Locomotiva in flacari

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Prognosis

Well-Known Member
Trenulist
21 Iulie 2007
1.345
1
Slobozia
trenulete.info
WEBSITE
http://trenulete.info/
LOCATION
Slobozia
YOUTUBE
Prognosis
În data de 20.06, Inspectoratul pentru SituaĂžii de UrgenĂžă "Barbu ÂŞtirbei" al judeĂžului CălăraÂşi a desfăÂşurat urmatoarea interventie:
Locomotiva unui tren de marfă care se deplasa pe ruta CiulniĂža- BucureÂşti, a luat foc în jurul orelor 07:08, în timp ce era oprit în staĂžia C.F. DragoÂş Vodă. Trenul transporta 1650 de tone de alumină calcinată, în 51 de vagoane. Locomotiva, de tip Electroputere Craiova, model 1982, a luat foc în zona motorului 3, în urma unui scurtcircuit produs la blocul de redresare a tensiunii. Au ars sisteme Âşi componente electrice de la blocul redresor, compresor Âşi ventilator precum Âşi cabluri electrice Âşi componente din metal Âşi mase plastice, fiind afectate Âşi cabina locomotivei, geamurile laterale Âşi parbrizele. Au intervenit rapid pompierii SecĂžiei Dragalina, care au reuÂşit să localizeze incendiul Âşi să prevină extinderea acestuia la transformatorul principal, care conĂžinea cca. 1600 l. de ulei. IntervenĂžia a durat o oră Âşi jumătate, focul distrugând motorul nr.3, sistemele acestuia, conductori electrici Âşi alte componente. Pagubele vor fi stabilite în urma evaluării locomotivei de către o comisie de specialitate. Nu au fost victime.




Plt. adj. Valentin IoniĂžă


 
Scurtcircuit nu s-ar fii produs in urma efortului depus de locomotiva? pentru ca ma gandesc ca la 51 de cisterne incarcate ar fii trebuit sa fie una in cap,una la mijloc alta la coada(eu asa am vazut un marfar ce trasporta containere)
 
Jumate din acele vagoane sunt Ucs pe 2 osii, deci nu sunt asa de grele. In plus, exista atat siguranta generala cat si siguranta pe motor.
Ma surprinde un asemenea eveniment la Marfa, parca ei aveau grija de loocmotive...
 
Domnilor,

nimeni nu-si permite de vreo 150 de ani sa trimita in cursa un tren prea greu raportat la forta locomotivei. Nu conteaza ca sunt Ucs pe 2 osii, Zaes pe 4 sau Eacs-uri pline cu baloti de sarma.

Nimeni nu expediaza un tren ochiometric, dupa cate vagoane crede ca duce locomotiva.
Exista o instructie de remorcare si franare actualizata in fiecare an si livretele care specifica tonajul maxim admis pe o sectie de remorcare, viteza maxima admisa, locomotivele cu care se face remorcarea, etc...
Toate acestea sunt calcule facute in prealabil, nu le face vreun Gigel din nu stiu ce halta.

Chestia asta cu : are vagoane pe 2 osii deci e mai usor nu are nici o relevanta. Fiecare vagon are o greutate trecuta in actele care il insotesc. Se calculeaza tonajul maxim, care nu trebuie sa depaseasca tonajul maxim trecut in livretele de remorcare pe sectia respectiva, se aloca masina (masinile) prevazuta.

Incidente de acest fel se intampla peste tot, si se datoareaza si uzurii materialelor, etc...
 
catalin a spus:
...
Incidente de acest fel se intampla peste tot, si se datoareaza si uzurii materialelor, etc...

As face o mica completare, se intampla peste tot in lume, chiar si la locomotive de ultima generatie.

Sa speram ca locomotiva in cauza va fi reparata.
 
Stiu Catalin, si chiar daca ar trimite, este inadmisibil ce s-a intamplat, la acea locomotiva ar fi trebuit sa sara sigurantele fara sa ia foc.
Dar asa e la noi, instalatia se invecheste, se deterioreaza, incepe sa fure curent, sigurantele incep sa sara aparent fara motiv, romanu mai faceo improvizatie ca sa nu mai sara sigurantele, combinat cu lipsa de curatenie (pete de ulei ce se imbaxesc cu praf/ scame si alte deseuri), duc la ce am vazut mai sus.
Probabil e mai ieftin asa, sa arda o locomotiva la 2 saptamani, decat sa fie intretinute cum trebuie. Tot avem parcurile reci pline de masini in conservare...
 
la acea locomotiva ar fi trebuit sa sara sigurantele fara sa ia foc.
Da si nu.Daca sigurantele sunt de vreo 2000A (chiar nu stiu valoarea dar sigur maxim prin motorul de tractiune poa' sa treaca cam 1000A)
poti lua foc usor pe niste contacte imperfecte inainte sa sara sigurantele.
 
Aceasta alumină calcinată este inflamabila? ma gandesc ca daca este inflamabila s-ar fii produs o adevarata catastrofa :x
 
Eu stiam ca siguranta principala e de 1800A si siguranta motorului e de 300A.

Pai daca te referi ma motorul de tractiune avand in vedere ca tensiunea maxima admisa e vreo 900V(nu mai tin minte cat e exact) si puterea maxima e de vreo 850kW curentul maxim iese pe undeva pe la 1000A.Deci o siguranta de 300A se cam prajeste destul de repede.
 
mai precis motorul de LE lucreaza in regim uniorar la 770v si 1250 A.ITRADEVAR EXISTA PROTECTII ,dar acum sa nu facem comparatie cu un circuit electronic protejat de o sig fuzibila de 2 A.din experienta pot spune ca atunci cand apare un scurt intre spire la MT si locomotina se afla in tractiune, bandajul rotoric sare ,bobinele ies din ancosa si se alege praful ..... tot din experienta pot spune ca majoritatea depourilor din lipsa de personal si fonduri nu mai fac reviziile planificate asa cum ar trebui facute.
 
ucenicia mi-am petrecut-o legand motoare de tractiune LE si LDE pt probe stand,apoi avansand ierarhic in cadrul serv.CTC si in prezent raspunzand de defectiunile aparute in termen de garantie la locomotivele reparate in RELOC
 
de cele mai multe ori incendiile apar datorita contactelor imperfecte la instalatia de forta a locomotivei.in fotografie si vede sala masi in dreptul blocului rezistentei de franare s9-10.cauza incendiului mai pot fi contactorii electropneumatici tip keppa de pe blocurile s1-6 redresoare ,etc.cauze pot fi multe daca stau sa ma gandesc....am vazut multe astfel de cazuri...