Se reamenajeaza muzeul de la Resita?

Amiralul

Active Member
17 Mai 2009
150
2
Resita
LOCATION
Resita
Astept sa o vad si pe asta!Pina atunci,probleme ...
http://www.caon.ro/stiri/im:caon:news-caras/articol/muzeul-de-locomotive-deraiaza/cn/news-20091004-08062477
 
Mistooooo se taie si astea !!! Bairaaaaam frateeeeeeeee :lautar: :lautar: :lautar: :lautar: :aplauze: :aplauze:
 
Cred ca suma cu care s-ar muta si amenaja in alt loc muzeul e mai mare decat valoarea terenului :!:
 
Da,dar muzeul e proprietatea UCMR si noi sintem privati,saraci,cu datorii ... asa ca nu se stie,le-am vopsit poate le vindem daca nu este loc pentru ele! :-D
Sa speram ca se va ajunge la o rezolvare acceptabila pentru toti,dupa alegeri,dupa criza...daca s-o putea!!!?
 
Da, m-am bucurat ca au fost revopsite, la fel si cele din Dej, ziceam ca avem doua muzee feroviare in stare buna, cand acum sa aud ca cel din Resita are probleme cu terenul. Sa nu uitam ca e o localitate in care primarul doreste sa scoata tramvaiul, deci nu prea ii place transportul pe sine, de aici teama ca i se va retroceda acelui om terenul si nu va primi bani, ca muzeul sa ramana acolo :-(
 
Personalul Resita-Caransebes :grin: ca Regiotrans de cand a preluat linie nu mai merge pana la Resita Sud, ala era folosit pe post de tramvai inainte cand era al CFR, tin minte ca era plin la Resita Sud iar in Resita Nord se golea :-D
 
Am vizitat de vreo 5 ori muzeul de loko din Resita, este un loc frumos, parcul sau de fapt miniparcul in care e amenajat indeamna la plimbare. Prezenta gardianului public impiedica manifestari nedorite, desi exista semne de lipsa de civilizatie, iar o toaleta ecologica face relativ utilizabila locatia. Daca privim din punctul nostru de vedere (fiind romani) lucrul este sa zicem acceptabil.

Daca privim insa treaba la nivel global, lucrurile nu stau chiar asa. Faptul ca se da cu strat de vopsea peste strat de vopsea nu reprezinta ceva ce merita ridicat la rang de arta. Am vazut recent cateva reportaje americane, unde treburile stau cu totul altfel. Pe acolo exista masini in functie, care sunt intretinute de oameni specializati, si care chiar sunt aducatoare de profit, lasand la o parte treaba cu patrimoniul, prin organizarea de excursii tematice.

Unii s-or intreba care o fi legatura intre noi si americani.
Pai s-ar putea sa existe una, din moment ce combinatul din zona a cam fost busit de dumnealor se zice :grin: .
Acu asta e, probabil se va "retroceda" tot ce se poate retroceda, si incurand doar pozele pasionatilor vor aminti de industria acestei tari.
 
Pai da, tot ceea ce se intampla acum este pretul platit de Romania pentru imbecilitatea care se cheama UE. Nu multi sunt capabili sa inteleaga, insa lucrurile din realitate sunt cu totul altele fata de ce se zice la tembeliziuni. Poate nici nu trebuie sa intelegem noi. Tot ceea ce trebuie sa intelegem e ca de aceasta tara n-o sa se mai aleaga nimic.

Combinatul de la Resita si multe altele au fost busite de "cine trebuie".Ce e bun s-a luat tot de ei ( energie, industrie, in curand si cale ferata), ce nu se inchide se taie si se aduce de afara.Un fel de "Vreti in UE ?" "-DAAA". "-Ok, va luam, dar astea-s ale noastre !". Si s-a facut targul, normal.

Chestiile astea cu muzee, patrimoniu, etc, sunt niste chestii care ajuta la pastrarea unor aparente in fata publicului, insa cum la noi furtul si nemernicia au fost intotdeauna pe fata, nu vad de ce ar mai fi nevoie de asa ceva . Ca sunt niste "ciumpalaci" care o sa suspine dupa niste locomotive cu abur ? Ei na ?!Ma lasi ?

Cam asa se pun problemele... :-|
 
Sincer ma cam indoiesc ca a facut UE gainarii de astea. Ca ne-a bagat multe altele pe gat si ne-a facut de multe ori mai mult rau decat bine, asta e alta mancare de peste.
Adevaratii vinovati trebuie cautati fix la noi in ograda, pentru ca acolo sunt. Afaceri 'meseriase' s-au facut de pe cand ue era doar un vis frumos pentru unii, si se vor face in continuare de romanasii nostri. Deci ...
 
Pai nu e nimeni obligat sa creada atat timp cat fiecare are dreptul la parerea sa.Eu sunt convins ca s-au facut gainarii si la noi, insa multe dintre ele au fost dictate de alti gainari...Totusi convingerea mea, tin sa fie luata drept strict ca o parere :)
 
George,
hai sa nu mai batem campii.
Nu are nici o legatura UE cu industrializarea fortata a lui Ceausescu, fabricile poluante si ineficiente in comparatie cu standardele din ziua de azi.
 
Åži totuşi... noi NU mai avem industrie... toate fabiricle erau ineficiente? Nu prea cred, la cât㒠producţie mergea la export. Oricum, nu mai avem cu ce s㒠compară’m, c㒠în afar㒠de Sidex, Dacia şi câteva rafină’rii (şi alea vândute la privaţi) NU mai avem industrie, importă’m totul din UE, de la şuruburi la TAB-uri.
 
Florine, o parere, oricare ar fi ea e totusi o parere. Chiar si bataie de campi sa fie, in definitiv tot parere e si chiar si daca cineva e convins de acel lucru. Sunt oameni si oameni, tot atatea si parerile.

Totul se intampla cu un scop. Ceea ce vedem noi ca se intampla la CFR si nu numai, nu e intamplator asta e sigur. Cineva undeva are niste interese, iar faptul ca eu cred ca astea sunt lucruri deliberate ar trebui daca nu sa convinga, macar sa puna pe ganduri.

Multe pe vremea lui Ceausescu au fost facute anapoda. S-au facut fabrici, uzine etc multe nefolositoare, dar nu s-ar fi facut o autostrada. Da, sunt de acord, insa ce ne-a adus capitalismul asta ?Statutul de piata de desfacere si notiuni de "baron", "regi ai asfaltului" si asa mai departe ? Capitalism si comunism dupa parerea mea nu-s decat niste propagande una mai mult sau mai putin convingatoare decat cealalta. In spatele acestor perdele se ascunde acelasi lucru.

Sunt multe de zis, nu e cazul in subiectul asta. Muzeul de la Resita nu e decat o alta "victima" a unor golani, oricare ar fi ei.Nu e prima emblema a CFR-ului care se distruge, dar mai ales nici ultima. Tot asa vom asista negresit si la desfintarea muzeului din Sibiu, in momentul in care CFR va cadea si cineva privat va lua depoul va spune "ce-s cu gunoaiele astea aici ? Afara cu ele !". Nu va ganditi ca scapa ceva : in fata nemernicii si a golaniei nu scapa nimic !
 
Dr2005 a spus:
Åži totuşi... noi NU mai avem industrie... toate fabiricle erau ineficiente? Nu prea cred, la cât㒠producţie mergea la export. Oricum, nu mai avem cu ce s㒠compară’m, c㒠în afar㒠de Sidex, Dacia şi câteva rafină’rii (şi alea vândute la privaţi) NU mai avem industrie, importă’m totul din UE, de la şuruburi la TAB-uri.

Da, aproape toate erau ineficiente, au trecut 20 de ani de atunci, ca sa fac o mica paranteza, altii lucreaza cu roboti ce noi inca lucram cu muncitori.
Dar nu asta e problema, productia mergea la export in general in tari din blocul comunist de multe ori pe baza unor intelegeri.
In fine, nu vreau sa intru in detalii, ideea mea era ca fabricile care sunt de de acum 30 de ani de cand le-a facut Ceausescu altele si mai mult nu corespund standardelor de astazi, de aceea incet incet au murit toate. Aaaa, ca e din vina zecilor de directori/ intreprindere, care nu si-au facut datoria, sau ca nu s-a investit in modernizari, ca au fost gestionate prost, ca s-a furat, etc etc.., e alta poveste,
insa de aici si pana la a gasi UE vinovata ca s-au inchis fabricile la noi este cale lunga.
 
Salutare tuturor,

E trist sa auzi ca muzeul locomotivelor din Resita risca sa ramana o amintire din cauza problemelor cu proprietatea asupra terenului, dar pe de alta parte ar trebui sa fim constienti de faptul ca statul comunist, care era proprietarul aproape tuturor terenurilor din Romania, a putut sa ajunga astfel numai prin FURT CALIFICAT, chiar daca la momentul respectiv se chema "nationalizare".

Asa se intampla ca pana in anul de gratie 2009, diverse consilii comunale, orasenesti, municipale etc. din Romania sunt puse in postura de a retroceda celor in drept sau urmasilor acestora terenurile pe care statul comunist le-a luat cu japca in anii de inceput al regimului totalitar. Noi ca persoane private nu ne putem da seama, insa statul roman a platit si continua sa plateasca anual niste sume importante in contul acestor nationalizari; sume care pana la urma se iau tot in buzunarul platitorilor de taxe si impozite!

Inainte de nationalizare, statul avea in proprietate foarte putin teren si acesta era de obicei semnalat prin folosirea cuvantului "Domenii": Domeniile regale, Domeniile spitalicesti, Domeniul forestier. "Domeniul public" era tot o proprietate colectiva, de obicei a comunei/municipalitatii si continea suprafata acoperita cu strazi, trotuare sau parcuri. In afara acestora si in afara anumitor terenuri detinute de comune in diverse scopuri (de exemplu terenul pe care era ridicata Primaria sau anexe ale acestora) restul terenului era PROPRIETATE PRIVATA.

Desigur, am auzit prin presa despre fel de fel de "tunuri imobiliare" trase de diversi "baieti destepti" care profitand de aceste retrocedari, s-au facut peste noapte proprietari peste terenuri sau active ale statului prin cardasie cu oamenii care ar fi trebuit sa vegheze ca asupra acestor retrocedari sa nu planeze nici un fel de suspiciune. Dar acest lucru nu schimba cu nimic starea de fapt, anume ca initial s-a facut o nedreptate care acum trebuie cu multa truda reparata, atata cat mai poate fi posibil.

Acum in ceea ce priveste muzeul, ar fi in interesul public general ca primaria sa poata gasi alte suprafete de teren pentru retrocedare decat cele acoperite actualmente de parcul feroviar respectiv, dar acest lucru depinde pana la urma de interesul si de inteligenta autoritatilor locale, precum si de gradul de implicare al cetatenilor orasului fata de problemele respective.

Dar, despre interesul romanilor fata de propria lor istorie mai indepartata sau mai recenta, ca si pentru soarta propriilor lor monumente, va marturisesc ca am mari indoieli, asa ca revin cu o mai veche sugestie: fotografiati, masurati, consemnati tot ce se poate face azi, fiindca maine... nu se stie!
 
Asa e, Dorine, din pacate interesul nu ca e indoielnic, ci nu e deloc.Intr-un popor care si-ar fi iubit istoria si ar fi fost in situatia noastra, lumea ar fi alergat cu sufletul la gura sa vada, sa pozeze ce mai e din ce-a fost. As avea o intrebare : cati s-au grabit sa se duca sa fotografieze aburoaicele din Sibiu, Resita, Subcetate si pe unde mai sunt ele? Ori macar cateva reclive din marile parcuri SAAF care au existat pana nu demult, mai exact pana prin 2003, si in care puteau sa vada muuulte multe chestii. Pai va spun eu : ii numeri pe degete pe acei cativa.

Nu demult la Sibiu intrebasem pe cativa ceferisti din depou "Domnule, vine lumea pe aici sa le vada, sau stau sa rugineasca degeaba ? ".Raspunsul a fost dureros :"Mai mult straini domnule draga...de-ai nostri foarte foarte rar am vazut, iar ai nostri care vin, am vazut ca pozeaza mai mult partea de exploatare".Ce mai e de zis dupa toate astea ?

Hai sa zicem ca ce-a gost a fost, dar o a doua intrebare ar fi din ce e acum : cati au luat la puricat macar marile depouri din tara, care inca mai sunt si e cate ceva de vazut in ele ? Acel ceva poate maine nu mai e ?A facut cineva treaba asta ? Hmm...m-as mira !

Pai vor veni unii care vor spune ca e acces dificil, latrai multi, etc. Hai pardon ?! Omule, daca te intereseaza domeniul, te duci si la Honolulu si tot pozezi. Daca altii au putut, au putut nu pentru ca au fost mai cu mot, ci pentru ca i-a interesat.Intr-o pasiune, daca exista cu adevarat, scuze de genul asta sunt penibile.

Pasiune nu inseamna numai fotografiatul in gari, editatul in photoshop si postatul pe net la rang de arta fotografiei, ori filmari care mai de care mai penibile facute cu bricheta si postate din nevoia de a arata ceva. Daca esti pasionat adevarat, atunci inseamna mult mai mult de atat. Inseamna sa fii interesat de orice tine de domeniu ( pentru ca si jegul ala de aburoaica, care sta si rugineste, candva tinea locul "elodiei"). Mai inseamna si ceva sacrificii, sa mergi sa descoperi locuri, locatii, sa faci munca de teren sa vezi "cum e aici, cum era atunci". In niciun caz sa astepti orice de pe la altii de pe forumuri si sa te plangi ca CFR-ul e de rahat, ca nu se face nimic cu patrimoniul si ca maine poimaine se duce de rapa tot.

Sa nu uitam nici ca spre deosebire de alte pasiuni, cea feroviara ofera foarte foarte multe oportunitati. Dupa parerea mea un varf de lance dintre multe pasiuni.Poti combina modelism, fotografie, excursii, explorare, etc, etc.Satisface multe gusturi. Insa cati de la noi "exploateaza" aceasta pasiune la maximul potential ?Pai foarte putini.

Sa nu uitam, ca in Romania, peisajul feroviar ofera inca multe multe lucruri de vazut, unele pentru care altii vin de la mii de kilometri sa le vada...chestii pe care altii nu le au. Noi dam cu piciorul si stim numai sa ne plangem ca se demoleaza tot. Cati dintre noi stiu ce-i ala voluntariat ? E chestia aia care in loc sa clampani la taste asa cum fac si eu acum, sa te duci si sa dai cu pensula pe cazan la o aburoaica alaturi de alti cativa ca tine, ca sa ai la colectie ceva in stare frumoasa si curata, nu in stare de cadavru ascuns prin nu stiu ce boscheti. Cati au facut asta? 5% din cei de aici...poate nici macar. De ce nimeni nu organizeaza ceva, sa mergem la Sibiu, sa vorbim cu cei de acolo sa punem mana de la mana sa vopsim aburoaicele de acolo ? Pfff...pai n-am timp ca vine iarna, lucrez si in weekend, n-am benzina, n-am nici prea multi bani...stau cu copilul, lucrez la nu stiu ce...Ok.

Dupa toate astea ne mai plangem ca muzeul de la Resita si cine stie mai ce se inchide ? Pai nu cred ca ar mai fi cazul. :-?
 
Dragi forumisti,

Eu cred ca nu are rost sa ne transformam in personajele lui Creanga, povestea cu drobul de sare...reportajul acel a fost facut de unele persoane care cauta senzationalul si "ineditul"....ca sa fiu mai exact sa stiti ca au existat persoane care s-au declarat mostenitori ai familiei Crovin, si au solicitat retrocedarea Castelului Huniazilor, sunt si inca se judeca "urmasi" ai familiei Candea, pentru retrocedarea a unei parti din masivul Retezat, inlcusiv o parte din parcul national Retezat si sa stiti ca tot asa au scris au aparut articolele in presa locala, inca titlurile erau mari si pe prima pagina si dupa cum vedeti si parcul si Castelul sunt tot acolo si au acelasi proprietar, castelul chiar incepe sa -si recapete forma initiala.

Asa si cu muzeul de la Resita, acolo e de cateva decenii bune si tot acolo o sa ramana, exponatele sunt parte din tezaurul tehnic al Romaniei alaturi de alte masini. Nu cred ca romanii au ramas la fel de "salbatici" ca in anii dupa `89.

Aproape lunar ma duc in Valea jiului si tot de atatea ori opresc la marginea drumului sa privesc "aburoaicele" de acolo ...si pot sa ma mandresc ca arata la fel de bine.

In concluzie sa auzim numai de bine... :wink: :wink:
 
Sulzer1150 a spus:
Pai vor veni unii care vor spune ca e acces dificil, latrai multi, etc. Hai pardon ?! Omule, daca te intereseaza domeniul, te duci si la Honolulu si tot pozezi. Daca altii au putut, au putut nu pentru ca au fost mai cu mot, ci pentru ca i-a interesat.Intr-o pasiune, daca exista cu adevarat, scuze de genul asta sunt penibile.

Fara a fi neaparat contra a ceea ce s-a scris, este dificil sa pozezi intr-un depou.
Pentru acces sunt doua cai.
Prima care est si cea normala intr-o societate are se vrea civilizata, este de a formula o cerere, pentru a primi acces in locatia respectiva si a putea vedea sau fotografia insotit de un reprezentant local. Am facut o astfel de cerere, la are nu numai ca nu am primit raspuns pozitiv, dar nu am primit nici un fel de raspuns.
A doua, sa te bazei pe un sistem de pile si relatii, pe care toata lumea il blameaza, sau pe spagi, lucru posibil, dar de care la un moment dat ti se face lehamite.
Solutia ar fi deschiderea de muzee adevarate, civilizate, unde dai un ban pe bilet si poti face fotografii. O solutie simpla, care ar aduce bani in sistem de la pasionati, daca intr-adevar exista, si ar elimina dificultatile inerente.
 
http://www.caon.ro/stiri/im:caon:news-caras/articol/se-muta-muzeul-de-locomotive/cn/news-20091109-06435120
:x ;-) :?:
O fi de bine,o fi de rau?