsa la gara centrala din Freiburg prin 2010:

sbg-fr-js-449-nach-33037.jpg

(c) Manuel Höly, www.bus-bild.de, toate drepturile rezervate

In anul 2017 Rietze a prezentat si un MB Citaro G FL (Euro 4) in aceeasi schema. L-am achizitonat si pe acesta insa inca nu am apucat sa-l pozez asa ca va prezint fotografia oficiala de produs de la Rietze. Modelul este din pacate de slaba calitate. Toate inscriptiile sunt realizate prin imprimare digitala (UV-Druck) si sunt net inferioare calitativ celor obtinute prin tampografiere. E un model pe care nu merita sa-l privesti de aproape. Fotografiile sale se gasesc ceva mai departe pe acest subiect.

In zilele urmatoare vom trece la schema de culori actuala a Südbadenbus.
 
Din pacate schema de mai sus, desi in opinia mea foarte atractiva, nu a avut o viata foarte lunga. Candva in 2008 pe Potsdamer Platz intr-un birou din centrala DB AG, cineva a vazut rosu. Nu orice rosu, ci cel mai aprins, RAL 3020. Rosu pentru locomotive, rosu pentru vagoanele in trafic regional si rosu si pentru autobuze si autocare... :(

Concomitent altcineva, sau poate acelasi geniu al uniformizarii, a considerat ca vechile nume de trei litere ale filialelor regionale puteau perturba publicul si a decis sa nu pastreze decat numele "lungi" ale firmelor. Asa peste noapte SBG si-a pierdut nu numai identitatea vizuala ci si initialele pe care oricine in Padurea Neagra le identifica in gluma ca "Symbadisch, Bragtisch, Gut".

Rezultatul a fost ca peste noapte s-a decis revopsirea a zeci de mii de autobuze si autocare de linie in toata Germania. Pana ca factorii de decizie din concern sa remarce absurditatea deciziei fusesera deja revopsite si masini de 20 de ani cu o valoare economica aproape nula. La Freiburg a existat un MB O 405 G care valora 8000€ si care a fost revopsit pentru 20000€...

Desi o urasc din toata inima, am in colectie si masini ale Südbadenbus (acum fara SBG) in schema rosie. Iata pentru inceput un MAN NG 313 precum cel prezentat mai sus. E o realizare personala pe baza Rietze, una din masinile care a primit dupa 2010 climatizare doar pe unitatea B:

Glas_Sudbadenbus_MAN_NG313-1.jpg


Glas_Sudbadenbus_MAN_NG313-2.jpg


Iata si unul din originale, FR-JS 469, inca fara climatizare:

suedbadenbus-man-frjs-469-60417.jpg

(c) Hp. Teutschmann, www.bus-bild.de, toate drepturile rezervate.
 
In Freiburg decizia de a revopsi masinile Südbadenbus in rosu RAL 3020 a creeat o confuzie foarte mare intre acestea si masinile companiei de transport orasenesti, care aveau aceeasi culoare. Practic intreg transportul rutier urban si interurban a devenit rosu.

Unul din ultimele modele fabricate de Rietze special pentru Südbadenbus, care nu s-a vandut magazinelor de modelism, a fost urmasul lui MAN 313 NG prezentat mai sus si anume MAN Lion's City G in versiunea interurbana (Ü):

Glas_Sudbadenbus_MAN_LionsCity_G-1.jpg


Glas_Sudbadenbus_MAN_LionsCity_G-2.jpg


Iata si un MAN Lion's City G la scara 1:1 al Südbadenbus, fotografiat aici intr-o cursa speciala:

man-lions-city-suedbadenbus-ag-111817.jpg

(c) Markus Wagner, www.bus-bild.de, toate drepturile rezervate.

In zilele urmatoare vor urma autobuzele si autocarele solo ale Südbadenbus in schema actuala.
 
Südbadenbus detine si MAN Lion's City solo (de 12m), cele mai multe in versiunea Ü (adica autocar de linie apt la 103 km/h cu usa simpla pentru urcare). Modelul Rietze a fost fabricat concomitent cu cel articulat prezentat mai sus, acum 6 sau 7 ani:

Glas_Sudbadenbus_MAN_LionsCity_U-1.jpg


Glas_Sudbadenbus_MAN_LionsCity_U-2.jpg


Originalul, aici masina FR-JS 731, a fost surprinsa pe traseu la Singen:

suedbadenbus-man-lions-city-127210.jpg

(c) Hp. Teutschmann, www.bus-bild.de, toate drepturile rezervate.
 
Intre timp autocarele de linie Setra de generatia a 4-a (3xx) ale Südbadenbus au ajuns la sfarsit de cariera. Generatia urmatoare a avut raspandire mai mica fata de precedenta, pentru ca vremea autcarelor interurbane fara podea coborata a trecut. Cu toate acestea Südbadenbus detine o flota de Setra S 415 UL, e drept mai mica decat cea de 315 UL de acum 20 de ani.

Un model de S 415 UL exista la AWM si a fost realizat si intr-o versiune Südbadenbus insa nu rosie ci cu decorul VVR. O voi prezenta cand va veni vremea autocarelor si autobuzelor Südbadenbus cu decoratii speciale. Am dorit insa si un model standard in colectie, pe care a trebuit sa mi-l vopsesc singur:

Glas_Sudbadenbus_Setra_S415UL_GF-1.jpg


Glas_Sudbadenbus_Setra_S415UL_GF-2.jpg


Iata unul dintre autocarele la scara 1:1, masina FR-JS 339, fotografiata la gara centrala din Freiburg:

setra-s-415-ul-suedbadenbus-83938.jpg

(c) Martin Hertzberg , www.bus-bild.de, toate drepturile rezervate.
 
Oricat ar parea de cudat, am in colectie si un model de autocar al Südbadenbus "de fabrica" care nu are prototip real. Candva prin 2012 sau 2013 firma a hotarat sa faca un cadou angajatilor si a comandat la AMW o Setra S 415 UL insa nu modelul de linie existent la scara 1:1 in flota ci pe cel cu parbrizul inclinat si usa simpla la mijloc, destinat in realitate calatoriilor ocazionale. Modelul este bine realizat si cu o tampografie destul de completa si plauzibila:

Glas_Sudbadenbus_Setra_S415UL_SF-1.jpg


Glas_Sudbadenbus_Setra_S415UL_SF-2.jpg


Evident, nu va pot prezenta fotografia originalului, dat fiind ca acesta nu exista :)
 
Atunci cand politica se amesteca in afaceri, in general lucrurile ies prost. Asa si la DB Stadtverkehr in general si Südbadenbus in particular, desi intr-o mai mica masura ca in alta parte.

In 2013-2016 o comanda de 500 de bucati de IVECO Crossway LE realizata pe motive politice ("ia sa aratam la EvoBus si Neoman ca ne descurcam si fara ei") a fost livrata filialelor DB din intreaga Germanie. Südbadenbus a primit o duzina tip Euro 5, toate stationate in regiunea Lacului Constanta si opt Euro 6, stationate in Freiburg. Au avut probleme inca din prima zi de exploatare (unele au venit pana si cu chiulase montate gresit pe motoare) si fiabilitatea lor redusa a avut un avantaj pentru cei ca mine care tineau la S 315 NF si UL - le-a mai prelungit viata cu un numar de ani.

Nu le am la inima, insa le am macar intr-un exemplar in colectie. :) Bineinteles creeatie personala pe baza Norev, pentru ca seria facuta in China in culoarea rosie la comanda DB era intr-atat de proasta calitativ incat am preferat sa-mi revopsesc singur unul de alta culoare:

Glas_Sudbadenbus_IVECO_Crossway_LE-1.jpg


Glas_Sudbadenbus_IVECO_Crossway_LE-2.jpg


Iata si unul din cele opt originale din Freiburg, masina FR-JS 176, surprinsa aici la gara centrala in 2019:

FR-JS%20176.jpg

(c) www.IG-Ikarus-200.de, toate drepturile rezervate
 
  • Like
Reacții: GFN
Inainte de a trece la schemele de vopsire actuale speciale ale Südbadenbus, va mai prezint cateva autocare de linie rosii. E vorba de modele similare cu cele ale companiei din Freiburg, insa livrate de producatori cu marcaje ale altor filale DB. Le-am achizitionat cu scopul de a le schimba inscriptiile care nu corespund.

Iata mai intai un "batran" Setra S 315 UL, produs de Rietze acum cativa ani cu inscriptionare Frankenbus:

Glas_DB_Frankenbus_Setra_S315UL-1.jpg



Glas_DB_Frankenbus_Setra_S315UL-2.jpg


Si unul din originalele Südbadenbus, masina FR-JS 329, surprinsa la Freiburg:

suedbadenbus-setra-frjs-329-60421.jpg

(c) Hp. Teutschmann, www.bus-bild.de, toate drepturile rezervate.
 
Si S 315 NF au supravietuit la Südbadenbus in epoca "rosie". Modelul Rietze este inscriptionat pentru filiala Südniedersachsenbus, si aici trebuie sa inlocuiesc textul, la fel ca mai sus:

Glas_DB_Sudniedersachsenbus_Setra_S315NF-1.jpg


Glas_DB_Sudniedersachsenbus_Setra_S315NF-2.jpg


Iata si unul real, masina FR-JS 687:

6072.800-FR-JS-687.jpg

(c)Daniel Krause, www.dk-busbilder.de, toate drepturile rezervate