Vagoane de calatori istorice CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Si cam asa arata in tinerete...





Weitzer seria 100570-100574, construit 1910 pe baza comenzii 252871/1905. Vagoane identice au fost produse intre 1908-1910 de Gyor si Ganz :fluierat: .
 
Ce bine ar sta Breda langa Hechtul de la Dej :D

Sunt sanse sa ajunga acolo?
 
Florin-Dej a spus:
Inca nu stiu. Astept mai multe pareri.

O identificare corecta necesita mai mult decat poza generala, mai ales ca vagoanele vechi au fost relativ "uniformizate" in anii '50. Ca sa ne apropiem de adevar este nevoie de specificarea unor dimensiuni (care de altfel se gasesc pe sasiu). Macar lungimea vagonului si distanta intre osii. Acestea nu s-au schimbat in ciuda modificarilor suferite de caroserie.
 
Florin-Dej a spus:
Ce ziceti de acestea:

...

Distanta intre osii
Catalin, sa fie asta:
fost vagon de calatori cl III Cdm, 60 de locuri, construit la Ganz si Weitzer in 1907.
https://www2.landesarchiv-bw.de/ofs21/bild_zoom/zoom.php?bestand=20946&id=1303777&screenbreite=1366&screenhoehe=738
zoom 100% pentru rezolutie mai mare

Mai era o poza dar nu stiu de ce nu o mai gasesc pe site.
 
Florin, cel mai probabil...
De asta cerea mai multe date, mai ales daca acestea sunt disponibile. In acest caz da, sunt disponibile, pentru ca se vede ca vagonul are caseta de inscriptii. Toate pentru o identificare cat mai corecta.

Este o recomandare adresata nu doar lui Florin-Dej ci tuturor celor care mai prind pe undeva un vagon vechi.
 
Sa vedem vagonul tip HECHT de la Dej.

Fost vagon cl 1/2 AB 70xx, seria originala cu care a fost inmatriculat la CFR.

Mai 2006, Cluj Napoca


foto florinn

August 2009, Dej







Despre bataia de joc trenul turistic "Dracula" nu am sa comentez nimic.

Hecht



Astra






Breda







Vagoanele Dimitrov de la Daesti.
August 2010


Foto Michael



Un tren turistic in anul 1997

http://www.flickr.com/photos/42309484@N03/4218084686/sizes/o/in/photostream/

http://www.flickr.com/photos/42309484@N03/4217346861/sizes/o/in/photostream/
foto Werner & Hansjörg Brutzer

Fost TAFD Unio Satu Mare, Hecht cu seria 17-22, Astra cl 1 seria 17-22, probabil MAV, cl 2 29-11, Astra cl 1 si Breda cl 1 cu seria inainte de 1956 (AAFLD).



Inca se mai poate face un tren turistic autentic, eu visez in continuare.
 
Florin-Dej a spus:
Ce ziceti de acestea:


Off topic, inca un argument pentru pastrarea acestor vagoane...

un frate al jucariei de mai sus a devenit asta:



adica primul automotor construit de Malaxa in 1933, aici in curtea fostei uzine inainte de drumul de test (primul si ultimul) spre Oltenita.
 
Fiiind vorba despre niste foste vagoane imperiale, se poate cauta si aici, pe lista vagoanelor cehesti:

http://www.parostroj.net/katalog/ov/katalog.php3?razeni=0&odkud=40&ktere=0

Pagina 1 si urmatoarele.

Be cu ampatament 7 metri, fost KKstB: http://www.parostroj.net/katalog/ov/images/vykresy/Be_1916.gif

Be cu ampatament de 8 metri, fost KKstB: http://www.parostroj.net/katalog/ov/images/vykresy/Be_1936.gif

Ci cu ampatament de 8 metri, fost KKstB: http://www.parostroj.net/katalog/ov/images/vykresy/Ci_1909_8.gif


@ Catalin: Multumesc mult, grozava poza cu automotorul Malaxa!
 
Dorin, Malaxa 1 avea 6.5m intre osii. La fel, banuiesc, si vagonul necunoscut din poza userului Florin-Dej. Chiar daca au fost toate produse in marele imperiu, au existat suficient de multe serii/proiecte, care sa ma oblige sa fiu foarte rezervat cand fac "recunoasterea" unui vagon.
 
Florin-Dej a spus:
Va dau un pont: dati o geana prin gara Bucuresti Progresul

In Bucuresti Obor se taie trenul turistic Bucuresti :!:

Asa arata in 2010

foto Amiel

Cele 2 vagoane Bmx au ajuns la fier vechi.
 
@Catalin





Imaginea apare si in cartea "George Constantinescu" din colectia "Savanti de pretutindeni - Ed. Stiintifica 1966), fiind un experiment, o aplicatie a convertorului sonic inventat de Gogu (George) Constantinescu. La fereastra ( banuiesc cel cu palarie) este chiar inventatorul.
 
....imaginea apare in multe lucrari, inclusiv Magazin Istoric nr 6 /1991 si istoria acestui vehicul este relativ cunoscuta (evident, printre cei care stiu despre ce e vorba) incepand cu achizitia vagonului original de la CFR, montarea convertorului sonic, pana la ruperea pieselor in drumul spre Oltenita si transportul lui "acasa" pe bucati...

"Monografia Malaxa" ofera suficiente informatii de calitate, inclusiv o imagine a "postului de conducere". Din aceasta carte am luat eu informatia cu 6.5 m intre osii.

N-am intrat in detalii aici pentru ca subiectul era despre altceva, insa cu placere discut si despre.

Mult mai greu e de gasit imaginea la o calitate acceptabila a acestui automotor ...
Da, la fereastra este Gogu (George) Constantinescu.

Later Edit: desi in monografia "Malaxa" apare mentiunea 6.5m intre osii, intr-un scan mult mai bun al pozei postate de mine se vede clar mentiunea " distanta intre osii 7m " pe automotorul "sonic " :)
 
Buna,

De acea "Astra" nu ma doare prea mult, tot vagonul era o bataie de joc. De Bmx-uri insa da, pentru ca fusesera reconstruiite cu doar 15 ani in urma. "Hecht"-ul era modificat destul de rau, insa de "Breda" cu 8 compartimente, fosta Aafld50.000 si la origine in 1928 Bal50.000 ma doare, pentru ca nu au mai ramas vagoane italiene cu opt compartimente prin tara...

Unde este "salvatorul patrimoniului feroviar romanesc" in acest moment? Lanseaza probabil "opere" nemuritoare pe coclauri...