Sal
Deschid si eu un nou subiect de prezentare a propietatilor mele la scara H0. Desi trenulesc de mai multi ani, inca nu am realizat nimic in privinta dioramei inafara de proiect si asta in principal din cauza spatiului si in secundat pt ca nu imi place sa fac ceva mic. Dar ca sa compensez acesta lipsa si dupa o minima documentare am inceput sa stiu ce imi doresc: epoca 2 - 3. Asa ca toate achizitiile mele au ce scop acea perioada, dar ca orice fost incepator posed si loco si vagoane din epoci mai recente pe care evident le voi vinde.
Ca sa incep de undeva, prima prezentata este de fapt ultima achizitie: BR18.4 de la Roco


Cred ca pozele spun totul desi nu sunt foarte incantat de calitatea pozelor dar atat poate aparatul. Despre model sunt multe de spus:
- motor cu volanta in tender, 2 poli, tractiune pe 2 osii la tender care au si cauciucuri de tractiune precum si pe cele 3 osii principale ale locomotivei transmisia facandu-se printr-un cardan care arata destul de inestetic in cabina loco.
- carcasa din plastic atat la loco cat si la tender, detalii foarte fine (de multe ori am dubii de unde sa o apuc) inscriptionate din fabrica dar si decaluri la punguta cu accesorii.
- rotile sint din plastic (ca si bielele) cu bandale de alama acoperita cu nichel. Are lamele colectoare de tensiune pe fiecare roata inclusiv pe osiile alergatoare (bineanteles inafara de rotile cu cauciuc de aderenta).
- din fabrica este pregatita pt. instalara decodorului de fum (intre timp am aflat ca este shutle nr. 11). Tot din fabrica a venit echipata cu mufa cu 8 pini dar fara decodor ci doar cu o placuta care ii asigura functionare in mod fara decodor.
- inclusiv cartonul cutiei este de o calitate deosebita iar pe interior aburoasa este protejata de straturi consistente de burete. In dreptul tampoanelor sunt 2 bucati de burete mai dur care asigura o stabilitate foarte buna. In cutie mai exista 2 pungute cu accesorii de montat gen scarite la tender, oameni in cabina, cuple scurte si normale pt fata si specile pt spate, etc, precum prospecte despre rodaj, rulaz, intretinere si gresare, demontare, etc
- mersul este foarte lin si regulat chiar la viteze mici in ciuda celor 2 poli, fara ruliu la trecerea peste macaze, loco virand pe R2 Piko fara probleme la viteza max (pe R1 nu am incercat) desi recomandat sunt R3. Caruciorul fata are o libertate destul de mare de miscare, osiile acestuia avand suspensie si pe verticala asigurata de mici arculete. Din cele 4 osi ale tenderului, asa cum spune-am mai sus, ultimele 2 osii au cauciucuri de aderenta iar primele 2 au libertate de miscare atat orizontala cat si verticala. Ca si suspensie pe aceste 2 osii exista atat arcuri cat si lamele culegatoare de tensiune.
- are 2 faruri pe fata si 2 pe spate ce se aprind in directia de mers. Problema cu aceste faruri este ca pe fata au o lumina prea alba care razbate de sub suportul lor iar pe spate sunt foarte slabe. Marturisesc ca nu stiu daca in realitate asa trebuie sa fie la o locomotiva din epoca 3.
Ce imi place: detaliile.
Ce nu imi place: trensmisia prin cardan care este destul de vizibila si lipsa tampoanelor functionale (neplacut surprins pt un model profi).
Ca si planuri de viitor preconizez achizitionare generatorului de fum cat de curand iar la anul cand se aproba bugetul, achizitionarea unui decodor de sunet si aici astept pareri.
Razvan
PS - Maine, in masura timpului, va voi prezenta si cealalta achizitie recenta, BR64 tot de la Roco

Deschid si eu un nou subiect de prezentare a propietatilor mele la scara H0. Desi trenulesc de mai multi ani, inca nu am realizat nimic in privinta dioramei inafara de proiect si asta in principal din cauza spatiului si in secundat pt ca nu imi place sa fac ceva mic. Dar ca sa compensez acesta lipsa si dupa o minima documentare am inceput sa stiu ce imi doresc: epoca 2 - 3. Asa ca toate achizitiile mele au ce scop acea perioada, dar ca orice fost incepator posed si loco si vagoane din epoci mai recente pe care evident le voi vinde.
Ca sa incep de undeva, prima prezentata este de fapt ultima achizitie: BR18.4 de la Roco



Cred ca pozele spun totul desi nu sunt foarte incantat de calitatea pozelor dar atat poate aparatul. Despre model sunt multe de spus:
- motor cu volanta in tender, 2 poli, tractiune pe 2 osii la tender care au si cauciucuri de tractiune precum si pe cele 3 osii principale ale locomotivei transmisia facandu-se printr-un cardan care arata destul de inestetic in cabina loco.
- carcasa din plastic atat la loco cat si la tender, detalii foarte fine (de multe ori am dubii de unde sa o apuc) inscriptionate din fabrica dar si decaluri la punguta cu accesorii.
- rotile sint din plastic (ca si bielele) cu bandale de alama acoperita cu nichel. Are lamele colectoare de tensiune pe fiecare roata inclusiv pe osiile alergatoare (bineanteles inafara de rotile cu cauciuc de aderenta).
- din fabrica este pregatita pt. instalara decodorului de fum (intre timp am aflat ca este shutle nr. 11). Tot din fabrica a venit echipata cu mufa cu 8 pini dar fara decodor ci doar cu o placuta care ii asigura functionare in mod fara decodor.
- inclusiv cartonul cutiei este de o calitate deosebita iar pe interior aburoasa este protejata de straturi consistente de burete. In dreptul tampoanelor sunt 2 bucati de burete mai dur care asigura o stabilitate foarte buna. In cutie mai exista 2 pungute cu accesorii de montat gen scarite la tender, oameni in cabina, cuple scurte si normale pt fata si specile pt spate, etc, precum prospecte despre rodaj, rulaz, intretinere si gresare, demontare, etc
- mersul este foarte lin si regulat chiar la viteze mici in ciuda celor 2 poli, fara ruliu la trecerea peste macaze, loco virand pe R2 Piko fara probleme la viteza max (pe R1 nu am incercat) desi recomandat sunt R3. Caruciorul fata are o libertate destul de mare de miscare, osiile acestuia avand suspensie si pe verticala asigurata de mici arculete. Din cele 4 osi ale tenderului, asa cum spune-am mai sus, ultimele 2 osii au cauciucuri de aderenta iar primele 2 au libertate de miscare atat orizontala cat si verticala. Ca si suspensie pe aceste 2 osii exista atat arcuri cat si lamele culegatoare de tensiune.
- are 2 faruri pe fata si 2 pe spate ce se aprind in directia de mers. Problema cu aceste faruri este ca pe fata au o lumina prea alba care razbate de sub suportul lor iar pe spate sunt foarte slabe. Marturisesc ca nu stiu daca in realitate asa trebuie sa fie la o locomotiva din epoca 3.
Ce imi place: detaliile.
Ce nu imi place: trensmisia prin cardan care este destul de vizibila si lipsa tampoanelor functionale (neplacut surprins pt un model profi).
Ca si planuri de viitor preconizez achizitionare generatorului de fum cat de curand iar la anul cand se aproba bugetul, achizitionarea unui decodor de sunet si aici astept pareri.
Razvan
PS - Maine, in masura timpului, va voi prezenta si cealalta achizitie recenta, BR64 tot de la Roco

