Statii de cale ferata CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Okay, am studiat, dar voi continua s㒠te contrazic.
Frumuşiţa=Bascov
Bă’iculeşti=Golenţi=Merişani.
Cele dou㒠grupuri nu sunt la fel.
Este vorba de forme în plan diferite, de detalii diferite de faţadă’, deci proiecte diferite, chiar dac㒠folosesc aceleaşi subansamble şi decoraţii cum ar fi ancadramentele, lucarnele, tâmplă’ria etc.
Toate aceste clă’diri se pot include într-un grup "Elie Radu", dar separate pe tipuri.
Verific şi R.N. + Dă’rmă’neşti şi revin.
 
Salut Cosmin,
Poţi, te rog, s㒠fii mai specific referitor la Radu Negru şi Dă’rmă’neşti/Dârmă’neşti, (judeţ, pe ce linie?)
Mulţumesc.
 
Darmanesti, pe linia Targu-Ocna-Palanca km 15+971,iar Radu Negru pe linia Pitesti -Curtea de Arges, km 38...date din Albumul Lucrarilor publice 1903.nu stiu daca garile mai exista in ziua de azi :roll:

continui sa cred si afirm ca este vorba de acelasi proiect,bazat pe module, diferentele fiind rezultatul rearanjarii acestor module.
cand zic module,eu ma gandesc la un fel de "felii" cu dimensiuni identice,de exemplu o gara cu 4 ferestre la fatada este formata din 4 "felii",iar una cu 3 ferestre este alcatuita din 3 module,lungimea acesteia din urma fiind 3/4 din cea cu 4 ferestre ...nu stiu daca m-am facut inteles...

alt exemplu mai concret.gara Calafat.

descompusa pe module,vei gasi acolo 2 module laterale identice cu corpul garii de la Merisani si 2 turnuri laterale.aceste module laterale sunt unite intre ele prin inca un modul identic Merisani,care a fost prelungit pe laterale cu cate un modul simplu (inca o fereastra sau travee) rezultand o fatada cu 5 ferestre.deci se poate alcatui o oarecare formula...Calafat= Merisani+(1 travee+corpMerisani+1travee)+Merisani

nu stiu daca m-am facut inteles...poate Victorian ne poate lamuri mai bine :roll:

L.E.

http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=1102&postdays=0&postorder=asc&start=180
 
Gata, acum te-am înţeles! Și de unde ştim legea de compunere a modulelor, ca s㒠zic aşa... din surse ale epocii?

"Feliile" la care te referi se numesc travei. Interesant㒠formula! Corect, ai dreptate. M-am uitat la prea multe clă’diri în ultima vreme şi nu m-am prins de la început despre ce vorbeai.
 
cosmin78 a spus:
Darmanesti, pe linia Targu-Ocna-Palanca km 15+971,iar Radu Negru pe linia Pitesti -Curtea de Arges, km 38...date din Albumul Lucrarilor publice 1903.nu stiu daca garile mai exista in ziua de azi :roll:

exista amandoua. Gara Radu Negru se numeste astazi Baiculesti.
Vezi si Targu Ocna, Salina....

Misha: gara Chitila nu are legatura cu Campina. Sunt 60 de ani diferenta de varsta intre ele. Una are la origine o constructie prusaca apartinand concesiunii Strousberg, unul din cele mai raspandite modele "tip" de gara din Vechiul Regat (vezi gara Pitesti, Ploiesti Sud prima gara, Buzau, Bacau, Marasesti prima gara, etc). La Campina avem o cladire construita dupa 1944 pentru a inlocui (in mod fericit cred eu) vechea gara distrusa de razboi.

Vechea gara Campina (vezi ilustratele care se gasesc de vanzare pe internet) era un alt model tip standardizat care a existat pe toata Valea Prahovei construite de concesionarul care a pus in exploatare linia de la Ploiesti Sud la Predeal. Dintre garile originale astazi mai supravietuieste Floresti Prahova.
 
Pentru tipul 2 am mai studiat urmă’toarele:
La faţada dinspre linii, la clă’dirile ră’mase netencuite, deci în varianta că’ră’mid㒠aparent㒠(clă’dirile notate cu portocaliu), am notat variantele de poziţionare a golurilor (uşi-ferestre). De asemenea am actualizat poziţia clă’dirilor pe linii şi trasee.
 
Cateva imagini interesante:
http://www.cenafer.ro/muzeul-cfr/fototeca/statii
Click pe imagini pentru marire!
 
Cladirea statiei CFR Pitesti o sa devina zilele acestea istorie.

Dupa ce a supravietuit 140 de ani cladirea statiei va fi demolata pentru a face loc unei investitii pe care nu pot sa o calific decat exagerata si inutila.

Din punct de vedere istoric cladirea este extrem de importanta pentru ca este unica statie de CF de tip 1 ramasa de la concesionarul Strousberg. Cladiri de acelas tip au existat in Ploiesti, Marasesti, Buzau, Bacau etc insa toate au disparut in timp.

Sper ca demolarea sa fie documentata foto ca o ultima marturie a acestei constructii.
 
Adica asta:
c1mdvwriame33e7dq.jpg


Bravos natiune, halal sa-ti fie!

La fel au facut si cu gara din Ciulnita. Ce vrei, Catalin, daca nu mai au ce face cu banii? Toate podurile sunt reparate, am depasit viteza comerciala a trenurilor din 1890... trebuie si ei sa faca investitii in ceva! :-?
 
Dorin, stiu de proiectul de demolare de mai bine de un an. Personal, am avut timp sa ma obisnuiesc cu ideea.
Si m-am obisnuit si cu multitudinea de articole din presa romaneasca ce precede de obicei un asemenea fapt. Zilele trecute un ziar scria ca gara din Pitesti e din chirpici (fabulos...) sau ca e fisurata si nu prezinta siguranta. Evident, articole de 3 parale platite sa justifice in mintea electorilor investitia. Si apoi, la Pitesti, nod important de trafic, chiar era nevoie sa o mega-gara, ca e chestie de mandrie locala platita cu 20 milioane de euro....

Si, sa nu uitam, noua gara va avea si mall integrat. Astfel se va ridica nivelul de cultura al cetatenilor orasului.

Urmeaza gara din Rm Valcea, o gara cocheta, trecuta de suta de ani, cu o sora geamana la Turnu Magurele si una la Calarasi (azi disparuta).
Mergeti sa vedeti ce cladire "teapana" este acum, cu ziduri de 1 m desi are doar 2 etaje, construita cu spirit de raspundere.
Peste jumatate de an o sa cititi ca era atat de degradata ca puteai baga mana prin crapaturi si doar o minune a facut sa nu cada pana acum.

Dar asta e, noi ne racim gura de pomana ...
 
Ce mi-ar placea mie, de fapt cred ca multora, sa se intample un astfel de lucru si in Timisoara...

Decizii de neinteles pentru mine cu privire la gara din Pitesti. Se stie care sunt motivele oficiale pentru care nu s-a decis o renovare sau un "upgrade"?
 
Cateva poze ale unui pasionat, pus pe forumul pisti91.myfreeforum.org
seth:50085 a spus:
Cateve poze cu gara Pitesti 27.02.2012. Scuzati calitatea slaba.

Fatada de pe Bdul Republicii
untitled_by_andreisethesh-d4r6b0e.jpg


Si utilajul pregatit
untitled_by_andreisethesh-d4r6b5l.jpg


Baricadat si abandonat
untitled_by_andreisethesh-d4r6b84.jpg


De pe peronul 3
untitled_by_andreisethesh-d4r6bdf.jpg


Asa arata peronul 1 dupa multi ani in care nu a fost renovat (pe megafoane e un cuib de randunele si intre stalpi inca este instalatia de Craciun)
untitled_by_andreisethesh-d4r6bg0.jpg


Fostele case de bilete
untitled_by_andreisethesh-d4r6bhx.jpg


Desi usile sunt baricadate, se poate intra in gara de pe peron lol
untitled_by_andreisethesh-d4r6bjq.jpg


Utilajul la lucru + trenuri
untitled_by_andreisethesh-d4r6bny.jpg


Depozitul abandonat, si in spatele lui 2 linii(initial 3) care incep sa fie demontate
untitled_by_andreisethesh-d4r6blx.jpg


BONUS plan aproximativ al garii
gara_pit_by_andreisethesh-d4r6fpn.png
 
Salut,unde as putea gasi planuri,cote ale statiei cfr Faurei-Braila?Ma intereseaza si amplasamentul liniilor atat in statie cat si distributia lor catre Moldova,Dobrogea,Bucuresti-Urziceni si Buzau-Bucuresti,as vrea sa fie viitorul meu nod feroviar pe o diorama.daca s-ar putea ceva din vechea gara si noua gara cu inelul de viteza,cand am zis vechea si noua m-am referit de cand a fost construita si dupa trecerea in comunism daca a afectat-o trecereaVa multumesc.
 
Revin cu alta intrebare,daca nu se gasesc planuri cu statia Faurei-Braila poate am mai mult noroc cu statia si nodul cfr Barbosi-Galati,mi se pare si acela interesant de aplicat intr-o diorama,nu credeti?
 
@ Pantiru: cu Google Earth ai incercat? Acolo poti vedea toata increngatura de linii de sus, si poti si sa masori dimensiunile sa pui totul la scara. E ca un model la scara reala al situatiei existente, numai bun de micsorat la scara si de transformat in diorama!