Sighetu Marmatiei - Salva

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Imi cer scuze de cele intamplate, chiar am lucrat ceva sa pun acest articol...nu stiu de ce mi s-au blocat, pozele le-am postat acum 2 saptamani....O sa vad ce pot face sa revina cat mai repede la normal, imi cer scuze inca o data :(
 
Problema e la Photobucket... au redus spaţiul de la 1 GB la 500 MB şi banda de la 25 GB la 10 GB. Ori dac㒠tu ai dep㒺it banda în 5 zile.... pân㒠la 1 Octombrie nu mai vede nimeni pozele tale. Nu prea ştiu alte soluţii... şi pe mine m-a fript ră’u reducerea asta, îinând cont de numă’rul mare de reclame care mi-l bag㒠pe gât Photobucketul.
 
Am vazut si eu superbul tau Reportaj Ionutz.Te felicit si eu pentru reportaj.Foarte frumoase peisaje prin acea zona...m-ai facut curios sa dau o raita intr-o zi pe acolo sa vad si eu pe viu ce ai vazut si tu..FELICITARI.. :wink:
 
Pai daca stiam faceam alt cont..pozele astea sunt urcate de vreo 10 zile....si azi mi le-au blocat..de vreo saptamana nu am urcat nimic..daca stiam..acum mi-am facut cont nou...am vazut ca pe 18 sept. cica se reactiveaza..pentru cei ce nu ati vazut reportajul, o sa scriu un mesaj atunci.
 
In sfarsit mi s-au deblocat pozele pe photobucket, am mutat reportajul aici, pentru cei ce nu l-ati vazut, sper sa va placa!

In data de 26 august 2009, avand un drum la Cluj, am decis sa il fac putin ocolit, pe ruta Baia Mare - Sighet - Viseu de Jos - Salva -Dej - Cluj, pentru ca inca nu am circulat pe linia 409 Sighet - Salva, si de asemenea nici pe forumul nostru nu s-a postat pe aceasta ruta, si sa vedeti si voi imagini de pe acest traseu. De la Baia Mare la Sighet, neavand alternativa, am mers cu autobusul. Din Sighet, chiar daca sunt trenuri directe la Cluj, am plecat la ora 13 cu R 943 Sighet - Mangalia, pana in Salva ca sa fie la amiaza,sa pot poza bine.Spre norocul meu,era aproape gol vagonul (la Salva s-a umplut cu copii ce mergeau la mare).

Gara Sighetu Marmatiei, unde am ajuns la ora 12:30


Vedere spre Valea Viseului

Vedere spre Sarasau

Spre Sarasau se mai circula pe cale larga, am vazut pe tabloul din gara ca sunt 3 perechi de personale cu mers facultativ Sighet - Teresva

In gara stationau 2 garnituri de tren accelerat, in partea stanga e Sighet - Timisoara, iar in dreapta Sighet - Bucuresti


Iar aici e garnituta trenului rapid 943 cu care am mers eu


Plecam la ora 13 din Sighet

Observam 2 semnale mecanice, cel din dreapta e pentru linia cu ecartament larg, linie pe care nu se mai circula spre Valea Viseului

Camara Sighet

Continuam drumul


Intram in Bocicoi Hm


continuam drumul alaturi de raul Tisa,pe malul opus este pamant ucrainean


Intram In Valea Viseului, linia ce se observa in dreapta e de fapt continuarea liniei 409, aici trenul rebruseaza

Pornim dupa 15 minute de stationare in Valea Viseului. De aici parasim Valea Tisei si continuam drumul de-a lungul raului Viseu. Peisajul este superb, vremea de asemenea

Se zareste primul sat de pe raul Viseu, Bistra, halta acestei localitati purtand numele de Viseul Bistra

In zare se vad impunatori, Muntii Maramuresului, in centru se observa cel mai inalt varf al acestora, Farcau - 1957 m

Ne apropiem de Leordina


Dupa Leordina ne continuam drumul spre Viseul de Jos


Intram In Viseul de Jos

din statia Viseul de jos se desprinde linia Viseul de Jos - Borsa, care chiar daca nu mai deserveste si transportul de persoane, este destul de intens folosita la transportul de marfuri.

Avem unda verde in Viseul de Jos. De aici linia paraseste valea raului Viseu si se indreapta spre bazinul Izei, pana acolo traversand un deal destul de masiv.

Incepe un urcus destul de puternic, sulzerul nostru "pufaind" din greu

Am trecut dealul,incepem coborarea in valea Izei. Pe langa un aer usor mai racoros, ma loveste frumusetea unui peisaj de poveste


Dupa acest superb viaduct, urmeaza Iza Hm, statie situata in comuna Salistea se Sus


Pornim spre Sacel Hm, in numai 5 km am numarat alte 5 viaducte superbe


Intram in Sacel Hm. Pe langa semnalul de intrare, se observa in fundal impunatori, Muntii Rodnei, cei mai inalti ai Carpatilor Rasariteni


Dupa aceasta oprire, traversam Iza si o lasam in urma, incepand iar urcusul. Pana la tunelul Maramures se urca in jur de 5 km, pe o panta de aproximativ 18-20 la mie. Pe deasupra Dealului Stefanitei trece soseaua 17C prin Pasul Setref (818 m), iar trenul strapunge masivul deal cu aproximativ 120 metri mai jos decat calea rutiera printr-un lung tunel, al treilea in tara, masurand 2388 m, construit in anul 1949.



Imediat dupa lunga bezna din tunel, oprim in Dealul Stefanitei Hm. de aici incepe o lunga si frumoasa coborare pe valea Salautei, mai accentuata in primii 15 km ai ei. Panta maxima intalnita este de 21,7 la mie, situata chiar aici la Dealul Stefanitei.Dupa plecare traversam un viaduct impunator


Poposim in Romuli Hm


Dupa Romuli continuam coborarea spre localitatea Fiad, peisajul imi taie rasuflarea in continuare, eu avand o senzatie ciudata, neobisnuita: imi doream sa mearga incet, cu cat mai multe restrictii, sa pot vedea cat mai multe


Ajungem si in Fiad. Dupa aceasta oprire viteza de deplasare scade sensibil sub 50 km/h si cam asa am mers pana la Salva


Intram in comuna Telciu. Aici am stationat 13 minute, asteptand personalul 4131 Salva - Sighetu Marmatiei. De aici mai sunt 14 km pana la Salva, un fior rece imi traverseaza sira spinarii, un sentiment de tristete, ca parasesc aceasta zona superba, vazuta pentru prima data in viata


Dupa Telciu urmeaza statiile Bichigiu h, si Cosbuc, aceasta din urma, ultima inainte de Salva



In aceasta ultima fotografie se observa racordarea liniei 409 cu 401, Ilva Mica - Cluj Napoca. Aici se incheie reportajul meu, dupa 3 ore si 51 de minute care s-au scurs mult prea repede. Linia 409 masoara 118 km, si este o linie importanta, facand legatura intre centrul tarii(si nu numai) si Maramuresul Istoric. Are un traseu deosebit, pe cursul mai multor rauri,un peisaj diversificat, traversand 15 viaducte si 4 tunele. Pentru cine nu a calatorit prin aceasta zona, recomand cu caldura acest traseu, care ofera si posibilitatea vizitarii splendidului traseu de pe Valea Vaserului, cu pornire de la Viseul de Sus. Numai bine!
 
Un reportaj excelent si felicitari pentru el.

Cred ca intre Romuli si Fiad, e unul din cele mai frumoase locuri.


PS..."cum de nu ai tras semnalul?" :evil:
 
Superbe poze. Eu in vara asta , plictisit de drumul Baia Mare - Cluj cu masina am facut un road trip (din pacate cu masina) pe directia Valea Izei- Viseu - Salva - Belean - Cluj. Zona este superba si eram mai mult cu ochii pe viaductele de la tren decat la drum.
Mi-am propus sa mai fac o data aceasta ruta dar cu opriri pentru sedinte foto.
Daca am sa fac vreodata o diorama cu siguranta aceasta zona va fi un model de inspiratie.
Ce imi pare rau e ca nu e eletrificata si in perspectiva sosirii EA-ului voi fi nevoit sa fac o diorama eletrificata (voi presupune ca suntem in anul 2020 :) )

Inca o data felicitari pt poze si le-am si salvat in folderul "inspirations"
 
Foarte frumoase pozele si peisajele. Multumim pentru efort Ionutz, este o incantare sa le privesc. Imi pare rau ca nu am reusit sa ne intalnim la Brasov cu toate ca am fost in aceiasi sala. Pe data viitoare.
 
mmmh! Un peisaj excelent, o cale ferata cu lucrari de arta formidable prezentate in poze foarte reusite! :aplauze: :aplauze: :aplauze:
Imi plac si stilpii de telegraf pe marginea liniei.
 
Superbe pozele! Ca sa nu mai deschid un topic nou , pun si eu aici poze de ale mele de pe acest traseu.
Ionutz ... ai fost pe acest traseu in 26 august iar eu in 29 august,doar ca eu am fost cu Personalul Viseu de Jos - Salva ( P 4132 ) :)

Am avut drum la Cluj si am zis sa merg cu trenul pana la Salva ca nu am mai fost demult cu trenul pe acest traseu.

Gara Sacel...de unde am pornit la ora 11:02 :


Am plecat din Sacel spre Dealul Stefanitei,trenul urca destul de mult:


Iesim din Dealul Stefanitei si ne indreptam spre Romuli :


Intram in Gara Romuli :


Iesim din Romuli si ne indreptam spre Fiad:


Peisajul este de milioane :


Intram in Gara Fiad :


Coboram din Fiad :


Eh..si asa am iesit din Munti dar peisajul este tot superb:


Trenul opreste in P.O. Fiezel:


Pornim din nou spre Telciu :


Intram in Gara Telciu :


Pornim spre Halta Bichigiu :


Intram in Gara Cosbuc :


Iesim din Gara Cosbuc si ne indreptam spre ultima Gara...Salva :


Intram in Salva , incepe electrificarea :


Trenul da din Goarna de 3 ori si se opreste la destinatie :


La ora 12:30 am ajuns la Salva. Recomand si eu o calatorie pe acest traseu. Merita :wink:
 
Intr-adevar, Salva-Viseu este o linie superba.
DRUMUL
Santierul "Vasile Luca" a fost deschis la 1 aprilie 1948, intre localitatile Salva, judetul Bistrita-Nasaud, si Viseu de Jos, judetul Maramures. S-au construit 63 de kilometri de cale ferata, cu noua statii de tren. Au existat de-a lungul traseului 16 sectoare de munca. Pe langa numeroase viaducte care au fost construite cu o tehnica rudimentara, au fost sapate si cinci tunele, dintre care cel mai lung are 2.400 de metri lungime. La 7 noiembrie 1949, traseul a fost inaugurat oficial.

Un reportaj complet:
http://www.jurnalul.ro/stire-descoperirea-romaniei/salva-viseu-tunelul-timpului-41827.html

Bucuresti-Constanta are sau nu, cam 7 ani de cand se chinuie?
 
Yep.Frumos reportajul.

Revin cu alte poze facute in iarna lui Decembrie 25 anul 2005 facute din masina :

Intre Salva si Cosbuc :


Intre Telciu si Fiad :


Intre Fiad si Romuli :


Intre Romuli si Dealul Stefanitei :
 
Vara asta am fost la Cluj si cum am fost in trecere m-am oprit la tunelul de cale ferata ce face legatura intre Sighetu-Marmatiei - Salva,a carui lungime este de 2388 m .

Vedere din drum :


Padurea prin care am mers spre tunel :


Si iata si tunelul :
Spre Salva :

Spre Sighetu Marmatiei :




Am prins si Personalul Viseu de Jos - Salva :


Calea ferata vazuta de pe tunel :


Alte poze surprinse din masina :

Pasul Setref :


Dealul Stefanitei :


Romuli :


Fiad :


Telciu...trenul de la tunel:


Cosbuc :


Salva...linia ce duce spre Beclean pe Somes :


Si la intoarcere...dupa cateva saptamani,am prins Acceleratul 1644 (Sighetu Marmatiei-Bucuresti Nord)care iesea din Gara Dealul Stefanitei:
 
Iti dai seama, e poza recenta dar modificata. Usor de vazut asta, chiar si dupa schema de vopsire a locomotivei. I-am aplicat doar un blue filter in photoshop.