Prezentare CFR-izare P 3/5 N Bavarez.

B74MRV

Well-Known Member
Trenulist
13 Martie 2016
1.111
50
Bucuresti, Dristor, Sect. 3
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti, Dristor, Sect. 3
Salut,

Inainte de prezentare, un pic de istorie.
Conform ITF, vol. 3, "...... firma Maffei a livrat, pentru Căile Ferate Bavareze de Stat, primele 7 locomotive-compound pentru trenuri de călători din seria bay. P 3/5 N (Bayerische Staatseisenbahn 3801-3807, Maf 2472/1905-2477/1905). Această nouă serie, ..... firma Maffei a construit, în perioada 1905-1907, pentru Căile Ferate Bavareze de Stat un numar total de 36 de unităţi (Bayerische Staatseisenbahn 3801-3836)."
Conform ITF, vol. 1, loko 3830 a intrat in parcul CFR in 1920.
La momentul cand am demarat acest proiect impreuna cu Andrei Hornet si Florin Vornicu, am luat in considerare data intrari in parcul CFR al loko in privinta acestei CFR-izari. Ulterior am aflat ca de fapt loko a fost "pusa sub presiune" abea in 1924 - 1926....

Loko are ca baza modelul Trix cod 2408 si a suferit urmatoarele modificari:
- a fost demontata complet,
- am vopsit:
-- cazanul in 3 culori,
-- marchiza, partile orizontale de sub cazan, cilindrii si carcasa tenderului in 2 culori,
-- roti, frem masina si tender, mastile de boghiu de la tender, bielele, farurile si tampoanele (partial) intr-o culoare,
-- nu au necesitat vopsire barele de mana, cele de comanda si de pe cilindrii,
- a fost digitalizata cu sunet.
Avand in vedere ca acest proiect a fost inceput undeva la inceputul acestui an, pot sa va prezint doar rezultatul la acest moment.

In urma discutiilor pe care le-am avut cu mai multi pasionati, in viitor, loko va primi al 3-lea far atat in fata cat si in spate astfel incat sa fie conform cu instructia din 1922.
 

Atașamente

  • IMG_20201024_102231.jpg
    IMG_20201024_102231.jpg
    194,8 KB · Vizualizări: 32
  • IMG_20201024_102254.jpg
    IMG_20201024_102254.jpg
    168,8 KB · Vizualizări: 25
  • IMG_20201024_102436.jpg
    IMG_20201024_102436.jpg
    134,2 KB · Vizualizări: 24
  • IMG_20201024_102455.jpg
    IMG_20201024_102455.jpg
    125,3 KB · Vizualizări: 22
  • IMG_20201024_102549.jpg
    IMG_20201024_102549.jpg
    138,2 KB · Vizualizări: 20
  • IMG_20201024_102621.jpg
    IMG_20201024_102621.jpg
    124,6 KB · Vizualizări: 19
  • IMG_20201024_102655.jpg
    IMG_20201024_102655.jpg
    209,6 KB · Vizualizări: 18
  • IMG_20201024_102719.jpg
    IMG_20201024_102719.jpg
    233,1 KB · Vizualizări: 19
  • IMG_20201024_102842.jpg
    IMG_20201024_102842.jpg
    119,5 KB · Vizualizări: 20
  • IMG_20201024_102914.jpg
    IMG_20201024_102914.jpg
    119,4 KB · Vizualizări: 20
  • IMG_20201024_103005.jpg
    IMG_20201024_103005.jpg
    222,2 KB · Vizualizări: 19
  • IMG_20201024_103212.jpg
    IMG_20201024_103212.jpg
    171,5 KB · Vizualizări: 16
  • IMG_20201024_103231.jpg
    IMG_20201024_103231.jpg
    156,1 KB · Vizualizări: 16
  • IMG_20201024_103308.jpg
    IMG_20201024_103308.jpg
    176,4 KB · Vizualizări: 19
  • IMG_20201024_103415.jpg
    IMG_20201024_103415.jpg
    123,6 KB · Vizualizări: 18
  • IMG_20201024_103914.jpg
    IMG_20201024_103914.jpg
    106,7 KB · Vizualizări: 29

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
6.049
410
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Pe lângă triunghiul de lumini inversat, pe tender, luminile colțare la mașină trebuie sa fie de culoare roșie. Farul "din piept" rămâne alb.
 
  • Like
Reacții: Horia_Radulescu

B74MRV

Well-Known Member
Trenulist
13 Martie 2016
1.111
50
Bucuresti, Dristor, Sect. 3
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti, Dristor, Sect. 3
Salut,
Conform instructiei si dupa inca cateva zeci de ore de munca, am reusit sa inchei acest proiect prin reconfigurarea schemei farurilor si adaugarea a inca 2:
- pe fata a fost destul de simplu de adaugat inca un far, mai exact camera de fum a fost gaurita, gaura "patratita", fixat farul si legat de sistemul de lumini de pe fata,

IMG_20210120_193009.jpgIMG_20210120_192953.jpgIMG_20210120_192932.jpgIMG_20210120_192849.jpg
- pentru o mai buna acustica a difuzorului, peretele focarului a fost gaurit si astfel suportul lestului din cazan a devinit camera de rezonanta. Si pentru un sunet mai clar, am umplut camera cu rondele de dischete demachiante si am sigilat-o cu ABS de 1.2mm:
IMG_20210217_112420.jpgIMG_20210217_112427.jpgIMG_20210217_121840.jpgIMG_20210218_103534.jpg
Eeeeee, pe spate a fost mult mai complicat deoarece a fost necesara modificarea intregi configuratii a farurilor astfel:
-- de pe carcasa tendarului a fost scoase placile si complet curatat,
-- gaurile initiale ale farurilor au fost astupate cu plastic iar suprafata a fost nivelata
IMG_20210121_181742.jpgIMG_20210121_175543.jpgIMG_20210121_180121.jpg
-- din ABS de 0.25mm am construi un suport pentru farului central
IMG_20210129_151006.jpg
-- partea de sus a bazinului de apa a fost gaurita, gaurile "patratite" astfel incat farurile sa se fixeze si fara lipire; proba cu farul central mic nu a fost multumitoare:
IMG_20210121_171702.jpg
-- din plexic de 1mm am confectionat lentilele farurilor; cele pentru farurile mici au fost vopsite
IMG_20210127_120615.jpg
-- am construit un sistem de contact intre carcasa si sasiul tendarului pentru alimentarea farurilor
IMG_20210221_120510.jpg
-- am revopsit/lacuit placile si carcasa tendarului
-- am fixat suportul farului central pe tender
IMG_20210207_173607.jpg
-- am fixat farurile.

Rezultatul arata asa:
IMG_20210226_091507.jpgIMG_20210226_091543.jpgIMG_20210226_091638.jpgIMG_20210226_091709.jpgIMG_20210226_091710.jpgIMG_20210226_091801.jpg
 
Ultima editare: