Scheme in analog

teo_magdici

Active Member
Trenulist
24 Sep 2009
215
0
Onesti, Romania
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Onesti, Romania
mpursu a spus:
Din pacate, acest alimentator PWM nu prea este compatibil cu locomotivele digitale, chiar daca acestea recunosc si alimentarea in curent continuu, fiindca decodoarele sunt "dezorientate" de impulsurile primite, pe care nu mai stiu cum sa le interpreteze.
Eu am un automotor complet digital ICE2 de la Trix (cod 22096) la care in fisa tehnica scrie urmatorul lucru: A filtered direct voltage is required for operation. Operating systems with pulse duration control are therefore unsuitable. Deci sa inteleg ca automotorul nu merge cu alimentatorul acesta
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 Aug 2007
3.371
51
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Asta cam asa este :D
Totusi decodoarele digitale cam accepta un PWM de frecventa redusa, gen 100 Hz, cel putin cele din locomotivele mele 8), ceea ce se poate obtine prin cresterea semnificativa a capacitatii condensatorului C1, la cateva zeci sau sute de nanofarazi - pe incercate si masurate :mrgreen:.
 

Prognosis

Well-Known Member
Trenulist
21 Iul 2007
1.345
0
Slobozia
trenulete.info
WEBSITE
http://trenulete.info/
LOCATION
Slobozia
YOUTUBE
Prognosis
leynad72 a spus:
Salutare.
Am o mica problema de rezolvat in analog, poate ma scoateti voi la liman...
Am obsesia asta de a realiza oprirea si pornirea lenta a locomotivelor care sa semene cu cea din digital, si mi-a traznit o "iedee".
Vreau sa actionez cu un contact magnetic un releu care sa alimenteze motorasul unui potentiometru de la un amplificator (cred ca stiti despre ce potentiometru vorbesc ) pe un tronson alimentat separat, tronson pe care se va realiza oprirea si apoi, bineinteles, pornirea lenta a locomotivelor.
Pana aici toate bune, treaba functioneaza super, numai ca ce nu stiu eu sa fac e cum sa se opreasca motorasul de la potentiometru cand acesta ajunge la capete.
Am nevoie de o solutie electronica, o schema, o idee, ceva...nu vreau sa ma impotmolesc la sfarsit...
Simplu, limitatoare de cursa cu contact...
http://trenulete.info/bariera-functionala-servo-mecanismul/
http://trenulete.info/bariera-functionala-electronica-si-comenzile/
 

felippe

Well-Known Member
Trenulist
21 Ian 2006
1.474
17
Faversham, UK
www.voica.uk
WEBSITE
http://www.voica.uk
LOCATION
Faversham, UK
mpursu a spus:
...iar alimentarea PWM a motoarelor de curent continuu este des utilizata in automatizari, modele telecomandate etc., existand chiar si circuite integrate specializate pentru asa ceva...
Stii care ar fi acest circuit integrat specializat?
mpursu a spus:
Avand in vedere ca intrarile portilor NAND sunt scurtcircuitate, de ce nu ai pus in schema direct porti NOT?

In loc de 4093 se pot folosi circuite TTL clasice? Celebrul CDB 400 (4 porti NAND) sau, in cazul in care portile NAND se pot inlocui cu porti NOT, CDB 404 (6 porti NOT)?
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 Aug 2007
3.371
51
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Dupa cate cred eu ca stiu, circuitele respective specializate au si moduri de comanda specializate, deci... nu prea stiu cum s-ar adapta acestui scop.
Alimentatorul PWM propus de mine functioneaza numai cu porti Trigger Schmitt, deci fie cu portile NAND Trigger Schmitt din CD4093, fie cu portile NOT Trigger Schmitt din CD40106. Nu le-am folosit pe acestea din urma fiindca... aveam la dispozitie numai CD4093 :D
Poate ca schema se poate adapta si la circuite TTL Trigger Schmitt, cu modificarea adecvata a rezistentelor (scadere) & condensatoarelor. Inca n-am incercat.
 

whiteleif

New Member
22 Oct 2012
2
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Buna ziua,
Spuneti-mi, va rog, ce indicativ are dioda?Si daca alimentarea se face de la 3 volti, de ce dioda am nevoie? multumesc
mpursu a spus:
Iata aici un capat de linie automatizat, pe care locomotiva poate intra, dar nu mai poate iesi decat la inversarea tensiunii, deci... inapoi de unde a venit 8)
Am schitat directiile de mers ale trenurilor mele H0 in functie de polaritatea tensiunii de la sine. Culorile semnifica polaritatile si sensurile de deplasare corespunzatoare. Tronsonul cu dioda are o sina intrerupta, cu dioda amplasata peste intrerupere asa cum este ilustrat in schitza. La intrarea pe capatul de linie (rosu), dioda este blocata si locomotiva se va opri dupa ce a depasit-o. La schimbarea polaritatii (verde), dioda va conduce, permitand locomotivei sa iasa inapoi de pe capatul de linie.

Si acum vine partea interesanta: tronsonul cu dioda poate fi inversat fara grija, fiindca functionalitatea nu-i este afectata. De fiecare data cand o locomotiva vine dinspre linia alimentata si il depaseste, totdeauna se va opri si nu va mai putea pleca decat inapoi, la schimbarea polaritatii.
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 Aug 2007
3.371
51
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Dioda poate fi 1N4007 sau orice alt㒠diod㒠redresoare de uz general, cu tensiunea invers㒠de 100V (pentru fiabilitate) şi curent direct de câţiva amperi (idem). Indiferent de tensiunea de alimentare, ea se blocheaz㒠la polaritatea "roşie" şi conduce la polaritatea "verde".
 

budy

Active Member
Trenulist
13 Apr 2010
147
0
47
Cum pot sa aprid un semnal cand trernul trece prin tunel fara relee red,si magneti.
O merge cu senzori de miscare?