Pacific 231.065 din BR 18.5 Fleischmann

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

scristi

Well-Known Member
Trenulist
12 Septembrie 2016
391
57
Braila
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Braila
Din aceasta locomotiva se foloseste sasiul cu osiile, cazanul , si platforma, in rest totul trebuie refacut de la zero.



Ce pot sa zic despre acesta locomotiva ,este bine realizata, din punct de vedere al detaliilor, la inceput sincer mi-a fost mila sa ma pun sa o "stric"
am trecut si peste asta.
am inceput cu inceputul si anume realizarea bielelor, lucru care nu a fost usor a vand in vedere documentatia subtire ce o posed despre aceasta locomotiva. in sfarsit, proiectare si apoi punere in opera.
Tabla de alama de 0.5mm




mai sunt cateva piese de adaugat, dar acelea se pun la urma prin lipire fixa.

Dupa ce am vazut ca ruleaza destul de bine locomotiva am inceput sa am curaj, partea ce-a mai grea din punctul meu de vedere a trecut, cu restul ma descurc ca am mai facut.
am placat cazanul cu styren, am realizat marchiza, si am trecut la modificarea platformei .


Momentan epuratorul si cosul de fum sunt puse penrtu fotografiat, ele nu sunt inca fixate, urmand intai sa finisez epuratorul si apoi sa-l lipesc.

Mai departe am inceput sa lucrez un pic si la tender, prin scurtarea sasiului si mutarea ultimei osii pentru a corespunde distantei intre osii practicate la locomotiva pacific romaneasca.



Momentan atat am reusit sa fac, lucrul la ea a inceput acum o luna in urma.
Va tin la curent cu evolutia lucrarii
 
:aplauze: :aplauze: pana la urma cineva tot trebuia sa se apuce de ea!
sunt cu ochii pe tine :mrgreen:
 
Salut Cristi,

Cand am citit titlul, m-am gandit din nou "oh, nu, inca unul care crede in povesti cu zane". In principiu daca ar fi fost oricine altcineva i-as fi zis de la bun inceput s-o lase moarta, ca BR 18.5, fost S3/6 bavarez si Pacificul nostru n-au in comun decat formula osiilor si constructorul.

Dar, fiind vorba despre tine, iti spun "spor la treaba" si astept cu interes sa vad ce iese!
 
victorian a spus:
Salut Cristi,

Cand am citit titlul, m-am gandit din nou "oh, nu, inca unul care crede in povesti cu zane". In principiu daca ar fi fost oricine altcineva i-as fi zis de la bun inceput s-o lase moarta, ca BR 18.5, fost S3/6 bavarez si Pacificul nostru n-au in comun decat formula osiilor si constructorul.

Dar, fiind vorba despre tine, iti spun "spor la treaba" si astept cu interes sa vad ce iese!

Da aici ai dreptate, dar daca ne uitam si peste seria BR 18, daca nu ma insel seria S 3/6 a fost BR 18.3, cu osiile tragatoare mai mari si chiar lungimea locomotivei mai mare, de ce spun asta, ca am primit si un BR 18.3 de la Liliput pentru inceput de la care sa pornesc, numai ca acela nu era bun, si sapand in arhiva wikipedia depsre BR 18, am gasit si niste date tehnice concludente ce m-au ajutat sa fac diferenta intre ele.
Cand am zis ca il transform dintr-un Fleischmann, nu am zis musai ca ramane mare lucru din locomotiva initiala.
Oricum, pe parcursul desfasurarii lucrarii, cine mai are informatii, sunt bine venite
 
Salut din nou Cristi,

Locomotiva pe care ai "masacrat-o" tu este bavareza BR 18.4-5, fosta S3/6 bavareza. BR 18.3 este fosta Badische IV h adica din landul Baden. Vezi aici:

http://de.wikipedia.org/wiki/Baureihe_18 articolul wiki despre toate locomotivele respective.

Erau toate "Pacific" insa cu diferente dimensionale si de diverse alte facturi intre ele. Niciuna nu seamana insa cu Pacificul nostru CFR asa ca singura solutie corecta e ceea ce faci, adica reconstructie de la zero refolosind niste piese industriale decat o transformare a lui BR 18.5 in CFR 231.

Acum, de fapt nu mai are mare importanta, pentru tine important este mai degraba sa gasesti toate informatiile necesare pentru a construi corect carcasa locomotivei romanesti. Mare noroc ca mai exista inca exemplarul real, deci ti-ar fi utila o vizita la fata locului cu ruleta in mana,

Inteleg ca vrei s-o faci in epocile "mari" 5-6, adica asa cum arata acum, fiindca dupa cum se vede prin comparatie cu pozele de epoca, si locomotiva 231.065 a avut un parcurs al ei si a fost modificata semnificativ intre epoca ei de origine I-II si urmatoarele.

Spor la treaba!
 
Mult succes in demersul tau, si o spun din toata inima !

PS: "cocoasa" din poza ta e domul de abur, nu epuratorul. Epuratorul e cilindrul acela asezat orizontal, intre cos si dom.
 
am lucrat si tot lucrat...dar timpul nu prea sta in loc pentru mine
Va impartasesc din executia mea de pana acum

Marchiza a primit rame

Si cateva piese pentru compresoare

Mai revin cu poze in functie de evolutie
 
Vad ca nu are placute, poate nu o sa mai faceti la fel ca la ultimile locomotive. Merita fotodecupaje. Vorbeste la Cluj pentru un set.
 
Asta este deja Arta ! Felicitari pentru rabdare, implicare, indemanare si pasiune ! :aplauze: