Super... o noua poza interesanta cu automotoarele din seria Malaxa! Felicitari pentru descoperire!
Cum spune si Catalin, sunt niste foste vagoane de calatori, probabil de provenienta maghiara sau austriaca, transformate de Malaxa in automotoare.
In buna traditie a secretomaniei si lipsei de perspectiva istorica de la CFR, informatiile referitoare la acest subiect sunt foarte putine. Un bun rezumat se poate gasi aici: http://www.cfr.ro/jf/romana/2001_9/automotoare.htm
De asemenea, cateva informatii despre subiect se pot gasi in cartea "Buzias, nostalgii feroviare" autori Valentin Ivanescu, Ottmar Loefller, Alfred Martini, Timisoara 2005. Potrivit informatiilor din carte, pagina 101 jos-pagina 102 sus, citez:
"Automotorul CFR pe doua osii din seria B-MOT-M 87.000. Face parte din prima serie de automotoare construite la uzinele Malaxa din Bucuresti, realizate prin motorizarea unor foste vagoane de calatori. Automotorul avea un motor Ganz de 120 CP, transmisie mecanica Ganz, o viteza maxima de 70 km/h si a fost construit in anul 1935. O caracteristica a acestor vehicule era aceea ca deasupra fiecarui post de conducere exista cate un radiator".
La pagina 160 a aceleiasi carti poti vedea un automotor identic celui din poza prezentata, imagine ce provine din colectia Serban Lacriteanu.
Erau niste vehicule destul de eterogene, in seriile respective 86-87 intalnindu-se vagoane cu distanta intre osii diferita, astfel incat si aparentele automotoarelor erau destul de diferite.
As fi in egala masura interesat de orice amanunt iti aduci aminte, spre exemplu impartirea interioara, numarul de locuri, coloritul automotorului, detalii de realizare etc!
Multumesc,