Plimbare de duminica - statia Titan Sud si nu numai

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

misha

Well-Known Member
16 Decembrie 2009
384
2
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Buna seara,

V㒠voi reţine atenţia în continuare cu nişte imagini fă’cute în plimbarea mea pe lâng㒠şinele de tren, în 14 februarie. Am fost mai întâi la Chitila, am oprit la Groză’veşti ca s㒠ajung la prima destinaţie: Staţia Titan Sud. Traseul nu a fost cel mai scurt, dar am avut motivele mele.


(clă’dire din complexul Fabricii de Zahă’r Chitila cca. 1890)


(front de cladiri pe malul drept al Dambovitei)
Aici am impresia ca am incalcat legea, pentru ca am vazut un semn pe gard, din pă’cate dup㒠ce fă’cusem pozele. Acuma ce era s㒠fac, s㒠le şterg? De la dreapta la stânga fac o presupunere despre funcţiunea lor (v㒠rog s㒠m㒠corectaţi dac㒠greşesc): birouri administrative, casa pompelor, centrala electrică’. Åžtiu c㒠în zon㒠era un depou/capă’t de linie STB şi de aici interesul... bineinţeles pe lâng㒠frumuseţea intrinsec㒠a arhitecturii industriale de la sfârşitul sec. al XIX-lea şi începutul sec. al XX-lea.

Zona Garii Titan pe b-dul Basarabiei, colt cu Sos. Dudesti-Pantelimon. Este un din gă’rile Bucureştiului aflat㒠în conservare, aflat㒠în estul oraşului, ieşire direct㒠spre Olteniţa. Clă’direa de pasageri este acum închis㒠dar nu bag mâna în foc c㒠este nelocuită’...(pă’tura aceea din geam pare destul de "proaspă’tă’") Arhitectur㒠internaţionalistă’, fă’r㒠pretenţii, dar frumoasă’. Ce este de remarcat este placarea parţial㒠cu travertin şi lipsa de gust al celora care au hotă’rât vopsirea pă’rtilor neplacate cu o nuanţ㒠aproape identic㒠cu cea a travertinului, estompând valoarea acestuia. Oricum, se putea şi mai ră’u...

(panoram㒠dinspre linii)

Menţionez pentru cei care nu cunosc: capă’tul X al unei staţii este cel dinspre Bucureşti şi evident capă’tul Y este cel opus.

(din intersecţie - capă’tul Y spre X)

(peron cap X spre X)

(faţad㒠lateral㒠cap X spre Y)

(dinspre stradă’)

Urmeaz㒠imagini de atmosfer㒠la capă’t de linii ale RATB şi din intersecţia din faţa staţiei, numai bune de ară’tat pe o dioramă’.


Alte construcţii interesante ale a zonei:

(clă’dire trafo şi anexe)


(post de reglare gaze? în curtea Uzinelor Faur, rog confirmare)


(aerisire subterana, probabil de la metrou)


(chiar n-am idee ce este asta...)

la vreo 2.5km mai spre est, pe şos. Industriilor gă’sesc şi fotografiez, de-a lungul aceleiaşi linii, câteva semnale mecanice şi detalii de margine de linie, precum şi un mic canton la intrarea staţiei de marfă’:


Cealalt㒠destinaţie a plimbă’rii a fost Gara Obor. Că’utam s㒠vă’d îndeaproape dou㒠puncte ale zonei: Ră’m㒺iţele Fabricii de Ulei Solaris de pe şos. Electronicii şi s㒠fotografiez o alt㒠clă’dire industrial㒠de pe strada Gă’rii Obor care mi-a atras atenţia din studierea imaginilor din satelit. Iată’-le:

(gard şi poart㒠Solaris)


(o superb㒠imagine a ceea ce a fost a lui Mihai Cengher postata pe Panoramio.com)


(clă’direa industrial㒠de care v㒠spuneam. Pericol de explozie şi fotografiatul chiar interzis... Nu am idee ce este, rog lă’muriri)

Dar dac㒠tot eram pe acolo iat㒠şi alte imagini interesante, zic eu, din zonă’:

(garnitura de aici puţin schimbată’, si un pic mai putrezită’, din pă’cate)
Am rugă’mintea să’-mi spuneţi ce vagoane sunt.

(detaliu de gard str. Gă’rii Obor, post trafo pe şos. Electronicii, detaliu grile de aerisire str. Gă’rii Obor, garnitur㒠de cisterne la capă’tul gă’rii, spre şos. Colentina(

Åži pe drum spre cas㒠un canton CFR într-o zon㒠adiacent㒠str. Reînvierii colţ cu str. Lizeanu, pe vremea când Gara Obor era staţie şi urmă’toarea spre vest era Staţia Heră’strau.


V㒠mulţumesc pentru atenţie
Mihai Popa-Dragomir, februarie 2010

Toate drepturile rezervate; reproducerea permis㒠doar cu autorizaţia scris㒠a autorului. Toate fotografiile aparţin autorului, în afar㒠de cele unde se menţioneaz㒠sursa.
 
Acea bucata de beton este un cuib de mitraliera, gaurile sunt mici pentru a nu se putea baga grenada de afara.
 
Salut, mi-a trecut şi mie prin gând chestia asta... s-ar putea s㒠ai dreptate, că’ci nu are nici un fel de acces la nivelul solului. Cuib de mitraliera cu rol de aparare a uzinei. Oare ce o fi dedesubt? :D
 
Daca tot a venit vorba de Titan Sud, ce fel de semnal este cel de iesire spre Bucuresti Sud?
 
Scuze, dantm, dar nu am înţeles întrebarea ta. Staţia Titan Sud este în extremitatea estic㒠a Bucureştiului. Semnalele care sunt prezentate sunt şi mai în est, dac㒠pot s㒠m㒠exprim aşa. :D Deci, despre ce semnal întrebi?
 
shoppy a spus:
Acea bucata de beton este un cuib de mitraliera, gaurile sunt mici pentru a nu se putea baga grenada de afara.

Sunt curios cum bagi o mitraliera inauntru ca sa nu mai spun de cel care o foloseste?

"Bucata" de beton este prea mica pentru a fi un "cuib" de mitraliera.

Este un simplu "morcov" de care erau legate oarece lanturi sau cabluri pentru a delimita o zona cam ca cei de la Arcul de Trimf din imaginea de mai jos

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Arcul_de_Triumf_Bucuresti_RO_01-01.jpg
 
Pai nu e obligatoriu ca toata chestia sa fie doar deasupra nivelului solului, chestia poate sa mai aiba 1.5m sub pamant, si ea nu se palseaza asa aiurea in camp pe pamant, se conecteaza la un sistem de transee iar pe undeva mai jos are o usita din metal, astfel incat tu mergi frumos in picioare prin transee fara sa te vada nimeni si intri printr-o usita aflata mai la baza, care e blindata si destul de mica, deci posibil sa nu se mai vada nimic la suprafata. Iar gaurile arata prea bine, adica o gaura rotunda pentru scos teaza si o gaura imediat deasupra prin care sa te uiti, si se pare ca sunt 4 seturi de gauri, fiecare la 90 de grade, cam complicat pentru un simplu stalp de gard. Mai ales ca e cam triplu ca grosime si mai inalt decat cei de la arcul de triumf.
Sau poate e si o iluzie optica.
 
Vaai de mine! dac㒠ştiam c㒠produce aşa de mult interes, pozam de mai multe ori, cu detalii... Eu cred ca adevarul e undeva la mijloc, nici mitralieră’, dar nici bolard de lanţ. O nou㒠teorie: punct de observaţie şi eventual tragere cu arme uşoare. Pân㒠ne hotă’râm, v㒠prezint nişte imagini de detaliu care au că’zut la prima tă’iere:

Aceast㒠central㒠electric㒠pare interbelică’. Poate ştie cineva mai multe despre istoria ei. Poarta Uzinei Faur, vizavi de staţie, inscripţie pe şin㒠şi inscripţie pe bloc.

Toate drepturile rezervate; reproducerea permis㒠doar cu autorizaţia scris㒠a autorului. Toate fotografiile aparţin autorului, în afar㒠de cele unde se menţioneaz㒠sursa.
 
Salutare!
Nu este o centrala electrica ci o statie electrica "Statia electrica 110/10/6KV - TITAN".
Acolo mi-am inceput eu munca prin anii 1990.
Este o statie electrica fabricata prin anii 1960 de catre nemti si era destinata alimentarii zonei industriale. Exista doua linii electrice aeriene (LEA) de 110KV care vin din statia FUNDENI si doi transformatori de 110/10/6KV care alimenteaza toata zona respectiva (inclusiv complexul CORA).
Uzinele FAUR (fosta 23 AUGUST) si REPUBLICA, doua din marile uzine de pe platforma, initial au fost alimentate cu 6 si 30KV. Mai vechii electricieni din statie mi-au povestit ca sfaraiau barele de consumul care era absorbit de cei doi colosi. Cu timpul ambele uzine si-au facut propriile statii electrice de transformare de 110KV, denumite SRA (Statie Racord Adanc) dar si aceste linii de 110KV (FAUR & REPUBLICA) sunt alimentate din statia respectiva, avand ca alimentare de rezerva statia FCME (in incinta fabricii de cabluri electrice), o statie ceva mai moderna.
Multumesc lui @misha pentru aceste poze, care mi-au trezit amintiri placute.
 
Randul 9 pozele 3 si 4 reprezinta instantanee din aparatajul de 110KV: intrerupatoare, separatoare, reductori de curent si tensiune.
Prin toata inbarligatura aia de aparataje si conductori (neizolati) circula o tensiune de 110.000 volti.
PS: nu este nevoie sa atingi conductorii respectivi, la 60 cm esti deja parlit...
 
Åži eu mulţumesc pentru informaţii. Aha! deci nu poate fi vorba de un releveu la fata locului cu ruleta :D
 
misha a spus:
Scuze, dantm, dar nu am înţeles întrebarea ta. Staţia Titan Sud este în extremitatea estic㒠a Bucureştiului. Semnalele care sunt prezentate sunt şi mai în est, dac㒠pot s㒠m㒠exprim aşa. :D Deci, despre ce semnal întrebi?

Sincer nu inteleg legatura cu extremitatea estica a Bucurestiului.

Am fost in Titan Sud cu ,,Convoiul" si inca de atunci ne-am pus problema ce fel de semnal este cel de iesire, postat de tine aici
http://s193.photobucket.com/albums/z41/misha_mail/titan%20sud/?action=view&current=_MG_2997_resize.jpg

este un semnal cu reperul alb/rosu are doar doua lumini din care una rosie, poate fi asimilat cu un semnal de manevra? dar se expediaza trenuri de calatori,
poate fi doar un semnal prevestitor al semnalului de intrare in Bucuresti Sud? nu cred.

poate fi un semnal din cele mentionate in instructie la sectiune VI art 189?

Sau asa cum imi spunea un prieten pe privat este pur si simplu un semnal de iesire simplificat cu doar doua lumini rosu/verde si deserveste ambele linii de iesire, intocmai ca un semnal mecanic in alte statii.
 
Recunosc c㒠nu m㒠pricep aproape deloc la semnale. Voi că’uta printre celelalte poze, poate gă’sesc ceva care s㒠te ajute s㒠te lă’mureşti, dar asta va fi probabil mâine.
Cât despre poziţia staţiei, am fă’cut o apreciere strict geografică’. Iat㒠coordonatele: 44°26'4.13"N, 26°11'3.36"E petru a putea verifica, folosind, de exemplu, Google Earth. Direcţia liniei în dreptul staţiei este cvasi vest-est, continu㒠la fel pentru cca. 5.2km pân㒠înainte de satul Că’ldă’raru.