soft automatizare PC

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Nu, si nici nu ai de ce daca procedezi ca mine...

Am vazut 2 tipuri de implementari :

1. module S88 cu BOD-uri incorporate montate langa interfata - nu ai probleme cu busul S88 (scurt), dar necesita cabluri lungi si groase pt conectarea cu tronsoanele de sina izolate;
2. module S88 cu BOD-uri montate langa (sub) fiecare tronson izolat - scapi de firele lungi cu semnal DCC dar in schimb se lungeste busul S88 si apar sigur probleme neexistand mecanisme de corectie ale erorilor.

Eu am ales a 3-a varianta: BOD-uri montate sub blat langa fiecare tronson izolat si module S88 conectate direct cu interfata (vezi primul post). Interconectarea dintre BOD-uri si module presupune fire prin care nu circula nici semnal DCC (amperaj mare) nici semnale S88 (frecventa mare si timing strict) ci sunt doar puse la masa de BOD-uri (curenti infimi si tensiune fie 12V fie zero). In plus le-am rutat cat mai departe posibil de firele DCC.
 
dac a spus:
Cand un tren porneste in cursa intre blocurile A si B (plecare si destinatie), se face si o rezervare a blocurilor de pe parcurs ce urmeaza a fi strabatute. Orice activare a unui senzor de parcurs inainte ca softul sa se astepte genereaza o exceptie "ghost train" si este imediat taiat semnalul DCC. In plus, o tentativa de rezervare a unui bloc, deja rezervat de alt tren determina generarea unei comenzi de stop pt. cel de-al 2-lea. Aceste mecanisme stau la baza sigurantei traficului mai ales in regim full auto.

Uite aici nu prea sunt de acord cu algoritmul, nu este unul real. Eu tocmai asta am in cap, poate vreo 10 ani o sa fie si implementat, daca nu ma las cumva intre timp de trenulisme :D. In mod normal eu ar trebui sa pot merge pana la urmatorul semnal, atata timp cat am liber (galben sau verde), pentru ca e clar ca blocul urmator e liber. Daca la 2-3 blocuri distanta e un tren, nu ma intereseaza, pentru ca blocul urmator e liber si pot inainta.
Ca poate in practica, tocmai pentru siguranta sigurantei e bine sa se lase mai multe blocuri libere intre trenuri, asta e alta mancare de peste. Dar poate totusi vreau sa duc la extrem softul de automatizare :p si sa duc un pic siguranta la limita. Dar partea cu rezervare e foarte buna, pentru ca altfel exista posibilitatea ca 2 trenuri sa intre ambele pe galben si sa se ciocneasca la mijlocul blocului (pentru ca la intrare blocul era liber, nu? si abia cand au intrat pe bloc s-au pus si semnalele pe rosu).
De asta cred ca si in realitate se face un fel de rezervare (probabil de catre idm) care sa evite astfel de situatii. Atata timp cat stiu ca vine trenul de pe o directie in gara, clar nu o sa dau drumul la alt tren pe directia respectiva, decat pe cealalta linie, daca exista ...

Exceptia cu blocurile de mai sus ar fi cazul de bla, unde desi regula de dinainte functioneaza, ar trebui adaugat ceva de genul: un tren nu poate intra pe un bla daca segmentul respectiv de bla este ocupat de un tren care vine din sens invers, altfel o sa ajunga la un bloc distanta sau chiar fata in fata si acolo vor ramane pana le ridica cineva de pe sine sau trece pe manual.

Bine, cred ca pana la urma merge si cu granulatie de un singur bloc, nu cred ca e musai sa rezervi tot traseul, ar fi absurd.
 
Apropos: suporta s88 detectie de bloc (nu punctiforma) ? Adica exact cum am descris mai inainte, masor curentul intre sine, si daca trece un tren automat circuitul este inchis si cu ceva mica electronica pot sa scot un semnal la iesirea detectorului. Sunt scheme destule pe net, si pentru dc si pentru dcc (de fapt cele mai multe merg pe ambele variante).
 
Intrarile S88 trebuiesc puse la masa pt. starea "activ". Asta se poate face fie cu relee Reed, fie cu senzori Hall, sau cu circuite BOD (care detecteaza exact curentul consumat pe tronson).

Daca avem o cursa intre blocurile A si E trecand prin B, C si D, in mod normal se rezerva un singur bloc in avans. (B cand trenul e in A, C cand e in B cu eliberarea A, si tot asa)

Se poate opta si pentru rezervarea a 2 blocuri in loc de unul (B si C cand e in A, C si D cand e in B si A este eliberat...) utila pt. intercity-uri.

A treia optiune este rezervarea tuturor blocurilor B, C, D, E. Aceasta se foloseste numai in cazul liniei simple cu distanta mare intre gari cand nu vrei ca 2 trenuri sa intre pe la ambele capete si sa se opreasca fata in fata (in limbaj Rocrail se cheama "deadlock").

Cu cat se rezerva mai multe blocuri cu atat creste siguranta traficului, dar scade amploarea lui (nr. de trenuri care ruleaza simultan). De aceea, de obicei se foloseste rezervarea unui singur bloc pt. ca diorama sa aiba "viata" si numai la nevoie se apeleaza la celelalte.
 
Sunt deacord cu ideea de a rezerva un bloc in avans. Eu cred ca e regula suficienta pentru a evita "tragedii feroviare".

In situatiile extreme, in care regula rezervarii da gres, cand 2 trenuri incearca sa intre (T1 din bloc A -> B si T2 din bloc C-> B), T1 facad rezervarea dar T2 fiind prea aproape de semnal pentru a evita intrarea in bloc, se poate taia curentul in blocul B, sau blocul A+B+C in cazul tractiunii duble fata/spate sau toata toata diorama.

Nu stiu cum este in realitate, dar d.p.d.v. logic rezervarea trebuie facuta pentru trenul "prioritar" pe intreaga distanta de circulatie pe un singur fir fara abateri. Deci, daca ai 3 blocuri pe directa, fara abateri, le rezervi pe toate. Nici un IDM normal la cap nu va lasa pe un singur fir sa intre ceva din sens opus.

Acum, revenind la diorame si soft, nu stiu daca programele de pe piata stiu sa se muleze suficient de mult pe dioramele oamenilor, dar tind sa cred ca o customizare de acest gen e posibila intr-un fel sau altul.
 
Eu cred caci cea mai importanta parte este definirea blocurilor, si asta nu in soft ci in realitate... pentru mine un segment de linie il consider de la un macaz la un altul, acest segment poate sa aibe 1-5 blocuri de linie. La exemplu vostru un tren intra pe un segment cu 5 bocuri, segment care are o lungime de 5-7metri in realitate... ca sa animezi o diorama poti sa lasi un tren sa intre cu intentia de a traversa intreg segmentu, si o locomotiva pe celalalt capat, care doar intra pe segment in primul bloc cu intentia de a face manevre..... oricum rezervarea se face cu 1-2 blocuri in avans..
 
O functie interesanta a Rocrail :

Daca pe un segment de linie simpla format din mai multe blocuri, circula un tren de la A la B, softul va interzice accesul pe segment dinspre capatul B, dar va permite accesul altor trenuri ce se deplaseaza in acelasi sens (A->B). Accesul poate fi conditionat de apartenenta la acelasi rang (pt. ca un Intercity sa nu ajunga din urma un marfar de ex.)
 
Eu am instalat destul de usor versiunea 1.4.999 rev 1791. Intre timp vad ca a ajuns la versiunea 2.0.0 rev 1933 !

Daca vrei iti trimit pe mail versiunea mea.
 
macleod a spus:
Apropos, exista posibilitatea de simulare a simulatorului ? :D
Adicatelea, pentru astia care nu au inca diorama sa pot testa cumva functionalitatea programului si a unei diorame virtuale ?

O alta functie interesanta a Rocrail este posibilitatea de a simula activarea unui senzor prin click cu mouse-ul.

Astfel se pot testa diferite segmente sau chiar functionarea unui orar intreg (schedule) urmarind comenzile date catre locomotive si dand click pe senzorii corespunzatori.

Este chiar indicata o astfel de testare cu centrala oprita ca sa vezi inainte daca pot sa apara probleme.
 
dac...foarte interesant ce spui matale in topicul asta...deci pana la urma rocrail merge si cu roco...
 
Merge cu centrala Roco atat prin interfata proprie Rocomotion cat si prin interfata GenLi a lui Paco. In al 2-lea caz foloseste protocolul XpressNet si se comporta ca o centrala Lenz.
 
Iata un screen cu diagrama circuitului in Rocrail


si un film cu garnitura tehnica (BR119) dirijata exclusiv de pc http://www.youtube.com/watch?v=6oRIF9eDgYQ
 
Nu exista o limita. Gatuirile apar fie la nivelul interfetei dintre PC si centrala digitala, fie chiar la nivelul centralei. In ecuatie intra insa si numarul de macazuri si semnale precum si de senzori. In plus, un design dezechilibrat al traseului si al rutelor poate determina avalanse de comenzi in anumite portiuni sau momente de timp.

Cu Rocrail se pot folosi mai multe centrale diferite avand arondate zone strategice (gari, triaje...) si astfel traficul de comenzi se poate distribui uniform, si se pot dirija - cred eu - chiar diorame f. mari (expozitii, muzee).
 
M'am apucat si eu de modulul S88_sch si un b.o.d(varianta lui dac)

imi mai trebuiesc ceva piese si modulul va fi gata! si a'sh avea o INTREBARE: unde conectez b.o.d-ul la modulul s88? din urmatoarea schema:

din cate am inteles de la dac...doar LSP5 de la b.o.d se conecteaza la modul! da' care din iesiri.presupun ca x1,x2...x8 sunt b.o.d-urile,dar unele au 2 intrari ,iar altele 3 :(|)
 
am gasit pe net varianta treincontroller 5.51b+crack ,l' am deschis si totul pare in regula...am sa ii fac si o proba cand am timp! am instalat si rocrail dar mi se pare foarte neprietenos ,dificil!
 
Prima intrare (de langa bus) dintre cele 9 ale modulului S88 este masa (pinul 5 al busului). Se conecteaza la masa BOD.

Din cate vad eu, ai facut un modul dublu cu 2 x 8 intrari plus 2 mase, deci poti conecta la el 16 BOD-uri.