M304, Ploiesti Sud - Maneciu, dus[tren]-intors[bicicleta]

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mishu88

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2008
668
8
Falticeni, Pascani, Bucuresti
trenuriromania.blogspot.com
WEBSITE
http://trenuriromania.blogspot.com
LOCATION
Falticeni, Pascani, Bucuresti
M304, Ploieşti Sud – Mă’neciu, dus cu trenul şi întors cu bicicleta<i></i>, 30 august 2011<i></i>

IMG_0751%20viaductul%20Crasna.jpg


Sfârşitul verii calendaristice 2011 avea s㒠se încheie frumos, cel puţin pentru mine şi pentru prietenul meu pasionat de ciclism, fotografie, trenuri. Ne-am pus în gând s㒠că’lă’torim pe linia 304, Ploieşti Sud – Vă’lenii de Munte – Mă’neciu. Cei 51 de kilometri i-am parcurs începând cu dis-de-dimineaţ㒠într-un tren cu vagoane etajate pe o linie cu o vechime de peste 95 de ani (şi spun aceasta documentându-m㒠atât din bibliografia de specialitate, dar şi pe baza mă’rturiile preluate la faţa locului), construit㒠în întregime de fondurile proprii ale judeţului Prahova.

Valea râului Telejean este una dintre cele mai frumoase şi mai îmbelşugate vă’i din România. Deşi linia ferat㒠porneşte din câmpia înalt㒠a Ploieştiului, trecând prin gă’rile monumentale, Ploieşti Sud şi Ploieşti Nord, traseul urmeaz㒠râul Telejean, traversându-l de dou㒠ori şi se opreşte în zona nordic㒠a Subcarpaţilor de Curbură’, la o altitudine de ~600 de metri.

Trenul personal opreşte în staţii cu renume în economia şi geografia locului: Scă’ieni, Vă’lenii de Munte, Teişani sau Homoriciu. Dintre acestea, se remarc㒠Vă’lenii de Munte, un oraş cu o gar㒠pe mă’sură’. în scurta trecere pe cale feroviar㒠/ rutier㒠am fost plă’cut impresionat de aşezarea prahoveană’. Cu o istorie şi cu un fond economic bogat (a fost vamă’, şi apoi târg), gara Vă’lenii de Munte apare ca un simbol şi ca o dovad㒠c㒠s-a pus preţ pe transportul pe şine.

Ajungând la Mă’neciu, la nici un kilometru de capă’tul liniei, se afl㒠Barajul şi Lacul de acumulare Mă’neciu amenajat pe Râul Teleajen, dat în funcţie în decembrie 1996. în filmul propus v-am oferit şi câteva cadre ale acestui cadru natural excepţional. Mai mult, de-a lungul lacului exist㒠o potec㒠destinat㒠promenadei, precum şi o zon㒠de agrement susţinut㒠de şoseaua DN1A, Bucureşti – Vă’leni – Cheia – Braşov.

Fiind cu bicicleta din dotare şi cu aparatul foto agă’ţat de gât, am pornit cu al meu camarad feroviar pe drumul rutier din Mă’neciu şi pân㒠în Ploieşti Vest. Am traversat, rând pe rând, sate ca Homoră’(i)ciu, Teişani, Vă’lenii de Munte, Gura Vitioarei, Fă’get, Mă’gurele, Lipă’neşti, Boldeşti Scă’ieni, Blejoi şi frânând puternic pe macadamul Gă’rii Ploieşti Vest dup㒠50 de kilometri de pedalat.

Nu este un reportaj autentic dedicat liniei 304, ci este un clip în care că’lă’torul, omul care lucreaz㒠la calea ferată’, pasionatul şi natura îşi dau întâlnire, reieşind în final faptul c㒠o zi superb㒠se poate consuma că’lă’torind, alergând, pedalând, observând, admirând, fotografiind…

V㒠mulţumim pentru vizionare! Va urma...

http://www.youtube.com/watch?v=5f2XLiQSyLM
 
Am vazut-o şi pe asta...
Alt candidat la moarte.
Tipul ă’la cu dubiţa VW de la trecerea de nivel cu barieră’, care a dep㒺it coloana şi a trecut când bariera se ridica.
Vrreo dat㒠uit㒠c㒠este la o linie dublă’, face aceast㒠manevr㒠şi WRONG Pe celalalt㒠linie vine ghez㒺u şi...

Mulţi idioţi pi lume.

Altfel felicită’ri şi pentru acest reportaj, şi pentru toate.
 
interesantul a spus:
Vrreo dat㒠uit㒠c㒠este la o linie dublă’, face aceast㒠manevr㒠şi WRONG Pe celalalt㒠linie vine ghez㒺u şi...

Mulţi idioţi pi lume.

Altfel felicită’ri şi pentru acest reportaj, şi pentru toate.

Ghez㒺u calcă’, nu... îţi mulţumesc! :)
valahul a spus:
Frumoasa linia 304, 306 si dupa cum ti-am zis: ramane de facut reportaj pe linia 302 :?: :!: ;-)

Ră’mâne, ră’mâne!
Dr2005 a spus:
Cu ocazia asta vă’d c㒠au schimbat IDM-ul la Scă’ieni.

Pă’rea mai de treab㒠doamna IDM de la Scă’ieni! :)
dantm a spus:
03.32 mamaaa ce-i aicea--- 8) 8)

:D Concur㒠pentru Miss IDM Prahova, ce zici? O întrece pe stimata IDM din Buda? ;))


Revin cu o prezentare "in situ" a liniei:

30 august 2011 = Excursie FeRoviaR㒠Ploieşti Sud -- Mă’neciu<i></i>

Valea Teleajenului este recunoscut㒠în geografia României ca fiind una dintre cele mai frumoase şi mai bogate vă’i din spaţiul carpato-danubiano-pontic. Arborii să’nă’toşi, pă’durile dese, morile de apă’, mă’nă’stirile, pă’mânturile bogate, rodnice, reprezint㒠doar câteva puncte de culoare care se pot observa de-a lungul unei că’lă’torii cu trenul pe linia Ploieşti Sud -- Mă’neciu.

începând cu Ploieşti Sud, gara construit㒠în pur stil sovietic, dar impozant, trenul se încadreaz㒠pe valea râului Teleajen traversându-l de câteva ori, trecând prin Vă’lenii de Munte şi ajungând în Mă’neciu. Mai toţi că’lă’torii care vin dispre Ploieşti coboar㒠la Vă’leni, iar alţii urc㒠la Vă’leni şi se dau jos, rând pe rând, pân㒠aproape de Mă’neciu.

Existenţa acestei linii pe hart㒠dateaz㒠din timpul Primului Ră’zboi Mondial, trenurile circulând între Municipiul Ploieşti şi Teleajen dup㒠18 noiembrie 1918. Interesant de remarcat este faptul c㒠linia a fost construit㒠în regia proprie a judeţului Prahova. Dar ce folos... comuniştii au preluat linia pe 1 septembrie 1948 şi totul a ajuns sub egida Regionalei de Cale Ferat㒠Bucureşti.

Spectaculozitatea liniei apare la final, când între staţiile Homorâciu şi Mă’neciu sunt curbe cu raze minime de 196 de metri, calea ferat㒠se prezint㒠cu declivită’ţi de puţin peste 21 la mie, iar rezistenţa caracteristic㒠maxim㒠de 22 kg/t face ca motorul locomotivei de tracţiune s㒠genereze forţa cuvenită’, şi implicit sunetul şi fumul atât de vânate de pasionaţi. Ca s㒠nu mai spun de viaductele nemţeşti peste pârâurile Crasna, Valea Mare şi Secuianca, care pot fi lesne de admirat datorit㒠poziţionă’rii lor în peisaj deschis.

Și aşa, calea ferat㒠pe care acum se circul㒠cu viteze nu mai mici de 40 de km/h, dar nici mai mari de 70 km/h, îşi primeşte trenurile şi că’lă’torii dornici de o plimbare de serviciu/de voie/de nevoie/de drag. în Mersul Trenurilor apare ca M304, iar pe hart㒠numă’r㒠aproape 51 de kilometri, prezentat㒠în faţa dumneavoastr㒠în 15 minute de film.

Vizionare plă’cută’!

IMG_0789%20m304.jpg


http://www.youtube.com/watch?v=9WcdMHCQjIk