Vagoanele tip "Hecht sau TANK" CFR.
Lungimea totala intre fetele tampoanelor de 20.40 m, distanta intre pivotii boghiurilor de 13.250 m si intre osiile boghiului 2.15 m, lungimea cutiei de 19.140 m. Greutatea totala variaza intre 42 si 44 t. Viteza maxima 100 km/h.
Sasiul vagonului este prevazut cu tampoane cu tija, cutii de tampon cu doua brate,resorturi volute si dispozitiv de compensare. Aparatul de tractiune este de tip continuu. Vagonul are frana automata de tip Westinghouse si frana de mana care actioneaza asupra rotilor prin 16 saboti. Incalzirea este de joasa presiune sistem Friedmann si iluminatul, electric.
Cutia vagonului cuprinde 7 compartimente a 2.050 m lungime cu cate 2 canapele a cate trei locuri fiecare, doua closete plasate la capetele vagonului, doua peroane si un coridor lateral.
Accesul in vagon se face prin patru usi batante cu deschidere interioara, montate la fiecare colt al vagonului, iar intercomunicatia prin usi frontale batante duble sau simple. Armatura de inchidere si incuiere a usilor de colt corespunde inscriptiilor internatioanale. Ferestrele au rame metalice si aparat de ridicare foarfeca. Usile de intrare in compartimente sunt de tip rulant si se inchid cu broaste si incuietori.
Canapelele erau din plus albastru iar peretii acoperiti cu placaj furniruit si lustruit sau cu tapete din polivinilin.
Au existat in urmatorele variante:
Epoca IIa (cu iluminare pe gaz, partial cutii de ungere Cosmovici):
A., A.B., A.B.C., B., B.C.
Epoca IIb-IIIa (fara iluminare pe gaz, cutii de ungere clasice):
Aafld, ABafld, ABCafld, Bafld, BCafld
Epoca IIIb (dupa reconstructie, dupa reforma claselor din 1956)
Aalfd, ABafld, Bafld
Epoca IV-V (numere UIC)
Aafld 17-22, ABafld 37-23
Epoca V-VI
Aafld 17-22; ABafld 37-23; diferite vagoane de muzeu, vagoane de masuratori, etc.
===============================================
"În ziua de 9 Mai 1929, cu acelaşi tren special cu care sosiseră de la Jimbolia, purtând pe fiecare vagon inscripţia: tren special al Românilor din America, delegaţii au plecat la ora 6:30 dimineaţa la Mărăşeşti..."
1941 Chisinau
maresalulionantonescu.wordpress.com
Anii 1950.
Vagon salon guvernamental 109, fost A.B.7063. Hannoversche Hannover (DE), 1924
Aafld.50033 in anii 1960 dupa renumerotarea din 1956. Linke-Hoffmann Werke / Breslau (DE), 1924
In ep IV:
Aafld 50 53 17-22 074-5


sursa foto - foto http://www.bahnbilder.de
Comana 1990:

CFR Aafld 50 53 17-22 102-4.
Fost CFR B.2528 / Bafld.50039 / Aafld.50039 fabricat la Linke-Hoffmann Werke / Breslau (DE), 1924


foto Mircea Dorobantu
===============================================================
Vagoane care au rezistat in trenuri turistice sau in trenuri de lucru.
Cluj Napoca si Dej Triaj
80 53 98-40 003-8 ex Aafld 50 53 17-22 106-5.

51 53 89-50 106-2
Fost vagon clasa 1, Aal 10038, fost salon Nr. 106 care a apartinut Directiei Regionale CFR (Bucuresti), fabricat la Görlitz 1924.

51 53 29-39 054-2, folosit ca vagon magazie in Iasi.
Fost vagon ABCafld 90001,WUMAG Görlitz 1924
40 53 98-18 001-0 UyAB
Ultima rep IMMR Pascani 21.12.1991

80 53 98-64 047-6 ex ABafld 50 53 37-23 000-5, Iasi
80 53 98-30 198-8 UYR
Fost vagon A.B. 30166 fabricat de HAWA - Hannoversche Waggonfabrik AG in 1924. Modificat in vagon restaurant si folosit de regionala Timisoara in trenul turistic "Nostalgia"
Vagoane atelier, Iasi 2008
Observati forma aerisirilor la ferestre.
In trenul Formatia Sanitara Mobila
80 53 97-60 700-5

foto Mircea Dorobantu
Vagoane Hecht transformate si folosite ca Vagoane Masurat Calea:
CFR 80 53 98-30 023-8 UWSMC - Timisoara

foto Mircea Dorobantu
CFR 80 53 98-64 020-3 UYSMC - Iasi; Fabricat la Linke-Hoffmann Werke / Breslau (DE), 1924


Singurul Hecht cu 7 si 1/2 compartimente (gasit pana acum, posibil trofeu razboi):
80 50 97-50 900-3 - pe vagon scria "Institutul de Cercetare si Proiectare Tehnologica in Transporturi"
80 53 98-50 007-6 ex ABafld 30468; Van der Zypen et Charlier Köln-Deutz, 1925

L.E.
Alte tipuri de vagoane
Hecht ex WL4u-23 (vagon de dormit DR-MITROPA) intr-un tren macara, Cluj Napoca 2003.
80 53 97-20 044-7 UWDP

foto Catalin
Hecht ex C4u-22 ( vagon clasa 3)
80 53 97-20 241-9 UWDP

Craiova, 2005
foto Catalin
Au existat la CFR si vagoane de turism foste PKP, de exemplu V.T.178, un C4ü cu 10 compartimente si vagoane clasa, precum Bafld.79108, viitor ABafld 37-23 alandala cu Hecht CFR si fost BCafld.79108, mai multe BC4ü cu 9 ferestre...
vagon de turism (V.T.)
Epoca IIIa/b (cu aeratoare "torpedo" pe acoperis):
vagon cu 9 compartimente (fost clasele II si III)
Epoca IIIa (inainte de reforma claselor din 1956)
BCafld 79xxx / BCafld 99xxx
Epoca IIIb (dupa reforma claselor din 1956)
Bafld 79xxx, ABafld 99xxx
Epoca IV-V (numere UIC), cel putin pana in 1988
ABafld 37-23
Lungimea totala intre fetele tampoanelor de 20.40 m, distanta intre pivotii boghiurilor de 13.250 m si intre osiile boghiului 2.15 m, lungimea cutiei de 19.140 m. Greutatea totala variaza intre 42 si 44 t. Viteza maxima 100 km/h.
Sasiul vagonului este prevazut cu tampoane cu tija, cutii de tampon cu doua brate,resorturi volute si dispozitiv de compensare. Aparatul de tractiune este de tip continuu. Vagonul are frana automata de tip Westinghouse si frana de mana care actioneaza asupra rotilor prin 16 saboti. Incalzirea este de joasa presiune sistem Friedmann si iluminatul, electric.
Cutia vagonului cuprinde 7 compartimente a 2.050 m lungime cu cate 2 canapele a cate trei locuri fiecare, doua closete plasate la capetele vagonului, doua peroane si un coridor lateral.
Accesul in vagon se face prin patru usi batante cu deschidere interioara, montate la fiecare colt al vagonului, iar intercomunicatia prin usi frontale batante duble sau simple. Armatura de inchidere si incuiere a usilor de colt corespunde inscriptiilor internatioanale. Ferestrele au rame metalice si aparat de ridicare foarfeca. Usile de intrare in compartimente sunt de tip rulant si se inchid cu broaste si incuietori.
Canapelele erau din plus albastru iar peretii acoperiti cu placaj furniruit si lustruit sau cu tapete din polivinilin.
Au existat in urmatorele variante:
Epoca IIa (cu iluminare pe gaz, partial cutii de ungere Cosmovici):
A., A.B., A.B.C., B., B.C.
Epoca IIb-IIIa (fara iluminare pe gaz, cutii de ungere clasice):
Aafld, ABafld, ABCafld, Bafld, BCafld
Epoca IIIb (dupa reconstructie, dupa reforma claselor din 1956)
Aalfd, ABafld, Bafld
Epoca IV-V (numere UIC)
Aafld 17-22, ABafld 37-23
Epoca V-VI
Aafld 17-22; ABafld 37-23; diferite vagoane de muzeu, vagoane de masuratori, etc.
===============================================
"În ziua de 9 Mai 1929, cu acelaşi tren special cu care sosiseră de la Jimbolia, purtând pe fiecare vagon inscripţia: tren special al Românilor din America, delegaţii au plecat la ora 6:30 dimineaţa la Mărăşeşti..."

1941 Chisinau

maresalul ion antonescu – Maresalul Ion Antonescu
Articole din maresalul ion antonescu scrise de administrator
Anii 1950.
Vagon salon guvernamental 109, fost A.B.7063. Hannoversche Hannover (DE), 1924

Aafld.50033 in anii 1960 dupa renumerotarea din 1956. Linke-Hoffmann Werke / Breslau (DE), 1924

In ep IV:
Aafld 50 53 17-22 074-5




sursa foto - foto http://www.bahnbilder.de
Comana 1990:


CFR Aafld 50 53 17-22 102-4.
Fost CFR B.2528 / Bafld.50039 / Aafld.50039 fabricat la Linke-Hoffmann Werke / Breslau (DE), 1924



foto Mircea Dorobantu
===============================================================
Vagoane care au rezistat in trenuri turistice sau in trenuri de lucru.
Cluj Napoca si Dej Triaj
80 53 98-40 003-8 ex Aafld 50 53 17-22 106-5.


51 53 89-50 106-2
Fost vagon clasa 1, Aal 10038, fost salon Nr. 106 care a apartinut Directiei Regionale CFR (Bucuresti), fabricat la Görlitz 1924.


51 53 29-39 054-2, folosit ca vagon magazie in Iasi.
Fost vagon ABCafld 90001,WUMAG Görlitz 1924


40 53 98-18 001-0 UyAB
Ultima rep IMMR Pascani 21.12.1991


80 53 98-64 047-6 ex ABafld 50 53 37-23 000-5, Iasi

80 53 98-30 198-8 UYR
Fost vagon A.B. 30166 fabricat de HAWA - Hannoversche Waggonfabrik AG in 1924. Modificat in vagon restaurant si folosit de regionala Timisoara in trenul turistic "Nostalgia"


Vagoane atelier, Iasi 2008



Observati forma aerisirilor la ferestre.
In trenul Formatia Sanitara Mobila
80 53 97-60 700-5


foto Mircea Dorobantu
Vagoane Hecht transformate si folosite ca Vagoane Masurat Calea:
CFR 80 53 98-30 023-8 UWSMC - Timisoara

foto Mircea Dorobantu
CFR 80 53 98-64 020-3 UYSMC - Iasi; Fabricat la Linke-Hoffmann Werke / Breslau (DE), 1924







Zsoe a spus:Trecand prin zona garii (Targu Mures), am dat peste minunatia de mai jos, vagonul cu nr. UWSMC 80 53 9750 502-7, pentru intretinere si reparatii.
Pozele nu sunt prea grozave din cauza ca le-am facut in graba cu telefonul, pentru ca in timp ce faceam pozele din departare se tot auzea un strigat ... "nu mai filma maaaaa".
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Singurul Hecht cu 7 si 1/2 compartimente (gasit pana acum, posibil trofeu razboi):
80 50 97-50 900-3 - pe vagon scria "Institutul de Cercetare si Proiectare Tehnologica in Transporturi"


80 53 98-50 007-6 ex ABafld 30468; Van der Zypen et Charlier Köln-Deutz, 1925

L.E.
Alte tipuri de vagoane
Hecht ex WL4u-23 (vagon de dormit DR-MITROPA) intr-un tren macara, Cluj Napoca 2003.
80 53 97-20 044-7 UWDP

foto Catalin
Hecht ex C4u-22 ( vagon clasa 3)
80 53 97-20 241-9 UWDP

Craiova, 2005
foto Catalin
Au existat la CFR si vagoane de turism foste PKP, de exemplu V.T.178, un C4ü cu 10 compartimente si vagoane clasa, precum Bafld.79108, viitor ABafld 37-23 alandala cu Hecht CFR si fost BCafld.79108, mai multe BC4ü cu 9 ferestre...
vagon de turism (V.T.)
Epoca IIIa/b (cu aeratoare "torpedo" pe acoperis):
vagon cu 9 compartimente (fost clasele II si III)
Epoca IIIa (inainte de reforma claselor din 1956)
BCafld 79xxx / BCafld 99xxx
Epoca IIIb (dupa reforma claselor din 1956)
Bafld 79xxx, ABafld 99xxx
Epoca IV-V (numere UIC), cel putin pana in 1988
ABafld 37-23