Lumini functionale pentru BR86 Piko

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Asa ca am perforat farurile din spate cu un burghiu de 2.5 mm, manevrat numai cu mâna, apoi am largit gaurile cu o pila fina rotunda, (ca la locomotivele E69 "prelucrate" de mine. Astfel am reusit sa salvez peretii farurilor, care au ramas cu o grosime foarte mica, imposibil de obtinut perforând direct cu un burghiu de 3 mm. Pentru farul central am pregatit un LED galben de 3 mm, iar pentru farurile mici doua LED-uri galben/rosu. Pentru ca LED-urile sa intre complet în locasuri, am pilit "fusta" celui galben si am tesit marginile interioare ale locasurilor pentru celelalte. Spatiul fiind foarte strâmt, a trebuit sa frezez putin greutatea din spatele motorului ca sa încapa terminalele LED-urilor si rezistentele de balast de 820 ohmi.
 
Pentru farul central din fata am procedat la fel ca pentru cel din spate, fiind necesara "adaptarea" greutatii din cazan. însa nu am putut salva farurile mici originale si le-am înlocuit cu doua LED-spacers RTA3070 (foarte greu le-am putut obtine :? ); pentru ca LED-urile galben/rosu sa intre în aceste suporturi ca si cel galben, ramânând afara numai vârful semisferic, am adâncit locasurile din ele cu un burghiu de 4 mm, manevrat tot cu mâna si facând periodic probe.
Legaturile electrice au fost cam cu cântec :D, în sensul ca farurile mici din fata le-am putut conecta cu sârme flexibile direct la periile care calca pe roti (evident, cu rezistenta de 820 ohmi în serie cu ele), dar farul central din fata l-am conectat în antiparalel cu cel din spate prin intermediul a doua sârme subtiri - noroc cu acoperisul cabinei, care era demontabil, fiindca altfel nu stiu cum reuseam :D . Prin rezistenta de balast aferenta am conectat grupul acestor doua faruri în paralel cu grupul farurilor mici din spate, iar la capetele circuitului astfel format am lipit doua sârme flexibile de câtiva cm. Dupa montarea carcasei pe sasiu am lipit aceste doua sârme pe mini-cablajul de pertinax al locomotivei, înainte de filtrul LC care duce la motor. UF!!! 8)
 
...oricine are habar de locomotivele cu abur REALE ar renunta la faruri "bicolore"....

pdi
 
Mircea, sa ne intelegem, exista o chestie numita in orice administratie feroviara "instructie de semnalizare".
TOATE locomotivele cu abur adevarate, ale care au mai ramas, n'au becuri de culori diferite! N'au avut niciodata! Cand erau luminate cu festile cum sa aiba culori diferite??? In cazurile prevazute in instructie li se atasaza in rama farului niste sticle colorate. La niemtzi, cand locomotiva e impingatoare are desigur FINE DE CONVOI, adica lumini rosii...ce zisesi de poza de mai sus???? Cam ce face locomotiva aia??? Asta nu inseamna ca ajunsa la cap de sectie, dezlegata de la tren si in drum spre remiza, daca manevreaza NOAPTEA inainte si inapoi tot schimba ca bezmetica luminile.
Daca vrei o chestie reala fa locomotiva digitala si cu comanda luminilor rosii (nu zic si de albastre, ca nu fabrica nimeni lok CFR...vorbesc de firme) asa cum scrie in instructie...adica sa le folosesti ca acolo. La tine e o mare contradictie. Vrei ca la o locomotiva - care poate fi un jaf in rest ca model - sa fie bielele corecte, desi ti-am explicat ca neconcordantele sunt din considerente tehnologice, ca sa poti si tu cumpara o locomotiva, in schimb bagi la orice "bicolore", ceva de genul casetofoanelor cu care umbla negrii in spate - cat mai mari si cu cat mai multe leduri. Si incasii au fost pacaliti cu bilute colorate!

PDI
 
...inca odata pentru conformitate...



...diode? mai multe becuri in far? LED-uri.. 8) (hai ca aici sunt de'a dreptul rau...)??? NU! Naschpa!

PDI
 
PDI a spus:
...oricine are habar de locomotivele cu abur REALE ar renunta la faruri "bicolore"....

pdi
Un exemplu de locomotiva cu aburi care are lumini bicolore se poate vedea aici: http://www.bahnbilder.de/name/einzelbild/number/226995/kategorie/Deutschland~Dampfloks~BR+10.html
Din acest motiv mi-am dotat BR-ul 10 cu lumini bicolore alb/rosu si sper sa nu fiu catalogat drept habarnist :D
In alta ordine de idei si eu sunt de acord cu pastrarea proportionalitatii farurilor dar, pana la urma, daca Mircea isi doreste modificarea e treaba lui el e sef la depoul MPU.
 
Seamana cu BR86? O fi aceeasi generatie? Chestia din poza e un UMBAU DB! O locomotiva modernizata in epoca de apus a aburului...
Dar, ai dreptate, fiecare poate sa-si faca ce fel de jucarie vrea...eu ma ocup de modelism.

PDI
 
Da, stiu ca luminile locomotivei reale pot fi aprinse de mecanic in mai multe moduri, conform instructiilor de semnalizare, care pot sa difere de la o tara la alta sau chiar de la o companie feroviara la alta, dar in lumea mini-trenurilor aceste combinatii nu pot fi reproduse din considerente tehnologice; cine tine neaparat poate ca ar putea sa le realizeze, insa cu pretul unor complicatii destul de mari.
Astfel, o instructie de semnalizare simplificata pentru mini-trenuri poate fi acceptabila pentru toata lumea, cu putina bunavointa: faruri albe (galbene) = locomotiva se apropie, faruri rosii = locomotiva se departeaza. Una si mai simplificata, dar mai putin spectaculoasa, este: faruri albe (galbene) = locomotiva se apropie, faruri stinse = locomotiva se departeaza (sau se deplaseaza cu farurile stinse/defecte sau... sta pe loc fiindca n-are curent).
 
PDI, iti vand niste led-uri tricolore? :D

Mai nou sunt si intermitente, fara circuit de comanda auxiliar. De Craciun prind bine. Trei loko asa si te-ai scutit de instalatie pe conifera :D
 
In fond si la urma urmei, cred ca suntem cu totii de acord ca tot din considerente tehnologice nu intalnim la tot pasul locomotive cu abur H0 care chiar functioneaza cu abur (simpaticele "live-steamers"), sau trenulete H0 cu buzele bandajelor exact de 87 de ori mai mici decat cele reale etc.
Asa ca hai sa facem pace si sa acceptam ca lumea miniferoviara nu este chiar atat de perfecta pe cat ne-ar placea noua sa fie 8)