Automotor necunoscut?

PDI

Well-Known Member
Trenulist
27 Feb 2016
896
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Nu coane, te cred, da' ce, nu mai stii de gluma!? Mai treci si tu prin Grivita, ca vad ca te-ai "dezintoxicat" de tot!

PDI
 

LDH

Well-Known Member
Trenulist
PDI a spus:
Nu coane, te cred, da' ce, nu mai stii de gluma!? Mai treci si tu prin Grivita, ca vad ca te-ai "dezintoxicat" de tot!

PDI
Coane, de cand sar unii si altii la mine, nu prea, si cazu magareata pe tine sa iti dau replica.
Uscat sunt, prin Grivita doar daca stati dupa ora 8:00 si vin motorizat asa ca ... uscat.

Si ca sa inchei, vorba lui Lok, "da-i matale singur zoom"

 

PDI

Well-Known Member
Trenulist
27 Feb 2016
896
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti


....si acum da zoom pe binecunoscuta poza....

Uita-te la fuste (nu sub, cum obisnuiesti, :D ) si compara!

Modificare ulterioara???

PDI
 

PDI

Well-Known Member
Trenulist
27 Feb 2016
896
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
...si iar a deviat discutia....

Revenind la "vagonul malaxizat", cu radiator deasupra au fost si Astra BCmot700 la 724.
86016 a lui Catalin e fabricat in 1935 si din lista pe care o am rezulta ca toate suratele sale au fost construite intre 1935-1936 (vreo 122buc). In poza de la dep Arad, in mijoc se vede unul cu botul rotund... Deja se intrevedea designul specific Malaxa.

PDI
 

LDH

Well-Known Member
Trenulist
Da, in poza de la Arad sunt automotoare din a patra generatie, motoare diesel MAN de 150 CP, transmisie Mylius si rama Wegmann, automotoare denumite "tanc" - sper ca nu zici de pantzere - primul operational in ianuarie 1935.

Cat despre intrevederea formei aerodinamice aceasta a fost intrevazuta de la a doua generatie de automotoare construite de Malaxa, trei axe, (vezi poza lui Catalin cu automotorul in fata statiei Eforie), urmat de al doilea experiment din generatia a doua, echipate cu motoare Ford (90 CP) si Brokway (65 CP)cu benzina, automotoare cu doua osii suplimentare dotate cu pneuri, automotoare carenate cu forma aerodinamica.

Forma aerodinamica a fost luata in calcul de Malaxa incepand din anii 1933/1934.
 

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Oct 2007
2.229
3
Constanta
LOCATION
Constanta
Automotorul Malaxa 1001 din poze se va compara cu automotorul produs de Ganz pentru Egipt:



Ce ziceti, seamana? Daca nu tinem cont de pozitia farurilor, care e diferita, si de plug, eu zic ca sunt...identice.

Insa discutia e complet deviata, vorbeam initial despre firme concurente care scot produse asemanatoare.

Aici insa NU mai e vorba depre nici un fel de concurenta: cel putin la primele automotoare, Malaxa si Ganz au lucrat mana in mana! Afacerea principala a lui Ganz nu erau automotoarele, ci echipamentele pentru acestea, motoare si transmisii, pe care ungurii au inceput sa le dezvolte inca de la terminarea primului razboi mondial. De altfel, au fost primii din zona asta care au dezvoltat motoare Diesel rapide adaptate nevoilor feroviare, mergand in felul acesta pe o cu totul alta cale decat nemtii de la MAN, care aveau niste motoare Diesel lente dezvoltate initial pentru a fi folosite pe submarine.

Ungurii aveau interesul sa-si vanda marfa, de aceea au sustinut o politica deliberata de transfer tehnologic catre vecinii lor din Cehia, Slovacia, Polonia, Romania. Nu stiu care a fost situatia in celelalte tari, dar cel putin cu Malaxa le-a reusit pe deplin, noi am cumparat licenta si am inceput sa facem si noi motoare si transmisii!
 

Serban

Active Member
Trenulist
28 Dec 2008
106
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
1001 - 1006 au fost aproape identice cu cele pentru Egipt, prezentate de Victorian ("bot" plat si dispunerea ferestrelor si usilor). De la 1007 la 1032 au fost in "forma" Malaxa, asa cum le cunoastem astazi (ce a mai ramas pe la Arad).
 

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Oct 2007
2.229
3
Constanta
LOCATION
Constanta
Reintorcandu-ne la subiectul initial al topicului. Mi-a cazut in maini o pagina din revista "Ordinea" din 11 Mai 1935, dedicata fabricii Malaxa si ilustrata cu niste poze de la o expozitie din curtea fabricii.

Conform placilor puse pe materialul rulant expus, asa:
arata un vagon inainte de motorizare si asa:
dupa transformarea in automotor. De precizat, automotorul din poza este unul dintre primele realizate si de fapt NU cred ca provine dintr-un vagon asemenea celui din prima poza.
 

catalin

Well-Known Member
Trenulist
24 Apr 2007
2.868
54
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Nu, nu sunt legate. Automotorul de jos provine dintr-un vagon maghiar relativ cunoscut si despre care am mai scris la "vagoane istorice", usor de recunoscut prin baia la mijloc si 7m intre osii. Vagonul de sus este mai scurt.
 

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Mar 2008
1.917
16
Desi nu mai pot deschide linkul banuiesc ca aici era discutia despre automotorul cu radiatoare pe acoperis.

Am gasit o varianta care pare mai ,,prezentabila" ceea ce ma face sa cred ca in Romania a fost o adaptare mai din mers a radiatoarelor pe acoperis.
Motorul aprtine caii ferate unite Seghed-Cenad, Szeged–CsanÃ¥di Egyesült Vasút care a ramas in Ungaria dupa 1918 si desfiintarea Caii ferate unite Arad -Cenad.Arad-CsanÃ¥di Egyesült Vasút

Sper ca nu gresesc postind dupa atita vreme.

http://www.sulinet.hu/oroksegtar/data/telepulesek_ertekei/Mako_monografia_sorozat/pages/monografia_6/007_varosfejlesztes.htm
 

catalin

Well-Known Member
Trenulist
24 Apr 2007
2.868
54
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Dan, evident ca a fost o adaptare locala. Pana la urma...nu trebuia sa inventam noi roata, era deja inventata. Solutia era deja folosita in Ungaria de MAV cam cu un deceniu inainte ca Malaxa sa se apuce de construit automotoare...