In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei.
Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Folosești un browser învechit. Se poate să nu afișeze situl acesta sau alte situri corect. Ar trebui să actualizezi sau să folosești un browser alternativ.
Weitzer seria 100570-100574, construit 1910 pe baza comenzii 252871/1905. Vagoane identice au fost produse intre 1908-1910 de Gyor si Ganz :fluierat: .
Vad ca Breda-ul e diferit fata de cele care se mai gasesc in mod obisnuit. Au fost mai multe sau e un caz singular?
Cel cu 2 osii e de origine ungureasca?
O identificare corecta necesita mai mult decat poza generala, mai ales ca vagoanele vechi au fost relativ "uniformizate" in anii '50. Ca sa ne apropiem de adevar este nevoie de specificarea unor dimensiuni (care de altfel se gasesc pe sasiu). Macar lungimea vagonului si distanta intre osii. Acestea nu s-au schimbat in ciuda modificarilor suferite de caroserie.
Distanta intre osii
Catalin, sa fie asta:
fost vagon de calatori cl III Cdm, 60 de locuri, construit la Ganz si Weitzer in 1907.
https://www2.landesarchiv-bw.de/ofs21/bild_zoom/zoom.php?bestand=20946&id=1303777&screenbreite=1366&screenhoehe=738
zoom 100% pentru rezolutie mai mare
Mai era o poza dar nu stiu de ce nu o mai gasesc pe site.
Florin, cel mai probabil...
De asta cerea mai multe date, mai ales daca acestea sunt disponibile. In acest caz da, sunt disponibile, pentru ca se vede ca vagonul are caseta de inscriptii. Toate pentru o identificare cat mai corecta.
Este o recomandare adresata nu doar lui Florin-Dej ci tuturor celor care mai prind pe undeva un vagon vechi.
http://www.flickr.com/photos/42309484@N03/4217346861/sizes/o/in/photostream/
foto Werner & Hansjörg Brutzer
Fost TAFD Unio Satu Mare, Hecht cu seria 17-22, Astra cl 1 seria 17-22, probabil MAV, cl 2 29-11, Astra cl 1 si Breda cl 1 cu seria inainte de 1956 (AAFLD).
Inca se mai poate face un tren turistic autentic, eu visez in continuare.
Dorin, Malaxa 1 avea 6.5m intre osii. La fel, banuiesc, si vagonul necunoscut din poza userului Florin-Dej. Chiar daca au fost toate produse in marele imperiu, au existat suficient de multe serii/proiecte, care sa ma oblige sa fiu foarte rezervat cand fac "recunoasterea" unui vagon.
Imaginea apare si in cartea "George Constantinescu" din colectia "Savanti de pretutindeni - Ed. Stiintifica 1966), fiind un experiment, o aplicatie a convertorului sonic inventat de Gogu (George) Constantinescu. La fereastra ( banuiesc cel cu palarie) este chiar inventatorul.
....imaginea apare in multe lucrari, inclusiv Magazin Istoric nr 6 /1991 si istoria acestui vehicul este relativ cunoscuta (evident, printre cei care stiu despre ce e vorba) incepand cu achizitia vagonului original de la CFR, montarea convertorului sonic, pana la ruperea pieselor in drumul spre Oltenita si transportul lui "acasa" pe bucati...
"Monografia Malaxa" ofera suficiente informatii de calitate, inclusiv o imagine a "postului de conducere". Din aceasta carte am luat eu informatia cu 6.5 m intre osii.
N-am intrat in detalii aici pentru ca subiectul era despre altceva, insa cu placere discut si despre.
Mult mai greu e de gasit imaginea la o calitate acceptabila a acestui automotor ...
Da, la fereastra este Gogu (George) Constantinescu.
Later Edit: desi in monografia "Malaxa" apare mentiunea 6.5m intre osii, intr-un scan mult mai bun al pozei postate de mine se vede clar mentiunea " distanta intre osii 7m " pe automotorul "sonic "
De acea "Astra" nu ma doare prea mult, tot vagonul era o bataie de joc. De Bmx-uri insa da, pentru ca fusesera reconstruiite cu doar 15 ani in urma. "Hecht"-ul era modificat destul de rau, insa de "Breda" cu 8 compartimente, fosta Aafld50.000 si la origine in 1928 Bal50.000 ma doare, pentru ca nu au mai ramas vagoane italiene cu opt compartimente prin tara...
Unde este "salvatorul patrimoniului feroviar romanesc" in acest moment? Lanseaza probabil "opere" nemuritoare pe coclauri...