Noutati 2013

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Gam3 a spus:
Si ce e de facut?
Trebuie sa stam sa asteptam ca nu stiu care producator sa ne faca modele pentru puterea nostra de cumparare? Sa cumparam G10 cu 10-12 euro? Sa ne faca locomotiva seria 40.000 cu 75 euro? Ca atat ne permitem?
Poate ar trebui sa se implice mai mult in promovarea acestui hobby. Pana in prezent, am constatat ca doar alti pasionati s-au straduit sa atraga alti pasionati (chiar daca unii dintre ei sunt dealeri de treno-botanice)...

Acum m-a lovit o revelatie.... Frate, cine sa se apuce de hobby-ul asta cu trenuri, cand tot ce stii despre ele e ca merg prost, se fura ca in codru, fac greve la ordine politice si te lasa in camp (sa fim seriosi, la cate gari s-au paraginit, oriunde ar opri in afara de statiile mari tot in camp ii zice)...
 
In fiecare an avem aceiasi discutie. Noi dam vina pe producatori producatorii dau vina pe noi. Parerea mea ca problema e una singura: suntem prea putini.
Prea putini inseamna ca din 2000 de pasionati greu gasesc 400 (ca sa impart la cele 5 epoci) care sa ii placa epoca II si sa aiba 30 eur pt un vagon. In schimb in Germania de ex, poate ca sunt 200.000 de pasionati si se gasesc 40000 care sa fie fani epoca 2 (ca sa nu vorbesc de disponibilitatea financiara).
De ce costa 30 euro ? Pentru ca costurile de productie (pentru un model complet nou) sunt aceleasi chiar daca vinzi 100 sau 10000 bucati. Iar costurile de productie trebuie sa le amortizezi si sa mai faci si profit.
Deci ne mai asteapta ani buni de modele noi sporadice, scumpe, in mare, scheme noi pe modele existente.
Toti cei de aici vad ca asteapta AF ca si marele salvator, dar uitati ca si AF face aceleasi calcule ca si restul chiar mai precise legate de piata din Romania :)
Eu sincer, toate sperantele mi le pun in TA pentru a-mi largi colectia de CFR-uri.
 
Salut,
@IonutTrif: Cum ai ajuns la numă’rul de 2000 de pasionaţi din România? Sau este un numă’r oarecare ales ca să’-ţi expui punctul de vedere?

O întrebare: în studiile aste de piaţ㒠de care s-a vorbit mai sus exist㒠ceva de genul: Câte vagoane G10 va cumpă’ra fiecare pasionat/modelist/trenulist etc.? Și nu m㒠refer aici în mod special la România.

Mulţumesc,
Mihai
 
misha a spus:
Salut,
@IonutTrif: Cum ai ajuns la numă’rul de 2000 de pasionaţi din România? Sau este un numă’r oarecare ales ca să’-ţi expui punctul de vedere?

Oarecum la intamplare ca sa arat dimensiunile, dar intuitia mea este ca pe acolo ne invartim. Chiar ma tem ca e usor optimist (atentie aici nu vorbesc de cei care au cumparat un start-set pt copil, sau care au cumparat un vagon la un prieten)
 
IonutTrif a spus:
misha a spus:
Salut,
@IonutTrif: Cum ai ajuns la numă’rul de 2000 de pasionaţi din România? Sau este un numă’r oarecare ales ca să’-ţi expui punctul de vedere?

Oarecum la intamplare ca sa arat dimensiunile, dar intuitia mea este ca pe acolo ne invartim. Chiar ma tem ca e usor optimist (atentie aici nu vorbesc de cei care au cumparat un start-set pt copil, sau care au cumparat un vagon la un prieten)
Nu stiu cum a ajuns Ionut la cifra asta dar eu sunt cam de aceeasi parere; un pic ma ajuta chiar acest forum care recent a trecut de cifra de 2000 de useri. Evident nu putem face o estimare care sa fie argumentata cu dovezi puternice dar si eu tind sa cred ca suntem cam 2000. E adevarat mai sunt si alte forumuri romanesti de profil ( multi useri de acolo sunt insa incrisi si pe acest forum ). Subscriu si eu la ce au mentionat precedentele mesaje: nu e realist sa asteptam ( prea multe ) modele noi atat timp cat nivelul salarial al mediei populatiei Romaniei este cel care este ( adica foarte scazut ).
 
Salut,
Am întrebat de numă’r pentru c㒠mi se pare mare. Dac㒠are legă’tur㒠cu numă’rul de membrii de pe forum, mi se pare foarte exagerat acum sunt 530 de membrii cu mai mult de 10 mesaje şi 1043 cu 0 mesaje postate. Nu zic c㒠dac㒠nu postezi nu eşti pasionat (a se citi eventual cumpă’ră’tor), dar cred c㒠numă’rul celor care urmă’resc cu real interes noută’ţile producă’torilor în vederea achiziţionă’rii de modele este mult mai mic de 2000 în România. Poate chiar jumă’tate decât atât.
Pe de alt㒠parte eu mi-aş cumpă’ra mai multe G10-uri, s㒠zicem 3, şi tot vreo 3 perechi de cisterne, doar c㒠nu toate deodată’.... deci 1/5 x 1000 x 3 = 600 (1/5 vine de la împă’rţirea pe epoci). Credeţi c㒠ă’sta a fost "tirajul" pentru modelele Flm.?
Eu cred c㒠viitorul modelismului feroviar românesc va veni de la firme mici care vor face kituri de conversie pentru modelele existente, aici m㒠refer la înmatriculă’ri, decaluri, alte mici piese turnate în r㒺in㒠sau gravate/tă’iate pe plă’cuţe de alamă’.
 
Sa nu-i uitam cei vesnic cititori dar buni cumparatori ( cazul meu ) . Totusi si mie cifra 2000 imi pare mare . Unii renunta la colectii , altii noi apar , dar pe aproape toti ne strange buzunarul in vremurile astea . De aceea nu se epuizeaza stocurile de modele CFR , unele aparute de mult timp . Pe de alta parte s-a si exagerat cu unele modele , variatiuni de vagoane de calatori si AVA din epocile mari in detrimentul vagoanelor marfa sau a epocilor mici . Dar iata ca si acestea putine nu trec . Asa ca la asa piata asa abundenta de modele .
As fi curios de reactie la aparitia unei locomotive cu aburi sau a unui LDH . Probabil ca hotarator ar fi corectitudinea modelului si pretul . Desi ca pret eu nu cred ca e loc de surprize placute .
 
of Doamne! "Target-ul" ca sa vorbim "pe radical" cum zicea bunica-mea, NU TREBUIE sa fie cei 2000... ics mii.. de accesori ai unui forum... ci orice kinder care vrea un tren in jurul bradului si trebuia FACUT sa vrea un tren in jurul bradului! ASTA e comert, ASTA e marketing... ori...voi vedeti ceva de genul acesta????
Drogurile se dau de dealeri la inceput pe gratis. ... apoi se ajunge sa furi pentru ele!
 
PDI a spus:
of Doamne! "Target-ul" ca sa vorbim "pe radical" cum zicea bunica-mea, NU TREBUIE sa fie cei 2000... ics mii.. de accesori ai unui forum... ci orice kinder care vrea un tren in jurul bradului si trebuia FACUT sa vrea un tren in jurul bradului! ASTA e comert, ASTA e marketing... ori...voi vedeti ceva de genul acesta????
Drogurile se dau de dealeri la inceput pe gratis. ... apoi se ajunge sa furi pentru ele!
Exact asa a incercat sa faca si Parc Models acum cativa ani la Zilele Muzeului Militar. Cate o macheta gratis pt. copii, iar cel care avea cea mai frumoasa realizare obtinea un premiu. Rezultatul: o imbulzeala si tiganeala (nu vreau sa jignesc pe nimeni) de toata minunea si nicio macheta facuta.
Am ajuns sa plangem dupa Palatul Pionierilor si cercurile aplicative. :lautar:
 
Noutati 2013 catalog FLEISCHMANN HO si N:
http://www.fleischmann.de/fileadmin/downloads/kataloge/2013_Neuheitenkatalog/2013_FM_NH-Katalog.pdf
Noutati 2013 catalog ROCO HO,HOe si TT :
http://www.roco.cc/fileadmin/downloads/kataloge/2013_Neuheitenkatalog/2013_RO_NH-Katalog.pdf
 
Cu adevarat interesant.... La pagina 6 poarta si chipiu. Daca poza ar fi mai incapatoare, s-ar vedea si costumul din piele neagra! :D

Exista si pagina 26, pentru cei cu alte gusturi ;-)

Desi nu e neaparat o noutate, exceptional modelul austriac de la pagina 15. Pacat ca nu exista si la scara N :(
 
:D :D :D :D :D ...pagina 26... :D :D :D :D
...preferam o pagina 6 bis fara chipiu...fara...deh! nici firmele de prestigiu nu pot satisface (hi-hi) toate gusturile!

Cand eram kinder si TT-ist... insistam mult pe pagina asta:

http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalogi.asp?poz=3&kat=1972

(hmmm..'72...17 ani...stiam eu ceva!)

....iar am fost OFF TOPIC!
 
Mda. Doua pagini de opinii care nu fac din pacate decat sa imi intareasca parerea: suntem romani si asta ne ocupa tot timpul.

Imi place scepticismul unora privind studiile de piata de care vorbeam. Daca imi permit sa afirm ca s-au facut asemenea studii, o fac in deplina cunostinta de cauza, deci comentariile ieftine nu-si au rostul. Ati avansat cifra de 2000 de modelisti feroviari activi in Romania, din studiile de care vorbeam (au fost doua) reiesea o cifra inferioara si cred ca aceasta nu era departe de adevar.

Nu numai ca suntem putini, domnilor, insa si cu "nazuri" si gargauni in cap. De ce nu am avut niciodata modele "Hobby", o locomotiva oarecare si doua vagoane, toate intr-o vopsire fantezista CFR la un pret extrem de atractiv, pentru a atrage noi adepti, asa cum au fabricat "marii" pentru mai toate tarile din jur? Pentru ca, si suparati-va pe mine daca asta va face placere, modelistul roman este vazut asa cum spune vorba populara, ca un "caine raios, da' cu coada'n sus". Toate ni se par scumpe pentru ca suntem saraci, cele existente nu sunt suficient de bune, iar "daca dau un ban, atunci trebe sa stau in fata bre". Asa ca vom sta mult si bine si ni se vor servi modele cu picatura, atat cat putem digera fara sa ne doara burta.

Ca sa revenim la Modelleisenbahn GmbH, Florin a rezumat bine situatia. Fleischmann are in sertare un marfar complet cu ~10 vagoane si locomotiva aferenta epoca II CFR, Roco avea intreaga familie WL UIC Y si vagoane clasa standard Y/B, numai ca socotind cum s-au primit modelele propuse pana acum vom mai avea de asteptat o vreme. De ce? Pe simplul motiv ca altii le mananca mai repede pe ale lor, le digera bine si pe ei nu-i doare burta...
 
in catalogul roco, la pagina 126, e un vagon H0e ( art 34028) care sssssssseamana cu vagoanele de la planul inclinat

seamana in sensul ca ale noastre par a fi copiate dupa vagonul OBB, minus o fereastra si cateva simplificari....
Horia_Radulescu a spus:
Ca sa revenim la Modelleisenbahn GmbH, Florin a rezumat bine situatia. Fleischmann are in sertare un marfar complet cu ~10 vagoane si locomotiva aferenta epoca II CFR, Roco avea intreaga familie WL UIC Y si vagoane clasa standard Y/B, numai ca socotind cum s-au primit modelele propuse pana acum vom mai avea de asteptat o vreme. De ce? Pe simplul motiv ca altii le mananca mai repede pe ale lor, le digera bine si pe ei nu-i doare burta...
eu zic ca daca arunca pe piata locomotiva de epoca II, o sa bagam si vagoanele dupa ea.
apoi legat de vagoanele Y, deja ne-au indopat cei de la tillig, iar cei de la roco nu au plusat (dpdv al designului) prea mult peste, ca sa ne batem pe vagoanele lor.
in momentul de fata, cred ca este foame de locomotive. in prezent trebuie sa savuram variatiuni de EA in diverse haine, de parca suntem la cabina de proba, si ne-am cam plictisit asteptand vedeta - EA clasica cu pantografe simetrice. am mai vazut mai demult o ratusca improscata mult cu noroi, DA, desi mie unul nu mi se pare chiar urata. si cred ca daca ar apare un model de LDH, s-ar lasa cu liste de asteptare. DAR asemenea modele nu ar avea nici o sansa de a fi populare pe pietele mari, nu sunt cunoscute, si nu baga nimeni bani in ele.

asa ca ei stau cu modelele la sertar, si noi.....

p.s. tragand linie, in anul 2012 s-au gasit toti sa ne dea de mancare, si la cat de mic stomac ne invataseram sa avem, ni s-a cam aplecat.... au aruncat modele pe piata si roco, si fleischmann, si tillig, si traditionalul AFM, si au fost destule modele -
roco: etajate, 3 modele de Y
fleischmann: 3 modele de epoca II,
tillig: vagonul de dormit
AFM: setul M Eminescu si cel de 3 vagoane ava gri-albastru
si ce os mai fi uitat ....
si anul asta nu ne mai baga nimeni in seama. eu zic ca a fost o mare greseala de strategie...

p.s. la p.s. nu am bagat la socoteala TA, care a lovit unde trebuia: vagoane de marfa low cost si cu aproximatiile aferente.
 
Buna,
asa ca ei stau cu modelele la sertar, si noi.....

p.s. tragand linie, in anul 2012 s-au gasit toti sa ne dea de mancare, si la cat de mic stomac ne invataseram sa avem, ni s-a cam aplecat.... au aruncat modele pe piata si roco, si fleischmann, si tillig, si traditionalul AFM, si au fost destule modele -
roco: etajate, 3 modele de Y
fleischmann: 3 modele de epoca II,
tillig: vagonul de dormit
AFM: setul M Eminescu si cel de 3 vagoane ava gri-albastru
si ce os mai fi uitat ....
si anul asta nu ne mai baga nimeni in seama. eu zic ca a fost o mare greseala de strategie...

Etajatele sunt de la Piko, daca vorbesti de B 26-26. La Fleischmann a fost un singur vagon in 2012 (Gfv), setul cu cisterne si "Bragadiru" au fost in 2011.

Greseala de strategie? Nu cred, mai degraba o incercare incununata de un succes doar partial. Un producator de modele nu serveste o piata ca o regie de transport in comun, e acolo doar ca sa faca profit, atata vreme cat face profit. Si atunci cand face profit in alta parte cu un efort mai mic, sau mai degraba cu cat isi recupereaza investitia mai repede, cu atat este mai bine si nu este nimic criticabil in asta.
eu zic ca daca arunca pe piata locomotiva de epoca II, o sa bagam si vagoanele dupa ea.

Da, fara indoiala. La o 40.000 CFR epoca II la 950 de lei ar fi sarit mii de doritori, ar fi privit-o cu mare atentie, ar fi gasit toate defectele si ar fi spus: "nu o cumpar ca oricum nu am vagoane pentru ea".

O piata "de lumea a treia" se testeaza cu investitii minime - start-seturi simple sau vagoane. Nimeni nu ar fi investit cateva zeci de mii de € bune intr-o locomotiva care s-ar fi vandut in cine stie cati ani, cand un tiraj similar pentru tari din Europa Centrala inclusiv Polonia sau Cehia pleaca in mai putin de un an din magazine.
Ce am zis? Europa Centrala? A, da... probabil ca la ei nu e saracia de la noi, vor spune cei nescosi in lume.
 
Daca cei ce colectioneaza material pe H0 isi vad visele ceferiste indepartandu-se, la ce sa mai spere N-istii amatori de CFR ? Sper ca proiectul "Dacia" sa se materializeze in primul rand si privesc un pic cu retinere asupra viitorului CFR la scara N. Totusi poate primim un ajutor din partea colectionarilor maghiari si austrieci (ma gandesc la faptul ca asta au avut in vedere cei de la FLM in momentul in care au luat hotararea realizarii proiectului "Dacia"). Astept cu interes, la un pret normal FLM si o locomotiva H0 CFR ep 2 sau cum mentiona cineva, sugestii facile/accesibile de ceferizare a unui model existent.
 
Buna,

Proiectul "Dacia" pe scara N s-a nascut din dorinta personala a cuiva de a avea respectivele vagoane ca modele din productie industriala si s-a facut fara a lua deloc in calcul o eventuala piata pentru scara N in Romania, pe simplul motiv ca aceasta nu este considerata ca existenta. Nu cu douazeci de modelisti din care doar cinci au bani se face o piata viabila.
Intr-adevar, modelele sunt destinate in principiu pietelor austriaca, maghiara si germana, de unde au fost si cele mai multe precomenzi.

"Dacia" intarzie pentru ca o parte din matrite (Euf B si Bmpz 291, ambele ex-Roco) nu sunt disponibile pentru moment si nu va aparea (daca va aparea pana la urma) decat la jumatatea anului, dupa informatiile de care dispun. Nu cred insa ca aparita sa va revolutiona scara N in Romania, va fi poate doar un mic impuls.

Si la scara N exista proiecte pentru material rulant remorcat romanesc, atat de marfa cat si de calatori si nu neaparat de la Fleischmann. Vor fi, daca vor vedea lumina zilei candva, insa doar modele care circula "in afara".
 
Buna Horia, asteptam cu mare interes vagoanele respective si atata vreme cat exista o speranta, sper. Noutatile anuntate de FLM cel putin in privinta vagoanelor N de pasageri/marfa cu mentiunea "acum cu kkk" sunt, din ce cunosti, bazate pe modele Roco ?
243-ul DR il regasesc in 143 573-4 DR de la Roco, e acelasi lucru in afara de noua iluminare cu tech. LED si mufa decodor ? Boghiurile extrem de bine realizate precum si carcasa par similare, sper sa fi rezolvat "jocul" carcasei pe sasiu si sa fi "gasit" ceva clipsuri de fixare altele decat tampoanele. Si sper ca acel "cuiva" sa fie "unul dintre ai nostri" :)