Revista Modelism

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
multumesc (asta o scrie egoul meu de arhitect, azi e weekend si l-am luat cu mine)

pe Z exista la Kibri o gara care aducea bine de tot cu Sinaia, si cum era maaaaare pentru Z, poate se poate face ceva cu ea pe N...

daca nu, poate dupa ce isi "Laseraste" Dorin gara regala pe N, o face si pe aia noua :D
 
Deoarece din 31 decembrie 2010 pana astazi nu mi-am schimbat parerile nu vad de ce nu as da un copy/paste la ce am scris atunci.
Chiar daca ieri a fost alaltaieri consider ca nu asta este important ci mesajul ce vreau sa-l transmit


MODELISM International

Nu, nu, am sa va vorbesc despre modelismul international feroviar.

Cum spuneam la un alt subiect, ieri am fost la magazinul Modelism si, pe langa discutii, nu puteam sa plec fara revista "Modelism International".
Am intreaga colectie, de la numarul master pana astazi cu o mica exceptie. Lipseste un numar dar nu stiu care, trebuie sa verific.

Numarul este dedicat, in intregime, Marinei Militare Romane cu ocazia implinirii a 150 de ani de la infiintare.

Cu acceptul d-lui Cristian Craciunoiu pun un scan cu coperta revistei




Veti zice "A inebunit LDH de cand s-a apucat de Jean si a vazut niste ozalituri din 1940 vrea sa ne intoxice cu vapoarele".

Nu, nu am intentia asta si va las sa va bucurati de trenuri chiar daca la "Undeva, candva, pe malul Dunarii" am sa mai scriu si, pe langa "Jean" si slepul NFR o sa va intoxic si cu un Siebel.

Evident ca nu am citit revista cum am ajuns acasa.
Daca tot am asteptat pana am intrat in posesia ei (multumesc Mircea) am zis ca pot sa-mi mai frec mainile de dorinta de a o rasfoi si citi de la cap la coada si de la coada la cap.

Pana la urma a venit si momentul adevarului. Am luat revista, intr-un moment de liniste in casa, toata lumea doarme inclusiv pisicile, mi-am aprins o tigara - rau obiciei si sper sa ma las de fumat. Legat de fumat am facut primul pas. Am trecut la tigari Altora si chinezestile Nam Da-mi Tu :twisted:

Revenind.
Dand paginile si cetind mai pe diagonala, un vechi obicei la mine, mi-a sarit in ochi o pagina




Va spune ceva?

Ei, fiind cu trenuletele este normal sa nu va spuna nimic pagina.
As fi putut incheia cu intrebarea si sa astept poate, poate, cineva isi da seama despre ce este vorba.

Nu pot face asta deoarece bucuria a fost mare vazand ca autorul articolului este Arh. Dorin Paul BUCUR

Va spune ceva numele?

Dorin Paul BUCUR, colegul nostru in ale trenuletelor si un mare pasionat de istoria navala si, daca nu ma insel, de arhitectura navala, mai pe scurt Victorian prezent aici pe forum.
Multi stiti ca a pus umarul totdeauna cand s-a pus problema reconstituirii de planuri, in special, la automotoarele CFPV si Malaxa 1000, vagoane si cladiri ale statiilor CFR.

Felicitari Dorin pentru articol si reconstituirea planurilor!

Nu o spun din complezenta si o spun cunoscandu-te, atat cat te cunosc, ca nu scrii nimic si, mai ales, nu publici nimic nedocumentat.
Am inteles ca ne pregatesti si alte surprize legate de istoria noasta navala.

Toate cele bune,
LDH

:cafea:
 
Hehe, domnu LDH, ma bucur sa aud ca ai revista. Eu am vazut-o dinainte de lansare, ca deh venise proaspat de la tipografie dar nu am putut sa o cumpar. Sincer numele Dorin si mie mi-a ridicat intrebari cand am rasfoit revista dar nu ma gandeam la Dorin al nostru :lol: . Binenteles ca in stilul domnului Craciunoiu, mi-a atras atentia cu frumusetea vasului care de altfel nu o contest. "Uite ce salupa frumoasa". Frumos articol.

PS: Ai vazut unda stationara de la prova fregatei ? :D
 
........oooo LDH, sunt invidios pe tine, pentru revista, sper sa fac rost de ea in cel mai curt timp...

Ma bucur ca ai mai postat un scan cu articolul lui Dorin
 
buna,
Sper ca Dorin sa nu se opreasca aici

uite asa mi-a scris mie un coleg german dupa primul meu articol in N-Bahn Magazin, acum cam patru ani...

intre timp am ajuns pe la numarul 20, nu e numar sa nu public ceva... asa ca ii intorc si eu lui Dorin urarea si il felicit pentru articol! :D
 
Salut baieti, va multumesc frumos pentru urari tuturor! Fie ca anul 2011 sa va aduca tot ce v-ati dorit pentru 2010 si...n-a fost sa fie!

In privinta articolelor viitoare, sa dea Domnul sa reusesc!

@Claudiu: daca n-ai reusit inca sa pui mana pe revista, lasa ca rezolvam noi, ca si data trecuta! ;-)
 
Salut LDH,

Multumesc frumos de aprecieri! Acum doua saptamani am transmis la redactie partea a II-a a articolului, care cuprinde planul puntii bricului Mircea, o vedere laterala si o selectie de poze inedite cu detalii de pe puntea navei. Urmeaza sa apara in numarul urmator! Sper sa va placa!
 
Abia de doua zile am intrat in posesia noului numar al reviste, NR.3/2011 si, pana la urma, am avut timp sa fac un scan, sa citesc titlurile si sa arunc o privire fugara pe texte



Revista este dedicata, in special, ing.naval Matei Kiraly (1936-2011) si realizarilor acestuia de la ecranoplan la navele pe perna de aer, o intreaga istorie a constructie acestor nave la Timisoara si Galati.

Tot in acest numar o planse A3 cu planurile Bricului Mircea I insotite de un foarte interesant text ce ne dezvaluie detalii privind constructia acestei nave si multe fotografii inedite cu detalii constructive si nu numai.
Artcolul, nu se putea altfel, semnat arh. Dorin Paul Bucur, adicatelea Victorian.
 
Revista este dedicata, in special, ing.naval Matei Kiraly (1936-2011) si realizarilor acestuia de la ecranoplan la navele pe perna de aer, o intreaga istorie a constructie acestor nave la Timisoara si Galati.

In memoriam, remarcabilul inginer ne-a parasit anul acesta in 6 iunie.
 
Dumnezeu sa-l odihneasca pe domnul inginer Matei Kiraly! Multam de aprecieri, LDH! A plecat la tipar si partea a treia a articolului, care se va referi in special la detaliile de velatura.
 
Din pacate vreau sa fac o observatie acestei reviste....care nu recunoaste ca si modelismul feroviar face parte din acest hobby...(s-au cel putin nu se vede aceasta)
Cu ani in urma pe la primele aparitii , revista isi respecta cu adevarat numele si avea un capitol rezervat modelismului feroviar cu planuri si documentatii de specialitate...pe parcurs insa , redactorii ne-au "dezafiliat" si au uitat COMPLET de noi desi daca ar arunca macar un ochi pe forumurile noastre de specialitate ar fi posibila editarea unei singure reviste de specialitate doar pentru modelism H0/TT/N ...
Poate cu aceasta ocazie redactorii acestei reviste vor citi aceste remarci si vor reveni la sentimente mai bune si fata de modelismul feroviar....
 
Big_boy a spus:
Din pacate vreau sa fac o observatie acestei reviste....care nu recunoaste ca si modelismul feroviar face parte din acest hobby...(s-au cel putin nu se vede aceasta)

Redactorii revistei recunosc modelismul feroviar chiar daca el a fost scos, ca sectie, din Federatia Romana de Modelism.
Cauza principala a scoaterii "in afara legii" o constituie reorganizarea federatiei pe baza cluburilor sportive.
Din ce ai scris doar ultima remarca, subliniata de mine, este adevarata
Big_boy a spus:
...daca ar arunca macar un ochi pe forumurile noastre de specialitate ar fi posibila editarea unei singure reviste de specialitate doar pentru modelism H0/TT/N ...
Poate cu aceasta ocazie redactorii acestei reviste vor citi aceste remarci si vor reveni la sentimente mai bune si fata de modelismul feroviar....

De aruncat arunca ochii pe forumuri, de stat de vorba au stat de vorba cu pasionati de trenulete, vezi cazul lui Victorian, care, pe langa marea lui dragoste, navele, se ocupa atat de modelismul feroviar cat si de trenurile reale.
Problema este alta.
Cei de la redactie, din discutiile cu ei, nu pot publica un material "adunat" de pe forumuri si sintetizat cum cred ei de cuviinta din foarte multe motive.Principalul este posibibilitatea creerii unui conflict cu autorul/autorii.

Daca doriti articole despre si cu modelism feroviar nimeni nu va impiedica sa luati legatura cu Cristian Craciunoiu, la el la sediu, sau in scris, sa va manifestati intentia, sa produceti articole, sa le trimiteti revistei.
Sigur vor fi publicate.


O revista nu se scrie atat de usor pe cat pare.
Atata timp cat subiecte, cu o anumita tema, nu sunt tema nu exista. Daca nu sunt subiecte de loc revista moare.

Mai exista o revista scrisa "MODELIst" care apare in functie de cei ce scriu subiectele, mai multe reviste electronice care apar in ritmul in care redactorii acestora primesc materiale de la colaboratori.

Chiar aici pe forum a existat o revista in format electronic ce a avut o durata scurta de viata.
Cauza?
Lipsa materialelor.

Este foarte usor de aratat cu degetul, sunt convins ca nu asta a fost intentia ta, dar foarte, foarte, greu, enorm de greu sa faci un material.
Fa-i o intrebare lui Victorian legata de timpul petrecut prin arhive pentru a scrie despre Bricul Mircea, lui Catalin Pavel pentru a scrie despre materialul rulant CFR, garile si traseele din Romania, lui Horia Radulescu, lui Gam3 si multor, multor altora, carora le cer scuze ca nu i-am mentionat, care au scris si scriu despre trenurile reale si cele in miniatura, celor care iau traseele la picior sau cu trenul si ne incanta cu reportajele lor si lucrarile pentru modelism ce se nasc dupa calatorii.
Ai sa constati ca nici unul nu a stat in fata PC-ului sa scrie decat dupa o documentare asidua, masuratori la fata locului si cate si mai cate.

O revista daca nu are articole nu se naste sau moare.
Articolele trebuie sa le scriem noi daca suntem interesati sa promovam modelismul feroviar care este, in acelasi timp, educatie, istorie, tehnica si cultura.

Spor la scris articole!