Noutati 2013

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
In catalogul ROCO 2013, pag. 18, BR 93.5 ep. III, DB, este sau nu identica cu C.F.R. 131.045 aflata acum la dep. Timisoara in conservare :?: :!:
 
valahul a spus:
In catalogul ROCO 2013, pag. 18, BR 93.5 ep. III, DB, este sau nu identica cu C.F.R. 131.045 aflata acum la dep. Timisoara in conservare :?: :!:

:confused: Nici macar formula rotilor nu se potriveste !
Chiar tu ai mentionat-o : 131.xxx.
Cred ca o sa dau coltul si nu o sa o vad locomotiva asta in colectie! :(
 
Acum ca am stabilit cine e de vina ca nu ne permitem modle CFR sa trecem mai departe.

Nu se gandeste nimeni la conversii? Vedeti modele bune pentru modificat?
La locomotive inca nu ma bag.
Eu de la Liliput astept acest vagon:
http://www.liliput.de/en/products/liliput/h0/wagons/item/1212-l230116.html

Din el sa fac vagon de cereale ep III.
http://i128.photobucket.com/albums/p184/pdi1955/ATELIER/Scan0007.jpg
 
Draga Florin, cu Stefan de la Stefan Hobby Toys discut treaba cu conversiile de mai bine de doua decenii. Modele posibil de transformat sunt o groaza. Ideea este de a strange o "colectie" de seturi de posibile inscriptii si a realiza ceea ce face Gassner. O colita de decaluri cred ca nu e o avere, nici niste placi fotogravate (tu si tizul Vescu stiti mai bine).
 
@Dan
Astazi avem pozibilitate de a face zeci de modele CFR, avem un dosar cu inscriptii destul de gros.
Ramane ca atunci cand ajung in Bcuresti sa vedem ce modele sunt bune pentru conversii si ce inscriptii avem pentru ele.
 
Gam3 a spus:
Nu se gandeste nimeni la conversii? Vedeti modele bune pentru modificat?
La locomotive inca nu ma bag.
Eu de la Liliput astept acest vagon:
http://www.liliput.de/en/products/liliput/h0/wagons/item/1212-l230116.html

Din el sa fac vagon de cereale ep III.
http://i128.photobucket.com/albums/p184/pdi1955/ATELIER/Scan0007.jpg
Am vazut modele care aproximeaza mai bine vagonul pe care vrei sa-l faci, la un moment dat am sapat mult dupa cisterne.
In afara de vagonul la H0e de mai sus, cu modelul Din catalogul roco, pag 122 (cisterna neagra) ai putea sa incerci vagonul postat de tine aici http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=7371&start=15

In 26 august, ora 11. Nu am idee din poze de respectarea dimensiunilor la scara, dar pare acelasi boghiu, acelasi cazan, mai trebuie adaugata partea laterala de sasiu si cabina franarului, ceea ce nu mi se pare prea greu.
 
Salut,

pentru a da o nota mai optimista topicului, anunt si eu mai jos noutatile TA pentru 2013:

1. Vagon tip KS, Cfr Marfa, ep. V.



2. Vagon tip Rmms, Cfr Marfa, ep. V.


3. Vagon tip Shimmns, Cfr Marfa, ep. V.
(foto: Michael)

4. Vagon tip Rils, Cfr Marfa, ep. V.


5. Vagon tip Ggs, Cfr Marfa, ep. III, IV, V.


6. Vagon tip Sgns, Cfr Marfa, ep. V.


7. Vagon tip Ibbhs, Cfr Marfa, ep. V.


8. Vagon calatori clasa a 2-a tip DWA, sigla CFR fara "cap de tren'', ep. V.

foto Amiel

9. Vagon calatori clasa a 3-a, ep. II.
poza aici

10. Vagon calatori clasa a 2-a tip Bafmd, Cfr ep. III.


11. Locomotiva 060 EA Cfr Calatori, cu nr 41-0030-1, ep. V.

12. Automotor tip Desiro CFR Calatori, ep. V.

13. Automotor seria 79 LVT, CFR Calatori, ep. V.

Desigur ca vor fi si alte surprize pe care nu le anunt acum.

(+ modelele nu vor aparea in ordinea in care sunt prezentate mai sus)
 
Cea mai mare surpriza ar fi un TT romanesc veritabil TA... Stiu ca nu aveti treaba cu scara asta, dar eu tot sper si spun si strig si launtric ecoul imi raspunde: ...mai striga o data:)))
Si ca sa raspund si discutiilor de mai inainte:
Da, si epoci mai 2-3 max 4... nu de altceva, dar imi plac vagoanele scurte...:)))
Sper sa fie in topic la Noutati 2013, decembrie 13...
 
Nu degeaba am spus ca toate sperantele sunt in TA (Trains Addicted). Cum spunea si cineva mai sus, singura speranta pe termen scurt /mediu sunt conversiile.
Legat de cifra de 2000 aruncata de mine, am spus-o initial sa fie rotund, dar daca stau sa ma gandesc bine este mare, ma tem ca suntem pe la jumatate.
Si parerea mea este ca nu se pun cei care cumpara un start - set de pus sub brad, pentru ca aceia nu sunt modelisti si nu vor da niciodata 30 eur pe un vagon sau 200 eur pe o locomotiva. Sunt clienti de conjunctura pe nisa de start seturi. Poate 5% sfarsesc a cumpara inca un vagon si ceva extensii, si poate 1% trec la nivel profi.
 
Bogdanra, la fel ca la oricare alta firma, si la TA realizarea unui model nou costa, dezvoltarea proiectului, etc, toate sunt costuri, in functie de model difera, dar costa, cu cat se fac mai putine bucati cu atat costul / model este mai ridicat.

Si legat de scara TT, pot sa spun atat, ca o cisterna TT in vopsire CFR Marfa, drept nu 100% corecta, s-a vandut in aprox 1 an si cateva luni, deci atentie, vorbesc de 1 bucata, in conditiile in care nu sunt modele CFR la scara TT pe piata...

Concluziile le trageti singuri.
 
poate ar fi necesare si ceva mai multe expozitii, pe langa cele de la Rasnov si Cluj, si ceva mai multa reclama. eu spre exemplu am aflat ca in Romania exista cluburi de modelism feroviar din gresala, dupa un search esuat pe google.
 
Florin, ABSOLUT DE ACORD. Nici macar nu v-am putut aduce vreo acuza... si nici nu ati merita. Si nu ar merita nimeni sa traiasca din credite restante si/sau bani blocati...
Avand in vedere ca eu am in vedere PETROMizarea/CFRizarea unor cisterne care sigur nu sunt corecte probabil ca as fi cumparat-o. Nu am stiut si nu eram "in za biznis".

Evenimente ca Rasnov/Cluj/Iasi merita sa aiba alta expunere, macar pentru a crea dragostea in mijlocul potentialilor doritori. Oricum 35 de EURO pentru un model este extrem de prohibitiv pentru clientul roman "basic", de aceea poate (si este doar o propunere) plata in rate fara comision poate fi o solutie (din categoria Card Avantaj, etc).

Dar am banuiala ca la TA este mai mult hobby decat business (hobby in sensul de atractie/dragoste pentru modelism) si mai trebuie sa si traiti totusi.

ps: cam cat a costat cisterna, daca imi poti spune?
 
bogdanra a spus:
Dar am banuiala ca la TA este mai mult hobby decat business (hobby in sensul de atractie/dragoste pentru modelism) si mai trebuie sa si traiti totusi.

Nu stiu exact cifre si date, dar stiu sigur ca TA a trecut de mult la un alt nivel si nu mai e de mult hobby, e o afacere in toata regula, nici macar facuta de un singur om, sunt oameni pentru care asta e unica sursa de venit.
Din ce stiu, toate conversiile din ultimii ani au fost de ordinul zecilor pentru fiecare model.
De exemplu la cereale stiu ca am avut un numar de ordine pe la 80.
 
Salut,

@bogdanra aici te inseli, TA a inceput ca hobby si s-a transformat in business, de aceea si nivelul nostru de naivitate daca pot sa zic asa a scazut, nu ne mai aruncam cu capul inainte, asa cum faceam la inceput din pasiune oarba ci facem si noi niste calcule inainte si vedem ce se merita si ce nu. Ionut are dreptate in ceea ce zice mai sus, il corectez doar la cereale, au fost 100.

Cisterna nu mai e pe stoc acum, dar a fost in jur de 160 lei, nu mai stiu exact.
 
Am vrut sa spun ca a început ca hobby si ca s-a pă’strat ca atare in dragostea pt modele. Scuze. Adica se vede din tot textul ca la aşa ceva m㒠refeream. Si specificam ca trebuie sa si tră’iţi.

Daca mai faceti ceva de gen, eventual vagoane scurte sau poate chiar loco. . . Sunt aici.

Vad ca este foarte bine cotat orice ati scos voi chiar si la revânzare.
 
Florinn a spus:
... il corectez doar la cereale, au fost 100.

Eu imi stiam numarul de ordine deci stiam ca au fost peste 80. Precum intuiam discutam deja de serii in jur de 100 bucati, ceea ce nu se poate numi hobby :)
 
bogdanra a spus:
Cititi va rog si tot ce scriu in paranteze. Am si spus care este sensul cuvântului.
:)
Cu drag

Pai nu cred ca a fost intentia sa sarim pe tine :) Eu chiar ma bucur ca ai deschis subiectul pentru ca sunt convins ca mult au aceiasi impresie. Eu deja vad TA la acelasi nivel ca si AF chiar peste din doua cateva puncte de vedere:

1. Calitatea produselor, am cateva in colectie si sunt exceptionale
2. Numarul produselor si diversificarea lor

E adevarat vorbim de o abordare diversa a problemei : modele cu matrita vs conversii, dar pe mine ca si modelism mam intereseaza rezultatul final si nu cum se ajunge la el.