Vagoane tip "Hecht sau TANK"

catalin

Well-Known Member
24 Aprilie 2007
2.885
83
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Multumesc,

se naste firesc intrebarea: de ce le-am comandat cu deschidere in interior ? Ai idee care a fost considerentul pentru care au schimbat desenul german ?
 

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.127
1.101
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
considerentul pentru care au schimbat desenul german

Socotind ca "Hecht"-urile pentru CFR au fost gandite si construite in acelasi timp ca cele germane nu a fost vorba de a schimba un desen existent ci s-au luat doar in considerare cerintele clientului. Vagonul "Hecht" Grupa 23 nu apare din nimic, este o evolutie lineara a asa numitelor "Stahlpreußen" Grupa pr11, asa cum la randul lor "Stahlpreußen" sunt o evolutie a "Holzpreußen" Grupa pr02/04 a K.P.E.V. La fel si mai tarziu cu grupele ulterioare 26, 28/29, 35/36 si 39, la toate de poate observa o evolutie lineara clara. Usa de acces de la "Hecht"-ul DRG este in principiu cam aceeasi ca la "Stahlpreuße".

La CFR traditia era alta si usa s-a creeat in acest sens. Vorbim de o epoca in care vagoanele se construiau manual si fiecare usa era montata in parte. Iar UIC abia se constituia, ca o concurenta latina fata de VDEV a invinsilor, si nimeni inca nu se gandise sa faca norme privind usile de acces precum a fost cazul pe vremea domnului Miellich cateva zeci de ani mai tarziu.
 

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
5.547
791
Iași
LOCATION
Iași
Epava de la Oravita. Aafld 50 53 17-22 072-9

 

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
5.547
791
Iași
LOCATION
Iași
Vagon laborator masurat calea de la regionala Timisoara la VFU Pascani pentru revizie.