Pod metalic

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Eu folosesc aracet moment wood express. Il diluez cu putina apa cat sa poata fi usor de instins cu pensula sa zicem 3 parti aracet / 1 parte apa . Pui pensula dupa utilizare in apa sa nu se intareasca.
Nu te complica cu profile ][ nu merita efortul . Nici in realitate nu e facut asa. Este mai ieftin, mai practic si mai rapid sa faci I-ul din trei placi . ca sa exemplific pe limbajul tau : sus si jos pui "-" iar intre ele pui "|" .

Nu te complica cu alte tipuri de adeziv ca nu merita. Aracetul intra putin si in carton ceea ce este foarte bine , ii confera si mai multa rezistenta. Iarasi treaba cu comportamentul similar cu tabla se aplica numai atunci cand lucrezi cu foi mari. Lucreaza pe suprafete drepte de sprijin si nu o sa ai probleme.

De recomandat este ca la imbinare sa pui aracetul pe cantul placii ce urmeaza sa o lipesti. Timpul de uscare este destul de scurt , dupa jumate de minut nu mai desfaci piesele decat distrugandu-le.

Spooor ! :D
 
sogard_2003 a spus:
ca sa exemplific pe limbajul tau : sus si jos pui "-" iar intre ele pui "|" .

bun, bun, dar cum le lipesc? ca la modelul la care ma gandeam eu, rezulta niste ranforsari/suprafete de lipire laterale... pe cind la ce spui tu ar insemna sa lipesc pe mijlocul partilor de jos si de sus "|" de 0,4 mm grosime. pe o lungime de 135 mm nu cred ca reusesc....

____
].....[

asta e ideea de fapt (cele 2 ][ nu sunt lipite unul de altul, doar sus si jos)
 
Pui cate o picatura mica de aracet pe cantul profilului montat vertical din loc in loc . Nu cred ca nu vei reusi. Eventual trage o linie cu creionul pe suprafata profilelor orizontale ca sa te ghideze. Ulterior dupa ce s-a uscat mai pensulezi de-a lungul coltului imbinarii cu o solutie putin mai mult diluata: 1/2 aracet si 1/2 apa.
 
oky doky.... oricum tinand cont ca sunt incapatinat... voi incerca mai multe variante. deocamdata trebuie sa-mi trasez pe hartie profilul final al grinzii si apoi la scara.... deci sa ramana aracet atunci.

revin mai pe seara cu ceva poze.
 
eeeeeeeeeeeeeeeee... tocmai asta fac acuma

printre altele, mi-am facut ceva timp astazi sa mai masor inca o data portiunile ce ma intereseaza pentru inceput, adica grinzile laterale care sustin pasajul pietonal si grinzile principale longitudinale.

inainte de asta 2 poze de detaliu...



si acum sa revenim la schite... am trasat orientativ profilele, doar cotele sunt cele din teren, urmeaza sa le fac si la scara (o sa fie si compromisuri, dar la momentul respectiv voi vorbi si despre ele). asadar:

profilul trapezoidal, de sustinere, pe lateralele podului (deasupra lor vor veni cele 3 randuri de "table" pietonale) sunt 5 profile pe fiecare parte a podului, respectiv la bratele verticale 1-3-5-7-9.

vedere din fata, in lungul podului



vedere din lateral, perpendicular pe pod, sectiunea mica (A) si sectiunea mare ce se prinde pe grinda principala (B)



urmeaza grinda principala stanga/dreapta pe axa longitudinala a podului (pe care se prind grinzile trapezoidale)



vedere de ansamblu a schitei



urmeaza schita de ansamblu a partii centrale, adica grinda stanga-centru-dreapta + calea de rulare, apoi reducerea la scara, compromisurile de rigoare, trasarea si decuparea primelor profile din carton si asamblare..... :|
 
ai perfecta dreptate, in realitate este un profil H "culcat" sau profil I care in capete are cite o placa terminala (de rezistenta, finala, etc) ce am reprezentat-o eu in sectiune.

se vede si in poze:



acuma eu am facut reprezentarea respectiva considerant ca, la dimensiunile respective si fiind oricum obturata de placa de rezistenta de dedesuptul podului + linia de deasupra, este mai usor de construit. in sensul sa fac grinzile stanga/dreapta ca in desen pe toata lungimea podului.
 
Nu stiu daca aceea este reprezentarea reala dar sigur grinda principala a podului este un element complex si compus astfel incat sa rezulte un fel de grinda spatiala.

Podul este de tip "cu calea jos" unde contravantuirile orizontale inferioare au fost inlocuite cu panouri perforate. Cele superioare nu vad, cel putin din poze, daca exista sau daca au fost inlocuite tot cu panouri perforate.
Probabil, pentru a reduce inaltime grinzilor principale s-a optat, cel putin asa se vede din poze, la solutia cu patru grinzi principale de inaltime mai mica.
Iar nu-mi dau seama daca cele patru grinzi sunt doar pentru o sina sau pentru amandoua deoarece nu ai o poza de ansamblu de dedesupt ca sa nu spun ca ai fost zgarcit cu pozele.



Trebuie studiata mai in amanunt daca doresti sa-l faci cat mai aproape de adevar.
Desi pare un pod simplu te asigur ca nu este datorita complexitatii elemntelor spatiale.

Ca sa iti faci o idee de cum arata un astfel de pod, in sectiune transversala, si ce elemente constructive are urmareste linkul de mai jos si, in special, al doilea tip constructiv.

Este varianta cu doua grinzi principale

http://www.scrigroup.com/casa-masina/constructii/ALCATUIREA-SI-DENUMIRI-TEHNICE11131.php

Cred ca ar trebui sa faci mai multe fotografii, in primul rand de ansamblu, de dedesuptul podului ca de detaliu nu prea ai de ce.
Detalii trebuie la calea de rulare sa vezi, daca vrei ne arati si noua, ce inseamna continuarea contrasinelor peste tablier.
Este un simplu cheson sau cutie peste traverse?
Face parte dintr-un "PI", cu trei picioare, intors?
Probabil ca mai sunt intrebari.
Important este sa ai tu raspuns la ele si sa iti faci podul.
Eu, sincer, nu am vazut, in realitate, un astfel de pod dar promit ca am sa caut sa-l vad.

Spoor!
 
se spune ca o poza face cit 1000 de cuvinte. se pare ca de data asta poza trebuie insotita si de cuvinte, pentru exemplificare / lamurire.

asadar avem pozele:

vedere de la "suprafata"



vedere de dedesubt



am pus 2 poze pentru a exemplifica de la stanga la dreapta, urmatoarele:

1 - grinda principala stanga
2 - "grinda" cale de rulare stanga (partea cu cercurile)
3 - grinda mijloc - stanga
4 - "ceva" acoperit de tabla intre cele 2 grinzi de mijloc (nu prea am avut vedere) posibil un profil sudat intre cele 2 grinzi
5 - grinda mijloc - dreapta
6 - "grinda" cale rulare dreapta (partea cu cercurile)
7 - grinda principala dreapta
 
LDH a spus:
Detalii trebuie la calea de rulare sa vezi, daca vrei ne arati si noua, ce inseamna continuarea contrasinelor peste tablier.

contrasinele nu se continua pe pod, se termina unde incep grinzile podului. se observa si in poza asta:


LDH a spus:
Este un simplu cheson sau cutie peste traverse?

2 grinzi pe mijloc, posibil unite intre ele si acoperite cu podina. traversele sunt taiate, existand doar in portiunile (2) si (6) din pozele de mai sus.
LDH a spus:
Face parte dintr-un "PI", cu trei picioare, intors?

cred ca da, daca vorbim de (2)+(3) si (5)+(6)
LDH a spus:
Probabil ca mai sunt intrebari.

incerc sa raspund la toate.
 
Exact cum am banuit.
Grinda spatiala compusa din elemnte plane si liniare imbinate prin sudura si nituire.
Greu pod ti-ai ales.

Bun, se poate simplifica la maxim dar totul depinde de ce doresti sa faci.

Da, pozele de dedesupt trebuiau insotite de parte scrisa.
Din unghiul de fotografiere nu iti dai seama daca grinda este pentru o singura sina sau pentru amandoua.
Eu am banuit ca pentru amandoua si de acolo ideea cu "PI" cu trei picioare intors.

Multumesc si spoor!
 
Eu in poze vad 4 grinzi profil I unite intre ele la distantele x si y cu , tabla perforata la partea inferioara, tabla la capete, in pozitie verticala si sigur mai sunt astfel de verticale sudate de-a lungul podului.
Traversele cred ca se aseaza pe un "pat" sudat intre grinzile 1-3 si 5-7.Tabla aia perforata rigidizeaza structura si nu mai este nevoie de contravanturi si alte diagonale, asa cum zicea si LDH.

Eu as zice mai degraba ca sunt 2 PI cu picioarele in sus, unde picioarele comune ao fost unite intr-o grinda/cheson central(a).

Si totusi, podul nu este sa de greu de construit, mai ales ca majoritatea pieselor fac unghiuri drepte, neavand diagonale.
In opinia mea, l-as face in plastic, styrene, unde se gasesc profile I, H, L etc...
 
Pai daca vrea sa reproduca fidel podul, atunci trebuie sa foloseasca profilele folosite si la 1:1.De exemplu, grinzile I dintre sine, daca te uiti mai in profunzime, are intariri de-a lungul grinzii, identice celor de la capete.Deci, cumva trebuie sa reproduca acest profil.
 
o sa vin cu mai multe detalii din teren (poze ale configuratiilor grinzilor, suportii pe care este asezata calea de rulare, explicatii, schite). pina atunci mai vreau sa fac cateva completari:

1. partea superioara a podului este compusa din 9 stalpi verticali si 2 balustrade orizontale
2. consolele laterale de trotuar sunt in numar de 4 si sunt pozitionate sub stalpii 1,3,5,7 si 9
3. din ce am observat pina acum, grinzile principale au doar suduri (din link-ul dat de LDH anterior, fig. 5.8, grinda cu inima sudata)
4. grinzile 1,3,5 si 7 pe partile comune cu calea de rulare au intr-adevar pe toata lungimea lor bucati sudate din loc in loc.
 
teaser

urmeaza poze noi... astazi, fiind o zi frumoasa de primavara, am reusit sa fac o tura de poze. si ca sa fie intr-adevar o zi frumoasa... pe cind masuram eu de zor la pod cine trece pe linga mine??? o... oo.... ooooo... Ludmila... :confused: :confused: :confused:

stay tuned!!!
 
off topic:

dupa cum spuneam mai devreme, pe cind masuram eu de zor grinzile si profilele la pod, trece o Ludmila pe linga mine, nici n-am apucat prima data sa fac cine stie ce poze (eram cu ruleta, pixul si hartia in mana, nu cu "poznasul"):



dupa ce am terminat de masurat podul (partial, evident, ne axam pe grinzi de data asta) m-am gandit daca oare pot avea placerea sa-l mai prind si in gara....

pentru cunoscatori, de la podul de pe strada Jiul am mers pina in partea opusa a garii, la pasarela. si drumul mi-a fost rasplatit...



si cele 4 serii:



si ceva detalii:







evident, cireasa de pe tort nu poate fi decat fosta (sper sa nu gresesc) BR 232 617-1 "Ludmila" (actualmente inmatriculata la Logistic Services Danubius 92530651006-4)





pozele pina la locomotiva au fost lipsite de "incidente", dar cand am ajuns si fotografiam locomotiva din lateral si din fata, a iesit pe geam nenea mecanicul si m-a intrebat "tu pentru cine spionezi?"... evident m-am blocat pe moment (plus ca intamplator mai erau si vreo 3 jandarmi prin zona) si i-am spus doar ca sunt pasionat de trenuri si ca o priveliste cu vagoane lucioase, iesite din fabrica, este de "avut pe film". n-a mai zis nimic si am incercat sa aflu una, alta. am intrebat de unde vin vagoanele (veneau de pe ruta Lugoj-Recas) si mi-a spus ca vin "de la un atelier"... am intrebat unde merg.. "nu merg nicaieri, raman aici, ca le-am adus pentru autorizare, sa circule pe CFR"...

cam asta a fost, off topic, frumoasa zi de primavara....

stay tuned, urmeaza pozele cu podul, ca doara de asta suntem aici...