Mistral 69 sau un TEE a la française

Sau:

Av4um:

9245315129_7b0fdb71f7_c_d.jpg


Vagonul care nu sunt sigur dac㒠e machet㒠sau jucă’rie:

9248103232_8336cbe6ce_c_d.jpg


şi vagonul restaurant:

9245318629_090c68651b_o_d.jpg
 
Având în vedere problemele care s-au ivit legat de vizualizarea imaginii, postez o poz㒠cu acel vagon care nu sunt sigur dac㒠e machet㒠sau doar o jucă’rie mai pretenţioasă’, poz㒠preluat㒠de pe disrubahn.piczo.com Zice c㒠a Apmh 18-80, climatizat, model 1:87 (lipseşte specificarea pasajului acoperit: ubergang):

i218929326_98293_5.jpg


Tot pe acel site apare un vagon care a intrat în componenţa TEE-urilor şi care pare a fi multifuncţional şi climatizat, model 1:87: ADmh 81-80
-clasa I
-bagaje
-bar pe dou㒠nivele

i233150037_36595_5.jpg
 
Mai frate, tu le cam incurci. Nu prea inteleg cu "macheta sau jucarie", e modelul unui vagon existent in realitate. De ce sa fie "jucarie mai pretentioasa"?
Vagoanele exista si azi si arata asa:
http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/201201/Apmz125-5-61-80-18-90-507-4-thho-2.jpg

La germani exista urmatoarele clasificari (pe exemplul unui actual Avmz 109):

Internationala, pana in 1968: Av4üm-62 sau Av4üm-65
Internationala, dupa 1968: 51 (61) 80 19-7x (8x, 9x) xxx-x
Nationala, 1968-1976: Avümh / Avümz 111
Nationala, 1976-cam 2002: Avmh / Avmz 111
Nationala, dupa 2002 si ultima modernizare: Avmz 109 si Bwmz 111 (declasate).

Prima ta imagine:
9245315129_7b0fdb71f7_c_d.jpg


arata vagoane produse incepand cu 1965 inca in epoca IIIb, adica inainte de 1968: un Av4üm-65 (compartimentat), un Ap4üm-65 (salon) si inca un Av4üm-65.

A doua ta imagine:
9248103232_8336cbe6ce_c_d.jpg


arata un Ap4üm-65 cu acoperis drept (la -62: acoperis rotund) insa cu inscriptii de epoca IVa. El se numeste Apümh sau Apümz 121.1, 61 80 18-7x/8x/9x xxx-x.

a treia ta imagine:
9245318629_090c68651b_o_d.jpg


arata un WR4üm(g)-65, din 1968 WR(ü)mh 132, 61 80 88-7x/8x/9x xxx-x.

Cat despre
i233150037_36595_5.jpg


este intr-adevar un ADüm-62, ulterior ADümh 101, in final ADm 101.
 
Si pentru constructorii vagonului 1:1 de asemenea. Asa cum spuneam, vagoanele mai circula si azi:
http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/201201/Apmz125-5-61-80-18-90-507-4-thho-2.jpg
 
Mulţumesc atât pentru ră’spunsurile lui lui Horia şi pentru cele ale lui Ferrocarril. Dubiile privind autenticitatea le-am avut la vagonul Ap4üm-65 din cauza numă’rului foarte mare de ferestre (16 la care se adaug㒠cele de la capete). Efectiv, îmi venea greu s㒠cred c㒠a circulat aşa ceva în realitate.
 
Apmz 122
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?31,5958173

Apare vagonul in 1983, 1984, 1986.

Ap(ü)mz 122

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/file.php?31,file=60161

Si aici:

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?31,5754612,5754991msg-5754991
 
Stiind ca 122 este urmasul lui 121, cu (partial) alta amenajare interioara si mai moden la cutie (usi culisante, nu pivotant-pliante).

Asa cum spuneam, vagoanele inca circula.

Numarul mare de ferestre este legat de faptul ca fiecare rand de scaune are fereastra sa. Astfel, calatorul care plateste bilet de clasa I este sigur ca va vedea ceva afara, nu un stalp ca la un A10mee al CFR sau o bucata de perete de plastic ca la Railjet...
 
O schem㒠a unui vagon multifuncţional care, ca şi aspect, seamă’n㒠cu Mistral 69:

http://farm4.staticflickr.com/3113/3198241715_d77b9f40da_o.jpg