- 13 Mai 2008
- 668
- 8
- LOCATION
- Falticeni, Pascani, Bucuresti
M304, Ploieşti Sud ââŹâ Măneciu, dus cu trenul şi întors cu bicicleta<i></i>, 30 august 2011<i></i>
Sfârşitul verii calendaristice 2011 avea să se încheie frumos, cel puţin pentru mine şi pentru prietenul meu pasionat de ciclism, fotografie, trenuri. Ne-am pus în gând să călătorim pe linia 304, Ploieşti Sud ââŹâ Vălenii de Munte ââŹâ Măneciu. Cei 51 de kilometri i-am parcurs începând cu dis-de-dimineaţă într-un tren cu vagoane etajate pe o linie cu o vechime de peste 95 de ani (şi spun aceasta documentându-mă atât din bibliografia de specialitate, dar şi pe baza mărturiile preluate la faţa locului), construită în întregime de fondurile proprii ale judeţului Prahova.
Valea râului Telejean este una dintre cele mai frumoase şi mai îmbelşugate văi din România. Deşi linia ferată porneşte din câmpia înaltă a Ploieştiului, trecând prin gările monumentale, Ploieşti Sud şi Ploieşti Nord, traseul urmează râul Telejean, traversându-l de două ori şi se opreşte în zona nordică a Subcarpaţilor de Curbură, la o altitudine de ~600 de metri.
Trenul personal opreşte în staţii cu renume în economia şi geografia locului: Scăieni, Vălenii de Munte, Teişani sau Homoriciu. Dintre acestea, se remarcă Vălenii de Munte, un oraş cu o gară pe măsură. în scurta trecere pe cale feroviară / rutieră am fost plăcut impresionat de aşezarea prahoveană. Cu o istorie şi cu un fond economic bogat (a fost vamă, şi apoi târg), gara Vălenii de Munte apare ca un simbol şi ca o dovadă că s-a pus preţ pe transportul pe şine.
Ajungând la Măneciu, la nici un kilometru de capătul liniei, se află Barajul şi Lacul de acumulare Măneciu amenajat pe Râul Teleajen, dat în funcţie în decembrie 1996. în filmul propus v-am oferit şi câteva cadre ale acestui cadru natural excepţional. Mai mult, de-a lungul lacului există o potecă destinată promenadei, precum şi o zonă de agrement susţinută de şoseaua DN1A, Bucureşti ââŹâ Văleni ââŹâ Cheia ââŹâ Braşov.
Fiind cu bicicleta din dotare şi cu aparatul foto agăţat de gât, am pornit cu al meu camarad feroviar pe drumul rutier din Măneciu şi până în Ploieşti Vest. Am traversat, rând pe rând, sate ca Homoră(i)ciu, Teişani, Vălenii de Munte, Gura Vitioarei, Făget, Măgurele, Lipăneşti, Boldeşti Scăieni, Blejoi şi frânând puternic pe macadamul Gării Ploieşti Vest după 50 de kilometri de pedalat.
Nu este un reportaj autentic dedicat liniei 304, ci este un clip în care călătorul, omul care lucrează la calea ferată, pasionatul şi natura îşi dau întâlnire, reieşind în final faptul că o zi superbă se poate consuma călătorind, alergând, pedalând, observând, admirând, fotografiindââŹÂŚ
Vă mulţumim pentru vizionare! Va urma...
http://www.youtube.com/watch?v=5f2XLiQSyLM
Sfârşitul verii calendaristice 2011 avea să se încheie frumos, cel puţin pentru mine şi pentru prietenul meu pasionat de ciclism, fotografie, trenuri. Ne-am pus în gând să călătorim pe linia 304, Ploieşti Sud ââŹâ Vălenii de Munte ââŹâ Măneciu. Cei 51 de kilometri i-am parcurs începând cu dis-de-dimineaţă într-un tren cu vagoane etajate pe o linie cu o vechime de peste 95 de ani (şi spun aceasta documentându-mă atât din bibliografia de specialitate, dar şi pe baza mărturiile preluate la faţa locului), construită în întregime de fondurile proprii ale judeţului Prahova.
Valea râului Telejean este una dintre cele mai frumoase şi mai îmbelşugate văi din România. Deşi linia ferată porneşte din câmpia înaltă a Ploieştiului, trecând prin gările monumentale, Ploieşti Sud şi Ploieşti Nord, traseul urmează râul Telejean, traversându-l de două ori şi se opreşte în zona nordică a Subcarpaţilor de Curbură, la o altitudine de ~600 de metri.
Trenul personal opreşte în staţii cu renume în economia şi geografia locului: Scăieni, Vălenii de Munte, Teişani sau Homoriciu. Dintre acestea, se remarcă Vălenii de Munte, un oraş cu o gară pe măsură. în scurta trecere pe cale feroviară / rutieră am fost plăcut impresionat de aşezarea prahoveană. Cu o istorie şi cu un fond economic bogat (a fost vamă, şi apoi târg), gara Vălenii de Munte apare ca un simbol şi ca o dovadă că s-a pus preţ pe transportul pe şine.
Ajungând la Măneciu, la nici un kilometru de capătul liniei, se află Barajul şi Lacul de acumulare Măneciu amenajat pe Râul Teleajen, dat în funcţie în decembrie 1996. în filmul propus v-am oferit şi câteva cadre ale acestui cadru natural excepţional. Mai mult, de-a lungul lacului există o potecă destinată promenadei, precum şi o zonă de agrement susţinută de şoseaua DN1A, Bucureşti ââŹâ Văleni ââŹâ Cheia ââŹâ Braşov.
Fiind cu bicicleta din dotare şi cu aparatul foto agăţat de gât, am pornit cu al meu camarad feroviar pe drumul rutier din Măneciu şi până în Ploieşti Vest. Am traversat, rând pe rând, sate ca Homoră(i)ciu, Teişani, Vălenii de Munte, Gura Vitioarei, Făget, Măgurele, Lipăneşti, Boldeşti Scăieni, Blejoi şi frânând puternic pe macadamul Gării Ploieşti Vest după 50 de kilometri de pedalat.
Nu este un reportaj autentic dedicat liniei 304, ci este un clip în care călătorul, omul care lucrează la calea ferată, pasionatul şi natura îşi dau întâlnire, reieşind în final faptul că o zi superbă se poate consuma călătorind, alergând, pedalând, observând, admirând, fotografiindââŹÂŚ
Vă mulţumim pentru vizionare! Va urma...
http://www.youtube.com/watch?v=5f2XLiQSyLM