Sper sa nu transformam topica in discutie aprinsa, dar tin sa-ti raspund la intrebare. Tin sa precizez ca e o parere personala, fie ea corecta sau gresita.
Situatia tramvaielor din Cluj prin ochii mei:
- tramvaiele au fost indroduse pentru a deservi fluxul de muncitori pentru zona Iris - Terapia, Cug si ce a mai fost prin zona. Industia nu mai exista, momentan tamvaiele nici nu mai merg pana la depul din Bulgaria ci intorc undeva pe la mijloc.
- in ziua de azi nu mai exista tramvaie cu vagon. Ma rog, ele exista dar nu mai circula cu vagon. Motivul e evident; nu mai sunt atati pasageri. Varfurile maxime pot fi acoperite si de autobuze.
- soseaua adiacenta liniei de tramvai a fost tot timpul un dezastru. An de an se turnau bani in reconditionari ale liniei/asfaltului. Daca tot vorbesc desrpe linie, pot spune ca si martor ca linia curenta de tramvai e un hazard. Tije din linie se deprind si mangaie burtile masinilor. Linia e al naibii de alunecoasa, iar pe ploaie sau pe timp de iarna mai exista soferi care aluneca. (mai rar dar exista, vezi exemplul unui Matiz plonjat intr-un taxi ce statea in stand pe Plopilor)
- natura vechii cetati Napoca permite la limita circulatia tramvaielor. La semafoare nu mai poti sta pe banda ocupata de tramvai ca iei amezni (cunosc cazuri concrete), si astfel toti soferii se ingramadesc care pe unde. Notati ca orasul Cluj-Napoca nu are un trafic usor, iar strazile sunt relativ inguste.
La Cluj nu se fluidizeaza traficul prin schimbarea infrastructurii de tramvaie. E nevoie de mult mai mult de atat, dar nu vreau sa dezvolt ideea aici.
- eu nu cunosc un tramvai silentios in Cluj. Ma rog, nu e vina lor, ci mai degraba a liniei de tramvai; in consecinta acesta este un punct discutabil.
Pentru a argumenta cateva idei de mai sus, prezint cateva observatii din ultimele luni in zona Iris (Linia 100/102). Am circulat in zona aproape zilnic in jurul orelor :7:30-8:30 si 18:00:-19:00. Statiile sunt pustii, iar cand vezi un tramvai te trezesti cu o imagine ridicola a unui singur pasager care coboara din el. Drumul e o loterie. Exista trambuline adevarate iar in capat, chiar la iesirea din Cluj spre Tetarom 2, nu mai exista asfalt pe langa linie. Linia face dreapta acolo mergand spre depou; iar tu ca sofer esti obligat sa intrii pe contrasens pentru a evita sina. Recent l-au umplut cu vreo 2 lopeti de bitum.
Cei care stau pe Primaverii sau Horea simt tramvaiul in propriile case.
Ca si pasager, nu vorbesc in necunostinta de cauza. Am locuit in Manastur dinainte de introducerea lor, am 10 ani de naveta cu RATUC din care cel putin 4 cu tramvaiul.
Ce mi-a mai ajuns pe la urechi ar fi faptul ca municipiul ar pierde o stea daca renunta la reteaua de tramvaie. Nu stiu cat este de adevarat sau nu, dar aparent are nevoie de toate mijlocaele de transport din prezent pt a-si mentine epoletii.
Am plecat urechea si la cateva emisiuni TV sau Radio in care erau prezenti reprezentatii primariei sau sustinatori si sincer, nici unul din ei nu a fost in stare sa ofere un argument solid pro reabilitarii liniei VS eliminarea ei.
Drept concluzie tin sa precizez ca nu ma opun reabilitarii ci doar ca n-o sustin. Punand avantajele si dezavantajele in balanta nu reusesc sa vad motivul reabilitarii.
Nu va suparati pe mie ca am ca am o viziune mai intunecata asupra problemei
