Locomotive cu abur fabricate dupa 1910

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
connectorxp : da ... ai dreptate
Dorin : Da ...din cauza serviciului am petrecut ceva vreme prin Anglia. Acolo am intilnit citiva entuziasti care se "joaca" cu locomotive reale , au locomotive , linii feroviare ( Severn Valley este o companie privata care in fiecare weekend are 3 aburoase in functionale pe o linie de 25 mile ) si se intilnesc in cluburi lunar . Am participat si la o astfel de intilnire unde se vizioneaza filme color de o calitate exceptionala pe 8mm cu locomotive celebre ( la englezi locomotivele mai deosebite au nume ) si mai putin celebre de prin anii '60 , se vind carti vechi sau noi , DVD cu filme si... se bea multa bere .
Si o mica poza cu ce mai au baietii pe acolo ( engine sheed-ul era plin de locomotive in diferite stadii de restaurare ,din pacate nu se vede in poza bine) .
DSC00175.jpg

...sper sa nu plictisesc pe nimeni cu pozele si povestioara cam lunga :D
 
Noi cu HO/OO :twisted: iar ei cu 1:1 :evil: , ce inseamna sa ai bani si spatiu :p , oricum trenurile sunt o "nebunie" la nivel national , chiar si in cateva documentare britanice era afirmat acest lucru .


Daca mai ai poze interesante , da-le drumu , daca nu te deranjeaza :shock: .
 
!!!

<r><QUOTE><s>
</s>sper sa nu plictisesc pe nimeni cu pozele si povestioara cam lunga <e>
</e></QUOTE>
Aiurea !!! Cum sa plictisesti pe careva ? E bine de stiut despre alte "nivele"<br/>
ale pasiunii feroviare !!!<br/>
Si la noi sunt "cluburi" de demontat locomotive si trimitere peste 7 mari...la topire <E>:cry:</E> <br/>
rally</r>
 
Atunci sa incep .... in primul rind nu vreau sa par un laudaros sau superior sau ..blablabla .... am avut acesta ocazie si am fructificat-o :D , iar acum ma simt onorat sa pot impartasi si altora citeva poze si impresii despre calatoria mea in Severn Valley .
Am calatorit cu colegul meu cam 1 ora pina am ajuns la Bridgnorth dimineata , a nins toata nopatea ( se vede si in poze 8) ) .
La gara am cumparat un bilet cu 12.30 lire care este valabil toata ziua , impreuna cu 2 pliante
DSC00176.jpg

DSC00257.jpg

Tot ce se putea lega de aceasta cale ferata este ori in curs de restaurare sau restaurat pentru a reflecta perioada de glorie a locomotivelor cu abur ( chiar si toaleta ) . Eu am putut face un sigur drum dus-intors Bridgnorth-Kidderminster pentru ca pe linia de tren dintre Hampton Loade si Highley au cazut citva copaci ( tot din cauza zapezii ) si am stat vreo 3 ore in Hampton Loade .
Toata calea ferata are 6 statii si o lungime de 25 mile si 13 ANGAJATI ! :!: restul sint VOLUNTARI . Pentru fonduri suplimentare compania restaureaza locomotive cu aburi pentru alte linii de agrement , iar in timpul saptaminii circula locomotive ultramoderne pentru testari .
Dar sa las pozele sa vorbeasca:
Un 0-6-0 care asteapta sa se trezeasca :
DSC00173.jpg

Vagoanele cu care am calatorit
DSC00174.jpg

Placuta care comemoreaza restaurarea locomtivei
DSC00177.jpg

Interiorul :
DSC00180.jpg


Placuta cu numar : placuta de culoare albastra ne spune ca este o frumusete scotiana
DSC00181.jpg

....ups ... am aparut si eu prin poze :shock: ( scuzati neseriozitatea ) .
Un motor diesel care asteapta si el o mica restaurare :
DSC00182.jpg

..e chiar Maybach
DSC00183.jpg

Hala unde se repara cazane ( boiler shop ) ...
SVRBoilerShop.jpg

tipul asta chiar este insistent ...nu stiu cum apare mereu in pozele mele :D
Un alt 0-6-0 care tracteaza celalalt tren :
DSC00212.jpg


Vagoanele celuilalt tren ( acestea au fost restaurate si pregatite pentru 14 februarie ) :lol:

DSC00211.jpg


... o nu ... nu am imbatrinit instantaneu :D , e prietenul meu John care mi-a dezvaluit aceasta minunata cale ferata si cu care sper sa ma reintilnesc pe continent ( in Elvetia) in septembrie pentru a vizita cite ceva si pe acolo ( sper sa-mi cumpar pina atunci si camera foto 8) ) .

Toate amanuntele din jurul caii ferate incearca sa te aduca in anii '40-50 .
Hampton Loade
DSC00201.jpg


Peronul 1 din Hampton Loade


DSC00202.jpg


In dreapta este un omagiu adus tuturor angajatilor Great Western Railwas cazuti in cel de-al doilea razboi mondial :

DSC00204.jpg


Tot Hampton Loade , se pare ca nu am fost singuri pe acolo :

HamptonLoade.jpg


....acum pe bune ... ar trebui indepartat din poza chelul asta

:D :D
in planul indepartat locomotiva scotiana se duce in padure sa ajute voluntarii sa indeparteze copacii de pe calea ferata

Tot Hampton Loade cu mici detalii , reclama la ciocolata , panouri ultramoderne si un voluntar care curata peronul ( pe bune ... nu primeste nici un ban pentru munca prestata )

DSC00207.jpg


Capat de linie locomotiva face un mic popas in Kidderminster , gara care a fost renovata in cursul anului trecut cu o donatie substantiala a Loteriei Nationale ( din UK ... nu va ginditi la prostii .. ca nu tine :p )
DSC00218.jpg


Interiorul garii din Kidderminster asa cum arata acum :

DSC00220.jpg


Gara vazuta din exterior ..... este fosta gara de marfa din Kidderminster reconstruita pentru primirea calatorilor

DSC00222.jpg


.. si sa nu uitam sintem in timpul razboiului.... avem nevoie de voluntari si de economii

DSC00170.jpg


... cam atit ... voi mai completa cu cite ceva , numai sa mai tiez din poze
Sper ca am putut reda macar o parte din ce am simtit atunci cind am facut aceste poze si ati putut si voi sa va faceti cite o idee despre ce inseamna PRESERVATION ... made in england :wink:
 
Super pozele, da o intrebare: motoru ala de maybach ii cumva a lu' becali :)
 
Si nu are maybachu lui atatia cai putere :))
 
revenind la subiectul topicului, am observat ca BR 55 e foarte la moda printre membri forumului. de aceea o scot si eu la parada modei dar nu singura ci se va prezenta impreuna cu sora ei de peste ocean, HUDSONUL, fabricata de IHC...



doua locomotive frumoase venind din doua lumi diferite. doua concepte diferite. prima, locomotiva pentru trenurile de calatori, pentru trasee foarte lungi si teren cu diferente mari de nivel, o locomotiva foarte puternica. a doua, o locomotiva pentru trenurile de marimi medii de marfa, pentru distante mai scurte, europene.






oricum mie imi plac mult amindoua. sunt ca si noi deoarece deocamdata, neavind un traseu, nu le-am rulat. dar sunt foarte multumit de amindoua.
 
doua locomotive de la aceeasi companie de transport.......... :wink:



HUDSON si PACIFIC alaturi, doua locomotive pentru trenurile de calatori. e adevarat ca Pacificul e un model mai vechi, dar o perioada existentele lor s-au intersectat in istorie..........
PACIFIC este o locomotiva fabricata de MEHANO, iar HUDSONUL asa cum am mai precizat, e facuta de IHC. aceasta din urma are inclusiv cuple tip american. si sincer sa fiu nu prea vreau sa le schimb pentru ca arata bine asa.
 
Locomotiva HUDSON 4-6-4

pentru inceput o sa va prezint citeva date despre aceasta frumoasa locomotiva care a rulat in America de Nord.

in 1925 a fost proiectata. era o perioada cind se cerea o locomotiva mai puternica pentru trenurile grele de calatori. prima data a fost ceruta o astfel de locomotiva de societatea de cai ferate St. Paul Road s.
locomotiva trebuia sa fie capabila sa traga trenurile de calatori in vest in zone cu temperaturi foarte scazute si cu caderi masive de zapada.
locomotiva a fost numita BALTIC la momentul cind a fost proiectata. in Noiembrie 1926 compania N.Y.C. a montat la o locomotiva PACIFIC 4-6-2 un carucior alergator cu 2 osii fiind astfel transformata in 4-6-4. asta a fost de fapt o verificare a modului de comportare pe calea ferata a caruciorului alergator cu 2 osii. satisfacuta de comportamentul pe calea ferata a noului aranjament 4-6-4, conducerea companiei N.Y.C. a comandat si in 14 februarie 1927 a si primit prima locomotiva de acest fel. modelul a fost numit ,, HUDSON".
decada 1927 - 1937 a reprezentat perioada cind multe companii de cai ferate de pe continentul american incercau sa mareasca viteza si puterea de tractare a locomotivelor, utilizind noile tehnici si idei in domeniul metalurgiei, mecanicii si termodinamicii.
capacitatea mare a camerei de ardere, sifoanele termice, marele diametru al cazanului, cantitatea mare de abur produs in timp ce consuma o mare cantitate de apa si carbuni, au facut ca locomotiva HUDSON 4-6-4, sa indeplineasca visul conducerilor companiilor feroviare ale vremii.
competitia pentru obtinerea super puterilor in domeniul feroviar era rezultatul direct al nevoii de asigurare a unor locomotive rapide si puternice pe noile si mereu in dezvoltare cai ferate la acea vreme, din partea de Nord a Americii. in acelasi timp aparea si concurenta cu tot mai popularul automobil care venea tare din urma.
locomotiva HUDSON 4-6-4 a avut puterea pe care caile ferate de pe continentul american au dorit-o si au asteptat-o la acea vreme.

pentru moment postez doar aceste date. sper sa mai vin cu precizari. mie acest model imi place foarte mult si il consider ca si design, unul din cele mai reusite modele de locomotiva cu aburi. macheta realizata pentru HO de catre IHC cred eu ca e destul de bine lucrata si detaliata. motorul este asezat in cazan, are o mare putere si este foarte ,,linistit" ca sa spun asa.
in scurt timp o sa pun mai multe poze in care se vor vedea si detaliile de pe caroserie. nu stiu daca o sa mai am timp in seara asta sa postez si fotografiile dar....... in curind.... :wink:
 
BR 38 ( P8 ) DB de la Trix


















Locomotiva are tractiunea pe 3 osii cuplate ,motorul in "cazan",iluminare cu LED-uri,priza pt decodor DCC NEM652.Este realizata in intregime din metal,fin detailata.
Singurul dezavantaj pe care-l are este zgomotul destul de puternic in timpul mersului la viteza mare care este prezent la toate locomotivele Trix si Maerklin.
 
Dupa indelungi asteptari si schimabarea dealerului, in sfarsit mi-a intrat in parc BR84 Liliput!

CuBR84.jpg


Vagonele asteptau deja de cava timp, tractate de BR93 sau 86, folosite si in realitate pe Haidenau -Altenberg in perioda interbelica (dupa normalizarea liniei, evident!)

100_2356.jpg


Asa ca adio 84 Hruska!

100_2555.jpg


...nu puteau echivala cu un Liliput...

100_2547.jpg


...intr-o lupta inegala!

100_2553.jpg


Asa ca garnitura Hruska paraseste definitiv gara (improvizata :wink: )

100_2556.jpg


PDI
 
Pentru cei interesati de istoria liniei Heidenau - Altenberg,

http://www.mueglitztalbahn.de/

Enjoy!


PDI
 
Salutare,DIP
Intradevar nu se pot compara cele doua locomotive.Am avut ocazia sa studiez si eu 84-ul de Liliput si cel de Hruska ,insa nu imi mai amintesc daca modelul Liliput are cauciucuri de frictiune?.Vagoanele sunt niste piese deosebite.Le am si eu dar le tractez cu BR62 tot DRG, tot Liliput.

P.S.Toata stima si respectul pentru dealer! :D