dantm a spus:
E posibil ca din cauza curburii Pamintului distantele sa apara eronate pe bilete? :-?
Adica un pe un bilet emis de Timisoara Nord, pentru Bucuresti Nord -Vaslui sa fie 341 km iar pe unul emis in Vaslui pentru Bucuresti Nord sint 339 km.
Nu e mult dar s-ar putea intimpla pentru alte rute la limita zonei tarifare nu-i asa si atunci sa emita bilet pentru zona imediat superioara?
Am vazut ca nimeni nu a comentat chestia asta, dar zilele trecute am executat un nou drum pe aceasta ruta. De data asta pe biletul luat din Timisoara Nord pentru distanta Bucuresti Nord - Vaslui scrie 339 km in schimb pe cel emis in Vaslui scrie 341 km :aplauze:
In linii mari calatoria a decurs astfel: am plecat din Gara de Nord cu R 694. Trenul a fost compus din vagoane d'astea cu Expres nu le stiu seria si un vagon hermafrodit cu compartimente si salon 20-76 ca mi-am notat seria. Normal am prin loc intr-un compartiment in care mai era si o fetita de pina in 2 ani. Va mai amintiti ca mai demult am mai povestit despre calatorii in vagoane cu acesti copii foarte mici.
Normal a mica incepe sa se agite, n-are stare insa ghinion, nu functioneaza clima, apare partida trenului care ne anunta: doar in vagonul asta nu merge clima, puteti sa va mutati in oricare alt vagon
Lumea se buluceste sa se mute dar surpriza, pe traseu urca alti calatori care au locuri rezervate acolo
asa incit: ,,asezati-va linistiti la locurili voastre! alo!" Unii au trebuit sa se intoarca in vagonul fara clima.
In fine pe hol am bafta geamurile se deschid, dar cei din salon s-au cam fiert in functie de cum au reusit sa nu se ,,faca curent"
La eurogara Drobeta trenul prezinta 6 minute intirziere, in megafoane aud ca rapidul pereche este anuntat cu 30 de minute intirziere.
Sosim la Balota, asteptam rapidul, ma dau in vorba cu partida trenului:
- domle mai pune ceva ca eu am legatura la 23.00 din Bucuresti?
- aa domne intr-o zi am avut 70 de minute
- pai si eu ce fac daca pierd legatura?
- sa speram ca nu mai pune, dar dupa Caracal incolo sa ma cauti, zice seful de tren, sa vad citi am sa anunt
- ceeee si ce crezi ca o sa tina trenul?
- intr-o zi am avut 17 si l-a asteptat trenul ala pe asta 30 de minute zice seful de tren, un tip tinar si de treaba.
In fine plecam si din Balota, la intrarea in Filiasi in stinga e un marfar si din locuintele de linga linie vad un tip cu un butoi, ahaa fura carbuni ma gindesc. Nu, cind trecem pe linga el, de fapt golea tomberonul pe pasarela vagonului de marfa. O lume nebuna. trenul pleaca din Filiasi la ora cind avea sosirea in Craiova.
Pina spre Rosiori Nord nu se mai intimpla nimic special in tren.
Dupa Rosiori, vine seful de tren cu un carnetel si intreaba calatorii daca au legatura cumva la R 663. Cei care aveam sintem rugati sa mergem spre capul trenului, urmind a ne spune si linia daca va fi posibil.
In apropierea capitalei plec spre capul trenului care avea 25 de minute intirziere, ma intilnesc cu partida care imi spune sa merg la linia 11 peron.
E prima data cind intilnesc aceasta abordare la personalul de tren.
(ca paranteza as intreba daca nu exista posibilitatea de a sti deja cite persoane au bilete luate direct pentru trenuri de legatura?)
La intoarcere in tren 2 familii cu copii mici
precum si deja cunoscutul supracontrol intre Buzau si Ploiesti Sud, din Bucuresti Nord am luat A 1793 pina la Pitesti. Am remarcat ca trenul nu e prea plin dar pare a fi folosit si de navetisti.
Pentru prima data de cind circul cu trenul am avut ,,sansa" de a vedea plantele erbacee ajungind pina la geamul trenului. Desigur pentru ca sagetile sint mai joase.Cu arborii si arbustii sint deja familiarizat.
In statia Golesti am vazut citeva DA in culori clasice de marfa intr-o remiza, iar in gara era plin de vagoane portauto ale firmei Touax.
Din Pitesti nu am mai astepta legatura spre Curtea de Arges, ci am plecat cu microbuz.Trebuie sa admit ca in zona sistemul de transport intre localitati, cu microbuze, e mult mai bine pus la punct si mai ieftin decit cel cu autobuze de aici de la mine din zona.
Am remarcat ca in gara Curtea de Arges cel putin 2 linii sint ocupate de cisterne ale CFR Marfa.
In fine pentru intoarcere am ales un accelerat din Pitesti in jurul orei 13.00 casa prind legatura cu IC 593 in Craiova. totusi pentru siguranta am sunat la (o gramada de pretini, daar am facut rost de pe internet de nr cui trebuia ) informatii in Pitesti, Slatina Craiova dar nu mi-a raspuns nicaieri.In final de Bucuresti am aflat ca de fapt acceleratul nu circula fapt pentru care am luat un microbuz.
In gara Craiova recent renovata, primul lucru unde e biroul ,,Bagaje de mina" unde e toaleta, gara recent renovata cu calorifere pe tavan nu are pictograme, desi sint gari abandonate dar pline de pictograme. intr-un final gasesc un WC intrebind in stinga si in dreapta, apoi bagaje de mina, intreb la informatii, gara nu are, pai atunci pot sa las bagajele aici, nu, de ce ?
pai pe unde le bagi, pai uite pe usa asta, nu ca e usa de la politie si de fapt nici n-am voie.
Aha, intreb o casiera, e posibil sa le las aici, nu pentru ca am semnat ca nu primim, si apoi vin atit sefii cit si politia sa vada. dar cum de o gara asa mare nu are? pai nu prevede asa ni s-a spus, ca oamenii nu stau pe aici ci doar schimba trenurile, de aia si banci sint asa putine.
Ahaaaa
M-am luminat insa ma de asteptat cam 3 ore si era mai comod un drum prin oras.
Se anunta 593 cu 15 minute intirziere de la ora sosirii, in drum spre peron constat ca pasajul subteran e renovat doar la intrare in continuare pina la iesirea la liniile 2-3 e infect si plin de pisat.
dar surpriza de fapt 593 soseste cu doar 5 minute intirziere, pe care le pastreaza pina la Timisoara.
In tren, ati ghicit un bebe plinge pina baga in alarma (sau disperare) citeva pasagere in calitate de femei si mame care merg sa vada ce si cum.
Nu ar fi posibila constructia uni vagon cu un loc unde sa stea copii, sa fie schimbati cei mici etc?
Nu am facut poze pe traseu.