Odata rezolvata problema luminilor, m-am intors la problema bielelor (evident
). Mai intreband in dreapta si-n stanga, cum-necum, am reusit sa obtin bielele unei foste aburoase 66 Piko 8) . Semanau ele destul de bine cu bielele originale de pe stanga, insa cateva diferente tot erau. M-am sucit, m-am invartit si pana la urma mi-am facut curaj...
In seara zilei de 10.09.2003 am reusit sa montez ambele mecanisme de BR66, astfel încât, pentru prima data dupa 34 de ani, locomotiva BR64 Guetzold s-a pomenit cu bielele complete
Practic am combinat glisierele de 64 cu restul bielelor de 66, iar niturile care tin culisa si biela sertarului de punctul fix le-am improvizat cu ajutorul unor ace cu gamalie de 0.8 mm; am apelat la aceasta solutie fiindca gamaliile acelor respective sunt practic identice cu niturile originale. Marea problema a fost cu biela de conducere (articulata sub capul de cruce), care era prea lunga; aici am mai facut alta improvizatie, anume am taiat la jumatate bielele respective si le-am suprapus, tragând peste ele tuburi de plastic rosu heat-shrinkable pentru a le fixa. Ulterior am lipit jumatatile cu adeziv Bison, astfel incat acum interventia mea nu mai este observabila.
Iata aici prima poza oficiala a locomotivei mele 64 cu bielele complete:
Aparatul foto digital era imprumutat si inca nu stiam prea bine sa lucrez cu el