Horia: da, e vorba de CMW, in acest caz remorca este insa din plastic 100 %. Doar osiile sunt din metal. Capul tractor este din metal si reprezinta un camion White seria Super Power WC22, in forma in care s-a produs de la inceputul anilor '40 pana la mijlocul anilor '50. I-au pus multe motoare unele chiar foarte putenice. In poza e varianta scurta, fara cabina dormitor.
Dorin: asta si imi doresc, atat cat permite munca intr-un apartament de bloc: atmosfera epocii. Da, cunosc expozitia din '64. Nu am catalogul insa am vazut ceva filme de propaganda din epoca. Toate elementele din mica mea joaca sunt alese pe principul epocii de lucru. Remorcile aero mi-au placut mereu (ca si rulotele aero construite din surplusul de aluminiu ramas dupa 1944). Elementele de art-deco (total inutile functional insa adaugate exclusiv pentru desen) sunt elemente care astazi nu le mai face nimeni pe o banala remorca de autotren.
Mai multe gasiti aici:
http://forums.aths.org/PrintTopic135297.aspx
Aceste remorci si camioanele de felul White Super Power au fost "regii drumurilor" pana la aparitia in anii '70 a mult mai masivelor camioane nord americane cu care sunteti astazi obisnuiti din filme. Sa traversezi continentul in cabina unui astfel de vehicul nu era treaba usoara chiar daca autostrazile transcontinentale deja existau de ani buni.
ceva din frumusetea bruta a acestor "caluti de povara" se mai vede azi la modelele clasice Peterbilt....
PS: urmatoarea mare incercare e sa achizitionez de undeva un GM "Fishbowl" la scara N, model pe care mi-l doresc mult si pe care nu l-am gasit inca. Este poate cel mai cunoscut vehicul de transport persoane datorita formei inconfundabile si ... prezentei in multe productii de film (Croaziera infernala 1, spre exemplu).
Aici, intr-o poza "chinuita" facuta la repezeala de subsemnatul cu unul din ultimii mohicani, inca in trafic dupa 45 de ani de la lansarea modelului: