...Astăzi e miercuri 13.06.2012; a trecut aproape o săptămână de când la Cluj a ajuns a doua "bucăţică" de tramvai, fabricat în Polonia. Am avut bucuria să conduc convoiul de la Borş la locul de descărcare, pe str. M-şal I.Antonescu, capătul din apropierea podului de pe calea Floreştiului. Venind dinspre Floreşti, ne-am lăsat pe dreapta podului, am intrat pe I.Antonescu şi am urcat pe această stradă până în giratoriul de sus, unde se desprinde str. Izlazului, unde am întors, şi am revenit jos la pod, aliniind trailerul pentru descărcarea tramvaiului direct pe şine.
Dar, să începem povestea.......
08.06.2012......Tramvaiul, intrat în ţară la 04:45 stă în aşteptare până după 07:30, când ni se va trimite un nou aviz de competenţă pentru eliberarea autorizaţiei speciale, avizul primit în ziua precedentă, fiind tot cel de la primul tramvai. într-un fel e "bine" fiindcă am vreme de ceva "pozulit", mai pe lângă tramvai, mai pe sub tramvai, nu fără a simţi că măcar din când în când, "cineva" se mai uită la mine....aşa, din pură curiozitate.........
Fiindcă timp mai e destul, încep să trag cu ochiul şi pe sub "poalele" tramvaiului, aşa că încep cu genoflexiuni, prin locurile pe unde am accesul facil.....botul tramvaiului, sub postul de conducere.....
........cu imaginea asta termin cu "dedesubturile" şi revin la exterioare, nu de alta dar, sunt anunţat că hârtiile sunt gata peste puţin timp....
.....în poza asta, a treia, suntem gata de plecare, după ce am fost "goniţi" de pe locul celor două poze anterioare, de un poliţist de frontieră, care era deranjat de ceva (el ştia de ce) şi care ne ameninţase cu o amendă de 1000 lei...nu avea răbdare nici măcar cât să incarce şoferul buteliile cu aer, ca să se poată mişca din loc.....(după ce am stat pe loc de la cinci dimineaţa).....deci, ora 09:12 pornim spre Cluj, nu înainte ca la "Master" pe calea Borşului, să mai stăm pe loc încă o jumate de oră, la controlul i.s.c.t.r.-ului, finalizat cu bine, fiindcă n-au avut nimic de găsit.
....muncim din greu, am adunat toţi caii putere şi i-am pus la ham, căţărându-ne pe serpentinele Pietrei Craiului, cu toată lungimea noastră de 39 m cap-coadă.
.....turismul (cu cutia de bagaje pe acoperis), care este în dreptul cabinei la capul tractor, va fi ghidul nostru prin oraş, până la locul de descărcare. Suntem la o pauză de câteva minute, la intersecţia spre Săvădisla, de la intrarea în Floreşti, unde luăm legătura cu persoana de contact.
...suntem pe str.M-şal Antonescu, în giratoriul de unde se desprinde str. Izlaz; aici întoarcem şi-o luăm iar la vale, la locul de descărcare.
.......totul e gata pentru descărcare, manevră care se face cu spatele tramvaiului; strada fiind în pantă, tramvaiul coboară uşor, prin frânare, de pe trailer şi odată ajuns complet pe şine, după ce trailerul va fi luat de pe şine, se va pune în mişcare prin curentul din firul de contact, luând-o la deal şi o oră mai târziu, l-am găsit în depoul din "Mănăştur"....La 13:30 ne-am oprit la locul de descărcare.
Poate se întrebă careva cum luam virajele....în maşina de însoţire din spate, a stat al doilea şofer polonez cu telecomanda de la trailer, pe tot traseul, el fiind cel care "manevra" roţile trailerului la cea mai mică curbă şi verifica alinierea remorcii la mersul pe linia dreaptă.
Asta e povestea lui SWING nr.2! Vescule, credeam că dau de tine , dar nici Gam3 nu ştia pe unde bântui. Din ce stiu de la cei de la "RATUC", pe 16.06 ar trebui să apară în Cluj, SWING nr.3 !!!
Să fiţi sănătoşi!