Nu stiu daca e cel mai potrivit loc unde pot sa scriu acest mesaj, dar are legatura cu Regiotrans si despre cum poate fi administrat un traseu (rog administratorul sa mute mesajul, daca este un subiect mai potrivit). De cativa ani n-am mai circulat cu trenul in Romania. Cum valurile vietii ma poarta in prezent prin strainatate, la sfarsitul lunii ianuarie am facut o vizita acasa pe traseul Bucuresti-Iasi,urmand sa ajung la socrii mei in Saveni (Bt) tot cu trenul, coborand la Ungureni. Surpriza! In mersul trenurilor CFR nu mai circula nimic de la Iasi la Dorohoi. Soacra mea imi spune sa nu imi fac probleme ca trenul circula si imi da si orarul. Cand ajung la gara vad un automotor Regiotrans tras la linia obisnuita de la care plecau trenurile Iasi-Dorohoi si mi-am dat seama ca au preluat ei traseul, de aceea nu mai aparea in mersul trenurilor CFR. In gara aveau propriile lor case de bilete. Trenul era plin (ca de obicei, nimic schimbat fata de epoca CFR), dar toata lumea avea bilet, n-am vazut pe nimeni sa sopteasca ceva nasului. celor care au urcat pe parcurs le-a taiat bilet. Ba chiar a fost si supra control. In tren era cald si era si curat. Timpul de parcurs a scazut cu 45 de minute. Am ramas surprins. Apoi am aflat ca circula 6 perechi de trenuri pe zi, fata de 3, inainte. Si sunt si rentabile, clar, ca altfel n-ar circula.
Nasul avea figura de cfr-ist vechi, dar acum isi facea treaba cu zel. Cum de la privat se poate? personalul pe care il angajeaza de unde vine? sunt cfr-isti reciclati sau au un personal nou, instruit de ei?
Ma bucur ca treburile merg bine, pentru ca era pacat ca o linie asa frumoasa sa cada in ruina "nerentabilitatii" CFR-ului.