Utilaje pe CFR (drezine, macarale, pluguri, UAM-uri etc.)

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Gara Câmpia Turzii in 7 Februarie 1941 cu drezina pe sine.
57363176_2136587879790778_1408590402247720960_n.jpg

sursa - facebook CARTI POSTALE,FOTOGRAFII,AFISE ,RECLAME ,DOCUMENTE
 
  • Like
Reacții: ICRA și cosmin78
Mie imi seamana parca a Gaz M1/ Ford V8 dar parbrizul in poza pare ceva mai inalt.
 
Am o singura problema cu identificarea ta: n-am vazut praf de autoturism rusesc in Romania pre 1947. In primul rand pentru ca rusii nu prea faceau masini, alea putine care le faceau erau licente americane. Mai, chiar nu am vazut in nicio poza de epoca ceva rusesc pre 1940, cu atat mai putin sa ajunga si drezina la noi.
De obicei erau preferate autoturisme americane pentru conversie din doua motive: caroserii foarte rezistente si motoare foarte mari.....
Nu cred ca personal poti face o identificare corecta. Partea frontala e modificata ca la orice drezina (vezi bara) si apoi cred ca are si o protectie peste capota motorului. Ce se vede bine este parbrizul, dar masini cu geam frontal din doua foi erau destule....si daca vorbim de parbriz, nu vi se pare mult mai mare comparativ cu caradasca aia facuta de rusi ?
 
Ultima editare:
  • Like
Reacții: ICRA
Posibil ca drezina sa provina dintr-un autoturism al directiunii CFR?
Am o lista din 1941 cu autoturismele CFR. DIn pacate nu am nimic despre drezine.
 
Va salut! Nu am gasit denumirea vagoanelor ce intra in componenta trenului macara cu macara EDK 2000. Ma poate ajuta cineva ? In instructie am gasit asa ceva.
Vagoanele care intra in compunerea trenului de interventie cu macara diesel de 250 tf:

- vagonul de semnal si magazia piese schimb;

- vagonul pentru cabluri;

- vagonul pentru materiale de calare si lubrifianti;

- macaraua propriu-zisa cu forta de ridicare de 250 tf;

- vagonul contragreutati;

- vagonul atelier;

- vagonul dormitor nr. 1;

- vagonul bucatarie-sufragerie si vestiar;

- vagonul dormitor nr. 2.
Banuiesc ca vagonul tip atelier este Gags, dar restul? Vagonul bucatarie - sufragerie si vestiar ce tip este? Vagoanele dormitoare sunt identice? Stiu ca toate vagoanele au doua boghiuri cu 2 osii fiecare. Nu caut informatii despre macara si vagonul port brat, stiu ca au cate doua boghiuri cu care 4 osii fiecare.

Numai bine
Bogdan
 
Ultima editare:
Salut
Vagoanele alocate macaralelor sunt/erau destul de pestrite si erau in general diverse vagoane scoase din uz. Pentru depozitare/magazie erau des intalnite Gags-urile, vagoanele atelier puteau fi facute din foste poste/bagaje interbelice realizate la Astra Vagoane, iar vagoanele alocate personalului erau tot felul de vagone de productie interbelica. Daca intri pe google earth, in 3d poti vedea cat de cat compunerile trenurilor din depul Bucuresti Triaj si depoul Brasov.
Depoul Brasov, in spate se vede o posta interbelica:
DSC01914.JPG
Deva:
DSC08573.JPGDSC08574.JPG
DSC08556.JPG
DSC08557.JPG
 

Atașamente

  • DSC08556.JPG
    DSC08556.JPG
    250,6 KB · Vizualizări: 4
Multumesc mukt pentru poze si informatii. O sa caut cu Google Earth 3D.
 
Trenul Macara Depoul Caransebes stationat in Deva.
vagon bucatarie sufragerie - provine din vagonul salon nr 117 ce a apartinut Directiunii Generale CFR.



1 vagon dormitor UWDP - provine din vagon de dormit, fost vagon german WUMAG ajuns la CFR dupa WWII.




1 vagon dormitor UWDP - provine din vagon de dormit , fost vagon clasa a-3-a fabricat la Unio Satu Mare in 1934




Trenul Macara Depoul Brasov.
vagon bucatarie la trenul macara 125-250 t
la baza fost vagon clasa 1


vagon bucatarie. provine dintr-un vagon restaurant CFR, fost vagon italian, clasa a-3-a Clz 30.000-30.229


vagon dormitor UWDP - provine din vagon de dormit, fost vagon german ajuns la CFR dupa WWII.


vagon dormitor UWDP - provine din vagon de dormit, fost vagon german ajuns la CFR dupa WWII.


Mai sunt 2 vagoane de dormit, foste vagoane de dormit CFR din seria 51 53 60-41, respectiv 60-41 071-3 si 075-4.
Vagonul atelier este fostul vagon TAFD 50 53 90-57 062-8.



Tren Macara Galati.
vagonul bucatarie sufragerie e un fost vagon de calatori clasa 1 tip Italian (Breda), dupa 1936 la trenul regal, dupa 1948 pana in anii 1960 in trenul guvernamental.
vagon dormitor UWDP

vagon dormitor UWDP, fost vagon calatori clasa 1/2 tip CSD fabricat la Astra Arad in 1927.


vagon dormitor UWDP, fost vagon calatori clasa a-2-a, tip Italian (Breda) dupa 1936 la trenul regal, dupa 1948 pana in anii 1960 in trenul guvernamental.



Trenul macara Bucuresti Triaj.
vagon bucatarie. provine dintr-un vagon restaurant CFR, fost vagon italian, clasa a-3-a Clz 30.000-30.229



vagon dormitor UWDP - provine din vagon de dormit , fost vagon clasa a-3-a fabricat la Unio Satu Mare



vagon dormitor UWDP - provine din vagon de dormit , fost vagon clasa a-3-a fabricat la Unio Satu Mare



vagon dormitor UWDP - provine din vagon de dormit , fost vagon clasa a-3-a fabricat la Unio Satu Mare


vagon dormitor UWDP - provine din vagon de dormit , fost vagon clasa a-3-a fabricat la Unio Satu Mare




Trenul macara Pascani.
vagonul sufragerie ce a facut parte din trenul macara Pascani a fost taiat prin 2009. a fost un vagon special. a fost fabricat in 1951 la Flamura Rosie Arad si a facut parte din trenul prezidential. De la miljocul anilor 1960 a fost trecut la CFR ca vagon restaurant.


vagon dormitor UWDP - provine din vagon de dormit, fost vagon german ajuns la CFR dupa WWII.


vagon dormitor UWDP - provine din vagon de dormit , fost vagon clasa a-3-a fabricat la Unio Satu Mare


Trenul macara regionala Cluj
vagoanele de dormit recente sunt 2 fost vagoane din seria 60-41, respectiv 065-5 si 056-4
au fost cateva vagoane vechi la trenul macara. printre vagoanele vechi amintesc
vagonul 80 53 97-20 044-7 UWDP tip Hecht, 80 53 97-20 042-1 UWDP fost vagon de dormit, fost vagon clasa a-3-a fabricat la Unio Satu Mare.
mai este un vagon cu 7 ferestre fara nicio inscriptie, la cum arata e posibil sa fie fost MAV.
a mai fost si un vagon Italian(Breda) care a ars cu multi ani in urma. era folosit ca vagon bucatarie sufragerie

Trenul macara Craiova are in compunere cel putin 2 vagone de dormit, foste vagon clasa a-3-a fabricate la Unio Satu Mare.
A mai parte din trenul macara si vagonul tip Hecht, 80 53 97-20 241-9 UWDP.
 
Daca asa arata vagoanele insotitoare banuiesc ca nu mai au autorizatie de circulatie. Deci la o interventie cu ce se deplaseaza echipa macaralei?