Salut Dragos,
Descrierea pozei este oarecum inselatoare, acel tren NU merge spre Mamaia ci urca din port spre gara veche. Probabil ca aceasta ilustrata a fost pusa in circulatie odata cu desfiintarea bailor de la vii (spatiul respectiv fiind ocupat de noile rezervoare de petrol) si infiintarea noilor bai ale orasului la Mamaia, moment in care s-a pus in functiune si un tren pentru accesul vilegiaturistilor in noua statiune estivala. Faptul ca imaginea n-avea legatura neaparat cu Mamaia nu conta prea mult, ca, deh, si atunci ca si acum, reclama-i sufletul comertului!
Mutarea zonei de agrement la Mamaia a fost fara indoiala o miscare inspirata, ca dovada ca statiunea respectiva inca este vizitata si azi de mii de turisti.
In privinta imaginii de ansamblu, ai alaturat:
O harta a zonei vazuta in poza postata de tine. E ceva mai tarzie si intrucatva "vizionara" in sensul ca, desi harta a fost facuta in 1921, nu mai este figurat fostul Atelier DBSR care a supravietuit totusi pana dincolo de anul 1935. In locul lui este figurata in schimb o pasarela de acces din Piata Ovidiu pana in port, care nu s-a realizat in practica niciodata.
De asemenea, observi ca zig-zag-ul de acces in port este deja desfiintat, accesul feroviar in zona respectiva realizandu-se deja prin tunelul construit de Anghel Saligni, tunel care mai exista si azi, dezafectat.
Gara veche a Constantei o poti observa in partea stanga a imaginii. Pe amplasamentul respectiv actualmente se gaseste corpul nou al Judecatoriei Constanta. Era vechea gara construita de englezi in 1959 odata cu darea in functiune a caii ferate Cernavoda Constanta de catre compania engleza Danube & Black Sea Railway (Pe scurt DBSR). Intamplator, una dintre cele mai vechi cladiri feroviare din Romania. Mai vechi de atat au fost doar cateva gari din Banat, insa unele dintre acestea nu mai exista. Aceasta gara a functionat drept gara principala a orasului timp de exact o suta de ani, de la inaugurarea caii ferate in octombrie 1860 si pana in 1960 cand a fost demolata si inlocuita cu actuala constructie.
Cum spune si Catalin mai sus, linia nu reprezinta neaparat legatura cu Mamaia, ci legatura portului cu fascicolul de linii care ajungeau la gara veche.
Drumul spre Mamaia se ramifica de fapt din acel fascicol spre stanga, in afara imagini si mergea spre Mamaia urmand traseul strazii I.G. Duca si mai apoi a actualului bulevard Mamaia (fost Lenin). Daca tineti minte acest bulevard, calea principala de acces spre Mamaia dinspre oras, este singurul bulevard prevazut in mijloc cu un generos spatiu verde. Acel spatiu verde este tocmai locul ocupat candva de calea ferata!