Salutare, ICE, sa stii ca Rudi are perfecta dreptate!
Ai un spatiu generos la dispozitie, insa observ ca ai ales sa "chinui" traseele alea in mod gratuit. Uita-te pe Google earth sa vezi cum sunt liniile in realitate, sunt mereu o succesiune de curbe si linii drepte, eventual racorduri eliptice, dar niciodata nu-s asa, o linie tremurata ca desenata de un bolnav de Parkinson!
In realitate liniile se proiecteaza astfel incat sa se obtina traseul optim cu minim de curbe, cu minim de distanta si, foarte important, cu minim de lucrari de modificari de inaltime a terenului. Daca ai jucat vreodata acel minunat joculet care se cheama "Transport Tycoon" atunci stii ca, la fel ca si in realitate, modificarile de teren sunt foarte scumpe.
Incearca sa re-gandesti traseul pornind de la urmatoarele deziderate:
a) sa obtii curbe cat mai largi, in special in locurile unde curbele vor ramane vizibile. Acolo unde esti nevoit sa pui o curba stransa, nenaturala, e bine s-o "maschezi" cu un element de relief, o cladire sau chiar un palc de pomi. Spre exemplu curba aia de intoarcere peste capatul garii, eu n-as face-o racordata cu o linie dreapta si apoi iar o curba de raza mica, ci as incerca sa obtin acolo o singura curba de raza mare, urmata pe urma de o linie dreapta.
b) incearca sa obtii o alternanta de curbe largi si linii drepte imaginandu-ti ca undeva exista un munte sau o colina pe care toate liniile trebuie sa o ocoleasca. Eu as pune acest "munte" undeva la mijlocul laturii mari, astfel incat liniile sa serpuiasca natural de la curba obligata din coltul din stanga, sa ocoleasca muntele, apoi sa mearga drept pana la curba obligata din coltul din dreapta etc. Prea multe curbe mici fac trenul sa se miste complet aiurea.. mai ales un ICE rapid si cu vagoane lungi!