Buna seara,
Vă voi reţine atenţia în continuare cu nişte imagini făcute în plimbarea mea pe lângă şinele de tren, în 14 februarie. Am fost mai întâi la Chitila, am oprit la Grozăveşti ca să ajung la prima destinaţie: Staţia Titan Sud. Traseul nu a fost cel mai scurt, dar am avut motivele mele.
(clădire din complexul Fabricii de Zahăr Chitila cca. 1890)
(front de cladiri pe malul drept al Dambovitei)
Aici am impresia ca am incalcat legea, pentru ca am vazut un semn pe gard, din păcate după ce făcusem pozele. Acuma ce era să fac, să le şterg? De la dreapta la stânga fac o presupunere despre funcţiunea lor (vă rog să mă corectaţi dacă greşesc): birouri administrative, casa pompelor, centrala electrică. Ă Ĺžtiu că în zonă era un depou/capăt de linie STB şi de aici interesul... bineinţeles pe lângă frumuseţea intrinsecă a arhitecturii industriale de la sfârşitul sec. al XIX-lea şi începutul sec. al XX-lea.
Zona Garii Titan pe b-dul Basarabiei, colt cu Sos. Dudesti-Pantelimon. Este un din gările Bucureştiului aflată în conservare, aflată în estul oraşului, ieşire directă spre Olteniţa. Clădirea de pasageri este acum închisă dar nu bag mâna în foc că este nelocuită...(pătura aceea din geam pare destul de "proaspătă") Arhitectură internaţionalistă, fără pretenţii, dar frumoasă. Ce este de remarcat este placarea parţială cu travertin şi lipsa de gust al celora care au hotărât vopsirea părtilor neplacate cu o nuanţă aproape identică cu cea a travertinului, estompând valoarea acestuia. Oricum, se putea şi mai rău...
(panoramă dinspre linii)
Menţionez pentru cei care nu cunosc: capătul X al unei staţii este cel dinspre Bucureşti şi evident capătul Y este cel opus.
(din intersecţie - capătul Y spre X)
(peron cap X spre X)
(faţadă laterală cap X spre Y)
(dinspre stradă)
Urmează imagini de atmosferă la capăt de linii ale RATB şi din intersecţia din faţa staţiei, numai bune de arătat pe o dioramă.
Alte construcţii interesante ale a zonei:
(clădire trafo şi anexe)
(post de reglare gaze? în curtea Uzinelor Faur, rog confirmare)
(aerisire subterana, probabil de la metrou)
(chiar n-am idee ce este asta...)
la vreo 2.5km mai spre est, pe şos. Industriilor găsesc şi fotografiez, de-a lungul aceleiaşi linii, câteva semnale mecanice şi detalii de margine de linie, precum şi un mic canton la intrarea staţiei de marfă:
Cealaltă destinaţie a plimbării a fost Gara Obor. Căutam să văd îndeaproape două puncte ale zonei: Rămăşiţele Fabricii de Ulei Solaris de pe şos. Electronicii şi să fotografiez o altă clădire industrială de pe strada Gării Obor care mi-a atras atenţia din studierea imaginilor din satelit. Iată-le:
(gard şi poartă Solaris)
(o superbă imagine a ceea ce a fost a lui Mihai Cengher postata pe Panoramio.com)
(clădirea industrială de care vă spuneam. Pericol de explozie şi fotografiatul chiar interzis... Nu am idee ce este, rog lămuriri)
Dar dacă tot eram pe acolo iată şi alte imagini interesante, zic eu, din zonă:
(garnitura de aici puţin schimbată, si un pic mai putrezită, din păcate)
Am rugămintea să-mi spuneţi ce vagoane sunt.
(detaliu de gard str. Gării Obor, post trafo pe şos. Electronicii, detaliu grile de aerisire str. Gării Obor, garnitură de cisterne la capătul gării, spre şos. Colentina(
Ă Ĺži pe drum spre casă un canton CFR într-o zonă adiacentă str. Reînvierii colţ cu str. Lizeanu, pe vremea când Gara Obor era staţie şi următoarea spre vest era Staţia Herăstrau.
Vă mulţumesc pentru atenţie
Mihai Popa-Dragomir, februarie 2010
Toate drepturile rezervate; reproducerea permisă doar cu autorizaţia scrisă a autorului. Toate fotografiile aparţin autorului, în afară de cele unde se menţionează sursa.
Vă voi reţine atenţia în continuare cu nişte imagini făcute în plimbarea mea pe lângă şinele de tren, în 14 februarie. Am fost mai întâi la Chitila, am oprit la Grozăveşti ca să ajung la prima destinaţie: Staţia Titan Sud. Traseul nu a fost cel mai scurt, dar am avut motivele mele.
(clădire din complexul Fabricii de Zahăr Chitila cca. 1890)
(front de cladiri pe malul drept al Dambovitei)
Aici am impresia ca am incalcat legea, pentru ca am vazut un semn pe gard, din păcate după ce făcusem pozele. Acuma ce era să fac, să le şterg? De la dreapta la stânga fac o presupunere despre funcţiunea lor (vă rog să mă corectaţi dacă greşesc): birouri administrative, casa pompelor, centrala electrică. Ă Ĺžtiu că în zonă era un depou/capăt de linie STB şi de aici interesul... bineinţeles pe lângă frumuseţea intrinsecă a arhitecturii industriale de la sfârşitul sec. al XIX-lea şi începutul sec. al XX-lea.
Zona Garii Titan pe b-dul Basarabiei, colt cu Sos. Dudesti-Pantelimon. Este un din gările Bucureştiului aflată în conservare, aflată în estul oraşului, ieşire directă spre Olteniţa. Clădirea de pasageri este acum închisă dar nu bag mâna în foc că este nelocuită...(pătura aceea din geam pare destul de "proaspătă") Arhitectură internaţionalistă, fără pretenţii, dar frumoasă. Ce este de remarcat este placarea parţială cu travertin şi lipsa de gust al celora care au hotărât vopsirea părtilor neplacate cu o nuanţă aproape identică cu cea a travertinului, estompând valoarea acestuia. Oricum, se putea şi mai rău...
(panoramă dinspre linii)
Menţionez pentru cei care nu cunosc: capătul X al unei staţii este cel dinspre Bucureşti şi evident capătul Y este cel opus.
(din intersecţie - capătul Y spre X)
(peron cap X spre X)
(faţadă laterală cap X spre Y)
(dinspre stradă)
Urmează imagini de atmosferă la capăt de linii ale RATB şi din intersecţia din faţa staţiei, numai bune de arătat pe o dioramă.
Alte construcţii interesante ale a zonei:
(clădire trafo şi anexe)
(post de reglare gaze? în curtea Uzinelor Faur, rog confirmare)
(aerisire subterana, probabil de la metrou)
(chiar n-am idee ce este asta...)
la vreo 2.5km mai spre est, pe şos. Industriilor găsesc şi fotografiez, de-a lungul aceleiaşi linii, câteva semnale mecanice şi detalii de margine de linie, precum şi un mic canton la intrarea staţiei de marfă:
Cealaltă destinaţie a plimbării a fost Gara Obor. Căutam să văd îndeaproape două puncte ale zonei: Rămăşiţele Fabricii de Ulei Solaris de pe şos. Electronicii şi să fotografiez o altă clădire industrială de pe strada Gării Obor care mi-a atras atenţia din studierea imaginilor din satelit. Iată-le:
(gard şi poartă Solaris)
(o superbă imagine a ceea ce a fost a lui Mihai Cengher postata pe Panoramio.com)
(clădirea industrială de care vă spuneam. Pericol de explozie şi fotografiatul chiar interzis... Nu am idee ce este, rog lămuriri)
Dar dacă tot eram pe acolo iată şi alte imagini interesante, zic eu, din zonă:
(garnitura de aici puţin schimbată, si un pic mai putrezită, din păcate)
Am rugămintea să-mi spuneţi ce vagoane sunt.
(detaliu de gard str. Gării Obor, post trafo pe şos. Electronicii, detaliu grile de aerisire str. Gării Obor, garnitură de cisterne la capătul gării, spre şos. Colentina(
Ă Ĺži pe drum spre casă un canton CFR într-o zonă adiacentă str. Reînvierii colţ cu str. Lizeanu, pe vremea când Gara Obor era staţie şi următoarea spre vest era Staţia Herăstrau.
Vă mulţumesc pentru atenţie
Mihai Popa-Dragomir, februarie 2010
Toate drepturile rezervate; reproducerea permisă doar cu autorizaţia scrisă a autorului. Toate fotografiile aparţin autorului, în afară de cele unde se menţionează sursa.