MOCANITA 2013

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

PDI

Well-Known Member
Trenulist
27 Februarie 2016
896
2
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
AGENDA CULTURAL-SPORTIVà RÂȘNOV, 2013

- 18-20 ianuarie, Cupa de iarn㒠FIS la schi să’rituri
- 10 februarie, Flacă’ra olimplic㒠la Râşnov. Concert VOLTAJ
- 16 februarie, Maratonul Ză’pezii
- 17–22 februarie, Festivalul Olimpic al Tineretului European
- 26-28 aprilie, Festivalul de Foarte Scurt Metraj
- 2 mai, Mai aproape de Paşti - concurs de încondeiat ou㒠(Cetatea Râşnov)
- mai-iunie, Maialul Râşnovean
- iunie, Zilele Râşnovului şi Festivalul Ecvestru
- 23-24 iunie, Festivalul Rozelor (Cetatea Râşnov)
- 24-30 iunie, Festivalul pentru copii Jocmania (Cetatea Râşnov)
- 1-7 iulie, Mystery & Thriller Festival
- 4 iulie, Ziua Cetă’ţii Râşnov
- 12-14 iulie, Ghost Gathering Festival
- 19–21 iulie, Expozitie concurs de modelism feroviar Cupa Mocă’niţa, editia a-XXV-a
- 19-21 iulie, Turnirul Cetă’ţilor (Cetatea Râşnov)
- 2–11 august, Festivalul Internaţional de Film Istoric
- 23-25 august, Festivalul International de Reconstituire Istoric㒠“în Numele Trandafirului” (Cetatea Râşnov)
- 30 august - 1 septembrie, EtnoFest Râşnov




Dupa cum vedeti, suntem acolo!
E cazul sa strangem randurile si sa incepem inscrierile : participanti, modele.
Se pare ca primul pe lista este Dl. Darie Nicolae, fost mecanic la Dep. B.C., cu 8 locomotive romanesti marimea I (1/32) realizate integral din "materiale reciclabile"!
 
Salutare tuturor si pentru cei ce pe alte forumuri care nu ma cunosc "Bogdan I" este :
1. cel care a organizat 3 editii de "Colectii si Colectionari " in Brasov si a reusit sa inpace pe toata lumea din toate colturile tarii si pe toate standardele, scarile si DC/DCC sub un singur acoperis.
2. A facut impreuna cu Gam3 prima diorama deschisa publicului din Romania - Vezi diorama de la Sinaia
3. A participat chiar daca "din umbra", fizic a fost Gam3 (impreuna avem modulele facute) la majoritatea expozitiilor din tara.
4. El si Gam3 au facut primele module din tara inainte sa existe standardul x, y, z module cu ajutorul carora a reusit sa arate acestei tari ca exista si asa ceva si ca idee am facut o expozitie deschisa publicului larg doar cu modulele noastre totul functional si copii au fost incantati. (expozitia de craciun din Brasov, expozitia de la Sf.Gheorge)"
5. A participat activ la restaurarea si conservarea unei locomotive cu aburi "Bunicuta de la SF.Gheorghe" si la defrisarea Planului Inclinat de la Covasna.

Pot continua dar nu acesta este scopul, in concluzie Bogdan I "subsemnatul" dupa discutiile de pe celalalt forum intre organizatorii si participantii unei expozitii in domeniu trag o concluzie - cand exista divergente si orgolii intr-un hobby prefer sa nu iau parte decat ca simplu vizitator, nu vreau sa fiu implicat in asa ceva.
Probabil ca multi ati citit acest topic si nu intelegeti despre ce este vorba, poate incalc regulamentul dar aruncati un ochi aici:

http://caiferate.fr.yuku.com/topic/3491/Modulele-Clubului-Improvizat-Bucuresti?page=21.UbjGU_l8nM0

Cum consider ca decat sa stau sa-mi fac conturi pe n.forumuri si sa copy paste pe fiecare, raman doar pe acesta in mare parte doar sa fiu la curent cu activitatile modelistice :)

Deci la Rasnov o sa vin in plimbare cu aparatul foto de gat, sa vad ce ati mai faurit fiecare si cui ii face placere sa bem o bere pe terasa.

PS.Sper sa fiu inteles si sa ne vedem cu bine la Rasnov (sa nu va strambati in fotografiile facute de mine)
 
Bogdan,

poate ca nu sunt eu in masura sa raspund pentru ca, cel putin in ultima vreme am fost mai degraba vizitator decat participant la expozitii. Dar totodata ma mandresc intr-un fel cu faptul ca am pornit discutiile relativ la standardizare.

Tot ce ai scris la realizari este adevarat, sunt merite care toti ti le recunostem dar eu as indrazi sa te compar cu Nokia :D
Erau lideri de piata absoluti, si cand a inceput sa se discute despre smartphone-uri eu au spus "sunt numai un moft, nu au viitor, nu se justifica sa investim in asa ceva". Rezultatul ? Sunt la un pas de faliment.

La fel si cu tine cu modulele, inca de la inceput ai spus ca standardul e un moft ca nu suntem la nivelul la care e necesar, etc... si ai refuzat constant sa te aliniezi la el, desi au trecut vreo 4 ani de la stabilirea normelor. Uite ca devine tot mai greu sa se participe la expozitii fara acest standard pentru ca lumea a inteles utilitatea lui.

Absolut de acord cu Andrei si restul care sustin ca expozitiile sunt un prilej de revedere , de legare prietenii, de rulat trenuri de distractie, eu sunt primul care am fost extrem de dezamagit de certurile dintr-o comunitate si asa minuscula.
Dar nu e mai frumos sa mergi la o expozitie in care in 2-3h ai asamblat totul si ai timp sa te bucuri de partea placuta a hobby-ului, fata de o expozitie in care cu 2-3 zile inainte, toata lumea nu stie pe ce sa mai puna mana, e nervoasa , isterica si care isi pierde esenta pana la urma , bucuria hobby-ului.

Este doar parerea mea, sper sa nu te superi pe mine, pentru mine ramai in cercul extrem de select al celor care au relansat aceasta pasiune in tara.
 
Eu inca sper ca Bogdan sa se razgandeasca (nu, nu la bautul berii, aia ramane stabilit). Tocmai ca e un "veteran" stie ca trebuie sa induri multe cand vrei sa organizezi ceva....
 
Razboiul furnicilor!
Pentru a nu incurca si pentru ca nu ne dorim probleme si vorbe cele 2 module nu vor ajunge la Rasnov. Punct.

Daca in viitor vom participa o vom face independent de toti, vom veni cu modulele noastre sub forma de diorama si nu ne vom lipi de nimeni chiar daca avem module standard.
 
@Bogdan I
Salutare... Eu, asa cum spuneam, cred ca orgoliile trebuie depasite si sunt convins ca se poate ajunge departe. Faptul ca mi-am asumat nestiinta despre tine nu inseamna ca am minimizat, ci doar ca sunt "noob", cum se zice pe afara, nu facusem legatura intre pasionatul de fotografie feroviara Bogdan I si cel despre care vorbeau acolo si chiar daca as fi facut-o mesajul meu a fost super direct: trebuie si se pot gasi solutii.

Cat priveste Gam3 cu decizia aceasta care nu lasa deloc usi deschise pot spune doar atat: Cand cineva spunea ca exista un razboi Sud/Nord am fost convins ca este o gluma de prost gust. Cand cineva spunea ca exista certuri... am fost convins ca sunt doar neintelegeri...

Acuma, cu amaraciune, vad nu numai ca intr-adevar exista tensiuni... dar nici nu le dati sansa detensionarii...

Cu stima! Si sper sa va razganditi!
 
Colegi, pasionati, prieteni, cluburi etc.

Eu nu sunt suparat pe nimeni (cine ma cunoaste mai bine poate sa confirme ca sunt greu de suparat), nu vreau sa supar pe nimeni si nu vreau sa creez "atmosfera" in acest cerc si asa restrans de pasionati feroviari oricare si sub orice eveniment s-ar strange ei.

Ca sa lamuresc un lucru - decizia de aseara asupra modulelor facute in colaborare cu Gam3 de a nu participa la aceasta este 100% a mea. Anul trecut ati avut o parte din module la Rasnov deci ? La fel o parte din ele au fost si la Petrosani, si la Cluj, in concluzie eu personal nu sunt in "razboi" nici cu sudul/nord/est/vest .
Modulele sunt in Brasov de Duminica seara cand au ajuns de la Cluj si mai mult ca sigur dupa modificarile ce trebuiesc sa le finalizez se intorc la Cluj sau la alta expozitie dar fara suparare nu la aceasta.

Nu este vorba de orgolii si neintelegeri, este o decizie personala pe care o apreciez daca o intelegeti. Probabil cei care construiesc module investesc timp si bani in aceasta pasiune pentru a se bucura de ea ma inteleg foarte bine.
 
Salutare.
respect ce ai scris, Bogdan. Uite insa usa trantita cu forta...si nu e prima data: "Daca in viitor vom participa o vom face independent de toti, vom veni cu modulele noastre sub forma de diorama si nu ne vom lipi de nimeni chiar daca avem module standard."

Dar este alegerea fiecaruia. De multe ori conteaza tonul, modul in care se spune ceva. Si nu am inteles niciodata de ce se traseaza linii de granita peste care nu se poate sari....

Si pe mine ma enerveaza ca trebuie sa stau pe doua forumuri, cu 2 reguli distincte parca pornite din ideea: ce este scris acolo la noi sa fie diferit... Nici mie nu mi-a placut ca am fost facut "mincinos" doar pentru ca sunt bucurestean sau prieten cu cei de aici ( amici, apropiati, cu hobby comun).

Ma bucur sa te cunosc la Rasnov unde sper sa stau mai mult de aceasta data
 
Imi pare rau ca s-a ajuns la situatia asta de conflict intre viziuni asupra expozitiilor/modulelor.
Dar, inca de la prima expozitie de la Rasnov ne-am hotarat sa facem diorama modulara numai din module standard, care sa se lege usor, fara improvizatii, lipituri si gauri in plus. Sigur, prima oara a fost o problema cu geometria reala a traseului si a trebuit sa facem o completare improvizata, pe care nu si-a dorit-o nimeni, dar la a doua expozitie totul s-a montat usor, fara emotii. Am hotarat chestia asta tocmai din considerentele explicate de Ionut, pe care nu o sa le mai reiau.
Partea a doua consta in faptul ca desi e al 3lea an in care ma ocup de diorama modulare, nu mi s-a transmis nici o informatie legata de alte module (in afara de cele deja cunoscute) si am aflat de pe celalalt forum ca ar exista o intentie, fara sa se explice exact despre ce e vorba, sa vad poze, un plan, orice...
Acum, o lasam asa, dar la Rasnov putem discuta mai usor fata in fata despre problemele astea.
 
Imi cer scuze ca intervin, dar cred ca este cazul sa exprim o opinie " minoritara ". Pe acest forum sunt multi care, asemeni mie, iubesc modelismul in general si cel feroviar in special, dar nu au bani/ spatiu/ timp pt a se afirma.
Sunt cei multi si tacuti care admira si incearca sa invete de la cei ca PDI, GAM3, Victorian, Bogdan I, Florin si ... inca multi altii.
Am fost ca turist si admirator la Brasov, Cluj, Rasnov si Sinaia. Admir si invidiez munca, modulele si colectiile dvs.
Dar ....
Dar ....
nu pot sa ma mai abtin sa nu comentez :
- Expozitia Brasov/Sinaia este mult mai atractiva pentru copii prin diversitatea reliefului, vegetatiei si materilului rulant ( conluzie apartinind a 2 copii proprietate personala + 4 nepoti si 2 fini carati dupa mine, media 6-10 ani )
- modulele standard sunt prezentul si viitorul dar cele vazute sunt .... destul de fade si atractive prin ... raritatea expozitiilor.
- inteleg ca totul este scump, ca materialul feroviar si infrastructura trebuie sa fie cat mai exact si corect reprezentat ... DAR .... mai multe cladiri si anexe "personalizate" ( scrachbuid ) ar inova aceste module.
Personal, constient fiind ca putini din "zeii" modelismului feroviar sunt de acord cu mine, cred ca este mai valoros sa creezi un itinerariu fictiv cu cladiri atractive si semnalizare/anexe/infrastructura riguros exacta, dacat un sector real si fad/neatractiv.
Copii sunt atrasi de varietate/culoare si actiune iar nu de precizia micronica ( care este importanta pt. noi) iar EI sunt viitorul acestei ramuri de modelism.
Nu am vazut nimic facut in acest sens.
Rectific... am vazut un club in Bucuresti ... dar ... atat!
Montaj dificil/ montaj facil .... nervi .... dorinta de intrevedere/ de evitare , totul e real, totul e supus dezbaterii si litigiului, orgolii se revarsa dar EXPOZITIILE SUNT PENTRU VIZITATORI - PENTRU A LE TRANSMITE O VALOARE, nu pt. organizatori.

Ca Vizitator/ platitor, citind postarile conflictuale anterioare, ma voi gandii : SE MAI MERITA SA MERG ? MAI EXISTA " DIVERSITATE IN UNITATE " ?

e doar o parere :(
 
In primul rand trebuie sa faci diferenta intre o expozitie permanenta si una temporara. E normal ca cea de la Sinaia sa fie mai "spectaculoasa", avand o suprafata mai mare pe care se desfasoara, de unde si posibilitatea unui relief mai variat. Dar...pe aia nu o poti muta usor dintr-o parte in alta. De aceea nu mi se pare o comparatie buna.
Legat de cladiri si anexe personalizate, iti recomand sa te mai uiti o data pe pozele cu modulele de la Rasnovul de anul trecut si sa-mi spui cate cladiri/poduri/alte anexe din productia de serie vezi acolo.
Sigur ca toti ne dorim expozitii mai mari, cu module mai variate si mai detaliate, dar pe langa bani, mai e si problema oamenilor care se implica in realizarea acestora, capitol la care bilantul e nasol.
Si daca tot e vorba de impactul asupra copiilor, as prefera sa inteleaga mai multe lucruri din expozitii, nu doar ca e o joaca. De aceea la Rasnov aducem si exponate statice, insotite din cand in cand si de explicatii, pentru a face vizitatorii sa inteleaga cultura feroviara. Si vreau sa zic ca o parte din vizitatori au percutat la chestia asta si au facut legatura cu ceea ce au vazut in realitate. In Ungaria am fost uimit sa vad copii de pana in 12 ani care stiau tipurile de locomotive MAV si erau foarte incantati de module.
Revenind la module, mai au un avantaj fata de o diorama de sine statatoare: faptul ca sunt standardizate permite diverse moduri de asezare, astfel incat se pot face circuite foarte variate, astfel ca vizitatorii vad in fiecare an altceva. Dar din nou, asta se intampla in cazul unui numar mare de module, facute de un numar mare de oameni.
Din nou zic, realizarea unui modul nu este complicata si nici foarte scumpa (in functie de ce e pe el), iar dimensiunea lor permite sa poata fi carate cu masina personala (spre deosebire de o diorama obisnuita). Eu pot sa dau exemplul meu, cand in 2011 am fost cu prietena mea, cu 4 module intr-un Logan si cu bagaje pentru 2 saptamani, deci se poate.
 
Salut
Imi cer scuze dar intervin si eu pentru ca diferentele Rasnov/Sinaia le-am ascultat si de la persoane de 35 de ani. Amandoua expo au fost vazute in aceeasi zi (sau 2 zile una dupa alta?) si mi s-a spus: Sinaia este foarte frumoasa.

Pai Sinaia este shinny:) este facuta cu bani, este facuta de profesionisti si este pentru expozitie care sa atraga. Cat priveste varietatea trenurilor am cateva aspecte negative care au fost total neglijate:
- lipsa oricarei garnituri romanesti (macar prin locomotiva)
- anunturile din gara care sunt in germana...

Dar acea diorama este foarte tare prin multe ale aspecte, inclusiv arata la un moment dat si cum este facuta...

Rasnov-ul este un pic de altceva... Nu ma uit la microni, sunt un total adversar al ideii acesteia de exactitate pana la nebunie (eu personal), dar ai lucruri facute de mana, pot vedea copiii cum unele lucruri sunt facute si altfel decat casutele VERO/Auhagen.

Ce mi-as putea permite sa sugerez organizatorilor pt alti ani este si coltul copiilor unde sa se faca un pic de teorie in acest sens... asa, cu joaca, cu Thomas-uri sau alte chestii asemanatoare...
 
Macheta de la Sinaia este extraordinara, atrage multi vizitatori, si intreaga locatie, cu tot cu locul in care cei mai mici se pot desfasura cred ca este un concept bine gandit.

Parerea mea despre standardizare am mai spus-o, dar pot sa vin cu o completare. Daca esti suficient de tare in parcare, adica daca poti construi un numar suficient de module feroviare pentru a asigura un circuit, nu mai ai nevoie de nici o standardizare, pentru ca iti faci "standardul" propriu.
 
S-a mai explicat de multe ori treaba asta insa vad ca lumea tot nu intelege.
Diorama de la Sinaia si cea de la Rasnov, Cluj si pe unde o mai fi sunt 2 lucruri complet diferite. E ca si cum ai compara expozitia de la Verona cu miniatur Wunderland. Sunt alta mancare de peste. Una e permanenta, e realizata cu multi bani si e fixa, nu se mai modifica nimic la ea. Asta e si dezavantajul la ea. Ok prima, a 2a, a 3a oara e frumoasa, insa a 4a oara deja isi pierde din frumusete, ca tot la fel ramane.
Dioramele modulare tocmai de asta sunt facute asa. Ca sa poti schimba configuratia traseului la fiecare expozitie, in fiecare an sa fie ceva diferit.
Daca cineva isi face propriul lui standard, felicitari, insa si acea diorama o sa ajunga la fel ca si cele statice, plictisitoare dupa cateva ori cand ai vazut-o, ca nu se modifica nimic.
Am fost la Balaton din 2008 si in fiecare an era alta configurare a liniilor, si tot timpu apareau si module noi, pe langa cele clasice.
Mai multe nu am ce sa spun, cine vrea sa inteleaga, bine, cine nu sa-si faca propriul "standard" si sa vada ce poate face cu el, ca tot nu o sa intelegea lumea de ce trebuie sa existe module standard si care e utilitatea lor. Treaba voastra, dar pe urma sa nu va mirati ca expozitiile nu depasesc dimensiunea unei sali mici sau a 2 camere.
Toate cele bune!
 
Dragi colegi de suferinta comuna.

Din punctul meu de vedere, a compara diorama de la Sinaia cu orice alt ansamblu de module de la orice expozitie temporara este ca si cum ai compara mere cu pere.

Diorama de la Sinaia este o diorama care nu se muta. Ca atare, pe aceasta diorama se pot monta o gramada de detalii care nu risca sa fie deteriorate sau pierdute la transport.

Deasemenea, la o diorama ca asta, nu esti constrans de dimensiunea unui modul (mai ales de latimea lui).

Din aceasta cauza este evident ca impactul asupra vizitatorului este mai puternic in cazul unei diorame fixe in comparatie cu un ansamblu de module, in principal datorita perspectivei.

Partea cu lipsa de trenuri romanesti nu este neaparat un dezavantaj. Cunosc o gramada de colectionari de trenulete care nu sunt interesati absolut deloc de modelele romanesti. In ceea ce ii priveste pe vizitatori, iarasi, este posibil ca o mare parte din ei sa nu fie interesati in mod special de trenurile romanesti. Pana la urma asta este o chestiune de gusturi, la fel cum unora le plac epocile mici sau altora epocile moderne.

@Tyco: nu prea poti sa pui modulele oricum; chiar daca ele se imbina perfect si functioneaza, iti dai seama ce inseamna sa legi un modul de campie cu unul pe care ai un munte. Nu prea merge. A, daca vorbim de un ansamblu de module, sunt intru totul de acord cu tine.
 
In fiecare an vizitez cel putin 4, 5 expozitii in UK. La fiecare expozitie pot fi expuse pana la 40 de diorame.

Ma credeti ca la nicio expozitie NU AM VAZUT VREODATA o diorama construita din module (cunoscatorii stiu care este diferenta dintre module si segmente).

Prin urmare, ce atata nebunie cu modulele astea pe continent???
 
Recitind cu atentie cele expuse anterior, sunt de acord ca nu am facut o comparatie prea stralucita.
Totusi daca s-ar folosi un relief montan pe mai multe segmente de module in locul unuia de campie, cred ca expozitiile ar fi mai spectaculoase.
Este o parere personala care nu are rolul de a inflama spirite.
 
Au fost si acolo expozitii cu module:
http://www.eurotrack.org/Eurotrack_photo/ET_2004.html
Pe "continent" e o modalitate de a colabora intre cluburile din diverse tari, de a rula trenuri mai lungi si pe distante mai mari, fata de micile diorame de acasa. Poate ca acolo e alta situatie.
 
Pentru ca in aproape o luna se da startul expozitiei, a venit timpul sa pregatim si concursul de modelism feroviar CUPA MOCANITA. Mai jos aveti regulamentul concursului, impreuna cu datele de care aveti nevoie pentru a inscrie modelele.

REGULAMENTUL CONCURSULUI

Expoziţia “DESTINAÅ¢IE RÂŞNOV - MODELISM ÅžI ISTORIE FEROVIARĂ” în cadrul că’reia va avea loc ediţia a XXIV- a a concursului de modelism feroviar „Cupa Mocă’niţa” se desf㒺oar㒠în perioada 19 - 21.07.2013 în sala Casei de Cultur㒠a Oraşului Râşnov, Piaţa Unirii nr.9. Acest eveniment doreşte s㒠reuneasc㒠principalele cluburi de modelism feroviar din ţară’, pasionaţii de modelism feroviar neafiliaţi , reprezentanţi ai CENAFER ( Muzeului CFR ) si investitori privati in transportul pe calea ferata. Acest eveniment aduce la cunoştinţa publicului o parte din istoria transportului pe calea ferata. Pe langa caracterul cultural aceasta expozite are si o latura umanitara, intrucat intrarea va fi libera, insa vizitatorii vor avea libertatea sa doneze cat doresc pentru ajutorarea Casei de copii de tip familial „BREBENEL”din loc Rasnov.Expozitia se adreseaza in egala masura turistilor care in aceasta perioada sun in numar foarte mare si locuitorilor orasului Rasnov si ai localitatilor limitrofe.
Organizatori sunt Primaria Oraşului Râşnov şi Asociatia Rosenau Turism, co-organizatori S.C. Rail Force SRL şi CENAFER prin Muzeul CFR.

La concurs se pot înscrie modelişti afiliaţi sau nu unui club, cu un numă’r nelimitat de modele. Aducerea modelelor în expoziţie se va face de câte un reprezentant al fiecă’rui club participant, sau individual, în cazul modeliştilor neafiliaţi în localitatea că’rora nu exist㒠un club de modelism feroviar. Modeliştii individuali sau cluburile, vor trimite o lista (conform Anexei 1) cu modelele ce se doresc a fi înscrise în concurs sau doar prezente în expoziţie şi cu delegaţii desemnaţi pentru aducerea lor pân㒠în data 12.07.2013 pe adresa de mail : [email protected] sau [email protected]

Amenajarea expoziţiei şi aducerea modelelor pentru expunere se va face în data de 18.07.2013.

Modelele înscrise în concurs trebuie s㒠respecte normele NEM şi vor fi împă’rţite în grupe de scă’ri şi pe categorii şi clase, dup㒠cum urmează’:

Material rulant

- Vehicule motoare:
A1 construcţii proprii integrale (realizate în întregime de modelişti, putând fi utilizate din producţia industrial㒠numai motoare, angrenaje, trolee, tampoane, cuple, roţi)
A2 construcţii proprii din subansamble (realizate prin folosirea unor subansamble provenite de la modele industriale)
A3 îmbună’tă’ţiri (îmbună’tă’ţiri aduse unor modele de fabric㒠)

- Vehicule remorcate:
B1 construcţii proprii integrale
B2 construcţii proprii din subansamble
B3 îmbună’tă’ţiri

E Modele de vitrin㒠(material rulant, realizat din kit-uri, artizanal, etc., nefuncţional)

Infrastructură’

C Clă’diri şi construcţii cu specific feroviar
D Tehnic㒠feroviar㒠(aparate de cale, semnale, etc.)
F Diorame şi module

Rugă’m participanţii pe cât posibil s㒠însoţeasc㒠modelul expus cu o etichet㒠conform Anexei 1.1 şi cu o imagine de documentaţie (poza sau plan), cu dimensiunea minim㒠10x10cm.

Juriul

Juriul format din 5 membri va fi ales din reprezentanţii cluburilor participante. Membrii juriului îşi vor desemna un preşedinte din rândul lor.
Notarea se va face dup㒠criteriile de mai jos, punctajul maxim ce poate fi acordat fiind cel din tabel.
Punctarea va fi fă’cut㒠individual de că’tre fiecare arbitru, pe foile de arbitraj (Anexa 2).
în cazul în care în juriu este desemnat un reprezentant care este în acelaşi timp şi concurent, acesta nu va de punctaj propriului model, la media final㒠luându-se în calcul numai notele celorlalţi patru arbitri.
în cazul în care între punctajele atribuite de doi arbitri pentru acelaşi model exist㒠diferenţe mai mari de 10 puncte, preşedintele juriului va media între acei arbitri pentru încadrarea în marja de 10 puncte.
Punctajul final al unui model se va stabili ca medie între punctajele ră’mase prin eliminarea punctajului cel mai mare şi cel mai mic dat de arbitri.

EVALUARE (PUNCTAJ)
Categoria Impresie şi calitatea lucră’rii Respectarea scă’rii Contribuţia proprie Funcţionalitate Punctaj total
A1 40 30 20 10 100
A2 40 30 20 10 100
A3 40 30 20 10 100
B1 40 30 20 10 100
B2 40 30 20 10 100
B3 40 30 20 10 100
C 50 30 20 0 100
D 40 30 20 10 100
E 50 30 20 0 100
Fth_ 50/40 30/30 20/20 0/10 100
th_ - nefuncţional / funcţional

Funcţie de punctajul obţinut, modelele se vor clasifica astfel:

Locul I 96 á 100 puncte
Locul II 92 á 95,99 puncte
Locul III 88 á 91,99 puncte
Premiu special 98,5 á 100 puncte (doar în mod excepţional)
Menţiune min 85 puncte (doar în mod excepţional)

Trofeul „Cupa Mocă’niţa”, este atribuit de juriu unui model deosebit, indiferent de punctajul obţinut în concurs.
Pentru ca in aproape o luna se da startul expozitiei, a venit timpul sa pregatim si concursul de modelism feroviar CUPA MOCANITA. Mai jos aveti regulamentul concursului, impreuna cu datele de care aveti nevoie pentru a inscrie modelele.

Aici aveti linkurile pentru descarcarea fisierelor (excell) ce contin formularele pentru inscriere si etichetele.

Anexa 1 : Fisa inscriere modele
Anexa 1.1 : Foaie etichete pentru modele
Exemplu eticheta pentru modele