UN MIC TRIAJ (H0) ICEfan

ICEfan

Well-Known Member
Trenulist
5 Septembrie 2008
301
0
ARAD
LOCATION
ARAD
Salutare tuturor,

Pana sa ma apuc de diorama, (ceea ce s-ar putea sa se intample cat de curand, dar mai bine sa vedem fapte nu vorbe), va prezint, un mic triaj cu un circuit, unde mai invart si eu niste material, sa nu se puna praful.

SINE PIKO (aceste sine vor fi si pe viitoarea diorama)

CIRCUIT DIGITAL (Centrala ROCO, 10764, + MULTIMAUS)

sau

CIRCUIT ANALOG (PIKO)

Intentia mea este sa trec in totalitate pe digital, insa mai trebuie sa fac rost de decodoare, pt ca am multe locomotive fara. (unele chiar si fara mufe, dar vreau sa le montez si mufe, sa fie ca la carte)

SUPORTUL (PROVIZORIU) - o masa extensibila de 2,55 m X 1,15 m

Astept pareri, pietre, incurajari, orice aveti de oferit.

Urmeaza pozele
 

ICEfan

Well-Known Member
Trenulist
5 Septembrie 2008
301
0
ARAD
LOCATION
ARAD












 

felippe

Mecanic de locomotiva
Trenulist
21 Ianuarie 2006
1.550
79
Faversham, UK
voica.uk
ICEfan a spus:
...
Intentia mea este sa trec in totalitate pe digital, insa mai trebuie sa fac rost de decodoare, pt ca am multe locomotive fara. (unele chiar si fara mufe, dar vreau sa le montez si mufe, sa fie ca la carte)
...
Nu prea vad de ce trebuie sa te complici cu conectori la locomotivele care nu au. Daca nu ai in plan sa muti decodoare de la o locomotiva la alta, nu are rost sa cheltui bani in plus pe conectori.

Nu inseamna ca daca nu ii pui nu faci o treaba "ca la carte".
 

tyco

Well-Known Member
Trenulist
24 Iulie 2016
779
1
Arad
sageata-verde.uv.ro
WEBSITE
http://sageata-verde.uv.ro/
YAHOO
thetycoon_tyco
LOCATION
Arad
Seamana putin cu ce aveam eu acu vreo 3 ani...insa a ta e la o scara mai mare(colectia mai mare) :D Daca ai putea cumva sa mai iei niste linii sa faci 2 circuite sa poti rula 2 garnituri ar fi super :)
Da stiu ca ai multe ICE-uri...
 

ICEfan

Well-Known Member
Trenulist
5 Septembrie 2008
301
0
ARAD
LOCATION
ARAD
@tyco - linii mai am, dar cum spuneam e doar ceva provizoriu. Garnituri de ice am 3 (1,2,3) :D

@Felippe - voi lua in considerare sfatul tau, avand in vedere ca toate loco vor primi decodor, deci nu va fi cazul sa le schimb de la o loco la alta, ma gandeam doar la faptul ca poate se defecteaza vre-un decodor, sau poate trec la decodor cu sunet intr-un viitor mai mult sau mai putin apropiat, si atunci operatiunea ar fi mult mai usoara.
 

cortexedge

Active Member
Trenulist
16 Martie 2008
226
0
Heh, se putea sa iti lipseasca Taurus-ul? :p
Frumoasa colectie, dar totusi, un mic triaj implica ceva mai multe macaze :p
 

ICEfan

Well-Known Member
Trenulist
5 Septembrie 2008
301
0
ARAD
LOCATION
ARAD
Au mai sosit ceva macaze, DKW-uri asa ca reorganizam triajul :)
 

24may

Well-Known Member
Trenulist
27 Decembrie 2007
542
0
pitesti
LOCATION
pitesti
Dupa mine,daca nu ai un spatiu adecvat pt o diorama triajul reprezinta optiunea cea mai buna pt a te juca cu locomotivele si vagoanele pe care le ai in dotare
 

ICEfan

Well-Known Member
Trenulist
5 Septembrie 2008
301
0
ARAD
LOCATION
ARAD
Spatiul pentru viitoarea diorama este in curs de amenajare. La anul viitor va fi gata. Si pentru ca va fi un spatiu generos, doresc sa construiesc o gara terminal, cu 8 linii.

O mica simulare:



Astept pareri, pietre, etc etc
 

ICEfan

Well-Known Member
Trenulist
5 Septembrie 2008
301
0
ARAD
LOCATION
ARAD
Bucatile de ampora reprezinta viitoarele peroane, intre linii vor fi iar peroane.

Incepand cu a 4 poza, am facut o simulare pentru ce am pus macazele acolo.


Poza 4 - trenul a sosit in gara pana la capatul de linie. Pasagerii coboara.

Poza 5 - incep manevrele, trenul da inapoi pana trece de macaz, apoi se dezleaga vagoanele si locomotiva porneste din nou inainte pana trece de macaz

Poza 6 - locomotiva este trecuta de macaz, se schimba macazul

Poza 7 - locomotiva trece pe linia alaturata

Poza 8 - locomotiva merge pe lina alaturata pana la iesirea din gara (care inca nu a fost conceputa) si ajunge la un macaz, unde reintra pe linia cu vagoanele.

Poza 9 - locomotiva se indreapta spre vagoane

Poza 10 - lcomotiva este legata de vagoane si poate pleca intr-o noua cursa.
 

lupul_alb

Well-Known Member
Trenulist
7 Decembrie 2016
1.500
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
intreb si eu. nu ti se pare ca macazele acelea nu au ce cauta in portiunea cu peroane? Eu in Gara de Nord nu am vazut macaze in portiunea cu peroane. Poate or exista si gari terminale cu macazele la peron, nu stiu.
 

ICEfan

Well-Known Member
Trenulist
5 Septembrie 2008
301
0
ARAD
LOCATION
ARAD
Salut lupule,

Tocmai de aceea am scos subiectul la dezbatere publica. Sincer nici eu nu am vazut gari cu macaze in zona peroanelor, (mai ales in gara de Nord), doar ca am nevoie de o solutie practica pentru a scoate locomotiva in fata vagoanelor pentru a putea pleca intr-o noua cursa.

In realitate, vine o alta locomotiva sa plece in cursa cu vagoanele sosite in gara, si dupa ce pleaca trenul, se scoate locomotiva ramasa.

Doar ca asta ar insemna sa imi cumpar din fiecare locomotiva 2 la fel, deoarece fiecare garnitura are locomotiva ei specifica.

O alta varianta ar fi sa scot trenul din gara cu spatele, pana la iesirea din gara si sa fac apoi manevrele, dar asta inseamna ca, daca liniile din gara au 2.5 m, ar mai trebui sa merg inca 2,5 m cu 8 linii si apoi sa fac manevrele.

Trebuie sa gasesc un compromis.

Mai astept pareri.
 

lupul_alb

Well-Known Member
Trenulist
7 Decembrie 2016
1.500
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Gaseste un compromis in asa fel incat sa renunti la macaze. Eu zic ca varianta cu doua locomotive identice, nu e chiar asa rea. E costisitoare, dar e mai reala decat macazele de la peron. Si in plus, daca pui macazele acolo pentru a scoate locomotiva, inseamna ca linia vecina nu poate fi ocupata de o alta garnitura de tren. Ceea ce strica din farmecul garii.
 

lupul_alb

Well-Known Member
Trenulist
7 Decembrie 2016
1.500
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Si inca ceva. Banuiesc ca vei atasa motoare la macaze pentru a nu le schimba manual. Daca pui motor langa, va crea probleme cu peronul. Asa ca va trebui sa pui motorul sub macaz. Iar daca vei ramane la aceasta varianta, vei avea o gara cu opt linii, dar numai patru trenuri vor putea fi garate.
 

tyco

Well-Known Member
Trenulist
24 Iulie 2016
779
1
Arad
sageata-verde.uv.ro
WEBSITE
http://sageata-verde.uv.ro/
YAHOO
thetycoon_tyco
LOCATION
Arad
Din cate vad ai in principiu in colectie garnituri DB epoca 5. De ce nu iei exemplul din realitate si faci garnituri push-pull(renunti la macaze)? Daca alegerai o epoca mai timpurie era o problema...insa asa nu vad nicio problema, mai ales ca majoritatea garniturilor DB au vagonul cu post de conducere, iar locomotivele suporta tractiunea push - pull :)
Iar marfa nu are ce cauta intr-o gara terminal, exista triaj pentru ea (exceptand vagoanele pentru transport auto, care in general oricum circula impreuna cu trenurile de persoane deci au vagon cu post de conducere la capat :)
Toate cele bune!
 

Florinn

Well-Known Member
Membru personal
Trenulist
17 Ianuarie 2006
5.545
1
Cluj Napoca / Bucuresti
www.trains-addicted.ro
WEBSITE
http://www.trains-addicted.ro
YAHOO
bogdannf
LOCATION
Cluj Napoca / Bucuresti
Salut,

la Dej (parca, nu mai retin exact) sau alta gara de pe magistrala, este macaz prin peron (sau invers), cum vrem sa zicem, desi nu e gara terminala, e alta situatie.

La Paris (gara de nord - gara terminala), liniile pentru trenurile "ne-TGV" au la capat macaze pentru "a scoate" locomotiva dupa ce trenul a sosit, deci e posibil sa faci si asa.

Spor.
 

kelo1

Active Member
Trenulist
23 Iulie 2009
94
0
Baia Mare
LOCATION
Baia Mare
Sa sti ca mi ai dat o idee despre cum sa fac si eu triajul doar ca poate tu ar mai trebui sa le reduci din lungime la ice sunt cam lungi :) dar sunt frumoase.
 

ICEfan

Well-Known Member
Trenulist
5 Septembrie 2008
301
0
ARAD
LOCATION
ARAD
@Florinn - ai cumva niste poze cu gara din Paris?

@kelo1 - nu vreau sa scurtez nimic. Pur si simplu vreau sa imi incapa perfect drepte toate garniturile pe care le am