Se reamenajeaza muzeul de la Resita?

Cu placere. Mai jos aveti si filmarea, calitatea este medie ... am filmat cu camera foto.

http://www.youtube.com/watch?v=Qc7EGojq5O4&feature=youtu.be

Filmare reporter:
http://www.youtube.com/watch?v=6B-vK7CpmWM
 
Felicitari pentru poze si filmare. Imi pare bine sa vad si Sulzer-ul 001 de la Dej, e intr-o stare foarte frumoasa, de sarbatoare. Frumos eveniment.
 
Multumesc frumos, am avut noroc sa ma pot urca pe un ciot de stalp pentru a putea obtine un ansablu frumos. Pot spune ca mecanicii au fost super de treaba, lasandu-i pe copilasi sa urce in ambele locomotive, un gest frumos. Un eveniment foarte frumos dar rar pentru Resita...cu toate astea era loc de mai bine. M-am bucurat sa vad muzeul intr-o stare in care nu cred ca a fost nici la inceputul lui si mai ales faptul ca au instalat camere de supraveghere si taiati boschetii dinspre liniile de tren circulabile.

Cand ma voi intoarce in iarna acasa, promit sa fac poze cu fiecare locomotiva si specificatiile acestora.
 
O adevarata frumusete sa vezi un 230 sub presiune.
Sa speram ca vor mai fi astfel de evenimente.
Multumesc pentru poze si filmare Catalin.
 
Mare sarbatoare,40 de ani de la infiintare!
Lume foarte multa,apreciez ca au fost in jur de 2000 de oameni,evenimentul a fost foarte bine promovat in mass-media locala.



Toti asteapta trenul regal,care vine .
http://www.youtube.com/watch?v=5jz5oDvwjmA&feature=plcp
Coboara primar,prefect,Radu Bellu,fiul lui Max Auschnit ...

Mergem sa auzim discursuri,imnul Romaniei,imnul UE

Dar sa ii lasam sa tina discursuri si sa vedem cu ce au venit






Trenul era format din 230.516,060-DA-001 si vagoanele seria 89-10-010 si 011.In vagoane nu a fost voie dar mecanicii au lasat pe toata lumea sa urce pe locomotive,niste domni.


Muzeul in sine a primit iluminat nou,supraveghere video,asfalt nou pe alei si o emblema sau ce o fi asta

Locomotivele au fost spalate,vopsite bielele cu bronz si au primit fiecare un mic panou explicativ


Locomotiva Resicza nr 2 arata acum asa


Inscriptii noi a primit si locomotiva Principesa Elena,ca se zvonea ca a fost invitat si regele Mihai care insa se pare ca a declinat invitatia.
Dupa discursuri ,imnuri,muzica de fanfara cine are ,,bilet" s-a urcat in tren si dusi au fost
http://www.youtube.com/watch?v=kOqT6KNmFO4&feature=plcp
Poze mai multe alta data ca astazi a fost mult prea multa lume!
 
Salutare,
azi am purces si eu catre Resita pentru a asista la acest eveniment, pe care il consider deosebit, nu atat prin faptul ca se da o fata noua muzeului, dar mai ales prin faptul ca o fundatie reuseste sa promoveze ceva ce pe la noi are un potential imens, dar se foloseste foarte putin: pasiunea ferovaira.

Pasiunea feroviara apare atat la cei care se considera mai mult sau mai putin initiati in domeniu, care participa la astfel de evenimente si care se mai denumesc si train spotters, dar apare intr-o forma cumva mai ingenua, mai inocenta si la cei care nu au in comnun nimic cu trenurile dar sunt fascinati de frumos si istorie in acelasi timp.

In acest context, am remarcat cu adevarat o multime de oameni, asa cum nu am crezut ca va fi prezenta, au fost mii de persoane care s-au inghesuit la un astfel de eveniment la care nu s-a dat nimic gratuit, doar pentru a admira ceva, fortele de ordine fiind numeroase, ca pentru venirea unei personalitati, si la urma urmei putem spune ca si cele doua vagoane alaturi de o aburoasa au personalitatea lor. Mi-a facut placere sa revad si DA rege, pe care l-am admirat si la rece in depoul de la Dej, dar care acum mi-a permis sa-i ascult motorul care toarce intr-un fel unic, am fost placut impresionat si de astarea absolut impecabila (la exterior vizibila, acolo unde am avut acces) a celor doua vagoane albastre. Acestea aratau ca scoase din fabrica, in perfecta simetrie cu ceferistii trasi la patru ace.

Aburoasa si-a facut intrarea majestuasa in locatie, in sunet de fanfara si spre netarmurita bucurie a copiilor care nu conteneau a o admira si care au remarcat-o de la distanta, prin prevestirea oferita de coloanele de fum, cu generozitate produse, tocmai pentru a marca parca acest eveniment.

Oricum, merita o astfel de initiativa laudabila doar prin bucuria celor mai mici si a celor mai mari de altfel la vederea acestor masinarii unice. In rest, muzeul arata mai bine, au fost montate corpurile de iluminat ai caror stalpi i-am remarcat cu ceva vree in urma, au aparut si ceva camere de supraveghere, aburoasele au capatat o noua haina, prin revopsirea ambielajului, totul are un aspect de nou, si mai ales in aceasta zi de sarbatoare. Foarte importante sunt si placutele de identificare ale fiecarei masinarii in parte, care impreuna cu restul de marcaje si celelalte lucruri frumoase care se intampla acum prin Resita este posibil sa dea un nou impuls unei colectivitati care odata a reprezentat ceva pe harta tarii.

Fara a mai zabovi mult cu povestile, iata si cateva imagini selectate in viteza.










 
Dintr-o tara care am produs atatea masini, acum nu cred ca 10 mai sunt functionale ... pacat. Ma bucur ca am avut ocazia sa vad o astfel de locomotiva in miscare. Am inteles ca au functionat pana la inceputul anilor 80.
 
@B74MRV si restul

230.516 a avut probleme! Probleme care nu apar in ziare si la tv!

Da, ne bucuram ca a fost o locomotiva cu abur la aceasta manifestare, dar nu va intebati de ce nu a tras singura 2 vagoane citva km? De ce 230. a fost inpinsa de DA?

Acum 140 de ani tractiunea se facea cu abur, nu cu diesel.
 
Pentru mine si sigur si pentru multi altii este un mare semn de intrebare. Cu toata criza asta, chiar nu se puteau gasii destui bani pentru o restaurare completa? Se putea, dar daca nu a prezentat nici un avantaj pentru nici un deputat sau acolit. :-x :-x :-x
 
230.516 o avea ea problemele ei,cazan expirat,dar am vazut-o cind a tras trenul in Resita sud si te asigur ca l-a tras ea singura.Bine ca mai exista o locomotiva cu abur functionala,ca restaurarea altora ....nu cred ca e posibila,cred ca ar costa mai mult ca la un EA.
 
Intr-o tara civilizata nu se pune problema asta, istoria este importanta, lafel ca si cei ce au facut-o sau au scris-o iar in al doilea rand nu ar fi cerut nimeni sa restaureze tot parcul de locomotivele, daca ar fi restaurat cate un model si era de ajus dar astea sunt deja vise. Ca si tara, preferam sa lasam sa se distruga totul ca mai apoi sa fim siguri ca nu mai avem ce restaura. Aici amintesc si situatia epavei de la Costinesti in care la un moment dat autoritatile au luat decizia de a face un plan de restaurare a acesteia... plan ce s-a intins pe mai multi ani... rezultatul? Intre timp fierul a fost furat, ramanand numai o biata scoica. Rezultatul? "Nu mai avem in ce investii, starea de degradare este foarte avansata".
 
Sustinerea unor trenuri muzeu este dificil de realizat la noi, oricum a fost bine, chiar si cu DA la partea de forta. Mie mi s-a spus de catre oameni din domeniu ca aburoasa nu putea face singura tractiune.

In Anglia s-au salvat multe aburoase, insa printr-un efort comun demn de o tara civilizata. De regula se ia o masinarie ruginita la care se cauta piese de schimb, plata fiind facuta de catre un investitor privat cu ceva bani, indiferent de meseria sa, nefiind necesari nici foarte multi bani in aceasta faza. Ulterior se cauta oameni care sa participe in mod voluntar la restaurare, prin diferite actiuni, fie la comanda directa daca e vorba de mecanici, fie la curatare si pregatirea de drum care dureaza destul de mult, precu si tot ceea ce tine ulterior de logistica. Sunt oameni care nu investesc financiar, ci doar isi pun la dispozitie timpul liber fiind grupati de regula intr-o organizatie.

Per ansamblu a fost ok, pentru ca evenimentul a avut rasunet, putini dintre cei prezenti fiind interesati daca aburoasa asigura singura tractiunea sau nu, sau ce cauta si un DA acolo, intrarea triumfala in gara a fost suficienta pentru a creea ceva din atmosfera de fast de altadata.
 
Ma mir si nici nu inteleg de ce pe placutele de identificare nu exista si o varianta in limba germana. Altfel, abia astept sa ajung in Resita sa vizitez din nou locomotivele, mai ales ca acum s-a cosmetizat locatia.

Astept cu nerabdare o plimbare cu 50.065 (singura) pe Oravita-Anina. Cred ca am paraliza orasul si gara. 8)
Da, stiu, sunt foarte optimist.
 
De ce ar fi adus DA-ul de la Dej daca avea nevoie de tractiune,nu putea sa-i puna unul din Caransebes ca-i plin depoul.
50.065 are tevi sparte la cazan,asa ca asteptarea va fi lunga...
 
DA-ul acela este o pies㒠de colecţie, fiind primul Sulzer înmatriculat la CFR şi restaurat, aproape de original prin grija celor de la Depoul Dej.
Deci a fost la Reşiţa pentru c㒠el (DA 001) şi urmă’toarele au preluat ştafeta de la aburoase...

Nefiind la faţa locului, nu ştiu dac㒠DA 001 a mers cu motorul propriu, sau a fost la rândul ei tractată’. Cred c㒠Florin Dej ne poate da mai multe detalii. Poze mai detaliate despre DA, gă’seşti aici: http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=8499&start=0

@dan din Timişoara - La Reşiţa nu s-au fă’cut DA-uri. Ele s-au fă’cut la Electroputere Craiova, azi o mândreţe de mall mare cât aproape toat㒠fost㒠fabrica...
 
Pacat domnilor ca 060-DA 001 apare doar partial in cateva poze. Este un exemplar la fel de important ca si 230-ul.

Ne plangem pe 4 pagini la acest subiect (si pe multe altele) ca suntem un neam care nu ne stim si respectam istoria, dar, nu stim ce este cu acest diesel "de la Dej".
Drept dovada inca suntem confuzi ce e cu aceasta locomotiva (explicatii partiale au dat antevorbitorii mei mai sus), de ce trebuia adusa asta si nu una oarecare de la Caransebes sau cine stie de unde.
Evident, mai sunt si chestii de finete. Nu stim ca "sufletul" acestor masini este la Resita, chiar daca asamblarea finala se facea la Craiova. Dar astea deja sunt sofisme...

Astept cu interes o discutie in contradictoriu pe tema: de ce a fost adusa la Resita locomotiva 230 care are placa de producator de Malaxa (Bucuresti).