Automotorul Malaxa 1001 din poze se va compara cu automotorul produs de Ganz pentru Egipt:
Ce ziceti, seamana? Daca nu tinem cont de pozitia farurilor, care e diferita, si de plug, eu zic ca sunt...identice.
Insa discutia e complet deviata, vorbeam initial despre firme concurente care scot produse asemanatoare.
Aici insa NU mai e vorba depre nici un fel de concurenta: cel putin la primele automotoare, Malaxa si Ganz au lucrat mana in mana! Afacerea principala a lui Ganz nu erau automotoarele, ci echipamentele pentru acestea, motoare si transmisii, pe care ungurii au inceput sa le dezvolte inca de la terminarea primului razboi mondial. De altfel, au fost primii din zona asta care au dezvoltat motoare Diesel rapide adaptate nevoilor feroviare, mergand in felul acesta pe o cu totul alta cale decat nemtii de la MAN, care aveau niste motoare Diesel lente dezvoltate initial pentru a fi folosite pe submarine.
Ungurii aveau interesul sa-si vanda marfa, de aceea au sustinut o politica deliberata de transfer tehnologic catre vecinii lor din Cehia, Slovacia, Polonia, Romania. Nu stiu care a fost situatia in celelalte tari, dar cel putin cu Malaxa le-a reusit pe deplin, noi am cumparat licenta si am inceput sa facem si noi motoare si transmisii!