Locomotive CFR in imagini de epoca

interesantul

Well-Known Member
Trenulist
24 Ian 2016
1.584
0
48
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Discutand despre locomotiva benzino-electrica, dupa cum avea rotile, ea si vagoanele, putea merge si rutier?
 

Serban

Active Member
Trenulist
28 Dec 2008
106
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Discutand despre locomotiva benzino-electrica, dupa cum avea rotile, ea si vagoanele, putea merge si rutier?

Sistemul a fost proiectat atat pentru circulatia pe sosea cat si pe calea ferata. Pentru circulatia pe sosea schimbau rotile, iar convoiul se forma si circula la fel ca pe calea ferata. Pe internet sunt sigur ca se gasesc imagini cu acest sistem de transport - eu am vazut cateva fotografii in revista austriaca Eisenbahn (numere mai vechi).
 

catalin

Well-Known Member
Trenulist
24 Apr 2007
2.868
54
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Victorian,

eu cred ca locomotiva din poza postata de tine este acelasi tip cu cele folosite Bucovina.
Ca si bibliografie, pentru aprofundarea subiectului, recomand tuturor "Istoricul Tractiunii Feroviare din Romania" sau articolul publicat in septembrie 1925 in Buletinul Cailor Ferate Romane:



pentru tine am facut si un scan dupa una din poze, cea in care apare mai bine o astfel de locomotiva. Din pacate, pentru ca e o reproducere pe hartie de ziar dupa fotografie, scanul nu e tocmai fenomenal. Dar macar ceva detalii se disting bine:

 

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Oct 2007
2.229
3
Constanta
LOCATION
Constanta
Multumesc frumos de raspuns Catalin,

Si pentru mine lucrarea mentionata de tine ramane de referinta atunci cand am vreo nelamurire de natura feroviara privind istoria CFR, deci atunci cand am gasit poza postata mai sus, am luat imediat volumul I si am inceput sa caut. La pagina 427 sus este o imagine a unui vagon generator care arata suspect de identic celui din poza. Dupa cum bine stim, chiar si masini din aceeasi serie au de obicei detalii diferite. Aici insa detaliile sunt atat de suspect de asemanatoare, incat imi vine sa cred ca e vorba despre aceeasi masina. Uita-te cum stau obloanele de la motor in pozitia "deschis" in acelasi fel...

Nu-mi pot da seama cate exemplare s-au facut din tipul asta, dar in mod sigur nu au fost foarte multe. De aceea iti multumesc pentru pozele scanate, este interesant ca acest "experiment" austriac de transport pe sine s-a soldat cu atat de multe documente fotografice.

As zice, e chiar suparator ca despre acest moment mai degraba singular din timpul primului razboi mondial avem atatea imagini si iata ca mai apar poze noi pe net, in timp ce despre locomotivele DBSR avem, cu toatele, vreo trei clisee neclare, iar cercetarile mele din ultimele saptamani nu s-au soldat cu nici o imagine interesanta...

De asemenea, va rog sa remarcati imaginea cu podul de la Cernavoda. Dupa parerea mea arata momentul in care trupele straine au patruns pe pod. Se vad destul de vag niste umbre la capatul podului, probabil o grupa de cavalerie de avangarda care "testau" terenul pentru o posibila inaintare.

Am pe undeva o imagine dureroasa care arata aceleasi trupe "pozand" in fata dorobantilor.

E bine sa stiti ca in timpul primului razboi mondial, intr-un moment dificil pentru Romania, s-a pus problema dinamitarii podului de la Cernavoda pentru a opri inaintarea trupelor inamice dinspre Dobrogea. In cele din urma, s-a decis (si executat) aruncarea in aer doar a podului peste bratul Borcea tocmai pentru a pastra capodopera inginerului Saligny.

Dupa doctrina militara de la sfarsitul secolului al XIX-lea in jurul capului de pod Cernavoda a existat un intreg dispozitiv defensiv alcatuit din cazemate amplasate pe dealurile din jurul localitatii. Azi majoritatea sunt distruse, cele aflate in mijlocul campului se mai pot "citi" doar ca niste simple gropi de moloz. Una insa a supravietuit la un fost I.A.S. transformata in depozit de cartofi.

O alta asemenea cazemata se mai gaseste si la capatul podului dinspre insula mare a Brailei. Este, in momentul de fata, cea mai bine pastrata dintre toate fortificatiile militare ale secolului al XIX-lea, avand inca pe pozitie cupola metalica de protectie (se vede ca o "ciuperca" de metal de vreo 2 metri diametru, vopsita in gri, intre liniile de cale ferata ce merg spre podul veci si spre podul nou)

Deci militarii inamici care patrundeau pe pod nu puteau sa stie ce-i asteapta la capatul celalalt al podului... puteau sa fie "luati in primire" de un baraj nimicitor de mitraliera!
 

Gam3

Moderator
Membru personal
Super Moderator
Moderator
Trenulist
18 Iun 2016
5.212
170
Iași
LOCATION
Iași
Sa ma completam cu ceva linkuri, tot de pe Drehscheibe Online.

Sibiu - Agnita - 28.7.1969

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,4299778,4299778

Depoul Bucuresti Basarab - 26.-27.7.1969

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,4374859,4374859

Sibiu - Alba Iulia - Cluj - 29.-30.7.1969

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,4377426,4377426

Cluj - Oradea - Arad - 31.7.-1.8.1969

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,4380929,4380929

Oravita - Anina: CFR - 9.-10.8.1978

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,4391962,4391962

Si lista locomotivelor 150.1101 – 150.1134 ex DRG - BR 52 si BR 50:

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,4398404,4398438
 

Gabi_Todoran

Well-Known Member
Trenulist
22 Oct 2007
340
0
Cluj Napoca
LOCATION
Cluj Napoca
O noua aparitie ca si completare la lista de mai sus: http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,4405080
Imagini ale CFR din 1978 .
 

PDI

Well-Known Member
Trenulist
27 Feb 2016
896
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
.....si o imagine "original" de pe vremea cand bunicul meu lucra ca inginer constructor CF, incercarea unui pod. Din pacate pe multele poze mostenite din acea epoca (anii '20 - '30) nu e specificata si locatia.



PDI
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Apr 2007
5.851
5
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
scurta calatorie in timp...am ramas tare impresionat de fotografie!strabunicul meu a lucrat la CFR pe linia Craiova-Calafat...din pacate nu mi-a lasat nici o poza... :(
 

Electricul

Well-Known Member
Trenulist
20 Dec 2008
726
0
Satu Mare
LOCATION
Satu Mare
Stimati colegi, si mie mi-au trezit niste amintiri frumoasa pozele vazute, in special cele de pe link-ul dat. Daca imi permiteti, acolo este prezentata printre multele locomotive cu aburi din Depoul Satu Mare, si cele de cale ingusta, si anume chiar unul din exemplarele ce s-au pastrat la Satu Mare, acum in parcul Gradina Romei. Este vorba de locomotiva cu numarul CFR 764 059 ex PKP, care in momentul de fata este doar un exponat static care arata asa:

Respect
 

Gabi_Todoran

Well-Known Member
Trenulist
22 Oct 2007
340
0
Cluj Napoca
LOCATION
Cluj Napoca
O mica rectificare.
Locomotiva amintita de tine n-a circulat la PKP. Face parte dintr-un lot de 10 locomotive comandate de CFR pentru liniile inguste din zona Satu-Mare in anul 1949. Fata de cele PKP difera in principal prin tender acesta avind 2 osii. Cele produse pentru PKP au avut tendere pe 3 si 4 osii. Alte date interesante aci: http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=4306
 

Electricul

Well-Known Member
Trenulist
20 Dec 2008
726
0
Satu Mare
LOCATION
Satu Mare
Multumesc pt rectificare Gabi, probabil si eu m-am exprimat gresit. Asa este. Eu in momentul da fata incerc sa fac o mica reconstituirea a liniilor inguste din zona Satu Mare (de altfel orasul meu natal). Tare as vrea sa stiu ca pe langa acest tip de aburoasa ce locomotive si vagoane au mai circulat pe liniile inguste, care pana la un moment dat intrau chiar si in centrul orasului.
Respect
 

romrail

Active Member
Trenulist
11 Apr 2016
183
0
Bucuresti
YAHOO
romrail
LOCATION
Bucuresti
Dupa datele ce apar in volumul II al Micii Monografii CFR, scrisa de Ing. Radu Bellu, pe liniile inguste din zona orasului Satu Mare ar fi circulat urmatoarele serii de locomotive si automotoare de ecarta ment ingust:

1. Seria maghiara 389 (un exemplar din ea se gaseste in depoul Sibiu), folosita intre anii 1893 - 1920.

2. Seriile maghiare 490 si 491, folosite intre anii 1907 - 1948.

3. Seria 764.000 (locomotive tender), folosite intre anii 1923 - 1950.

4. Seria 764.050 (locomotive cu tender separat), folosite pana in anul 1972.

5. Seria L45H (locomotive diesel), folosite dupa anul 1968

6. Automotoare cu abur tip 1A1, fabricate la uzinele Ganz.
 

tudor_corbul

Well-Known Member
Trenulist
9 Mai 2007
498
0
Iasi
LOCATION
Iasi
Cred ca nu s-a mai pus acest link:
http://www.helgeharling.de/Osteuropa/

In stanga este sectiunea cu tari,mai in josul paginii se afla si Romania.
 

tudor_corbul

Well-Known Member
Trenulist
9 Mai 2007
498
0
Iasi
LOCATION
Iasi
Si alt link in care gasiti multe imagini cu material rulant produs de FAUR:

http://www.tabor.wask.pl/typy.php?
 

florrin12

Active Member
Trenulist
4 Iun 2008
217
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
offtopic...scuze de mesaj....stie cineva ceva de aceasta carte http://www.amintiriferoviare.com/literatura-feroviara.html
???
 

Florinn

Well-Known Member
Membru personal
Moderator
Trenulist
17 Ian 2006
5.545
1
Cluj Napoca / Bucuresti
www.trains-addicted.ro
WEBSITE
http://www.trains-addicted.ro
YAHOO
bogdannf
LOCATION
Cluj Napoca / Bucuresti
Pai dupa cum scrie pe site:

"Cartea complet㒠destre cea mai popular㒠locomotiv㒠electric㒠din România care a
schimbat intreaga istorie feroviar㒠a că’ilor ferate Romane"

Din cate am inteles cartea va aparea prin decembrie, va fi scrisa de catre Mircea Dorobantu.

O asteptam cu nerabdare. :D
 

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Mar 2008
1.917
16
Despre locomotivele cu aburi de la CFR, undeva in text este specificata ca o mare realizare in portofoliul societatii.

http://www.soma.ro/dezmembrari.html
 

srazvi

Well-Known Member
Trenulist
14 Mar 2016
1.095
0
Arad
LOCATION
Arad
Pai e istoria noastra dezafectata, a cailor ferate :(
Soma a spus:
Dezafectarea unui numar de 8 000 de vagoane de diverse tipuri si a cca 300 locomotive cu abur si Diesel apartinand SNCFR
 

dimitrov

Well-Known Member
Trenulist
26 Aug 2007
588
1
Soma a scris:
"Dezafectarea unui numar de 8 000 de vagoane de diverse tipuri si a cca 300 locomotive cu abur si Diesel apartinand SNCFR"

:-x :-x :-x :-x :( :( :( :( :-x :-x
 

Sulzer1150

Well-Known Member
Trenulist
12 Iul 2009
437
0
Dane,ma intreb oare restul de alte 1400 de locomotive ce carnatari ferentaristi le-au facut felul :-x. Ar trebui sa cumparam mai multe conserve de mazare si pate de ficat, poate dam de vreo bucatica de 50.1000 sau macar de o particica din vreun DD...?

Sau sa cumparam un Renault Clio cu gandul ca e facuta din fierul acestor locomotive exportat si rematritat in Turcia si apoi sa ne mandrim prietenilor pasionati "am masina din tabla de la locomotive :mrgreen:"