Regionala CFP

te asteptam [...]
si in curand ep 4 numar UIC.
Am 2 Liliput-uri in curs de intrare in regională. Unul este pe drum, altul a ajuns la un amic, într-un oraș vecin, după ce am întins-o la munci, la sfârșitul lui aprilie. Adică trebuie să mă duc după ele, să udăm și treaba, altfel se usucă. Așteptăm și numarul UIC. :D


Treaba pe azi, trepte la scările faultate in timpul transportului.

Materiale folosite: fâșii de tablă de cupru, ajustate la dimensiuni și formă, pini recuperați de la LED-uri sau alte piese electronice.

1000027132.webp


1000027138.webp

1000027153.webp

1000027154.webp

1000027155.webp

1000027158.webp

Am înlocuit și tamponul drept și am grunduit toată povestea. La următoarea sesiune la vopsitorie, își va recapata culoarea necesară.

1000027159.webp

1000027161.webp
 
Zilele astea, activitatea principală este pregătirea vagoanelor pentru vopsire, inscripțiile fiind primele care dispar. Cu ocazia asta verific dacă tampografia este aplicată peste un strat de vopsea sau direct pe plasticul colorat.
Urmatorul pas va fi îndepărtarea restului de vopsea și grunduire.

Am intrat și in "strâmbul" de la Brawa, i-am indreptat cât de cât capătul cu ghereta de frână, tampoanele sunt aliniate cu restul materialului rulant, insa balustrăzile și ghereta rămân puțin inclinate. Două vagoane într-unul, primul și ultimul. Vagon de 75 euro.

1000027182.webp
1000027184.webp

Am spălat și un Fleischmann.

1000027183.webp

Pe o parte curățăm, pe alta murdărim. Trebuie păstrat echilibrul, cumva.
O platformă CFR, pe bază Roco, aștepta cuminte, de câțiva ani, in cutie, finalizarea. Acum nu mai are loc in cutie.

1000027516.webp

Vagonul de manipulație, conversie proprie, și-a luat și el partea de uzură.

1000027515.webp

Comparație cu unul "nou"

1000027518.webp
 
Ultima editare:
Din ciclul "Ce murdării am mai făcut"

Vagoanele pentru animale mici, din kit-urile RST, au trecut și ele pe sub pensule și prafuri. Doar un strat fin de jeg, având in vedere că erau desinfectate/spălate periodic, între încărcături.

20250610_195619.webp

20250616_183500.webp

Alt aspect, față de starea "țiplă".
Vagonul cu butoaie de vin a avut parte de un tratament special și complementar.
Podeua, inexistentă,a fost reprodusă din Evergreen cu rosturi, cu o mână de vopsea gri ca bază ( supermultifuncționalul primer Tamya) și mizeria de rigoare de pe orice podea de vagon. Cum la carte scrie ca podeaua la vagoanele de marfă inchise nu se vopsește, nu mi-am bătut capul cu vreo culoare anume.

20250616_173421.webp
20250616_174759.webp

Butoaiele le-am innegrit puțin, să nu lucească lemnul proaspat din interior, când uit ușa deschisă, după ce am vizitat butoiul.
Cutia și șasiul vagonului au fost patinate puțin, la acoperiș încă mai am de lucrat.

20250616_183124.webp

Comparație între butoaie "noi " și "uzate":

20250615_115242.webp
20250616_183400.webp

Nici vagoanele de la Fleischmann nu vor scăpa de uzură, eventual am să pastrez unul in starea de fabrică.

20250619_151403.webp
20250619_151527.webp

Pe lângă un frate mai curat:

20250619_151410.webp

Și am început să lustruim sculele. Iarăși.

1000028072.webp
 

Atașamente

  • 20250616_183124.webp
    20250616_183124.webp
    225,6 KB · Vizualizări: 0
Foarte frumoase si de efect aceste vagoane!
De ce prefera CFRul sa transporte astfel butoaiele si nu cu vagoane specializate din dotare? Cred ca era un chin sa incarce si sa descarce butoaiele foarte mari prin usa ingusta si sa le urce apoi in camioane.
 
Cred ca era un chin sa incarce si sa descarce butoaiele foarte mari prin usa ingusta si sa le urce apoi in camioane.

Nu descarcau butoaiele, ci doar continutul.
La CFR au fost cateva vagoane acoperite cu butoaie in interior, insa si butoaie aplicate pe sasiu, vezi pozele lui Iasu. Probabil vagoane de provenienta straina, ramase in urma evenimentelor mondiale.
 
  • Like
Reacții: mpursu