In sfarsit mi s-au deblocat pozele pe photobucket, am mutat reportajul aici, pentru cei ce nu l-ati vazut, sper sa va placa!
In data de 26 august 2009, avand un drum la Cluj, am decis sa il fac putin ocolit, pe ruta Baia Mare - Sighet - Viseu de Jos - Salva -Dej - Cluj, pentru ca inca nu am circulat pe linia 409 Sighet - Salva, si de asemenea nici pe forumul nostru nu s-a postat pe aceasta ruta, si sa vedeti si voi imagini de pe acest traseu. De la Baia Mare la Sighet, neavand alternativa, am mers cu autobusul. Din Sighet, chiar daca sunt trenuri directe la Cluj, am plecat la ora 13 cu R 943 Sighet - Mangalia, pana in Salva ca sa fie la amiaza,sa pot poza bine.Spre norocul meu,era aproape gol vagonul (la Salva s-a umplut cu copii ce mergeau la mare).
Gara Sighetu Marmatiei, unde am ajuns la ora 12:30
Vedere spre Valea Viseului
Vedere spre Sarasau
Spre Sarasau se mai circula pe cale larga, am vazut pe tabloul din gara ca sunt 3 perechi de personale cu mers facultativ Sighet - Teresva
In gara stationau 2 garnituri de tren accelerat, in partea stanga e Sighet - Timisoara, iar in dreapta Sighet - Bucuresti
Iar aici e garnituta trenului rapid 943 cu care am mers eu
Plecam la ora 13 din Sighet
Observam 2 semnale mecanice, cel din dreapta e pentru linia cu ecartament larg, linie pe care nu se mai circula spre Valea Viseului
Camara Sighet
Continuam drumul
Intram in Bocicoi Hm
continuam drumul alaturi de raul Tisa,pe malul opus este pamant ucrainean
Intram In Valea Viseului, linia ce se observa in dreapta e de fapt continuarea liniei 409, aici trenul rebruseaza
Pornim dupa 15 minute de stationare in Valea Viseului. De aici parasim Valea Tisei si continuam drumul de-a lungul raului Viseu. Peisajul este superb, vremea de asemenea
Se zareste primul sat de pe raul Viseu, Bistra, halta acestei localitati purtand numele de Viseul Bistra
In zare se vad impunatori, Muntii Maramuresului, in centru se observa cel mai inalt varf al acestora, Farcau - 1957 m
Ne apropiem de Leordina
Dupa Leordina ne continuam drumul spre Viseul de Jos
Intram In Viseul de Jos
din statia Viseul de jos se desprinde linia Viseul de Jos - Borsa, care chiar daca nu mai deserveste si transportul de persoane, este destul de intens folosita la transportul de marfuri.
Avem unda verde in Viseul de Jos. De aici linia paraseste valea raului Viseu si se indreapta spre bazinul Izei, pana acolo traversand un deal destul de masiv.
Incepe un urcus destul de puternic, sulzerul nostru "pufaind" din greu
Am trecut dealul,incepem coborarea in valea Izei. Pe langa un aer usor mai racoros, ma loveste frumusetea unui peisaj de poveste
Dupa acest superb viaduct, urmeaza Iza Hm, statie situata in comuna Salistea se Sus
Pornim spre Sacel Hm, in numai 5 km am numarat alte 5 viaducte superbe
Intram in Sacel Hm. Pe langa semnalul de intrare, se observa in fundal impunatori, Muntii Rodnei, cei mai inalti ai Carpatilor Rasariteni
Dupa aceasta oprire, traversam Iza si o lasam in urma, incepand iar urcusul. Pana la tunelul Maramures se urca in jur de 5 km, pe o panta de aproximativ 18-20 la mie. Pe deasupra Dealului Stefanitei trece soseaua 17C prin Pasul Setref (818 m), iar trenul strapunge masivul deal cu aproximativ 120 metri mai jos decat calea rutiera printr-un lung tunel, al treilea in tara, masurand 2388 m, construit in anul 1949.
Imediat dupa lunga bezna din tunel, oprim in Dealul Stefanitei Hm. de aici incepe o lunga si frumoasa coborare pe valea Salautei, mai accentuata in primii 15 km ai ei. Panta maxima intalnita este de 21,7 la mie, situata chiar aici la Dealul Stefanitei.Dupa plecare traversam un viaduct impunator
Poposim in Romuli Hm
Dupa Romuli continuam coborarea spre localitatea Fiad, peisajul imi taie rasuflarea in continuare, eu avand o senzatie ciudata, neobisnuita: imi doream sa mearga incet, cu cat mai multe restrictii, sa pot vedea cat mai multe
Ajungem si in Fiad. Dupa aceasta oprire viteza de deplasare scade sensibil sub 50 km/h si cam asa am mers pana la Salva
Intram in comuna Telciu. Aici am stationat 13 minute, asteptand personalul 4131 Salva - Sighetu Marmatiei. De aici mai sunt 14 km pana la Salva, un fior rece imi traverseaza sira spinarii, un sentiment de tristete, ca parasesc aceasta zona superba, vazuta pentru prima data in viata
Dupa Telciu urmeaza statiile Bichigiu h, si Cosbuc, aceasta din urma, ultima inainte de Salva
In aceasta ultima fotografie se observa racordarea liniei 409 cu 401, Ilva Mica - Cluj Napoca. Aici se incheie reportajul meu, dupa 3 ore si 51 de minute care s-au scurs mult prea repede. Linia 409 masoara 118 km, si este o linie importanta, facand legatura intre centrul tarii(si nu numai) si Maramuresul Istoric. Are un traseu deosebit, pe cursul mai multor rauri,un peisaj diversificat, traversand 15 viaducte si 4 tunele. Pentru cine nu a calatorit prin aceasta zona, recomand cu caldura acest traseu, care ofera si posibilitatea vizitarii splendidului traseu de pe Valea Vaserului, cu pornire de la Viseul de Sus. Numai bine!