Pod metalic

smotocel

Well-Known Member
Trenulist
10 Oct 2012
580
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
incep cu poze de sub pod, voiam sa vad de fapt pe ce "stau" traversele



urcam pe pod si incepe sesiunea de "shooting" si masuratori...



vedere in "lungul" podului, grinda principala stanga



vedere inversa catre capul podului



vedere "de sus"



vedere tot in "lungul" podului, dar pe la mijloc



vedere "prindere" traversa, aceste prinderi sunt doar de o parte a traversei si alterneaza de la o traversa la alta, prima traversa are prinderea in fata, urmatoarea in spate



si ceva "priviri" de ansamblu



urmeaza pus mana pe liniar si creion si trasat schitele. dupa aceasta sesiune de shooting,
LDH a spus:
Nu stiu daca aceea este reprezentarea reala (...)
chiar aceea este reprezentarea reala. este o grinda cu inima sudata, in format "I" si grosimea inimii este de 20 mm (facem abstractie de placa din fata, ce am reprezentat-o eu anterior). pe lungimea grinzii sunt placi verticale de latime 110 mm sudate de grinda principala (la distanta de 500 mm una fata de alta, de fapt in dreptul fiecarei traverse de lemn) pe acele placi, prin nituire, se prind suportii pentru traverse in forma de "T".
 

LDH

Well-Known Member
Trenulist
Scuza-ma dar daca ma uit la pozele tale, cele ale intradosului podului, nu vad decat detalii si zisai, daca-mi aduc bine aminte, ca as fi dorit o poza de ansamblu.
Cum sunt prinse traversele are mai putina importanta.
Primordiala este structura principala a podului adicatelea aceea care sustine calea de rulare.
smotocel a spus:
LDH a spus:
Nu stiu daca aceea este reprezentarea reala (...)
Nu am mai dat paginile sa vad la ce moment am facut afirmatia dar poate ma dumiresti. :D
 

smotocel

Well-Known Member
Trenulist
10 Oct 2012
580
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
hai sa o luam pe rand....
LDH a spus:
(..) cele ale intradosului podului (..)
nu sunt tehnic, imi cer scuze, dar daca ai putea exemplifica (prin pozele ce le-am postat sau altceva) sau detalia in cuvinte despre ce e vorba, ma conformez
LDH a spus:
Nu am mai dat paginile sa vad la ce moment am facut afirmatia dar poate ma dumiresti.
asta



recunosc ca, acuma dupa masuratori nu arata "H" ci "I" dar ideea ramane aceeasi. ca sa fiu exact, partea superioara (baza, nu cea care mai este sudata deasupra) are 320 mm, de o parte si de alta a "inimii" sunt 150 mm, deci inima are 20 mm... la mine iasa profil "I".
 

smotocel

Well-Known Member
Trenulist
10 Oct 2012
580
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
revin si dupa ce am incercat cu prietenul nostru goguleeee sa aflu ce inseamna "intrados" am aflat ca:
"the interior curve of an arch"

care arc frate???
LDH a spus:
Eu, sincer, nu am vazut, in realitate, un astfel de pod dar promit ca am sa caut sa-l vad.
eu il masor deja de aproape o luna....

serios acum si, imi pare rau ca suntem doar noi doi care discutam aici (si cosmin78), dar chiar as vrea sa il fac, simplist sau nu, dar imi doresc. oricum ma lovesc deja de partea de redus la scara. cind un reper la scara 1:1 imi ajunge la scara 1:87 la 1,72 mm stau si ma intreb cum drac sa-l fac.... incep sa ma cam demoralizez. am cautat o varianta la care sa rotunjesc aceste dimensiuni netrasabile cu un amarat de creion si liniar de plastic, la dimensiuni cit de cit rotunde... in sensul ca 1,72 mm sa il fac 2 mm (grosimea cartonului sa compenseze, etc)... dar asta inseamna sa calculez in "rotunjime" toate distantele.... si nu stiu inca ce o sa iasa... :( :( :( daca o sa iasa....
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Apr 2007
5.851
5
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Acum ma bag si eu, ca e gratis. :D

Dupa masuratorile si pozele tale, poti sa incepi deja cu 4 grinzi profil I de 320x770 ,adica 3,67 x8,85 la 1:87, pe care le poti rotunji la 4x9 mm, oricum mare parte din sectiunile transversale vor ramane ascunse.Lungimea o aduci si pe aia la scara.
Revenind la grinzi, ai cate una pe dinafara sinelor si 2 pe interior.Cele de pe interior le lipesti asa cum se vede in sectiune, adica o bucata de carton redusa la scara, ca doar ai masurat.Grosimea de 1,72 o poti rotunji la 2 mm, daca nu ai carton de 1,5 .Eu te sfatuiesc sa nu te cramponezi la grosimi, mai ale cele care nu se vad.
Ca sa faci grinzile, aveam o "metoda" dintr-o MIBA, s-o caut si o pun aici.
Reperele le poti face in voie din carton de 0,5, suporti, table perforate etc...
 

LDH

Well-Known Member
Trenulist
Intrados = partea de dedesupt, adicatelea ce se vede de sub pod, de pe sosea

Extrados=partea de deasupra, adicatelea ce vezi de pe calea de rulare.

Ti-am mai zis ca pozele de detaliu nu-mi folosesc la nimic pentru a incerca sa "descopar" care este structura de rezistenta a podului.

Ca masori de o luna nu-mi spune nimic decat dacat insotesti vorbele, adicatelea ce scrii, cu oarece desene de ansamblu si, cand o fi cazul, de detaliu.

Rotunjirea dimensiunilor nu este o practica inventata de tine.
Daca te uiti pe analizarea dimensiunilor constructive ale materialului rulant facute de catre revistele de specialitate ai sa constati, cu uimire sau nu, ca una este dimensiunea la 1:87 si alta dimensiunea de constructie pentru 1:87. Valabil si pentru celelalte scari.
Daca ai sa citesti despre planurile si concursul LDM 12 Malaxa ai sa constati, fara sa te surprinda, ca si eu am rotunjit valorile pentru o mai usoara punere in opera a desnelor.
Daca proportiile sunt corecte, coborand de la 1:1 la 1:87 o sa iasa ceva frumos.
Ti-am mai spus ca ti-ai ales un pod dificil de executat.

Zisasi ca nu esti tehnic dar vorbesti despre "inima", "profile", etc., etc., ...

Cum este pana la urma?

Ca vorbim numai noi trei inseamna ca numai noi trei suntem interesati sa rezolvam problema.

Spoor!
 

smotocel

Well-Known Member
Trenulist
10 Oct 2012
580
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
pai momentan am o coala de carton de 0,4 mm grosime din care vreau sa incerc sa fac grinda pricipala sa vad ce iasa... grinda vreau sa o fac pe principiul ] + [ si partile de sus si jos, toate la un loc sa rezulte un "I"

p.s. din pacate, de cind am cumparat foaia de carton si pina azi, a ramas in rola... si acum e cam putin ondulata... am decupat niste bucati si le-am pus sub 2 bidoane de apa la netezit....
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Apr 2007
5.851
5
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Ca sa faci grinzile din carton de 0,5 sau chiar din foaie de hartie.Insa la lungimea de o ai, tot pe carton de 0,5 as merge, chiar daca iti va iesi o grosime de 1 mm.

 

smotocel

Well-Known Member
Trenulist
10 Oct 2012
580
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
@LDH

partea cu "tehnicul" am invatat-o din link-ul care l-ai pus ceva pagini mai in urma... :roll:

@cosmin78

exact la geva de genul m-am gandit si eu... mai putin partea cu lemnele... :| oricum interesanta metoda, sa lasi mai mult si sa tai dupa. eu ma gandeam sa debitez cartonul la dimensiunile exacte si pe urma sa lipesc partile componente...
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Apr 2007
5.851
5
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Nu te complica cu dimensiunile exacte, astfel o sa te conditioneze.Mai bine lasi acolo marja de eroare/taiat .
Poti folosi si alt material, nu este necesar sa fie lemn.Dimpotriva, daca ai avea ceva material plastic, plexi, metal cu dimensiunea interioara dorita (in cazul tau ai avea nevoie de un profil cu grosimea de 7 mm, ca sa faci o grinda de 9 mm inaltime)ar fi si mai bine, neexistand pericolul ca aracetul sa iti lipeasca fara sa vrei piesa de sablon, suprafetele mentionate nu se pupa cu aracetul.
 

smotocel

Well-Known Member
Trenulist
10 Oct 2012
580
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
nenea LDH, pe cuvantul meu ca asta e tot ce pot sa pozez la fata locului (datorita faptului ca este sosea si "trotuarul" este inaltat)... mai mult de atat doar daca bag autogenul in el si ti-l trimit pe bucati... :confused: :confused:





ce mi-am propus pentru deseara:
- calculul la scara a grinzii principale (la un calcul preliminar a iesit 7 sau 8 mm inaltime si 4 latime)
- debitarea din carton a elementelor componente
- indoirea si lipirea componentelor si asamblarea grinzii
- aducerea la scara a consolelor de trotuar
- debitarea din carton a elementelor componente
- lipirea de grinda principala

sper sa reusesc cu toate. prima grinda va fi "de test" sa ma obisnuiesc cu metodele de lucru si ce probleme apar. ca o intrebare de fapt 2, in principiu cam cat dureaza lipirea/uscarea aracetului? ce proportie apa-aracet sa folosesc? mentionez ca am luat o cutie de aracet (1 kg) care dupa uscare devine transparent.

orice sugestie e binevenita.
 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ian 2016
3.608
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
smotocel a spus:
cam cat dureaza lipirea/uscarea aracetului? ce proportie apa-aracet sa folosesc? mentionez ca am luat o cutie de aracet (1 kg) care dupa uscare devine transparent.
Deruleaza la pagina 2 a topicului. Ce aracet este ?
smotocel a spus:
orice sugestie e binevenita.
Spor la treaba ! :D
 

smotocel

Well-Known Member
Trenulist
10 Oct 2012
580
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
am uitat ca am mai intrebat.... varsta... mama ei.... :|
nu stiu sa iti spun acuma din cap ce aracet este... o sa pun deseara o poza cu el.

cit despre sugestie... nu pot decat sa-ti multumesc.... :D :D sper sa am spor....
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Apr 2007
5.851
5
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Vezi ca ai peste 8,5 mm inaltima profilului.Mai bine ramai la 8 mm, de ce s-o rotunjesti la 7 mm?
Aracetul nu-l mai dilua, lasa-l asa.Le lasi la uscat de pe o zi pe alta si aia e!

L.E. Cu acordul autorului , iti arat ce se poate face cu profile Evergreen:



Imagini de Rui Ferreira,

http://www.portugalferroviario.net/forum/viewtopic.php?f=56&t=5378&start=80
 

smotocel

Well-Known Member
Trenulist
10 Oct 2012
580
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
stai pe faza ca acuma scriu deja un post destul de lung... dupa care mai dezbatem... :|
 

smotocel

Well-Known Member
Trenulist
10 Oct 2012
580
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
bun, buuun

prima data, "restanta", poza cu aracetul. pe eticheta scrie ca se foloseste si pentru hartie + plus ca dupa uscare cica devine transparent...



acum sa trecem la lucruri mai serioase. dupa cum spuneam mai sus, mi-am propus sa incerc construirea primei grinzi principale. desi ca am vrut prima data sa o fac de test, neluand in calcul lungimea ei (oricum nu cred sa imi iasa din prima), m-am razgandit si o sa o fac de dimensiunea care va fi la scara. pentru asta a fost nevoie sa pun in plan partea laterala, parapetul cu stalpii aferenti, precum si dimensiunile din teren (pentru un calcul cat mai exact). asadar a rezultat ceva de genul:

vedere generala (rezolutia lasa de dorit, asa ca am si versiunea din 2 bucati)



vedere pe bucati



daca nu se vede chiar bine din poze, am ceva nelamuriri:
distantele masurate in teren intre stalpii parapetului sunt urmatoarele (mm)
1 - 2 = 1420
2 - 3 = 1420
3 - 4 = 1680
4 - 5 = 1650
5 - 6 = 1650
6 - 7 = 1680
7 - 8 = 1420
8 - 9 = 1420

au vreo logica aceste variatii de dimensiuni, adica va trebui sa le respect sau le pot uniformiza si apoi aduce la scara (acceptabil ca dimeniuni)?
la un calcul, lungimea grinzii va fi, la scara, 154,0229 adica 154 mm...
cosmin78 a spus:
Vezi ca ai peste 8,5 mm inaltima profilului.Mai bine ramai la 8 mm, de ce s-o rotunjesti la 7 mm?
de fapt din calcule, strict partea interioara este de 630:87=7,24 mm
si eu ma gandeam la un 8 mm.
cosmin78 a spus:
(..)iti arat ce se poate face cu profile Evergreen:
si astea pe unde se gasesc... la ce dimensiuni? :x
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Apr 2007
5.851
5
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Parerea mea este ca trebuie sa incepi ...cu inceputul.
Iti va fi foarte greu sa respecti schema aia acolo.Asa cum iti spuneam, structura podului incepe cu 4 grinzi profil I.Corect?Care grinzi au 770 inaltime x 320 latime.Asa spune desenul tau.La 1:87 sunt 8,85 x 3,67 mm.Este?



Trebuie sa urmezi aceiasi pasi precum la 1:1.Adica, asa cum se procedeaza la uzinarea acestor poduri, mai intai cele 4 grinzi pe care le lipesti intre ele (de exemplu in partea de jos poti deja taia tabla "perforata") la distantele cuvenite.Pornesti din centru catre exterior.Intai cele doua grinzi interioare, ce formeaza profilul acela compus, dintre sine.Pe acest profil (cele 2 grinzi ansamblate asa cum trebuie) vei aplica reperele ce unesc grinzile exterioare sinelor, si tot asa mai departe.Suportii trotuarului ii aplici la urma.

Daca bagi cuvantul evergreen pe google gasesti site-ul lor.Ce magazine importa asa ceva in Romania, nu stiu.Insa gama de profile este foarte variata.
 

smotocel

Well-Known Member
Trenulist
10 Oct 2012
580
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
cosmin78 a spus:
Asa cum iti spuneam, structura podului incepe cu 4 grinzi profil I.Corect?
da
cosmin78 a spus:
Care grinzi au 770 inaltime x 320 latime.Asa spune desenul tau.La 1:87 sunt 8,85 x 3,67 mm.Este?
da si nu.

din aia 770 scadem grosimea superioara a grinzilor (acei 70mm de sus si de jos, care de fapt sunt un 0,8 mm, care sunt cele 2 foi de carton suprapuse, cartonul fiind de 0,4 mm) si raman cei 630 interiori care dau la scara un 7,2 mm care il duc la 8 mm.

intre timp am bricolat ]+[...



stay tuned...
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Apr 2007
5.851
5
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Mai , grinzile se masoara pe exterior, valabil si pentru celelalte tipuri de profile.
Daca ai 7, 2 la scara, nu rotunjesti la 8, ca este mult, 08 mm sunt aproape 1 mm , iar diferenta vizuala intre 7 si 7,2 este practic impercetebilia, pe cand diferenta intre 7,2 si 8 mm deja o sesizeaza ochiul.

Ai bricolat, insa nu vad sabloanele.Risti sa faci niste grinzi strambe de mai mare (ne)frumusetea.Vezi in desenele din MIBA, nenea ala nu a scos sabloanele pana nu a a taiat marginile grinzii.
 

smotocel

Well-Known Member
Trenulist
10 Oct 2012
580
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
pai.... :oops: :oops: deocamdata n-am sabloane.... invat cum se lucreaza cu cartonul....

am reusit sa lipesc primele 2 parti, ma obisnuiesc si cu aracetul....