Istoria feroviara a Constantei

ICRA

Well-Known Member
Trenulist
24 Aug 2011
669
15
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Prima marcă poştală - cu tematică feroviară - de pe continentul european: DBSR; 20 paras; Dobrogea; 1866-1867. Dimensiunile reale ale timbrului sunt de 18,5 x 22,25 (mm).

Am cumparat si eu unul (in imaginea de mai jos).
Vali am zis și eu o să iau, cât de sigur ești că este original?
 

catalin

Well-Known Member
Trenulist
24 Apr 2007
2.864
52
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Buna,

in 1928 cand au legat Carmen-Sylva de Constanta au facut-o pe un traseu care trecea pe actualul bulevard si cu o gara acolo unde se vede si in poza (initial a fost o statie provizorie din lemn. A urmat etala 2, o cladire mica, asemanatoare cu Tuzla Far, apoi aceasta a fost largita si a ajuns sa semene cu cea de la Techirghiol de azi). Dar, la vremea respectiva Eforie era un camp parcelat. Au venit apoi anii '30, dezvoltarea statiunii inclusiv frumosul Belona la cativa pasi de gara veche. Cumva, linia care pana atunci nu ducea nicaieri a ajuns in mijlocul unui orasel care se dezvolta in fiecare an prin constructii noi. In 1938 au continuat linia spre Mangalia dar nu au prelungit-o pe traseul vechi ci au facut un traseu de ocolire, cu actuala gara si stilul ei inconfudabil mediteranean . Este traseul pe care il stim astazi si care ocoleste pe la vest intreaga statiune. Ciotul ramas in centru si care mergea paralel cu plaja va disparea in anii '50, linia demontata lasand locul bulevardului Tudor Vladimirescu. Din pacate realizarea liniei spre Mangalia s-a uitat repede, in 1938 tara se pregatea de razboi, presa a oglindit putin aceste realizari. A venit repede anul 1940 si altele au fost prioritatile....
 
Ultima editare: