Tipuri de sine si macaze HO---1,87..........

mixu

Well-Known Member
Trenulist
15 Apr 2008
907
0
arad
LOCATION
arad
cu FZ1 am lucrat care are ceva putere si duce pana la capat cand se decupleaza singur servomecanismu (/ trafu de roco nu duce servomecanismu am constatat si eu )

dar de ex cand sunt amandou in o parte date e ok
dar cand e unul dat /lipit de o linie si unu de alta pe un sens directa merge si invers nu voi reveni cu poze sa fie clar

de ex cand il privim ca doua cercuri tangente da scurt
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Apr 2007
5.851
5
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
pune ceva poze cu x-urile in cele 4 pozitii. de fapt asta sunt X-urile,sistem de macaze cu 4 pozitii,
deci trebuie sa ai 4 miscari=2miscari x2 servo,adica pentru fiecare pozitie a incrucisarii,
trebuie sa ai o miscare
 

mixu

Well-Known Member
Trenulist
15 Apr 2008
907
0
arad
LOCATION
arad
dar avem defapt doar 2 faze

1 vorbim despre un 8 avem odata cand e real 8 si functioneaza ca un X si faza
2 vorbim de doua cercuri 00 tangente nu avem mai multe variante
de aceea zic ca trebuie sa legam cumva la un singur mecanism un fel de master si slave

oricum invarti cele 4 faze rezulta 8 sau 00
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Apr 2007
5.851
5
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
nu conteaza ca ai un 8 sau un 00 cum zici tu...
la fiecare capat al incrucisarii ai un macaz,deci ai 2 miscari pe fiecare macaz,adica 4 faze,4 miscari ,cum vrei sa le spui. incrucisarile tale nu au instructiuni de montaj?
inclin sa cred ca de vina sunt legaturile electrice...
 

mixu

Well-Known Member
Trenulist
15 Apr 2008
907
0
arad
LOCATION
arad
clar acelea sunt devina dar pe undeva am vazut o schema de legat cum ziceam slave si master
adica un servomecanism comanda altul pt ca oricum invarti cele 4 faze nu obtii decat cele doua variante 8 si 00 caut si schema si poze pe concret da in secunda asta nu pot
 

Blue-Max

Active Member
Trenulist
5 Noi 2008
188
0
Lugoj
LOCATION
Lugoj
Am citit cu atentie acest topic si am inteles ca pt. cine ar incepe acum de la zero o investitie intr-un circuit H0 de sine, Tillig Elite ar cam fi alegerea ideala. Intr-adevar studiind catalogul Tillig, diversitatea ofertei Elite, fata de cea Standard e clara. Mai ales la macaze, de exemplu.
Incepator fiind, am totusi niste neclaritati, pe care poate ma ajutati sa le lamuresc. Spuneti-mi unde gresesc.

a.) macazele Tillig Elite nu pot fi actionate manual, ci doar cu mecanismul 86110
b.) mecanismul 86110 se poate monta doar sub planul sinelor/macazului si deci e folosibil doar in diorame. Nu poate fi folosit intr-un circuit "de incepator" montat sa zicem pe "covor/parchet"
c.) pt. a putea comanda mecanismele 86110 dintr-un sistem digital, sa zicem de ex. Roco multimaus, mai e nevoie de ceva <interfata hardware>.

Care ar fi aceasta <interfata hardware> ?!
Punctul c.) ar fi o tema separata in sine si poate raspunsul la el, e mai potrivit de postat in topicul "Totul despre controlul digital" ?
 

mixu

Well-Known Member
Trenulist
15 Apr 2008
907
0
arad
LOCATION
arad
si macazele si sinele Tillig Elite trebuiesc fixate ff bine 1 mm inseamna enorm si dupa ce sunt fixate

nu sunt asa de stabile cum le lauda lumea dar sunt bune mai ales dau bine in poze :D avind inaltime profilului I ff mica orice pietricica de terasament se simte
si se opreste trenu si pe ele chiar daca-s curatate ff bine
mecanismele nu muta sina cum ar trebui fiind vorba de mai putin de un mm
 

Florinn

Well-Known Member
Membru personal
Moderator
Trenulist
17 Ian 2006
5.545
1
Cluj Napoca / Bucuresti
www.trains-addicted.ro
WEBSITE
http://www.trains-addicted.ro
YAHOO
bogdannf
LOCATION
Cluj Napoca / Bucuresti
Salut.

Mixu no ofense, dar nu poti generaliza anumite probleme aparute pe diorama ta. Am pus macazele elite in pozitii "extrem de incomode", atat macaz fix cat si macaz flexibil, probleme nu au fost, atunci nu vad de ce ar fi probleme puse pe loc drept.

Si apoi ce intelegi prin "nu sunt stabile"?
 

mixu

Well-Known Member
Trenulist
15 Apr 2008
907
0
arad
LOCATION
arad
da uite ca macazl sau x- ul nu se comuta perfect vorbesc de acele piese care -s foarte corect puse si am incercat si doua tipuri de servomecanisme .
iar trenu ramane intepenit pe el daca merge incet ...si e legat super corect si linia e curata

culmea am doua macaze ce-s usor fortate datorita spatiului acelea merg perfect

eu nu am zis ca nu-s bune ci ca nu se ridica la nivelul asteptarilor
ceva de genu la pomul laudat sa nu mergi cu sacul
de ex catenara merge perfect orice locomotiva si piko si roco si orice am incercat.
a fost usor de montat si a fost la nivelul asteptarilor,poate chiar pester asteptari

parerea mea legata de linia tillig ellit este de nota :10 la aspect :8 la utilitate si 7 la montaj si sisteme folosite. Este strict parerea mea
 

Florinn

Well-Known Member
Membru personal
Moderator
Trenulist
17 Ian 2006
5.545
1
Cluj Napoca / Bucuresti
www.trains-addicted.ro
WEBSITE
http://www.trains-addicted.ro
YAHOO
bogdannf
LOCATION
Cluj Napoca / Bucuresti
Mixu, sunt de accord, insa trebuie sa precizam cateva aspecte.

Tillig elite nu sunt concepute pentru a fi usor de montat, se considera ca cei care le folosesc au experienta in diorame si montaj de linii, sa nu fiu inteles gresit, vreau sa sugerez ca in nici un caz nu se monteaza la fel de usor ca niste sine/macaze fixe (piko, roco, etc), cei care le-au proiectat au urmarit cu totul alte scopuri.

De exemplu prefer sa iau macazul elite nemontat si sa il montez eu integral.

Deocamdata, eu personal am impartit sinele in elite ci celelalte. Urmeaza sa testam si peco laudate in special pentru functionalitate si fiabilitate si apoi revin cu cateva concluzii.
Deocamdata pot doar sa spun ca peco (tipul de care avem noi la club) au nevoie de o actionare mult mai puternica de cat macazele elite, au un arc foarte tare, insa avantajul este ca odata comutat macazul ramane pe pozitie.
 

Blue-Max

Active Member
Trenulist
5 Noi 2008
188
0
Lugoj
LOCATION
Lugoj
Ma bucur ca am inviorat discutia. Uneori raman aspecte/lucruri nespuse pana la capat.

Am sa va pun o intrebare care poate va va enerva, dar incepator fiind, poate voi avea circumstante atenuante. Nu sunt inca pregatit, sa folosesc sine fixate pe un blat/diorama, ci mai degraba sine instalate pe jos. Ce model/tip sa cumpar, care ulterior, sa le pot folosi fara rabat mare la calitate/performata pe un blat de diorama ?!
Stiu, sunt cerinte poate contradictorii, dar poate ca exista o solutie optima de compromis :?:
Inteleg ca Tillig Elite iasa din pacate din discutie ... :(
 

mixu

Well-Known Member
Trenulist
15 Apr 2008
907
0
arad
LOCATION
arad
eu recomand piko pt buget redus si fleischman pt buget nelimitat

iar pt un buget mediu evident roco :) la shinele roco nu ma pricep in schimb
recomand cu caldura shinele piko iar la fleischmann il asteptam pe mpursu cu indicatii
 

Blue-Max

Active Member
Trenulist
5 Noi 2008
188
0
Lugoj
LOCATION
Lugoj
Bugetul ne e nicicum redus. Ceea ce nu inseamna insa, ca vreau sa fac risipa :-? Mai degraba spiritul e "putin si de calitate" :cool: Si normal, oricat de des se poate. :lol:
 

B74MRV

Well-Known Member
Trenulist
Pentru trenulit pe podea, din cate stiu eu, cel mai bun raport calitate / pret /imagine il aveau liniile de la roco - rocoline. Din cate sau povestit pe forum, actualele geoline sunt mult sub ceea ce a fost rocoline si nu prea merita. Asa ca recomandarea mea este sa gasesti cu linii cu terasament (gen roco) pt ca numai acest gen de linii iti feresc cat de cat jucariile de praf si scame adica principala problema a trenulitului pe jos. Si pareri ar mai fi. Poti la fel de bine sa folosesti linii fara terasament si sa cumperi terasament la rola (in caz nu stiu cum se comporta terasamentul atunci cand nu este prins de blat). Mai citeste, mai documenteazate si abea dupa aia cumpara, sfatul meu.
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 Aug 2007
3.372
51
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
In calitate de montator/demontator de sine :D, pot sa spun ca sinele Fleischmann Profi-Track sunt ideale pentru circuite montabile/demontabile :aplauze:
Asa cu am mai descris si in alte subiecte (sau asa cred eu), inaltimea sinei este de 2.5mm, ceea ce asigura rularea tuturor trenurilor, mai noi si mai vechi, acestea din urma avand buza bandajului foarte proeminenta. Terasamentul arata realist (zic eu) si, datorita faptului ca este ingust, permite asamblarea si reasamblarea tronsoanelor in orice configuratie dorita. Geometria tronsoanelor este simplu de retinut si de utilizat, putandu-se realiza relativ usor circuite de la cele mai simple (cerc, oval etc) pana la altele mai complicate (gari, triaje etc). Acele macazurilor se departeaza la circa 3mm fata de sinele corespunzatoare ("contra-ace", daca am retinut bine), ceea ce asigura rularea impecabila a tuturor trenurilor, realizate mai mult sau mai putin ingrijit, iar unghiurile de deviatie sunt de 18grade. Inimile macazurilor nu sunt alimentate, insa unele sunt dotate cu fasii metalice in vederea culegerii tensiunii prin marginea buzei bandajului. Distanta dintre liniile paralele este de 63.5mm, ceea ce asigura trecerea vagoanelor de 303mm pe linii curbe paralele fara sa se atinga. Asamblarea tronsoanelor se face prin intermediul unor papuci metalici destul de solizi, care fac un "click" perfect audibil la imbinarea corecta.
Acum vin doua mici dezavantaje, pe care eu unul le trec lejer cu vederea datorita avantajelor enumerate mai sus 8)
Inaltimea sinelor este cu 0.4mm mai mare decat cea corespunzatoare realitatii (2.1mm). Terasamentele sunt mai joase si mai inguste decat ar trebui, iar plasticul dur din care sunt realizate le face cam zgomotoase.
 

hgdan

Well-Known Member
Trenulist
14 Mar 2008
929
0
Cluj Napoca
www.hgd.ro
WEBSITE
http://www.hgd.ro
LOCATION
Cluj Napoca
Si eu folosesc sine Fleischmann ProfiTrack, sunt foarte multumit de ele.

Pot sa asamblez in 30 minute o gara cu 4 linii si multe macaze, DKW-uri fara sa am nevoie de linii speciale de ajustare...Cred ca sunt sinele cu cea mai sinpla geometrie posibila: rastrul are 200 mm, orice se potriveste acolo :D Nu sunt necesare tot felul de sine cu dimensiuni ciudate pentru egalizarea traseului.

Puncte forte: Macazele stau ferm pe o pozitie, se pot utiliza si fara actionari, permit trecerea din sensul opus dupa care revin in pozitia initiala, DKW -ul are o singura comanda, permite toate functiunile.

Personal nu ma deranjeaza ca au inaltimea de 2,5 mm . Flexigleis-ul cu traverse de beton este facut dintr-un plastic moale, care nu face asa mult zgomot.
 

Blue-Max

Active Member
Trenulist
5 Noi 2008
188
0
Lugoj
LOCATION
Lugoj
Va multumesc pt. raspunsuri !! :aplauze:
Mai am o singura "necunoascuta" majora la capitolul sine = PECO.
Cu uimire am constatat ca sunt britanici. Constat ca au pe forum adepti, care-i apreciaza in mod deosebit. Banuiesc ca in RO sine PECO nu se prea gasesc, nu ?! :?: