Motive de a darama o cladire de patromoniu se vor gasi mereu.
Ca e terenul, ca e prea subreda cladirea din cauza cutremurelor, sau ca buldozere venite din neant au daramat-o (vezi cazul tot al unei mori, de aceasta data din Sibiu, tot cladire de patrimoniu demolata peste noapte la inceputul acestei luni, nimeni nu stie cum si de cine), ca un sofer a intrat in cladire (vezi cazul garii Sinaia), sau ca vrei sa o inlocuiesti cu e eurocladire (vezi garile Romaniei) conteaza finalitatea.
Din nefericire, demolarea patrimoniului istoric, asa cum scria si Nelu, nu s-a oprit in 1989. Doar i s-a gasit o alta justificare.
Moara lui Asan, monument de arhitectura si cladirea care a gazduit prima masina cu abur din Tarile Romane era vizata de mult spre a fi distrusa. Acesta este si motivul pentru care nimeni nu mai crede in teoria focului accidental.
A fost lasata in degradare ani buni, dar a refuzat sa cada singura datorita calitatii constructiei.
Aproape invizibila de la bulevard, ascunsa de blocurile comuniste cladirea mai era inca admirata de cei putini care ii stiau valoarea. Doar acestia, foarte putini la numar, vor plange dupa ea.
Intr-un gand sumbru, stau si ma intreb cati se vor sesiza daca cineva va incepe demontarea podului Carol I (rebotezat apoi Saligny) de la Cernavoda.