- 3 Septembrie 2016
- 6.938
- 5
- LOCATION
- Bucuresti
Nu stiu ce sunte avea cel aflat la vanzare dar sigur ritmul era in functie de mersul locomotivei deci, asa cum ai spus, in functie de tensiunea aplicata la sine.
mpursu a spus:Din pacate, acest alimentator PWM nu prea este compatibil cu locomotivele digitale, chiar daca acestea recunosc si alimentarea in curent continuu, fiindca decodoarele sunt "dezorientate" de impulsurile primite, pe care nu mai stiu cum sa le interpreteze.
leynad72 a spus:Salutare.
Am o mica problema de rezolvat in analog, poate ma scoateti voi la liman...
Am obsesia asta de a realiza oprirea si pornirea lenta a locomotivelor care sa semene cu cea din digital, si mi-a traznit o "iedee".
Vreau sa actionez cu un contact magnetic un releu care sa alimenteze motorasul unui potentiometru de la un amplificator (cred ca stiti despre ce potentiometru vorbesc ) pe un tronson alimentat separat, tronson pe care se va realiza oprirea si apoi, bineinteles, pornirea lenta a locomotivelor.
Pana aici toate bune, treaba functioneaza super, numai ca ce nu stiu eu sa fac e cum sa se opreasca motorasul de la potentiometru cand acesta ajunge la capete.
Am nevoie de o solutie electronica, o schema, o idee, ceva...nu vreau sa ma impotmolesc la sfarsit...
mpursu a spus:...iar alimentarea PWM a motoarelor de curent continuu este des utilizata in automatizari, modele telecomandate etc., existand chiar si circuite integrate specializate pentru asa ceva...
mpursu a spus:
mpursu a spus:Iata aici un capat de linie automatizat, pe care locomotiva poate intra, dar nu mai poate iesi decat la inversarea tensiunii, deci... inapoi de unde a venit 8)
Am schitat directiile de mers ale trenurilor mele H0 in functie de polaritatea tensiunii de la sine. Culorile semnifica polaritatile si sensurile de deplasare corespunzatoare. Tronsonul cu dioda are o sina intrerupta, cu dioda amplasata peste intrerupere asa cum este ilustrat in schitza. La intrarea pe capatul de linie (rosu), dioda este blocata si locomotiva se va opri dupa ce a depasit-o. La schimbarea polaritatii (verde), dioda va conduce, permitand locomotivei sa iasa inapoi de pe capatul de linie.
Si acum vine partea interesanta: tronsonul cu dioda poate fi inversat fara grija, fiindca functionalitatea nu-i este afectata. De fiecare data cand o locomotiva vine dinspre linia alimentata si il depaseste, totdeauna se va opri si nu va mai putea pleca decat inapoi, la schimbarea polaritatii.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.