Pacific 231.065 din BR 18.5 Fleischmann

scristi

Well-Known Member
Trenulist
12 Septembrie 2016
387
35
Braila
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Braila
Din aceasta locomotiva se foloseste sasiul cu osiile, cazanul , si platforma, in rest totul trebuie refacut de la zero.



Ce pot sa zic despre acesta locomotiva ,este bine realizata, din punct de vedere al detaliilor, la inceput sincer mi-a fost mila sa ma pun sa o "stric"
am trecut si peste asta.
am inceput cu inceputul si anume realizarea bielelor, lucru care nu a fost usor a vand in vedere documentatia subtire ce o posed despre aceasta locomotiva. in sfarsit, proiectare si apoi punere in opera.
Tabla de alama de 0.5mm




mai sunt cateva piese de adaugat, dar acelea se pun la urma prin lipire fixa.

Dupa ce am vazut ca ruleaza destul de bine locomotiva am inceput sa am curaj, partea ce-a mai grea din punctul meu de vedere a trecut, cu restul ma descurc ca am mai facut.
am placat cazanul cu styren, am realizat marchiza, si am trecut la modificarea platformei .


Momentan epuratorul si cosul de fum sunt puse penrtu fotografiat, ele nu sunt inca fixate, urmand intai sa finisez epuratorul si apoi sa-l lipesc.

Mai departe am inceput sa lucrez un pic si la tender, prin scurtarea sasiului si mutarea ultimei osii pentru a corespunde distantei intre osii practicate la locomotiva pacific romaneasca.



Momentan atat am reusit sa fac, lucrul la ea a inceput acum o luna in urma.
Va tin la curent cu evolutia lucrarii
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
5.988
243
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
:aplauze: :aplauze: pana la urma cineva tot trebuia sa se apuce de ea!
sunt cu ochii pe tine :mrgreen:
 

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Octombrie 2007
2.229
7
Constanta
LOCATION
Constanta
Salut Cristi,

Cand am citit titlul, m-am gandit din nou "oh, nu, inca unul care crede in povesti cu zane". In principiu daca ar fi fost oricine altcineva i-as fi zis de la bun inceput s-o lase moarta, ca BR 18.5, fost S3/6 bavarez si Pacificul nostru n-au in comun decat formula osiilor si constructorul.

Dar, fiind vorba despre tine, iti spun "spor la treaba" si astept cu interes sa vad ce iese!
 

scristi

Well-Known Member
Trenulist
12 Septembrie 2016
387
35
Braila
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Braila
victorian a spus:
Salut Cristi,

Cand am citit titlul, m-am gandit din nou "oh, nu, inca unul care crede in povesti cu zane". In principiu daca ar fi fost oricine altcineva i-as fi zis de la bun inceput s-o lase moarta, ca BR 18.5, fost S3/6 bavarez si Pacificul nostru n-au in comun decat formula osiilor si constructorul.

Dar, fiind vorba despre tine, iti spun "spor la treaba" si astept cu interes sa vad ce iese!
Da aici ai dreptate, dar daca ne uitam si peste seria BR 18, daca nu ma insel seria S 3/6 a fost BR 18.3, cu osiile tragatoare mai mari si chiar lungimea locomotivei mai mare, de ce spun asta, ca am primit si un BR 18.3 de la Liliput pentru inceput de la care sa pornesc, numai ca acela nu era bun, si sapand in arhiva wikipedia depsre BR 18, am gasit si niste date tehnice concludente ce m-au ajutat sa fac diferenta intre ele.
Cand am zis ca il transform dintr-un Fleischmann, nu am zis musai ca ramane mare lucru din locomotiva initiala.
Oricum, pe parcursul desfasurarii lucrarii, cine mai are informatii, sunt bine venite
 

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Octombrie 2007
2.229
7
Constanta
LOCATION
Constanta
Salut din nou Cristi,

Locomotiva pe care ai "masacrat-o" tu este bavareza BR 18.4-5, fosta S3/6 bavareza. BR 18.3 este fosta Badische IV h adica din landul Baden. Vezi aici:

http://de.wikipedia.org/wiki/Baureihe_18 articolul wiki despre toate locomotivele respective.

Erau toate "Pacific" insa cu diferente dimensionale si de diverse alte facturi intre ele. Niciuna nu seamana insa cu Pacificul nostru CFR asa ca singura solutie corecta e ceea ce faci, adica reconstructie de la zero refolosind niste piese industriale decat o transformare a lui BR 18.5 in CFR 231.

Acum, de fapt nu mai are mare importanta, pentru tine important este mai degraba sa gasesti toate informatiile necesare pentru a construi corect carcasa locomotivei romanesti. Mare noroc ca mai exista inca exemplarul real, deci ti-ar fi utila o vizita la fata locului cu ruleta in mana,

Inteleg ca vrei s-o faci in epocile "mari" 5-6, adica asa cum arata acum, fiindca dupa cum se vede prin comparatie cu pozele de epoca, si locomotiva 231.065 a avut un parcurs al ei si a fost modificata semnificativ intre epoca ei de origine I-II si urmatoarele.

Spor la treaba!
 

catalin

Well-Known Member
24 Aprilie 2007
2.885
81
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Mult succes in demersul tau, si o spun din toata inima !

PS: "cocoasa" din poza ta e domul de abur, nu epuratorul. Epuratorul e cilindrul acela asezat orizontal, intre cos si dom.
 

scristi

Well-Known Member
Trenulist
12 Septembrie 2016
387
35
Braila
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Braila
am lucrat si tot lucrat...dar timpul nu prea sta in loc pentru mine
Va impartasesc din executia mea de pana acum

Marchiza a primit rame

Si cateva piese pentru compresoare

Mai revin cu poze in functie de evolutie
 

scristi

Well-Known Member
Trenulist
12 Septembrie 2016
387
35
Braila
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Braila

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
5.477
619
Iași
LOCATION
Iași
Vad ca nu are placute, poate nu o sa mai faceti la fel ca la ultimile locomotive. Merita fotodecupaje. Vorbeste la Cluj pentru un set.
 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ianuarie 2016
3.612
5
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Asta este deja Arta ! Felicitari pentru rabdare, implicare, indemanare si pasiune ! :aplauze:
 

scristi

Well-Known Member
Trenulist
12 Septembrie 2016
387
35
Braila
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Braila
Deja modelul e finalizat, astept placutele si sa fie gata complet

cateva poze....