Muzeul Locomotivelor cu Abur din Sibiu

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Da tipu ă’l㒠dr. doc. acad. nob. hon. cau. adi. minune. fă’ră’. numă’r. Bellu nu vede acest patrimoniu cum se degradează’?

E.
 
Daca ar fi fost interes sigur se facea ceva. Din punctul meu de vedere, locul lor este acolo in depou, o idee extraordinara ar fi fost constructia unei hale peste liniile din spatele depoului si amenajarea sa pentru vizite si reconditionarea masinilor. Eventual in dreptul fiecareia cate o descriere , o scurta istorie etc etc ..... nu cred ca exista loc mai bun sa faci chestia asta.

Sa vedem acum ce o sa faca marele si tarele "guru" bellu care cica vezi domne a fost sau e implicat direct in activitatea muzeului Sibiu.

Mai mult ca sigur soarta acelor piese ar fi:
1. se vand la straini
2. se vand la fier vechi
3. le degradeaza vremea
4. le degradeaza tiganii
5. ajung prin vreo gara (vreo idee stralucita a megastarului)

Din cinci variante posibile nici una nu e buna. Ce facem ?! Stam si ne uitam :|
 
Apoi io nu ma pricep, dar o petiţie la minister, şi la Johannis, şi la d-şoara Udrea, acum în prag de campanie electorala s-ar putea s㒠aib㒠ceva succes.

O petiţie care s㒠conţin㒠fotografii de la SB, şi şi de la alte muzee din EU, s㒠vaz㒠ce au alţii şi ce n-avem noi.

Că’utam acum pe gogule pă’mânt, dar nu-mi mai aduc aminte unde pe lâng㒠Izmir, într-o gar㒠terminal㒠un muzeu impecabil la TCCD.

E.
 
Cele mai probabile variante sunt 3 si 4 desi nici expunerea lor prin vre-o gara nu e o idee rea ( in mintea megastarului :-x )

Oricum foarte bine realizate pozele , felicitari. Am si cateva intrebari:

1: Cele din partea "nevazuta" (aburoase&vagoane) ce soarta vor avea? intreb asta din cauza ca ar fi ceva extraordinar sa vedem o garnitura expusa intr-un muzeu, in adevaratul sens al cuvantului sau ,de ce nu, una care sa circule impreuna cu o aburoasa ...

P.S: Ce ciudat arata un Desiro langa o aburoasa :lol:
 
...din cele stiute de mine la Sibiu se afla si 1 Baldwin & Works...ultima "americana"...din Romania...din poze vad ca nu mai apare...o fi la reparat sau a luat si ea drumul Jimboliei?
 
Claudiu nu stiu despre ce locomotiva vorbesti, nu am vazut nimic care sa para american, partea publica a muzeului nu m-a interesat foarte mult deci e probabil sa fi omis fotografierea locomotivei in cauza. Poate daca are cineva vreo poza as putea sa va spun daca mai e acolo sau nu.

Legat de petitie nu stiu ce sa zic dar nu ar fi o idee rea.
Sunteti de acord sa facem demersurile necesare pentru intocmirea unei astfel de petitii ?
 
claudiu_ne2000 a spus:
...din cele stiute de mine la Sibiu se afla si 1 Baldwin & Works...ultima "americana"...din Romania...din poze vad ca nu mai apare...o fi la reparat sau a luat si ea drumul Jimboliei?
A luat drumul spre Tirgu Mures impreuna cu un 230...,am vazut pozele pe un forum dar nu mai stiu care.
 
@ Sogard:

Multumesc mult de tot pentru pozele minunate! Desi, recunosc, am privit cu jale unele exponate mancate de rugina. Daca mai zac mult in felul asta, in cativa ani n-o sa mai avem mare lucru din ele.

Din cate stiam, primarul Johannis avea in plan realizarea unui muzeu al tehnologiei secolului al XIX-lea intr-o zona industriala abandonata. Din pacate insa, locomotivele existente tin de Ministerul Transporturilor, care nici n-are bani si interes sa faca ceva cu ele, dar nici nu cedeaza obiectele de patrimoniu altora care ar putea sa aiba grija de ele. Vorba aia, mai bine sa se faca rugina in curtea mea decat sa le ingrijeasca altii. Vedeti si voi cum se pune problema in cazul locomotivelor de patrimoniu de care s-a ocupat Georg Hocevar. Astfel incat salut ideea unei petitii adresate forurilor de resort, insa am mari indoieli ca s-ar putea misca ceva in tara asta. In general, sau in mod specific printr-o petitie semnata de cetateni. Indiferent cat de bine intentionati am fi.

"Americanele" sunt locomotivele din seria 140 construite de firma Baldwin in jurul anului 1920. Sunt chiar putin uimit ca nu apare locomotiva 140, era printre primele pe care o intalneai mergand in zona aceea. Cand am fost eu la Sibiu era in partea din spate a depoului dupa remiza circulara, pe prima linie dinspre calea ferata. Pe a doua linie era locomotiva din seria 142 si pe aceeasi linie in spatele ei o serie de alte locomotive printre care si 7311 care apare in pozele tale.

Cine stie, poate au "salvat-o" si pe 140 de la rugina care-o manca, si acum este tingiri la turci? :(

LATER EDIT: @ Amiralul: multumesc de precizari, sunt bucuros sa stiu ca 140.117 a ajuns la Targu Mures. Sper sa fie bine ingrijita acolo!
 
Am mutat la aici la Istorie si literatura feroviara subiectul pentru ca sunt si descrieri la locomotive pe primele pagini.

Locomotiva 140.117:


okhiu a spus:
mi.tudor a spus:
Ai cumva mai multe poze sau poate detalii cu cele 2 aburoase din Razboieni?

Salut, tot ce iti pot spune este ca prima locomotiva era 140.117 + tender 140.138. A doua locomotiva nu avea nicio placuta pe ea. Aici ai inca doua poze, din pacate le-am facut din tren si eram in primul vagon, iar locomotivele in capatul celalalt.

picture066wi.jpg


picture067kj.jpg


Le-am vazut acolo vineri 13 mai, duminica 15 nu mai erau.
[/quote
 
...poate florin-Dej stie mai multe despre locomotiva...in 1994 era perfect functionala, a mers chiar pana la Budapesta la celebrul "raliu"al locomotivelor cu abur si dupa aceea am auzit ca a expirat cazanul si de aceea a fost trasa la "parcul rece"
 
sogard_2003 a spus:
Daca ar fi fost interes sigur se facea ceva. Din punctul meu de vedere, locul lor este acolo in depou, o idee extraordinara ar fi fost constructia unei hale peste liniile din spatele depoului si amenajarea sa pentru vizite si reconditionarea masinilor. Eventual in dreptul fiecareia cate o descriere , o scurta istorie etc etc ..... nu cred ca exista loc mai bun sa faci chestia asta.

Sa vedem acum ce o sa faca marele si tarele "guru" bellu care cica vezi domne a fost sau e implicat direct in activitatea muzeului Sibiu.

Mai mult ca sigur soarta acelor piese ar fi:
1. se vand la straini
2. se vand la fier vechi
3. le degradeaza vremea
4. le degradeaza tiganii
5. ajung prin vreo gara (vreo idee stralucita a megastarului)

Din cinci variante posibile nici una nu e buna. Ce facem ?! Stam si ne uitam :|


interesantul a spus:
Apoi io nu ma pricep, dar o petiţie la minister, şi la Johannis, şi la d-şoara Udrea, acum în prag de campanie electorala s-ar putea s㒠aib㒠ceva succes.

O petiţie care s㒠conţin㒠fotografii de la SB, şi şi de la alte muzee din EU, s㒠vaz㒠ce au alţii şi ce n-avem noi.

Că’utam acum pe gogule pă’mânt, dar nu-mi mai aduc aminte unde pe lâng㒠Izmir, într-o gar㒠terminal㒠un muzeu impecabil la TCCD.

E.

Buna dimineata! Nu mai visati, ca sa fie un muzeu adevarat la Sibiu trebuie vointa, initiativa si multi, f.multi bani. Cum pe nimeni nu intereseaza fierul vechi de acolo nu o sa vedem prea curand miscare pe acolo. Nu putem spune ca la Sibiu este muzeu, acolo este o bataie de joc.

Asa trebuie sa arate o locomotiva intr-un muzeu ?
sogard_2003 a spus:


Cine sa aiba grija de exponate? "Expertul" lui peste? Iata ce trebuie el sa faca:


270461_200655076654061_100001287090361_610697_3583040_n.jpg



Nu suntem in stare sa avem grija de 3 locomotive care pana de curand functionau, 231.065, 230.516, 50.065, si noi vrem trenuri turistice. Nu mai intru in detalii cu bataia de joc care se numeste Dracula Express.

Nu mai visati la Lenuta, la Johannis si la petitii, daca era sa se faca treaba la Sibiu se facea.

Sa zicem ca nu avem pretentii la trenuri turistice asa cum era acum 15 ani, ci de o cosmetizare a zonei, de a da o mana de vopsea pe locomotive.

Sa se implice comunitatea de pasionati? Sa zicem ca trecem peste toate piedicile care vor fi puse de depou, minister si altii, sunt curios cine se prezinta sa dea o mana de vopsea la locomotive, sa taie copacii, iarba...

Imi vine in cap acum Bunicuta de la Sf. Gheorge. Cand nu am anuntat ca mergem sa muncim la ea au fost voci care au tipat ca nu se anunta ca sa participe si ei, cand am anuntat ca mergem la Bunicuta si la Covasna la munca, doar 2 persoane de pe forum au venit.

Chiar vreau sa vad o petitie facuta si semnata de membrii forumurilor din tara.



Viitorul? Noi punem poze pe forumuri, se mai trezeste un subiect din asta la viata, se scrie 1-2 zile si gata.

Si ca sa raspund la intrebarea ta Dragos, le degradeaza vremea.


Am uitat, 231.065 care teoretic e la Sibiu dar de fapt rugineste in curte la Regiotrans in Brasov va ajunge si ea la Tg. Mures langa 140.117 si 230.224
 
Am inteles ca locomotivele care se duc la Tg mures sint proprietatea Stf,aia cu turismul feroviar.Vreau sa duca si 50.065 de la Oravita,ca acolo nu sta bine in remiza inchisa ... Nu stiu daca nu cumva si 142. de la Oradea nu este a lor,ar fi culmea sa o mute si pe aia.231.065 e sechestrata de regiotrans la Brasov. :(
 
,,Muzeul" de la Sibiu s-a nascut mort din start, la initiativa marelui om de cultura Bellu si a catorva persoane din conducerea Regionalei Bv si a fost ,,inaugurat" prin 1994, practic toate locomotivele le-au fost bagate pe gat celor din Depoul Sibiu. Bineinteles ca cei din conducerea depoului n-au fost de acord din start cu aceasta treaba si nici nu i-a interesat vreodata soarta acestor locomotive, nici macar a celor care erau la un moment dat in stare de functionare.

Totul a fost pentru ei o simpla sarcina de serviciu si nimic mai mult. De pasiune nici nu s-a pus vreodata problema, azi daca am merge si le-am lua de-acolo probabil ca ar da si o masa la restaurant. Partea mai tragica a fost cand s-au adus de la Bucuresti locomotivele apartinand muzeului CFR si carora le-au fost demontate in vederea transportarii biele si diferite mecanisme care nu au mai fost montate la loc niciodata iar ulterior au fost furate.
Dintre ele o parte au fost puse pe niste radiale iar altele zac si acum fara o minima intretinere aruncate pe liniile din spatele depoului (ex. 1420.008). In anul 1994 norocul a fost ca noi sa ne miscam mai repede si sa o aducem pe 151.002 de la Razboieni la Dej.

Altfel ajungea la Sibiu. Legat de muzeu ce sa va spun , cheltuielile de amenajare si intretinere a materialului rulant intr-adevar nu sunt mici, problema cea mai mare este in a le scoate din mizerie si a inlocui cat de cat ce se poate, iar aici intervine ceva :pASIUNEA. Fara pasiunea si nebunia noastra de a cauta prin tot felul de cotloane de prin depouri, remize de mult uitate, de a aduna tot felul de piese, table, de a mai pune de la tine ceva pentru stiu esu, niste suruburi, de multe ori neputand dormi noaptea de grija ca a doua zi trebuie sa pleci spre casa cu locomotiva sau vagonul si nu sti cum se va comporta in parcurs, riscurile asumate nu stiu daca la aceasta ora in conditiile in care in afara de disponibilizari, salarii taiate, lipsuri de tot felul mai are cineva chef sa mai faca ceva.
La Dej nu ne-am pierdut speranta si inca mai luptam sa mai salvam cate o locomotiva, niste vagoane si pot sa va spun ca pasiunea nu a murit. La ora asta suntem pe cale de a termina locomotiva 40.007D si pe punctul de a incepe lucrul la vagon. Pot sa va spun ca la ora cand va scriu acesste randuri materialele pentru restaurarea locomotivei si vagonului sunt asigurate in totalitate.

Cei care lucram locomotiva si vagon pot sa spun ca avem sustinere din partea conducerii unitatii si chiar si a D-nei Directoare a Sucursalei de Marfa Transilvania D-na Luminita Popa care chiar ne-a vizitat in cateva randuri, fiind chiar incantata de ceea ce a vazut.

Oricum, la Sibiu va pot asigura ca nu veti avea de vazut schimbari spectaculoase in curand.
 
Buna seara,


Asa cum am mai spus in repetate randuri, oamenii se impart in doua categorii: cei care tac si fac (exemple: actiunea cu "Bunicuta" de la Sf.Gheorghe, munca lui Florin La Dej, munca lui Georg peste tôt) si cei care latra in presa scrisa si vorbita si care se inconjoara de alti "oameni" asemenea lor; actiunile celor din urma in general dureaza pana ce a trecut mai departe camera televiziunii locale sau tovarasa ministra in vizita de lucru s.a.m.d.; mai se adauga la cocktail si cativa "latrai" natangi, creduli si cu gura mare (care uneori ajung dupa aceea sa se mire "Doamne, cat de departe s-a ajuns!) si cocktailul romanesc al disparitiei patrimoniului prin nepasare este perfect.

La inceput am crezut ca lui Georg i se trage in cap de "omul de nestiinta" pentru ca e strain "venit sa ne fure tara", dupa aceea am remarcat ca acelasi "om de nestiinta" da si in echipa din Dej cu aceeasi inversunare; de fapt ar da in oricine incearca sa faca ceva cu "locomotivele sale", asa cum a spus-o de mai multe ori; numai ca, stimate tovarase colonel, "om de nestiinta" si fiu de onoare al Patriei, hot de documente agramat si luptator neobosit si acum la saptezeci-si-prea-multi ani, nu sunt locomotivele dumitale si nu ar fi rau sa o intelegi, de preferinta inainte de a accepta cuvenita pensie la locul de veci.

Pentru moment asta e situatia si nu se poate schimba nimic; vor fi mai departe oameni care vor munci in tacere, oameni care vor face apeluri publice la lupta si al caror entuziasm se va sterge complet atunci cand ii va chema nevasta la masa si neoameni care vor distruge tôt sub pretextul reorganizarilor, regruparilor si altor bazaconii. Respect si sprijin cat pot prima categorie, o detest in tacere pe a doua, iar despre a treia pot sa spun ca ea m-a facut sa parasesc definitiv Romania.