TGV - de la realitate la model

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

macleod

Well-Known Member
Trenulist
28 Ianuarie 2009
1.732
4
46
Bucuresti
www.macleod.ro
WEBSITE
http://www.macleod.ro/
LOCATION
Bucuresti
TGV

TGV (sau Train a Grande Vitesse - tren de mare viteza) este numele serviciului feroviar pe distante lungi din Franta. Dupa lansarea din 1981 a primei linii TGV intre Paris si Lyon, reteaua TGV a fost dezvoltata progresiv, pentru a asigura un serviciu regulat intre principalele orase din Franta. Datorita succesului obtinut, pe langa extinderea noilor linii de mare viteza prin toata tara, s-a trecut la extinderea serviciului in tarile vecine, ca Belgia, Italia si Elvetia. De asemenea, TGV-ul deserveste inclusiv Germania si Olanda prin marca Thalys, precum si Marea Britanie sub marca Eurostar.

De numele TGV se leaga cateva recorduri de viteza obtinute de-a lungul timpului, si este de remarcat ca si in ziua de astazi o garnitura TGV (ce-i drept, special pregatita) detine inca recordul de viteza pe cai ferate conventionale. Dintre recordurile obtinute putem aminti:
- 318.0 km/h - 8 dec 1972 - cu prototipul TGV-001
- 380.4 km/h - 26 feb 1981 - cu un TGV Sud-Est pe nou deschisa linie de mare viteza LGV Sud-Est
- 515.3 km/h - 18 mai 1990 - cu un TGV Atlantique
- 574.8 km/h - 3 apr 2007 - cu asa numitul TGV V150, special pregatit pentru acest record

Cam atat despre prezentarea generala TGV-ului, in continuare voi enumera modelele construite, cu caracteristile si mai ales modelele de trenulete facute dupa ele. Le voi prezenta in ordine cronologica, asa cum au intrat ele in functiune, alaturi de modelele existente in prezent pe piata. Cum nu de multe informatiile gasite erau contradictorii (mai ales in ceea ce priveste anii si alte caracteristici - vezi numarul de locuri disponibile), probabil ca cu ajutorul vostru acest articol va mai suferi ceva modificari, pana cand va ajunge intr-o forma finala acceptabila.
 
De ce am scris acest articol ? Pentru ca sunt pasionat de trenuri de mare viteza, oricare ar fi ele (si in cazul TGV-ului avem de a face cu o multitudine de combinatii de modele). Pentru ca am citit destul de multa informatie despre subiect (la inceput nu intelegeam ce e aia PBKA si de ce vad pe net poze cu modele Thalys care de la unele firme arata intr-un fel, in altele altfel - PBA vs. PBKA). Pentru ca, asa cum am aflat si eu multe informatii utile de la colegii trenulisti, ma simt si eu dator sa impartasesc cunostintele dobandite, care cine stie, poate vor fi cuiva cu folos.

Un document interesant (din pacate foarte vechi, ultimul update fiind facut acum 9 ani) poate fi gasit la adresa http://www.railfaneurope.net/tgv/models.html. Din pacate multe modele sunt trecute acolo cu indicativele vechi, multe nu se mai fabrica, si de asemenea au aparut si altele noi pe piata. Eu am folosit alte metode, respectiv am cautat toate modelele posibile pe internet, pornind de la principalii fabricanti. Fara doar si poate ca lista mea nu este completa. In special modelele vechi, care nu mai pot fi gasite decat eventual pe site-urile de licitatii, nu apar in compilatia facuta de mine. De asemenea pot exista greseli sau lipsuri de informatie (ca sunt si eu doar un om), si cu multumiri anticipate chiar va rog sa mi le semnalati, ca intotdeauna e loc de mai bine.

In descrierile modelelor de TGV am folosit unele simplificari in ceea ce priveste tipul de vagon/locomotiva, dupa cum urmeaza:
- L - locomotiva motorizata
- D - locomotiva nemotorizata (dummy)
- 1 - vagon clasa 1
- 2 - vagon clasa 2
- B - vagon bar
- x - din informatiile pe care le-am gasit nu se poate determina tipul vagonului
- x - sau clasificarea nu exista (vezi vagoane TGV La Poste sau TGV V150)
 
TGV Sud-Est



TGV Sud-Est a fost primul tren de tip TGV care a circulat in Franta, intre Paris si sud-estul tarii. Primul traseu al TGV-ului a fost deschis in 1981, intre Paris si Lyon. In prezent exista 107 garnituri in functiune

La inceput, garniturile TGV Sud-Est au fost vopsite in portocaliu si gri, insa, o data cu reconditionarea lor, au preluat coloristica de la TGV Atlantique (albastru-argintiu).

Caracteristici:
- in functiune din: 1981
- ani constructie: 1978-1988
- inmatriculare: 0xx-1xx
- lungime: 200 metri
- greutate: 385 tone
- viteza maxima: 270 km/h (cele multe garnituri modificate pentru 300 km/h)
- putere maxima: 6300 kW
- compunere: 2 locomotive si 8 vagoane (3 clasa 1, 1 bar, 4 clasa 2)
- locuri: 110 clasa 1, 248 clasa 2
- alimentare: 25kV 50Hz AC, 1.5 kV DC

Modele:
- HO/DCCRdy - Jouef HJ2012 (L/1/2/D) - mufa DCC, lumini, 101.7cm
- HO/DCCRdy - Jouef HJ4015 (1/B/2) - vagoane suplimentare, 60.6cm
- HO/DCCRdy - Jouef HJ4016 (1/2/2) - vagoane suplimentare, 60.6cm
- N/DCCRdy - Kato 10-198 (L/1/2/2/2/D) R1,R4,R5,R8
- N/DCCRdy - Kato 10-199 (1/1/2/2) R2,R3,R6,R7 - vagoane suplimentare
mai exista si versiuni mai vechi ale celor doua modele de mai sus, astfel pentru Kato 10-198 mai avem 10-091 si S14701, iar pentru 10-199 exista produsul S14704, scoase binenteles de mult din productie
 
TGV "La poste"



Trenurile postale TGV (TGV-Postes) au fost construite de firma Alstom intre anii 1978-1986, pe aceeasi platforma cu TGV Sud-Est.
Fiecare garnitura, sub forma unei "jumatati de tren", cuprindea o locomotiva si 4 vagoane intermediare. Au fost construite 5 astfel de semi-garnituri, numerotate 1-5, iar cele inscriptionate 6 si 7 au fost obtinute prin conversia unui TGV Sud-Est (cel cu numarul 38).

Modele:
- HO/DCCRdy - Jouef HJ2064 (L/x/x/D) - 101.7cm
- HO/DCCRdy - Jouef HJ4047 - vagon suplimentar fara logo, 24cm
- HO/DCCRdy - Jouef HJ4049 - vagon suplimentar cu logo, 24cm
 
TGV Atlantique



Trenurile TGV Atlantique reprezinta a doua generatie de trenuri TGV si au fost construite pentru noua linie LGV Atlantique, deschisa la data de 24 septembrie 1989, pentru a deservi zona situata la vest si sud-vest de Paris.

De remarcat faptul ca este singurul tren TGV (exceptand binenteles Eurostar) care are un numar sporit de vagoane de calatori (si anume 10) fata de toate celelalte garnituri (unde nu sunt decat 8 vagoane de calatori). Prin urmare, cam tot ceea ce se vinde drept garnitura completa TGV Atlantique reprezinta de fapt garnituri TGV Reseau (cel putin in privinta numarului de vagoane). Inmatricularea este singura dovada valida ca respectivul tren face parte din familia Atlantique, dar pentru a considera ca TGV-ul tau este complet mai sunt necesare inca 2 vagoane (clasa intai si a doua), suplimentar fata de o garnitura asa-zis completa ce se poate cumpara de pe piata.

Ca fapt divers, trenul 325, cu modificari majore, a stabilit recordul de viteza pe data de 18 mai 1990 la 515.3 km/h. Garnitura cuprindea cele 2 locomotive si 3 vagoane, pentru a imbunatati procentul de "putere per kilogram"

Caracteristici:
- in functiune din: 1989
- ani constructie: 1988-1991
- inmatriculare: 3xx & 4xx (301-405)
- lungime: 237.5 metri
- greutate: 444 tone
- viteza maxima: 300 km/h
- putere maxima: 8000 kW
- compunere: 2 locomotive si 10 vagoane (3 clasa 1, 1 bar, 6 clasa 2)
- locuri: 116 clasa 1, 360 clasa 2 (dupa alte surse in total 485 locuri)
- alimentare: 25kV 50Hz AC, 1.5 kV DC

Modele:
- HO/Analog - Mehano T683 (L/1/2/D) + sine + alimentare
- HO/Analog - Mehano T735 (L/1/2/D) + sine + alimentare + diorama
- HO/DCCRdy - Mehano T706(DC/AC) (L/1/2/D) - mufa DCC, lumini
- HO/DCCRdy - Mehano T707(DC)/T710(AC) R2,R4,R5(1/B/2) - vagoane suplimentare
- HO/DCCRdy - Mehano T708(DC)/T711(AC) R3,R6,R7(1/2/2) - vagoane suplimentare
- HO/Analog - Jouef HJ1002 (L/1/2/D) + sine
- N/DCCRdy - Kato 10-909 (L/1/2/2/2/D) - mufa DCC, lumini bi-directionale
 
TGV Reseau



Garniturile TGV Reseau (sau TGV-R) au fost construite intre 1992-1996 pornind de la modelul TGV Atlantique, dar numarul de vagoane de calatori a fost redus de la 10 la 8 (la fel ca la cele originale TGV Sud-Est).

Prima transa de garnituri, construite intre 1992-1994, au fost bi-voltaj, si au fost numerotate 501-550. Urmatoarele 40 de modele, numerotate 4501-4540, au fost construite 1994-1996, si au fost tri-voltaj. Ultimile 10 din aceasta categorie au fost vopsite in rosu si opereaza sub culorile firmei Thalys (vezi mai jos Thalys PBA).

Caracteristici:
- in functiune din: 1992
- ani constructie: 1992-1996
- inmatriculare: 5xx (501-550), 45xx (4501-4530)
- lungime: 200 metri
- greutate: 380 tone
- viteza maxima: 320 km/h
- putere maxima: 8800 kW
- compunere: 2 locomotive si 8 vagoane (3 clasa 1, 1 bar, 4 clasa 2)
- locuri: 105 clasa 1, 252 clasa 2
- alimentare: 25kV 50Hz AC, (3kV DC,) 1.5 kV DC

Modele:
- vezi la TGV Atlantique (de fapt cam toate garniturile "complete" de modele se apropie mai mult cu TGV Reseau - 8 vagoane de calatori - decat cu TGV Atlantique - care avea 10 vagoane de calatori); difera binenteles numerele de inmatriculare ale locomotivelor
- ca fapt divers, m-am uitat aseara la un model Mehano, pe care era scris sus si tare TGV Atlantique; are numarul de inmatriculare 521, adica fix de Reseau
 
Thalys PBA



Ultimile 10 rame tip TGV Reseau construite au fost vopsite in rosu si opereaza sub egida firmei Thalys, cu numerele de identificare 4531-4540. Numele garniturii vine de la orasele Paris-Bruxelles-Amsterdam, principalele orase prin care circula acest tren.

Caracteristici:
- in functiune din: 1996
- inmatriculare: 45xx (4531-4540)
- lungime: 200 metri
- greutate: 380 tone
- viteza maxima: 300 km/h
- putere maxima: 8800 kW
- compunere: 2 locomotive si 8 vagoane (3 clasa 1, 1 bar, 4 clasa 2)
- locuri: 120 clasa 1, 256 clasa 2
- alimentare: 25kV 50Hz AC, 3kV DC, 1.5 kV DC

Modele:
- HO/Analog - Lima 149786 (L/1/2/D) - model vechi, scos din fabricatie
 
TGV TMST (Eurostar)



Cunoscut sub numele de TransMachine Super Train, acest tren este folosit in special pentru legatura prin tunelul de sub Canalul Manecii, intre Marea Britanie, Franta si Belgia. Este mai cunoscut ca "Eurostar", numele companiei care opereaza aceste transporturi, si care detine cea mai mare parte a modelelor construite pana astazi.

Au fost construite 38 de garnituri complete (plus o locomotiva de rezerva), dupa cum urmeaza: 31 garnituri "Three Capitals" (Trei Capitale), compuse din 2 locomotive si 18 vagoane, dintre care 2 au boghiuri motorizate si 7 garnituri "North of London", compuse din 2 locomotive si 14 vagoane, la fel 2 din ele avand boghiuri motorizate. De mentionat ca fiecare din aceste garnituri sunt alcaturite din 2 jumatati de trenuri identice (numerotate separat), pentru a putea fi separate la nevoie (in special in cazul unui pericol in tunel). Cu alte cuvinte, la mijlocul trenului avem de a face cu o "intrerupere", astfel ca vagoanele din centru au boghiuri separate (si motorizate), nemaiavand un boghiu comun ca in cazul celorlalte TGV-uri.

Caracteristici:
- in functiune din: 1993
- ani constructie: 1992-1996
- inmatriculare: 3001-3022 (BR), 3101-3108 (SNCB), 3201-3232 (SNCF), 3301-3314 (BR-NoL), 3999 (spare)
- lungime: 394 metri (Three Capitals) / 320 (North of London)
- greutate: 752 tone (Three Capitals) / 665 (North of London)
- viteza maxima: 300 km/h (150 km/h limitare in tunel)
- putere maxima: 12240 kW
- compunere: 2 locomotive si 18 vagoane (Three Capitals) / 2 locomotive si 14 vagoane (North of London)
- locuri: 750 (Three Capitals) - 206 clasa 1, 544 clasa 2
558 (North of London) - 114 clasa 1, 444 clasa 2
- alimentare: 25kV 50Hz AC, 3 kV DC, (1.5 kV DC,) 750 V DC

Modele:
- HO/DCCRdy - Hornby R1013 (L/x/x/D)
- HO/DCCRdy - Hornby R1071 (L/x/x/D)
- HO/DCCRdy - Hornby R2379 (L/x/x/x/x/D) - 2 locomotive + 4 vagoane de calatori
- HO/DCCRdy - Hornby R4013C (1/1) - divisable center saloon (R9)
- N/DCCRdy - Kato 10-327 (L/x/x/x/x/x/D) R1,R2,R9,R9,R2,R1 - 2 locomotive + 6 vagoane de calatori
- N/DCCRdy - Kato 10-328 (x/x/x/x) R3,R6,R7,R3 - 4 vagoane suplimentare
 
TGV Duplex



Din cauza numarului prea mare de pasageri pe liniile TGV si imposibilitatii maririi atat a numarului de trenuri pe rutele supraaglomerate, cat si a lungimii lor (automat trebuiau lungite si peroanele la fel de mult), s-a luat decizia de a construi trenuri de mare viteza cu vagoane supraetajate, marind astfel cu aproximativ 45% numarul de pasageri ce puteau fi transportati fata de trenurile deja existente.

Desi studiile de fezabilitate s-au terminat in 1987, de abia in 1994 a fost definitivat primul tren de tip TGV Duplex. Ca un fapt interesant, primele garnituri au fost trase de locomotive tip TGV Reseau, in timp ce locomotivele proiectate special pentru Duplex erau inca in constructie. Astfel incat primul tren Duplex propriu-zis a putut fi admirat prima data pe 21 iunie 1995.

Incepand cu anul 2008 au fost construite noi loturi de TGV Duplex (asa-numitele TGV "Daisy"), avand modele noi de motoare asincrone (IGBT) precum si design-ul interior schimbat. Aceste garnituri au primit numere de inmatriculare din seria 700.

Caracteristici:
- in functiune din: 1995
- ani constructie: 1995-1998 (lot 1), 2001-2004 (loturi 2-4), 2004-2006 (lot 6), 2007-2009 (Duplex "Dasy")
- inmatriculare: 2xx (lot 1-5), 7xx (Duplex "Dasy")
- lungime: 200 metri
- greutate: 380 tone
- viteza maxima: 320 km/h
- putere maxima: 8800 kW
- compunere: 2 locomotive si 8 vagoane (3 clasa 1, 1 bar, 4 clasa 2)
- locuri: 182 clasa 1, 330 clasa 2 (dupa alte surse in total 545 locuri)
- alimentare: 25kV 50Hz AC, 1.5 kV DC

Modele:
- HO/Analog - Mehano T681 (L/1/2/D) + sine + alimentare
- HO/DCCRdy - Mehano T688(DC/AC) (L/1/2/D) - mufa DCC, lumini
- HO/DCCRdy - Mehano T699(DC/AC) R2,R4,R5(1/B/2) - vagoane suplimentare
- HO/DCCRdy - Mehano T700(DC/AC) R3,R6,R7(1/2/2) - vagoane suplimentare
- HO/DCCRdy - Jouef HJ2013 (L/1/2/D) - mufa DCC, lumini, 101.7cm
- HO/DCCRdy - Jouef HJ4017 (1/B/2) - vagoane suplimentare, 60.6cm
- HO/DCCRdy - Jouef HJ4018 (1/2/2) - vagoane suplimentare, 60.6cm
- N/DCCRdy - Kato 10-916 (L/1/1/1/B/2/2/2/2/D) - mufa DCC, lumini, 111.5cm
 
Thalys PBKA



Numele garniturii vine de la cele 4 mari orase prin care are parcursul, si anume Paris-Bruxelles-Koln-Amsterdam. Spre deosebire de inaintasul sau Thalys PBA, trenurile PBKA au fost construite exclusiv pentru Thalys. Tehnologia locomotivelor este similara cu cea a TGV-urilor Duplex, insa vagoanele din compunere au doar un singur nivel. De aceea putem afirma ca se aseamana foarte mult in exterior ca forma cu garniturile TGV POS (binenteles, avem de a face cu alte culori).

Au fost construite pana in prezent 17 rame de acest tip (6 apartin SNCF, 7 SNCB, 2 DB si 2 pentru NS). Pentru cele frantuzesti, numerele de ordine sunt date in intervalul 4341-4346.

Caracteristici:
- in functiune din: 1996
- lungime: 200 metri
- greutate: 385 tone
- viteza maxima: 300 km/h (doar cu alimentare de 25kV), 250 km/h (la 15kV)
- putere maxima: 8800 kW
- compunere: 2 locomotive si 8 vagoane (3 clasa 1, 1 bar, 4 clasa 2)
- locuri: 120 clasa 1, 256 clasa 2
- alimentare: 25kV 50Hz AC, 15 kV 16.7 Hz AC, 3 kV DC, 1.5 kV DC

Modele:
- HO/Analog - Mehano T671 (L/1/2/D) + sine + alimentare
- HO/Analog - Mehano T365 (L/1/2/D) + sine + alimentare + diorama
- HO/DCCRdy - Mehano T675(DC)/T674(AC) (L/1/2/D) - seria Prestige - mufa DCC, lumini
- HO/DCCRdy - Mehano T678(DC)/T676(AC) R2,R4,R5(1/B/2) - vagoane suplimentare
- HO/DCCRdy - Mehano T679(DC)/T677(AC) R3,R6,R7(1/2/2) - vagoane suplimentare
- HO/DCCRdy - Lima HL2001 (L/1/2/D) - mufa DCC, lumini, 101.7cm
- HO/DCCRdy - Trix 22371(DC) (L/1/2/D) - mufa DCC, lumini, luminare interioara
- HO/DCCRdy - Trix 23466(DC) (1/1) - vagoane suplimentare, luminare interioara
- HO/DCCRdy - Trix 23467(DC) (2/2) - vagoane suplimentare, luminare interioara
- HO/DCCRdy - Trix 23468(DC) (B/2) - vagoane suplimentare, luminare interioara
- HO/DCCRdy - Marklin 37791(AC) (L/1/2/D) - mufa DCC, lumini, luminare interioara
- HO/DCCRdy - Marklin 43421(AC) (1/1) - vagoane suplimentare, luminare interioara
- HO/DCCRdy - Marklin 43431(AC) (2/2) - vagoane suplimentare, luminare interioara
- HO/DCCRdy - Marklin 43441(AC) (B/2) - vagoane suplimentare, luminare interioara
- N/DCCRdy - Kato 10-900 (L/2/2/D) - mufa dcc + lumini + sine + transformator
- N/DCCRdy - Kato 10-901 - 6 vagoane suplimentare pentru Kato 10900
- N/DCCRdy - Kato 10-910 (L/1/1/1/B/2/2/2/2/D) - mufa DCC, lumini, 111.5cm
 
TGV R-Duplex



Sau asa cum il numesc cei de la Jouef TGV "Rame 600". Garniturile sunt alcatuite din vagoane supraetajate noi si din locomotive de TGV Reseau reconditionate (ex. 515-526, 529-530, 532, 533 - bi-voltaj, respectiv ex. 4507-4509 tri-voltaj).

Vagoanele trenurilor mai sus amintite au fost reconditionate la randul lor si incluse in garnituri TGV POS.

Caracteristici:
- in functiune din: 2007
- lungime: 200 metri
- greutate: 383 tone
- viteza maxima: 320 km/h
- putere maxima: 8800 kW
- compunere: 2 locomotive si 8 vagoane (3 clasa 1, 1 bar, 4 clasa 2)
- locuri: 182 clasa 1, 330 clasa 2
- alimentare: 25kV 50Hz AC, (3 kV DC,) 1.5 kV DC

Modele:
- HO/DCCRdy - Jouef HJ2056 (L/1/2/D) - mufa DCC, lumini, 101.7cm
- HO/DCCRdy - Jouef HJ4037 (1/B/2) - vagoane suplimentare, 60.6cm
- HO/DCCRdy - Jouef HJ4038 (1/2/2) - vagoane suplimentare, 60.6cm
 
TGV POS



Trenurile TGV POS sunt folosite pe liniile LGV din partea de est. Numele POS vine de la orasele si zonele prin care trece, si anume Paris-Ostfrankreich-Suddeutchland (Paris-Estul Frantei-Sudul Germaniei). Garniturile sunt compuse din 2 locomotive noi (asemanatoare ca design cu cele de pe trenurile TGV Duplex) cu motoare asincrone IGBT tri-voltaj si vagoane provenite din reconditionarea garniturilor TGV Reseau (cu indicativele 515-519 si 521-533).

Garniturile sunt numerotate in gama 44xx (4401-4405 & 4407-4419, 4406 fiind vandut catre SBB). Coloristica este luata dupa modelul TGV Reseau (argintiu-albastru). De remarcat ca prototipul 4401 a fost initial vopsit in culorile TGV Duplex, dar a fost revopsit pana la darea in folosinta in culorile prezentate mai sus.

Caracteristici:
- in functiune din: 2007
- lungime: 200 metri
- greutate: 383 tone
- viteza maxima: 320 km/h
- putere maxima: 9280 kW
- compunere: 2 locomotive si 8 vagoane (3 clasa 1, 1 bar, 4 clasa 2)
- locuri: 105 clasa 1, 252 clasa 2
- alimentare: 25kV 50Hz AC, 15 kV 16.7 Hz AC, 1.5 kV DC

Modele:
- HO/Analog - Mehano T756 (L/1/2/D) + sine + alimentare
- HO/Analog - Mehano T756 (L/1/2/D) + sine + alimentare + diorama
- HO/DCCRdy - Mehano T764(56713-DC/56712-AC) (L/1/2/D) - mufa DCC, lumini
- HO/DCCRdy - Jouef HJ2019 (L/1/2/D) - mufa DCC, lumini, 101.7cm
- HO/DCCRdy - Jouef HJ4022 (1/B/2) - vagoane suplimentare, 60.6cm
- HO/DCCRdy - Jouef HJ4023 (1/2/2) - vagoane suplimentare, 60.6cm
- HO/DCCRdy - Trix 22364(DC) (L/1/2/D) - mufa DCC, lumini, luminare interioara
- HO/DCCRdy - Trix 23438(DC) (1/1) - vagoane suplimentare, luminare interioara
- HO/DCCRdy - Trix 23439(DC) (2/2) - vagoane suplimentare, luminare interioara
- HO/DCCRdy - Trix 23444(DC) (B/2) - vagoane suplimentare, luminare interioara
- HO/DCCRdy - Marklin 37790(AC) (L/1/2/D) - mufa DCC, lumini, luminare interioara
- HO/DCCRdy - Marklin 43420(AC) (1/1) - vagoane suplimentare, luminare interioara
- HO/DCCRdy - Marklin 43430(AC) (2/2) - vagoane suplimentare, luminare interioara
- HO/DCCRdy - Marklin 43440(AC) (B/2) - vagoane suplimentare, luminare interioara
- N/DCCRdy - Kato 10-914-1 (L/1/1/1/B/2/2/2/2/D) - mufa DCC, lumini, 111.5cm
- N/DCCRdy - Kato 10-915 SBB/CFF (L/1/1/1/B/2/2/2/2/D) - mufa DCC, lumini, 111.5cm
 
TGV V150



Asa-numitul TGV V150 este o garnitura TGV alcatuita special pentru a depasi recordul de viteza la rulare pe o cale ferata conventionala. V150 reprezinta viteza in metri pe secunda care s-a dorit a fi depasita cu ocazia acestui eveniment. Si a fost un total succes, dupa cateva teste si recorduri intermediare de-a lungul timpului, pe data de 3 Aprilie 2007 a fost atinsa viteza maxima de 578.4 km/h (sau 159.6 m/s).

Trenul cu care s-a obtinut aceasta viteza record era compus din doua locomotive TGV POS si trei vagoane Duplex modificate, avand boghiurile motorizate (dupa prototipul viitorului model AGV). Puterea maxima (combinand cele 2 locomotive si cele 4 boghiuri motorizate) a fost de 19.6 MW

Modele:
- HO/Analog - Jouef HJ1013 (L/x/x/x/D) + sine + alimentare
- HO/DCCRdy - Jouef HJ2058 (L/x/x/x/D) - mufa DCC, lumini, 127.5cm
 
Foarte tare.....dupa parerea mea, un articol destul de complex, combinand realitatea cu miniaturile....feroviare :D
Felicitari! pentru articol. Si eu sunt un admirator al trenurilor de mare viteza, fapt pentru care am ales prost un model la scara (H0) de la BRAWA.

Ma tenteaza POS-ul sau DUPLEX-ul.... la 1/87 binenteles. Stii cumva cum arata interioarele? cat de reale sunt imitate?

Inca o data BRAVO! pentru articol..... :aplauze: :aplauze: :aplauze: :aplauze: :aplauze:
 
Duplexul este si preferatul meu. Nu stiu exact de ce, dar imi place la nebunie. Si POS-ul e interesant, ca are niste decaluri foarte "cool" la indicele de clasa al vagoanelor.

Am vazut pentru putin un thalys de la Mehano, cica din clasa prestige. Poate nu l-am vazut sau indeajuns de mult, dar mi s-a parut jalnic. Am niste troace de alea de start set, dar alea sunt jucarii, mai inveti sa bibilesti la ele.

La Jouef stiu ca isi luase Florinn un TGV SE din clasa profi, poate iti da el mai multe detalii la cald, ca eu deocamdata mai mult cu teoria.
 
Da....Mehano cred ca ar trebui scos din categoria modelelor la scara.....mai degraba isi au locul in categoria jucariilor.... Desi am vazut cateva modele din gama 'Prestige' si aratau destul de bine.
Trebuie sa vedem cum arata interiorul la 'pos' si 'duplex'.
Chiar, poate ne da Florin ceva detalii....
 
TGV-urile nu prea ma pasioneaza ca modelist feroviar:detaliile sunt putine si plictisitoare. Sunt surprins totusi ca are atat de multi adepti.
 
Ca o completare la reportajul de mai sus , scene din 1983 , cu TGV in film Le Marginal in care se deschide genericul cu un splendid tren de viteza, un film cu
Jean Paul Belmondo, sper sa va placa muzica genericului de Ennio Moriconne
http://www.youtube.com/watch?v=nqxIfuVAGl0
 
buna baieti,

TGV au aceeasi problema ca unele ICE-uri: circula in garnituri fixe, si daca esti modelist serios nu le poti scurta mai mult de 15-20%...

un POS asa cum trece pe la noi de 20 de ori pe zi are pana la 12 unitati, cele scurte au 10 inclusiv cele 2 capete motoare; un Duplex e mai "simpatic", are doar 7 pana la 9... un PBKA tot 10, si asta pe H0 face totusi cam 4 metri lungime...

Kato a scos pe N de 20 de ani cam toate TGV-urile, de la Atlantique la SE, PBKA, acum 2 ani POS, acum un an POS SBB (44??) si acum apare un Duplex, cu interior cu tot (cele mai multe pe H0 NU au interior) :D insa si aici face 2m si ceva...

la ICE avem din fericire 402 (ICE2) de 7 unitati, jumatate dintr-un 401 lung, ICE3 care in versiunea MS pentru Franta are 8 unitati, ICE-T al DB si acum si OBB care are tot 7 unitati... e mai "Modellbahnkompatibel" ;)
 
Salut,

o sa revin cu imagini zilele astea, nu am raspuns pana acum pentru ca deocamdata nu am poze in plus, altele decat cele de aici

@diesellok iti spun sincer ca nu am intalnit pasionat caruia sa nu-i placa garnitura TGV (prezentata in formula completa) indiferent ca-i placeau locomotivele cu aburi sau electrice. Nu este vorba de detalii, este vorba de cum ruleaza, de cum arata intreaga garnitura atat cat sta pe loc cat si la viteza mare.

Si ca tot se vorbea de TGV-ul mehano, am tinut si eu unul in mana (prestige), pot sa spun ca la finisaje este pana si sub clasa hobby de la Jouef, nu are rost sa il compar cu cel din clasa profi.